PDA

צפייה בגרסה מלאה : נסיעה על הבמפ-סטופ



עמית דן
26-04-04, 22:57
בפסח האחרון יצאתי לטיול 3 ימים בדרום.
הסופה היתה עמוסה בהתאם (4 ג'ר'קנים 20 ל', ארגזי כלים, אוהלים, שק"שים, עצים, תיקים ועוד)
הנסיעה על הכביש, מהמרכז לדרום, היתה נינוחה (משתדל לא לעבור 90 קמ"ש כשעמוס - במיוחד עם עוד 3 חברים)
כהרגל, אני ממלא את הג'ריקנים בתחנת הדלק האחרונה, לפני הכניסה לשטח.
מרגע שמילאתי מים בגריקנים האחוריים (סה"כ 40 ל') הקפיצים הגיעו למצב כמעט מאוזן
ובכל תנודה הכי קלה של המרכב - הרגשתי את מכת הסרן בבמפ-סטופ.
נסעתי כך כ-15 ק"מ עד לעצירה הראשונה שבה הורדתי משקל (והרבה) מהסופה.
(חבר אחד שעבר לרכב אחר, ג'ריקן אחד וכל העצים)
מצב העומס היה זהה פחות או יותר משלב זה ועד לסוף הטיול ולא נרשמו בעיות מיוחדות.
הסופה מבציר 93', ארוכה, פתוחה.
קפיצים מקוריים, בולמים הוחלפו.
קפיצים עברו ערגול (פעמיים)
הגבהה מינימלית (אוזניים).
צמיגים 31, ג'אולנדר, 30 PSI מאחור 25 מקדימה.
יש לציין שהקפיצים הקדמיים מתפקדים מצויין ( גם עם 40 ל' דלק על הפגוש).

מספר שאלות, בהתחשב בכל הנ"ל:
מה (אם בכלל) הנזק שנגרם לקפיץ ?
יכול להיות שזו פשוט 'עייפות החומר' והגיע הזמן להחליף ?
אם אני יחליף קפיצים, האם להחליף רק את האחוריים או את כל ה-4 ?

asafk
26-04-04, 23:14
בהחלט נשמע כמו עייפות החומר.
ערגול פעמיים- לא מוסיף אריכות ימים.
לדעתי- תחליף את כל ה4. העומס קדימה- אחורה בערך שווה. כלומר- אם האחוריים עייפים, הקדמיים גם בדרך.

אסף.

זאביק
28-04-04, 11:50
לדעתי- תחליף את כל ה4. העומס קדימה- אחורה בערך שווה. כלומר- אם האחוריים עייפים, הקדמיים גם בדרך.

אסף.

העומס על בקדמיים די קבוע, העומס על האחוריים משתנה מאוד (ציוד לטיולים שיורד ועולה לרכב ועוד), ולכן האחוריים מתעייפים יותר . . . .

עדיף כמו שאסף אמר להחליף את כולם, אבל אם אתה בבעיית תקציב, אני חושב שאתה יכול להחליף רק את האחוריים.

עמית דן
28-04-04, 23:37
במידה ואכן אחליף רק את האחוריים (מה לעשות..... התקציב!), מה הכיוון המומלץ ?
האם צריך פשוט קפיצים גבוהים יותר, ע"מ שיהיה לתחת 'לאן לשקוע' ?
או להחליף לקפיצים קשים יותר ?
אולי בכלל כדאי רק לשחק עם העלים, או להחליף את הקריטיים ?

* נוחות הנסיעה ביום יום היא לא רלוונטית מכיוון שהג'יפ הוא בעיקר לטיולים
ואני מעדיף 'לסבול' קצת בכביש ולהנות הרבה בשטח !

asafk
28-04-04, 23:50
קפיצים מקורים של סופה מתוכננים לעומס גבוה- בערך למה שתיארת.
בצירוף עם שאקלים ארוכים ובולמים ארוכים ורכים מהמקוריים- כאשר תהיה עמוס במשקל שתיארת- הקפיצים המקוריים יעשו עבודה טובה (כמובן- אלא אם כן הם בני 12 שנה ועייפים)

אסף.

PAUL
29-04-04, 01:12
למישהו יש ניסיון עם הקיט של המתלם?

קראתי את השרשור על המתלם VS. רוביקון
שהרוביקון לא מתאים
שהמתלם דוחף רק מאיות
אבל שהוא עבד על קיט מושלם.
איך הוא?
למישהו יש נסיון איתו?
מישהו יכול לתת חוות דעת?

אדי
29-04-04, 14:27
למישהו יש ניסיון עם הקיט של המתלם?
במקרה סיפר לי מישהו שדיבר עם המתלם בעניין, הקיט עדיין לא מוצע למכירה לקהל הרחב. וככזה, הוא גם עדיין לא הוכיח את עצמו.


שהרוביקון לא מתאים
לדעתי, הקיט מתאים לסופה קצרה פתוחה ויש כאלה שנוסעים איתו גם על סופה סגורה ע"י סגירת פיברגלס ומרוצים. אני מניח שלרכב כבד יותר הוא כבר לא מתאים. אבל למה שהוא מתאים ... לא ראיתי משהו יותר טובה.

אדי

-->