עמית דן
26-04-04, 22:57
בפסח האחרון יצאתי לטיול 3 ימים בדרום.
הסופה היתה עמוסה בהתאם (4 ג'ר'קנים 20 ל', ארגזי כלים, אוהלים, שק"שים, עצים, תיקים ועוד)
הנסיעה על הכביש, מהמרכז לדרום, היתה נינוחה (משתדל לא לעבור 90 קמ"ש כשעמוס - במיוחד עם עוד 3 חברים)
כהרגל, אני ממלא את הג'ריקנים בתחנת הדלק האחרונה, לפני הכניסה לשטח.
מרגע שמילאתי מים בגריקנים האחוריים (סה"כ 40 ל') הקפיצים הגיעו למצב כמעט מאוזן
ובכל תנודה הכי קלה של המרכב - הרגשתי את מכת הסרן בבמפ-סטופ.
נסעתי כך כ-15 ק"מ עד לעצירה הראשונה שבה הורדתי משקל (והרבה) מהסופה.
(חבר אחד שעבר לרכב אחר, ג'ריקן אחד וכל העצים)
מצב העומס היה זהה פחות או יותר משלב זה ועד לסוף הטיול ולא נרשמו בעיות מיוחדות.
הסופה מבציר 93', ארוכה, פתוחה.
קפיצים מקוריים, בולמים הוחלפו.
קפיצים עברו ערגול (פעמיים)
הגבהה מינימלית (אוזניים).
צמיגים 31, ג'אולנדר, 30 PSI מאחור 25 מקדימה.
יש לציין שהקפיצים הקדמיים מתפקדים מצויין ( גם עם 40 ל' דלק על הפגוש).
מספר שאלות, בהתחשב בכל הנ"ל:
מה (אם בכלל) הנזק שנגרם לקפיץ ?
יכול להיות שזו פשוט 'עייפות החומר' והגיע הזמן להחליף ?
אם אני יחליף קפיצים, האם להחליף רק את האחוריים או את כל ה-4 ?
הסופה היתה עמוסה בהתאם (4 ג'ר'קנים 20 ל', ארגזי כלים, אוהלים, שק"שים, עצים, תיקים ועוד)
הנסיעה על הכביש, מהמרכז לדרום, היתה נינוחה (משתדל לא לעבור 90 קמ"ש כשעמוס - במיוחד עם עוד 3 חברים)
כהרגל, אני ממלא את הג'ריקנים בתחנת הדלק האחרונה, לפני הכניסה לשטח.
מרגע שמילאתי מים בגריקנים האחוריים (סה"כ 40 ל') הקפיצים הגיעו למצב כמעט מאוזן
ובכל תנודה הכי קלה של המרכב - הרגשתי את מכת הסרן בבמפ-סטופ.
נסעתי כך כ-15 ק"מ עד לעצירה הראשונה שבה הורדתי משקל (והרבה) מהסופה.
(חבר אחד שעבר לרכב אחר, ג'ריקן אחד וכל העצים)
מצב העומס היה זהה פחות או יותר משלב זה ועד לסוף הטיול ולא נרשמו בעיות מיוחדות.
הסופה מבציר 93', ארוכה, פתוחה.
קפיצים מקוריים, בולמים הוחלפו.
קפיצים עברו ערגול (פעמיים)
הגבהה מינימלית (אוזניים).
צמיגים 31, ג'אולנדר, 30 PSI מאחור 25 מקדימה.
יש לציין שהקפיצים הקדמיים מתפקדים מצויין ( גם עם 40 ל' דלק על הפגוש).
מספר שאלות, בהתחשב בכל הנ"ל:
מה (אם בכלל) הנזק שנגרם לקפיץ ?
יכול להיות שזו פשוט 'עייפות החומר' והגיע הזמן להחליף ?
אם אני יחליף קפיצים, האם להחליף רק את האחוריים או את כל ה-4 ?