Juv
16-10-08, 16:06
הרכב היה אצלנו כשנתיים. נקנה עם כ-115,000 ק"מ כרכב עיקרי לאשתי ובשביל טיולי סופשבוע וחגים עם הילדים. הבעלים הקודמים (שהיה היד הראשונה של הרכב) כנראה לא ידע שהרכב מיועד גם לנסיעה מחוץ לכבישים ודאג לטפל בו עפ"י הנחיות היצרן במוסך המרכזי אולם למרות זאת קיבלנו אותו במצב במצוין.
המטרה הייתה לאפשר טיול בכל מקום בארץ, ללא חיפוש מכוון של אתגרי עבירות אלא רק אם הם נמצאים בדרך לאן שרוצים להגיע. לשם כך הוספו שיפורים קטנים כמעט עם הקנייה –
1. מעבר לצמיגי BFG A/T. הגודל המקורי נשמר, בעיקר משום שלא מצאתי מישהו שהיה מוכן גם לשים צמיגי 245 וגם לדאוג להכנסה מסודרת שלהם ברישיון.
2. סט קפיצים של OME ובולמי KONI הרימו קצת את הרכב ובעיקר דאגו לשיכוך מצוין בכביש ובשטח (נסיעה בכביש בעומס נמוך, בשטח או בדרך לטיול כאשר הרכב מזווד לטיולים העומס היה בינוני).
3. מגן לסרן הקדמי ומגן למיכל הדלק הותקנו.
4. פגוש אחורי ממתכת הותקן במקום האחורי על חשבון הביטוח בעקבות תאונת רוורס קלה.
5. גגון פשוט לצרכי נשיאת מזרנים, אוהל ושאר ציוד לילה קל. הותקן לפני טיולים ע"מ לחסוך בדלק בשאר הזמן.
סה"כ כ-15,000 ₪. הרכב הגיע לכל מקום שרצינו ללא מאמץ מיוחד או שבירות של מכללים, כך שמשיקולי עלות/שימוש רשימה ארוכה של שיפורים נוספים נשארה בדף ה"צריך לעשות".
תיקונים – היו לא מעט, אולם הם התרכזו בתקופה שלאחר הרכישה. בשנה האחרונה – כלום, אפס תקלות. בהתאם לכללי המחקר התקין (על סמך הניסיון שלי עם דיסקו TD5 אחד ) אני מסיק בזאת שלאחר כשש שנים יש סיכוי גבוה שרכיבים אלא פשוט יגמרו ולכן עדיף לקנות אחד שבו הם כבר הוחלפו. הרכיבים שהוחלפו – מפתח מקורי, אלטרנאטור, מצבר, משאבת דלק, צמת מזרקים, מודול ABS, תיקון מדפים במזגן, דיסקים ורפידות (בלאי נורמאלי). לזכותו יצוין שהרכב מעולם לא נתקע או תקע אותנו. טיפולים שוטפים הסתברו כזולים (מה הפלא, עשיתי בעצמי). לגבי מוסכים בתיקונים הכבדים יותר – התחלנו במרכזי מטעמי נוחות, אשתי עבדה בזמנו 10 מטרים מהם, אבל אחרי כמה סיפורים שהיו לנו איתם החלטנו לא לדרוך שם יותר. מאז הרכב טופל בדרך השטח שפיים או ת"א. הערכת הוצאת על תיקונים וטיפולים כ-20,000 ₪.
במשך שנתיים נסענו כ-15,000 ק"מ. כאשר אני מוסיף את עלות הסולר, ביטוחים, איתוראן, טסט, ירידת ערך וכו' אני מגיע להערכת אחזקה של משהו כמו 4,000 ₪ בחודש (כולל השיפורים).
האם היינו קונים אותו בדיעבד? לא בכמות הנסועה הזעומה הזאת, החישוב לקילומטר הוא אסטרונומי. מצד שני אנחנו לא מצטערים, הרכב בסה"כ שירת אותנו בנאמנה והוכיח את עצמו כרכב ורסטילי אמיתי. בניגוד לסיפורי האימה, הרכב נמכר תוך פחות מחודש, כמעט ללא פרסום (יד2 וכאן בפורומים) ובמחיר הגיוני וסביר.
לאיפה ממשיכים מכאן? כרגע לרכב כביש יותר קטן וזול לאחזקה, השאיפה לרכוש רכב נוסף לטיולים בלבד (סופה או דיפנדר) תוך משהו כמו שנה...עד אז הילדים ילמדו שאפשר ונחמד לטייל גם ברגל.
המטרה הייתה לאפשר טיול בכל מקום בארץ, ללא חיפוש מכוון של אתגרי עבירות אלא רק אם הם נמצאים בדרך לאן שרוצים להגיע. לשם כך הוספו שיפורים קטנים כמעט עם הקנייה –
1. מעבר לצמיגי BFG A/T. הגודל המקורי נשמר, בעיקר משום שלא מצאתי מישהו שהיה מוכן גם לשים צמיגי 245 וגם לדאוג להכנסה מסודרת שלהם ברישיון.
2. סט קפיצים של OME ובולמי KONI הרימו קצת את הרכב ובעיקר דאגו לשיכוך מצוין בכביש ובשטח (נסיעה בכביש בעומס נמוך, בשטח או בדרך לטיול כאשר הרכב מזווד לטיולים העומס היה בינוני).
3. מגן לסרן הקדמי ומגן למיכל הדלק הותקנו.
4. פגוש אחורי ממתכת הותקן במקום האחורי על חשבון הביטוח בעקבות תאונת רוורס קלה.
5. גגון פשוט לצרכי נשיאת מזרנים, אוהל ושאר ציוד לילה קל. הותקן לפני טיולים ע"מ לחסוך בדלק בשאר הזמן.
סה"כ כ-15,000 ₪. הרכב הגיע לכל מקום שרצינו ללא מאמץ מיוחד או שבירות של מכללים, כך שמשיקולי עלות/שימוש רשימה ארוכה של שיפורים נוספים נשארה בדף ה"צריך לעשות".
תיקונים – היו לא מעט, אולם הם התרכזו בתקופה שלאחר הרכישה. בשנה האחרונה – כלום, אפס תקלות. בהתאם לכללי המחקר התקין (על סמך הניסיון שלי עם דיסקו TD5 אחד ) אני מסיק בזאת שלאחר כשש שנים יש סיכוי גבוה שרכיבים אלא פשוט יגמרו ולכן עדיף לקנות אחד שבו הם כבר הוחלפו. הרכיבים שהוחלפו – מפתח מקורי, אלטרנאטור, מצבר, משאבת דלק, צמת מזרקים, מודול ABS, תיקון מדפים במזגן, דיסקים ורפידות (בלאי נורמאלי). לזכותו יצוין שהרכב מעולם לא נתקע או תקע אותנו. טיפולים שוטפים הסתברו כזולים (מה הפלא, עשיתי בעצמי). לגבי מוסכים בתיקונים הכבדים יותר – התחלנו במרכזי מטעמי נוחות, אשתי עבדה בזמנו 10 מטרים מהם, אבל אחרי כמה סיפורים שהיו לנו איתם החלטנו לא לדרוך שם יותר. מאז הרכב טופל בדרך השטח שפיים או ת"א. הערכת הוצאת על תיקונים וטיפולים כ-20,000 ₪.
במשך שנתיים נסענו כ-15,000 ק"מ. כאשר אני מוסיף את עלות הסולר, ביטוחים, איתוראן, טסט, ירידת ערך וכו' אני מגיע להערכת אחזקה של משהו כמו 4,000 ₪ בחודש (כולל השיפורים).
האם היינו קונים אותו בדיעבד? לא בכמות הנסועה הזעומה הזאת, החישוב לקילומטר הוא אסטרונומי. מצד שני אנחנו לא מצטערים, הרכב בסה"כ שירת אותנו בנאמנה והוכיח את עצמו כרכב ורסטילי אמיתי. בניגוד לסיפורי האימה, הרכב נמכר תוך פחות מחודש, כמעט ללא פרסום (יד2 וכאן בפורומים) ובמחיר הגיוני וסביר.
לאיפה ממשיכים מכאן? כרגע לרכב כביש יותר קטן וזול לאחזקה, השאיפה לרכוש רכב נוסף לטיולים בלבד (סופה או דיפנדר) תוך משהו כמו שנה...עד אז הילדים ילמדו שאפשר ונחמד לטייל גם ברגל.