PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקו 96 TDI300 לחץ שמן מנוע וחום גיר.



gdiil
19-10-08, 18:26
דיסקו 96 דיזל
מנורת לחץ שמן דולקת בסרק כשהמנוע חם

התקנתי שעון לחץ שמן והמצב כזה.

מנו קר - בסרק 20 psi
בנסיעה - 40 psi
מנוע חם לאחר נסיעה ממושכת - בסרק יורד עד ל- 2 psi והמנורה מהבהבת
סיבובי מנוע - 800 ב-1000 סל'ד הנורה נכבת ולחץ השמן עולה ל - 5 psi
בנסיעה מנוע חם - 20 psi

אודה עם מישהו יתן לי נתונים מה צריך להיות המצב התקין.

גם נורת חום שמן גיר מהבהבת לעיתים והחלפתי פילטר שמן גיר וכמובן גם שמן
דקסרון 3. החלפתי לרדיאטור שמן גיר גדול יותר. לא עזר.

האוטו נוסע מצויין וגם ההילוכים מתחלפים בזמן ונראה כאילו הכל תקין.
אם למישהו יש ידע בנושא אשמח ללמוד.

גדעון

חנן-ג'יפולוג
19-10-08, 19:10
נחכה למישהו שיתן את הנתונים הרשמיים, אבל על פניו, המצב נשמע על סף אסון. אולי עוד לא נגרם נזק, אבל אם לא תעשה פעולה מתקנת, המנוע ימות, במוקדם או במאוחר.

במידה ואכן הנתונים מתגלים כלא תקינים, הדבר הבא שהייתי עושה זה להוריד אגן שמן, לראות מה מצב הבוצה בתחתית, ואם רשתית איסוף השמן לא סתומה, ופותח את מיסבי הקרנק לראות מה מצבם ומהו מרווח השמן שלהם, ואם הכול נראה בסדר אז הייתי הולך אל משאבת השמן לראות מה שלומה.
מה שבטוח לא הייתי עושה זה להמשיך בניסויים תוך כדי עבודת מנוע.

מתי החלפת מסנן שמן ושמן מנוע?
בדקת מה מצב השמן? יכול להיות שהמפלס שלו עלה ויש לו ריח של סולר?

gdiil
19-10-08, 19:18
קודם כל תודה על ההתענינות
ברור שהחלפתי שמן ופילטר וגם עשיתי שטיפת מנוע עם כל החמרים המתאימים
עדיין לא הורדתי פאת אגן השמן אבל כניראה שזה יהיה המהלך הבא.

אינני יודע היכן משאבת השמן ממוקמת. אבל בכל מיקרה צריך לבדוק את אגן השמן
.
החלפתי ראש מנוע לפני זמן מה ומצב הצילנדרים והבוכנות ממש טוב. האוטו לא אוכל שמן
אפילו לא קצת. מטיפול לטיפול לא חסר שמן ביכלל.

כרגע אני לא נוסע איתו עד לתקון הבעיה וגם עד שאידע מה קורה עם חום הגיר.

gali
19-10-08, 19:34
כאשר תוריד את האגן שווה להחלליף את הקפיץ בתוך הנחיר, תמצא אותו צמוד לבלוק בחלק הקדמי (כמובן לאחר שתוריד את האגן)
איזה שמן הכנסת (סוג וצמיגות) ובאיזה מסנן השתמשת?
האם גובה שמן תקין?

אין לי מושג לגבי מידות לחצים אך 2 PSI זוהי נפילה לכל דבר ובקלות המנוע יכול להינזק + טורבו.

gdiil
19-10-08, 19:52
שמן 10w40 ומסנן מקורי

ואל תדאג, האוטו לא זז עד לפתרון הבעיה

יש לי גם דיסקו 3 והוא משמש אותי בדרך כלל, האוטו הזה ,זה נוסטלגיה ולשימוש הילדים

gali
20-10-08, 11:26
הי גדעון, יש לך את הספר מנוע של ה TDI300? אם כן אני ממליץ לך למצוא את הנושא של בעיות בלחץ שמן ונוהלי בדיקות של לחץ שמן.
אם אין לך תן לי מייל ואני אשלח לך.

gali
20-10-08, 11:37
עוד משהו גדעון, כאשר אתה מוריד אגן שמן על תנקז מיידית את השמן אלא סנן אותו דרך בד כדי לראות אם ישנם חלקים טחונים מהמיסבים של גל הארכובה.
תוכל גם לבדוק שלמות חיצונית של חלקי הגל ארכובה כאשר תזחל מתחת לרכב.
אין תחליף לפתיחה ובדיקה פיזית.

gdiil
20-10-08, 16:52
שלום גלי
אז כך, המייל שלי - [email protected]
יש לי דיסק של הרכב עם הסבר כיצד לפרק את האוטו לחלקים וגם להרכיב בחזרה
אבל אין שם הסברים על המחלות שלו (ולא חסר לו כאלה) אז אודה לך אם תשלח למייל את הנתונים
הרלוונטים וכל מה שיש לך בנושא.

נראה לי שבכל מקרה אפרק את הקרטר ואבדוק מקרוב מי נגד מי שם למטה.
לא נראה לי שזו משאבת שמן אם כי הכל יכל להיות. המנוע שקט ולא דופק או מרעיש מעל הרגיל
אבל יתגן בהחלט שהבעיה נובעת מחופש במסבי גל הארכובה.

לגבי חום שמן גיר עדיין לא קבלתי התייחסות כאן ואני עדיין ממתין עם תודה מראש לעונים

בברכת חג שמח
גדעון

gali
21-10-08, 20:39
שלחתי, בהצלחה.

asafk
21-10-08, 21:06
וגם עשיתי שטיפת מנוע עם כל החמרים המתאימים


זה יכול לגרום לאסון למנוע ישן. (תעשה חיפוש עם המילה פלאשינג)

יריה באפלה- תבדוק אם יש שמן (שלא צריך להיות שם) בבית הממיר מומנט.

אסף.

asih
22-10-08, 01:52
לא יודע מה זה טוב, אבל זה ממש נמוך

בשלי גם TDI300
במנוע קר בסרק כ 45-50 PSI בטורים כ 60
מנוע חם בנסיע מעל 25 PSI מגיע גם ל 40, תלוי בטורים, אחרי נסיע ממושכת מעבר לסרק יש ירידה ל כ 15 PSI
מתחת ל 10 זה ממש לא טוב.

בקשר ל שמן, אולי זה סינטטי מלא, שזה דליל מדי ?
אני חושב שאני שם 15W 40 חצי סינטטי

gali
22-10-08, 14:06
עוד משהו קטן אבל מה זה חשוב, איפה אתה מתחבר לבדיקת לחץ השמן? האם במקום היוניט?

gdiil
22-10-08, 20:24
שלום לכולם
השעון מחובר ביחד עם היוניט, עשיתי חיבור T
השמן 10W40 הינו שמן חצי סינטטי מופיע בספר הרכב כשמן מתאים. גם שמן 15W40
מתאים אפילו שהוא מינרלי ולא חצי סינטטי.

לגלי
תודה על ספר המנוע ששלחת לי עוזר לי מאוד להבין. כניראה הטרמוסטט של השמן או השסתום
הם הבעיה ואני אתחיל מהם. כשאפרק את הקרטר אבדוק כבר מרווחים במיסבי גל הארכובה
אבל עם היתה שם בעיה המנוע היה מרעיש והוא לא.

תודה על כל העצות אני יעדכן כאן ואספר לכולם מה היתה הבעיה.
על חום שמן גיר עדיין לא קבלתי התייחסות ואני עד'יין ממתין עם מישהו יודע משהו.

בתודה לכולם
גדעון

gali
22-10-08, 20:32
גדעון, תשתדל לא להוריד מהר כל כך את הקרטר, זה מתכון לנזילות וצריך שפורפרת שלמה של RTV עם הרבה סבלנות כדי לסגור הכל יבש.
בהצלחה.

שחף110
23-10-08, 16:59
אצלי הלחץ כשהמנוע חם בסרק אחרי מאמץ הוא היה יורד ל 15 PSI,
בסל"ד גבוה היה בין 40 ל 50.
גם ב3 שנים האחרונות היה מעט עשן אפרפר בסרק שייחסתי דווקא לסולר (ולא לעובדה שהיה חופש בטורבו).

אחרי שהטורבו נפח את נשמתו באופן סופי לפני שבועיים, כרגע המנוע עובד בלי הטורבו.(הצינורות מבוטלים) ולחץ השמן גבוהה פלאים (בסרק חם ליד ה 30 PSI, סלד גבוהה מסוגל להגיע ל 100 ויותר - וזה בגלל שהקפיץ בשסתום שמווסת את הלחץ הוא חזק יותר מהמקורי - הגיע הקפיץ החדש מאנגליה ויורכב בקרוב יחד עם הטורבו החדש).

מיותר להגיד גם שעכשיו הוא לא מעשן לחלוטין בסרק או בעומס (רק עשן שחור בעומס וזה כי אין טורבו).

המסקנה המתבקשת - הטורבו שלך תקין ?

gali
23-10-08, 17:14
אצלי הלחץ כשהמנוע חם בסרק אחרי מאמץ הוא היה יורד ל 15 PSI,
בסל"ד גבוה היה בין 40 ל 50.
גם ב3 שנים האחרונות היה מעט עשן אפרפר בסרק שייחסתי דווקא לסולר (ולא לעובדה שהיה חופש בטורבו).

אחרי שהטורבו נפח את נשמתו באופן סופי לפני שבועיים, כרגע המנוע עובד בלי הטורבו.(הצינורות מבוטלים) ולחץ השמן גבוהה פלאים (בסרק חם ליד ה 30 PSI, סלד גבוהה מסוגל להגיע ל 100 ויותר - וזה בגלל שהקפיץ בשסתום שמווסת את הלחץ הוא חזק יותר מהמקורי - הגיע הקפיץ החדש מאנגליה ויורכב בקרוב יחד עם הטורבו החדש).

מיותר להגיד גם שעכשיו הוא לא מעשן לחלוטין בסרק או בעומס (רק עשן שחור בעומס וזה כי אין טורבו).

המסקנה המתבקשת - הטורבו שלך תקין ?

הי שחף, אתה חושב שטורבו לא תקין מפיל לחץ שמן לכ- 2PSI?

שחף110
24-10-08, 16:57
לא, כנראה שלא עד כדי כך - אבל זה עוד משהו שצריך להסתכל עליו.
הייתי בודק את השסתום פריקה והמשאבה, אבל גם מסתכל על הציר של הטורבו.

בכל אופן הוא לא יאריך חיים עם לחץ כזה.

מה שכן, עם הגילוים על הלחץ שמן שיש לי כרגע - אני יכול להיות רגוע שאין לי בעיה במנוע :D

gdiil
24-10-08, 19:09
תודה על תוספת האינפורמציה.
אני אתחיל בבדיקת הקפיץ שיושב ליד המשאבה והטרמוסטט של השמן שליד מסנן השמן
האוטו נוסע טוב , לא מעשן ושקט למדי.
כרגע כמובן לא זז עד לפתרון הבעיה
אבדוק גם את הטורבו, כל דבר בזמנו.

asafk
24-10-08, 23:00
אגב... מסנן שמן - מה שלומו? מרגיש טוב? מתי הוחלף? מקורי או סיני?

אסף.

gali
25-10-08, 21:22
שמן 10w40 ומסנן מקורי

ואל תדאג, האוטו לא זז עד לפתרון הבעיה

יש לי גם דיסקו 3 והוא משמש אותי בדרך כלל, האוטו הזה ,זה נוסטלגיה ולשימוש הילדים

אסף, הוא מזכיר שהמסנן מקורי. על אף שהייתי מחליף אותו שוב. במסנן ישנם שסתומים חד כיווניים שאחראים על ויסות לחץ השמן. עם זאת בתחילת עבודה הלחץ תקין ולכן הייתי מתחיל עם אחד התרמוסטטים (במיוחד החיצוני).

gdiil
30-10-08, 19:01
שלום לכולם
הבעיה של לחץ השמן כניראה נפתרה.

פתחתי את הטרמוסטט של שמן המנוע נקיתי את המעברים ומתחתי קצת את הקפיץ

החלפתי שוב את מסנן השמן שאכן היה מקורי (אין לי חלקים סינים באוטו)

לחץ שמן במצב חם - 10 PSI במצב סרק. אני מניח שזה תקין.

לגבי חום שמן גיר, הבעיה עדיין קיימת.

gali
30-10-08, 19:13
שלום לכולם
הבעיה של לחץ השמן כניראה נפתרה.

פתחתי את הטרמוסטט של שמן המנוע נקיתי את המעברים ומתחתי קצת את הקפיץ

החלפתי שוב את מסנן השמן שאכן היה מקורי (אין לי חלקים סינים באוטו)

לחץ שמן במצב חם - 10 PSI במצב סרק. אני מניח שזה תקין.

לגבי חום שמן גיר, הבעיה עדיין קיימת.

10PSI נשמע כבר יותר טוב מקודם אבל כדאי להצטייד בקפיץ מקורי.
לגבי הממסרת, איך אתה יודע שהשמן חם מידי? ד"א גם בממסרת האוטומטית אני חושב שיש תרמוסטט על הקו עם המצנן שלו.

gdiil
30-10-08, 19:16
בנסיעה ארוכה מנורת חום שמן גיר מהבהבת וגם הידית מתחממת לדעתי יותר מידי

לא ראיתי בספר הרכב טרמוסטט לשמן גיר,

gali
30-10-08, 19:20
גדעון, עד כאן מצידי.
יש לי דיפנדר ידני ולא מכיר כלל את הממסרות של ZF, בהצלחה.

שחף110
31-10-08, 17:13
שלום לכולם
הבעיה של לחץ השמן כניראה נפתרה.

פתחתי את הטרמוסטט של שמן המנוע נקיתי את המעברים ומתחתי קצת את הקפיץ

החלפתי שוב את מסנן השמן שאכן היה מקורי (אין לי חלקים סינים באוטו)

לחץ שמן במצב חם - 10 PSI במצב סרק. אני מניח שזה תקין.

לגבי חום שמן גיר, הבעיה עדיין קיימת.

הספר אומר 25 בסרק חם (לא מיד אחרי מאמץ, תן לו איזה 10 דקות להתקרר).
אצלי בלי הטורובו זה 21,22.

מחר נרכיב את הטורבו החדש ונראה איפה זה יעמוד.

איל מ
02-11-08, 19:37
אני לא רוצה להתחייב מכיוון שאין לי את הספר אבל עד כמה שאני יודע, לחץ מינימלי של שמן לא אמור לרדת מתחת ל-16 PSI. משום מה בלנדרובר החליטו לשים חיישן שמתריע רק ב-6 PSI ולכן קורה שהרבה רכבים נוסעים עם לחץ שמן נמוך בלי לדעת.
לבעלים הקודמים של הרכב שלי הלך הטורבו בגלל זה. בסופו של דבר גילו שירידת הלחץ נבעה מבעיה בבלוק תחתון (מייסבים וכאלה), סיפור לא פשוט. שווה לבדוק את הנושא לפני שהורסים מנוע.
בכל מקרה החיישן המקורי הוחלף בחיישן של 18 PSI. אמנם כשהרכב חם ובסל"ד סרק המנורה מהבהבת וזה לא נעים לעין אבל כך יש אינדיקציה לגבי המצב האמיתי של לחץ השמן (ברגע שמלטפים את הגז הנורה כבה = לחץ תקין).

-->