PDA

צפייה בגרסה מלאה : מד צריכת דלק לרכב



whisky
22-10-08, 15:37
היו שירשורים שעסקו בנושא באתר ובאתר הצהוב, ואז עלתה בראשי השאלה, האם מישהו יודע האם אפשר למצוא מכשיר שמיידע את הנהג מהי צריכת הדלק בעת הנסיעה?

אם אף אחד לא מכיר, האם יש מישהו מהאנשים בפורום שיודע כיצד להכין דבר כזה?

יש לי רעיון כללי: את מהירות הרכב שלפיה ניתן לחשב את הקילומטר ניתן לקחת מהאודומטר של הרכב, או לבנות מרכיב חדש (כמו סופר סיבובים של אופניים) ואת צריכת הדלק ניתן לקחת ממכשירי מדידה שאפשר להלביש על צינורות הדלק ליד הפילטר.

אופציה טובה יותר, היא חיבור דרך מכשיר ניווט, מי שיכול לעשות דבר כזה, שיכול לכלול גם רכיבי נסיעה, אני מנשק לו את הרגליים, ככה נוכל לבחון את צריכת הדלק ביחס למשתנים נוספים.

הבעיה היא שאני, בבורותי הרבה, לא יודע לעשות מערכת שתרכיב את שני הרכיבים האלו ותראה לי תוצאה.

אז הפניה היא לכולם, כל גבר, אישה, זקן וטף, אם מישהו יודע על מערכת כזו, או שיודע להכין מערכת כזו ויכול לתת לי הצעת מחיר, אני מעוניין. אם מישהו רוצה לעשות עלינו סיבוב, בכיף אני אומר.

ולמה אני אומר את זה, אתם שואלים? כי מרגע שיש לי מערכת כזו ברכב ליסינג של אישתי גיליתי שאני יודע לחסוך עד 30% מצירכת הדלק (בפריווט - פורד פוקוס, לא יודע כמה זה יחסוך בדיפנדר), זה כמובן משתנה בהתאם לסוג הדרך, כך שמערכת כזו שיכולה לתת לי חיווי בזמן אמת יכולה לחסוך לי כסף.

מי שמרים את הכפפה, שיגיד כמה עולה, אני איתו (לא בכל מחיר)

אם יש מי שירים את הכפפה אני מוכן להיות שפן (דיפנדר אז זה שפן גדול) ניסיון שלו:p
whisky

בוזי
23-10-08, 21:22
לדעתי האישית,
מה שחוסך דלק זה לא מכשיר המדידה, אלא המודעות של הנהג לנושא.
מספיק שתזכור להרים את הרגל מהגז מתי שלא צריך (ויש המון "לא צריך" בנסיעה רגילה), ותשתדל לנהוג במהירות קבועה - דלק רב ייחסך.

נ"ב

בסיטרואן ויזה שהיתה לי לפני עידן ועידנים, היתה נורת "צריכת דלק". הנורה חיוותה מתי צריכת הדלק היא אופטימלית. מעניין איך המנגנון הזה עבד, אני אחפש.
ברם אולם, הויזה המאויידת לא צרכה פחות דלק מהקסנטיה המוזרקת שיש לי היום.
לקסנטיה, אגב, יש פי שתיים מנוע וכמעט פי שתיים משקל.

jonesy
23-10-08, 21:56
משהו שיכול להתאים לך, למרות שבמקור מיועד למשאית ולא לטרקטור :mrgreen:

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/998551.html

מוטי

asafk
23-10-08, 22:04
בוזי, השתי מנורות שהיו לך בויזה היו מד ואקום מנוון.
לפי הוואקום יודעים כמה אתה לוחץ ומאמץ את המנוע.

מד צריכת דלק יכול להיות מבוסס על מד ספיקה (flowmeter ) או שניים (אחד ימדוד את הכמות שחוזרת מצינור העודפים).

אסף.

חנן-ג'יפולוג
23-10-08, 23:00
אני לא בטוח שזה כזה פשוט לבדוק ישירות את ספיקת הדלק ברגע נתון. צריך לזכור שמדובר בחלקיקי סמ"ק לשנייה וגם לזכור שיש להחסיר מספיקת הדלק בכניסה למערכת את ספיקת העודפים.

אתה מדבר על TD5 או TDI?

המערכת שמוטי מדבר עליה מתחברת כפרזיט לקו התקשורת של הרכב ומוציאה ממנו את הנתונים הרלוונטיים שממילא רצים בין המחשבים השונים ברכב. לא רלוונטי לTDI זה בטוח. אני לא יודע לגבי הTD5. אני גם לא יודע אם יש להם אפשרות לתת לנהג נתונים און-ליין. כשאני ראיתי את המערכות האלה דובר בשידור נתונים למחשב עיבוד נתונים מרכזי.

asafk
24-10-08, 09:09
יכול להיות שבאמת הכי פשוט זה לחזור למה שהיה בהרבה מכוניות בתחילת שנות ה80 - מין מד ואקום מנוון. כשאתה לוחץ והמנוע מתאמץ דולקת מנורת "דיר בלאק". אפשר כמובן להרכיב שעון ואקום ממש. אבל זה, כמובן, רק למנועי בנזין. לא רואה דרך יעילה מאוד למנועי דיזל טיפשים (בלי מחשב)

אסף.

itay-rover
24-10-08, 13:49
במנוע דיזל כמות האוויר הנכנסת למנוע דרך סעפת היניקה אינה מוגבלת על ידי פרפר או מצערת,המנוע מקבל אוויר ככל שהוא מצליח למלא את הצילנדרים(במנוע לא מוגדש)לכן אין כמעט וואקום בסעפת היניקה ולכן מנועי דיזל מצויידים בהתקןנים שונים ליצירת וואקום למערכות השונות בעיקר למגברי הבלם על ידי משאבה יעודית היושבת על האלטרנטור או על גל הזיזים או שמקבלת הנעה דרך רצועת האביזרים.

איתי.

zsahi
24-10-08, 18:17
http://www.levinsonenergy.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A6%D7% A8%D7%99%D7%9B%D7%AA%D7%93%D7%9C%D7%A7/tabid/696/Default.aspx

whisky
26-10-08, 09:59
טוב אז דבר ראשון תודה לכל העונים.


דבר שאני, פניתי כבר לאחת החברות שהופנתי אליה בפורום, אני מקווה לקבל הצעת מחיר ופירוט כיצד פועלת המערכת.

בכל מקרה בכדי לעדכן אתכם, אני אבהיר שלאחר שיחה עם מביני עניין בסוף השבוע (מהנדסי אלקטרוניקה ומכונאי רכב) הסבירו לי שהעניין הוא פשוט מאוד. אבל כמומחים אבקש את הערותיכם:

צריכת הדלק ניתנת לבדיקה מדויקת על ידי ספירת הפולסים שמקבל אינג'קטור בודד בהכפלת מספר האינג'קטורים שפועלים ביחידת זמן נתונה ברכב (רכב בעל 5 המספר יוכפל ב5) כאשר כמות הדלק (סולר/בנזין/גז/נפט או מיים זה לא משנה באמת) ידוע למשל רכב שפולס נותן לו 2CC בעל 5 אינג'קטורים שפועלים פעמיים בשניה ב1000 סל"ד תכפיל 2CC*5*2 ותקבל את זרימת הדלק ליחידת זמן.

את המהירות שממנה גוזרים את צריכת הדלק לאותה יחידת זמן, אפשר לקחת או מGPS או מהאודומטר של הרכב או מספידומטר חיצוני, הואיל וספידומטר של רכב אינו מדויק.

כל מה שנשאר הוא להכניס את שני המספרים לנוסחה ולקבל את צריכת הדלק ליחידת זמן, מערכת משוכללת יכולה לבצע ממוצעים, השוואת, וחיבורים של הנתונים ולתת יופי של נתונים.



עכשיו ברור שהמערכת אינה חוסכת דלק, אלא הידיעה שאתה יכול לחסוך אם קצת תוריד את הרגל היא שחוסכת, אבל לא תדע באמת כמה אם לא תראה, וזה כמו שאומרים יהיה מול הפרצוף שלך.

אני אמשיך לעדכן אחרי שאקבל הצעת מחיר...

חנן-ג'יפולוג
26-10-08, 11:17
בגלל זה שאלתי אותך באיזה רכב מדובר. בTDI לא EDC יש מזרקים מכניים, אין פולסים, אין מה לספור, התיאוריה לא רלוונטית.

בTD5 זה יותר רלוונטי, אבל אם מדובר במסילה משותפת, אז שכחת נתון קריטי של לחץ מסילה. בלי זה אין לך מושג כמה סולר המזרק מוציא בכל 1 מילישנייה של פולס. אם זה יוניט אינג'קטור אז אפשר כנראה לעשות מניפולציה כלשהי. את הEDC בלנד-רובר אני לא מכיר לעומק.

אגב, הפולסים הם בעלי אורך משתנה. לא מספיק לספור כמה פולסים אלא צריך גם למדוד את אורכם. לא פשוט.

גיא
26-10-08, 15:48
ואילו דעתי היא שזה לא משנה.

אני מעביר את המחשב דרך למצב תאריך, זה מרגיז אותי וזה גם מסוכן בצורה מסויימת לבדוק כל שניה כמה אני מבזבז סולר ...

אם זה 5/100 או 7/100 ... תחליט שאתה נוסע רגוע וזהו ....

בהיילקס לא היו לי פטנטים כאלו והצלחתי לשפר את הצריכה בצורה משמעותית בעצם זה שהחלטתי שאני לא עובר את 90 בשום מקרה. כמובן המשמעות היא פסיכולוג .... :)

( אגב גם לי היו המנורות האלו בויזה ובדיוק חשבתי אתמול כמה זה מעצבן שכל הזמן אתה עסוק בלא ללחוץ .. )

whisky
26-10-08, 16:04
טוב, תודה לכל העוזרים, ולכל המציעים, בשיחה עם היבואן לארץ שבקישור למעלה מתברר שהם כבר לא מביאים את המוצר לארץ בגלל העידר ביקוש מחיר גבוה מצד היצרן מה שאומר שמחיר חבילה הגיע לכמה אלפי ש"ח!!!! כך גם עם יבואן של מוצר מתחרה, שמביא מוצר דומה רק לסירות ומטוסים זעירים.

בקיצור המליץ לחפש בגוגל ואיביי.

מצאתי את המוצר הבא:
http://www.fdatasystems.com/FC_10.htm

הספק באיביי עושה משלוחים (גם של פיצות) לארץ כנראה שהמכשיר יהיה בדרך בקרוב, אחרי בדיקות של התאמת המוצר לרכב שיעשו על ידי חברים מהנדסי אלק' ומכונאים בארץ.

נראה לי שזה אומר שאין צורך בשום מוצר בנוסף לזה, חוץ מהGPS שגם ככה יש. יש לזה עוד המון יתרונות, מראה את צריכת הדלק ליעד הבא, את צריכת הדלק למיכל, וכל מני דברים מעניינים.

אחרי שאבדוק תאימות לרכב, במידה וארכוש וארכיב, כמובן שאעדכן אתכם.

תודה על הכל,

האלכוהוליסט

נ.ב.
אני לא מכריח אף אחד לרכוש, מי שרוצה ויכול ומצליח לחסוך אחרת, מי שזה לא מעניין אותו, מעניין למה הוא נכנס לשירשור? :p:p:p

חנן-ג'יפולוג
26-10-08, 16:18
נכנסתי לדף נתוני המכשיר וקראתי את זה:




Includes Floscan 201B6 Transducer 0.6-60 Gallons/Hour






אני לא בטוח שזה כזה פשוט לבדוק ישירות את ספיקת הדלק ברגע נתון. צריך לזכור שמדובר בחלקיקי סמ"ק לשנייה וגם לזכור שיש להחסיר מספיקת הדלק בכניסה למערכת את ספיקת העודפים.

הרכב שלך, להערכתי, לא צורך יותר מ0.25 גלון לשעה במצב צריכה מינימלית - עמידה בסרק. קח בחשבון שכנראה המכשיר לא יהיה אפקטיבי בחלק ממעטפת עבודת הרכב.

צריך גם להבין איך מסתדר נושא העודפים שחוזרים למיכל.

בוזי
26-10-08, 16:59
מבלי להפריע לך לחלום על מכשירים מדוייקים בדיפנדר...
עוד דבר שעובד עלי פסיכולוגית:

בתוכנת הניווט יש אפשרות להכניס התראה כאשר אתה עובר את המהירות המותרת. ניתן גם להכניס טולרנס.
הגדרתי 10% מעל....
כל פעם הוא מציק לי עם "עברתם את המהירות המותרת" (אגב, זה המשפט היחיד שהוא אומר בלשון רבים. את השאר הוא אומר בלשון יחיד זכר, וזה לא סתם).

צריכת הדלק ירדה ל 1:14!

whisky
26-10-08, 17:42
אתה צודק לגבי טווח העבודה של הסנסור, לגבי העודפים, יש מערכות שיש בהן מד גם לעודפים שעושה את החישוב של הזרימה פחות העודף.

אני עדיין עובד על זה.

יפה, יפה, אל תנוחו עם העצות, בנתיים זה רק עוזר

האלכוהוליסט

Orang
30-10-08, 23:33
למיטב זיכרוני, בשנות ה-80 היו מדי חיסכון בדלק נפוצים במנועי בנזין בדגמים של אלפא רומיאו, לנצ'יה, וגם ב-BMW, שעבדו בעיקר על ואקום בקרבורטור בגרמניה, ועם פוטנציומטרים חשמליים באיטלקיות, שהדליקו נורות בצבעים שונים, ירוק צהוב כתום ואדום.
אני זוכר שדאגתי תמיד לנתק את המערכות הללו שלא הפסיקו להזכיר לי כמה אני נהנה לבזבז דלק.

אם אתה כ"כ רוצה לחסוך בדלק חבר ביצה (רכה) לדושת הדלק תוך שאתה מנסה לשמור עליה שלמה.

לדעתי, לנהוג בצורה כזו זה כאילו שיתנו לי את נסראללה בידיים ויגידו לי, בחייאת, חראם,
אל תשחט אותו...

אגב, יצא לי פעם אחת לחבר את הרכב שלי למחשב אבחון ולבדוק את תצרוכת הדלק, זה ממש לא מעודד לראות את הנתונים בכל רגע נתון, גם לא את הממוצע לאותה נסיעה, כשעומדים ברמזור ובנסיעה בפקקים הצריכה עולה כמו המונה במוניות...

smax2
31-10-08, 09:40
היי,
אכניס את החמש סנט שלי- בסמסטר האחרון לקחתי מעבדה במנועי שריפה ושם היו לנו מדים מאוד פשוטים. כמו משאבת גלגלי שיניים הפוכה (מנוע) שמחוברת לאינקודר. וכך מתקבל פולס כל סיסי שנצרך. לגבי העודפים-במנועי בנזין צינור העודפים חובר חזרה לפני המשארבה (אבל אחרי המד צריכה) לצינור ההספקה (במקום לטנק הדלק), כך נמדדה הצריכה של המנוע.

במנוע דיזל שקלנו את העודפים (בשביל לא להתמש בשני מדידים, אבל ניתן למדוד את הצריכה והעודפים בשני מדידים ולחסר את התוצאות), בגלל הלחצים הגבוהים לא השתמשנו באותה השיטה כמו בבנזין (אולי יש סיבה אחרת).

whisky
31-10-08, 11:36
טוב, אחרי כל התגובות והמחקר שלי גילתי כמה דברים,

1. אנשים פוחדים לדעת כמה הם מוציאים.
2. המכשירים שאני מוצא בשוק אינם מתאימים לעבודה בלחצים שיש לרכב שלי.
3. ישנם מכשירים כאלו, אני פשוט לא מוצא אותם.
4. כולם מסכימים שאפשר לחסוך, הם פשוט מפחדים.
5. בפירוק של רכבים חדשים אפשר לשים את היד על fuel flow meter, השאלה היא איך אני מחבר אותו למחשב או מכשיר הצגת נתונים אחר.
6. שמחיר הסולר יורד!!!! ואם לא, אז צריך להפגין מול חברות הסולר, מכיוון שמחיר הסולר אינו בפיקוח.

שיהיה סופ"ש מטויל לכולם.

י_שלום
23-11-08, 01:06
שלום

ישנם מדי זרימה / וצריכת דלק שמיועדים למטוסים בבניה עצמית< המטוסים >

צרפתי קישור לאחד כזה..

http://www.gulf-coast-avionics.com/detail/4160/Instrument/ELECTRONICS_INTERNATIONAL/FP-5L/

יום טוב
יורם

asafk
11-02-09, 22:20
מד צריכת דלק לכל רכב מוזרק:
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/mpguino-release-one-workspace-2115.html

ולכל רכב עם OBDII:
http://www.amazon.com/gp/product/B000AAMY86?ie=UTF8&tag=ecomodcom-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B000AAMY86

אסף.

whisky
12-02-09, 12:57
אסף תודה.

דידו
13-02-09, 14:45
תוך כמה זמן לדעתך תחזיר עלות המכשיר את החיסכון בדלק??
אגב -מד ואקום נותן אינדיקציה מצויינת למנועי בנזין.
עקרונית הרי לא משנה מה התצרוכת האמיתית אלא מתי אתה בתצרוכת אופטימאלית.
בנוסף תצרוכת רגעית לא צריכה לעניין אותנו יותר מידי אלא תצרוכת לאורך זמן (לפחות 10 דקות)

-->