PDA

צפייה בגרסה מלאה : חום מנוע וצריכת דלק



idanabuhav
18-10-08, 21:51
שלום לכולם ושבוע טוב

אני נוסע על אקספלורר. הטרמוסטט ככל הנראה פתוח והרכב לא מתחמם כמעט אף פעם מעבר לשנתה הראשונה כאשר טמפ' העבודה היא מעבר (בין רבע לשלושת רבעי)

מצד אחד, הרכב הוא לא חדש ועל כן יש לשמוח שהוא לא מתחמם. מצד שני האם זה מבזבז לי דלק? האם יש תשובה מוחלטת בנושא ( מחקר שנעשה או מישהוא שטיפל בבעיה וראה שיפור בצריכה מבלי לשנות את אופי הנהיגה?)

רב תודות על תשובתכם

עידן

בוזי
19-10-08, 21:25
לא ידוע לי על מחקר בנושא, ומתייחס ספציפית לאקספלורר.
אבל:
- מנוע קר הוא פחות יעיל ופולט יותר מזהמים ממנוע חם.
- מערכת הזרקת הדלקת מזריקה יותר דלק למנוע קר (כמו צ'ק בקרבורטור), מה שגורם לצריכה דלק גבוהה יותר.
- מנוע קר עובד על לחץ שמן גבוה יותר (למעשה השמן סמיך יותר), מה שגורם להתנגדות גבוהה יותר לפעולתו וצורך עוד דלק.

אם מערכת הקירור שלך תקינה, התקן תרמוסטט חדש, בייחוד בחורף.

בעז

גיתאי נוה
21-10-08, 19:17
לא ידוע לי על מחקר בנושא, ומתייחס ספציפית לאקספלורר.
אבל:
- מנוע קר הוא פחות יעיל ופולט יותר מזהמים ממנוע חם.
- מערכת הזרקת הדלקת מזריקה יותר דלק למנוע קר (כמו צ'ק בקרבורטור), מה שגורם לצריכה דלק גבוהה יותר.
- מנוע קר עובד על לחץ שמן גבוה יותר (למעשה השמן סמיך יותר), מה שגורם להתנגדות גבוהה יותר לפעולתו וצורך עוד דלק.

וכמובן נפגעת יעילות השימון, מה שמביא לבלאי מנוע מואץ

אם מערכת הקירור שלך תקינה, התקן תרמוסטט חדש, בייחוד בחורף.

בעז

גיתאי

-->