PDA

צפייה בגרסה מלאה : כריות אוויר בתוך הקפיצים עבור ג'ימני



msmrodan
27-10-08, 16:04
שלום לחברי הפורום המכובדים. ברשותי ג'ימני עם כננת קדמית ופגוש מתכת וכן קיט של אולדמן - רציתי את דעתכם - אני שוקל להוסיף את המערכת הנ"ל -
http://www.automotiveconcepts.net/store/Suzuki-Vitara_product_18292745259.html

הרעיון הוא כדלהלן - בנסיעת כביש רגילה כריות האוויר יהיו ללא לחץ אוויר משמעותי ולא אמורות להשפיע על התנהגות הרכב - בשטח, בנקודות בעייתיות ינופחו הכריות ויתנו עוד 2-3" של גובה (נושא בעייתי בג'ימני, במיוחד עם מגני צד). כמובן שהכריות שיותקנו יותאמו לאורך הקפיץ כך שאפשר יהיה להגיע לגובה הנ"ל.

הפתרון הזה קוסם לי קודם כל כי עוד לא ראיתי מישהו שניסה משהו כזה :) וכן כי הוא זול מאד. כמו כן נראה לי שניתן יהיה להשתמש בקיט המשאבה גם לצרכי שטח אחרים (ניפוח צמיגים, מזרנים וכו').

מה דעתכם? ;)

איציק - 4X6ZH
27-10-08, 16:37
במקור מערכות אלה מיועדות לצורך התאמת גובה הרכב במיקרה של עומס יתר
גרירת עגלה כבדה .
במציאות של מפרט הרכב בישראל והתוצאה שתתקבל זה על גבול המיותר .

הרבה יותר יעיל זאת נעילה

איציק

סוזי המשתוללת
27-10-08, 16:53
היה לי סט אפ דומה על רכב שסחב משקל גדול באופן קבוע אבל המשקל הנ"ל היה מורכב מציוד אלקטרוני כך שלהקשיח קפיצי עלים זה פתרון רע אז הוסיפו ארבע כריות אויר כנ"ל
שניים ביחד עם קפיצי העלה - מצוין ,רק מילים טובות ,אבל אלו ששולבו בתוך הקפיץ הספירלי סבלו קשות מצביתות ופנצ'רים בעת סגירת מהלך קדמי והייתי נאלץ להחליף אותם לעיתים תכופות וזה בעצם החסרון של הסט אפ הנ"ל

zivo
27-10-08, 23:38
GV 2006, יש לי כאלו בקפיצים האחוריים. ניתן לקנות את זה זול יותר, 85$ בדי הרבה מקומות. הבעיה שרוב האתרים לא מדייקים עם הקיטים (אני פיקששתי בסיבוב הראשון :-()
הבעיות שסוזי מדבר עליהם (צביתות ופנצרים) נובעות מהתאמה לא נכונה של המידות או מאי הקפדה על לחצים (5-25PSI).
אל תתעצל, תמדוד את הקפיץ פתוח עד הסוף (הצלבה), סגור עד הסוף, וגובה נסיעה.
תמדוד קוטר פנימי, תמונה או שתיים לא יזיקו, ושלח את זה ל:Sue Finertie [mailto:[email protected]]
היא תעזור לך עם ההתאמה. ברגע שיש לך את המס' הנכון, אתה יכול לחפש באינטרנט לפי הקיט ולא לפי הרכב.
שים לב, בניגוד למה שמקובל לחשוב, שהרכב ריק, הכרית לא צריכה לגעת בטופ (1" רווח).

בעיקר ברכבים קלים, לכריות האלו יש תפקיד נוסף, השוני במשקל הרכב (באחוזים) הוא גדול, אם מגביהים את הרכב, אי הקשחה של הקפיץ, יגרום לתנודות לא נעימות ברכב מלא, וההפך, קפיץ שמתאים לרכב מלא יהיה קשיח ביום יום.
מעבר להגבהה, הכרית נותנת פשוט "חיזוק" של הקפיץ. ביום יום אני על 5PSI, לפני טיול עם משקלים אני עולה ל 10-15. לא יצא לי, אבל הרעיון כמו שלך, "בחרום" לעלות ל 25PSI ולהרוויח 2-3 ס"מ.
אני הגבתי את הGV באמצעות ספסרים והשארתי את הקפיצים המקוריים. השילוב של כריות ובולמים מתכווננים (PROCOMP) נותן שילוב נהדר ליום יום ולשטח.

כמה זמן זה יחזיק? לא יודע? אם הקיט הזה יתפנצר פעם בשנה שנתים...לא נורא, כרית עולה $20.

זיו.

msmrodan
28-10-08, 15:52
קודם כל תודה לכולם על התגובות המפורטות ובמיוחד ל ZIVO, אני אצור קשר עם החברה וננסה לברר את הקיט המתאים.

לגבי התקנה, האם היא מסובכת / נתקלת בבעיות כלשהן?

zivo
28-10-08, 23:26
פחות משעה התקנה - באמת פשוט.
דרך אגב, תעשה שעורי בית ותגיע לדגם הנכון. כפי שאמרתי, אני פיקששתי בקיט הראשון, יש לי זוג כריות של קיט 60793 חדשות. אם זה מה שמתאים לך, תגיד.

-->