PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנוגע להתקנת לוקרייט בג'ימני



ערן המסוקס
27-10-08, 17:40
אתמול התקנתי לחבר נעילת לוקרייט בסרן האחורי בג'ימני מודל 2002.

נתקלתי בתופעה, שאי אפשר להרכיב את כל רכיבי הנעילה יחד עם הבלוק המרכזי, שמוסיף תמיכה לקרוס שאפטים הקטנים. הקרוס שאפט הראשי לא נכנס, ונסיון להכניס אותו בכל זאת כמובן נועל את הנעילה בלחץ.

הנעילה מתפקדת כרגע ללא הבלוק המרכזי, ועובדת בצורה תקינה בינתיים, אבל אני לא שקט בנושא הזה.

מישהו נתקל בתופעה? מה הפתרון?

s_n_p
27-10-08, 18:28
אם הבנתי נכון, הרכבתם את הנעילה ללא ה"קוביה":o
לפי דעתי היתם צריכים להחליף את השימסים (WASHERS) לדקים יותר, או לשייף את ה"קוביה".
במצב הכיים,הנסיעה לאורך זמן תהרוס את הקייס.

ערן המסוקס
27-10-08, 19:02
זה מנסיון?

איציק - 4X6ZH
27-10-08, 19:55
תעלה תמונה של המערכת
התגובה של SNP נשמעת הגיונית ביותר

MMR
27-10-08, 20:28
גם אני נתקלתי בבלת"ם הזה....
תקרא- http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=25924

צור קשר בפרטי אם יש שאלות.

יוש
27-10-08, 20:39
אם הבנתי נכון, הרכבתם את הנעילה ללא ה"קוביה":o
לפי דעתי היתם צריכים להחליף את השימסים (WASHERS) לדקים יותר, או לשייף את ה"קוביה".
במצב הכיים,הנסיעה לאורך זמן תהרוס את הקייס.

בדיוק מה שצריך לעשות. זה מה שבוצע בנעילה כשהותקנה בג'ימני אצלי. אמנם לא אני התקנתי אך ליוויתי את אודי מזרחי היקר כשהוא עשה זאת עבורי.

במצב הנוכחי צפה שבקרוב הפינים ישברו והנעילה תינעל לגמרי.

איל מ
27-10-08, 21:46
בהתקנה אצל חבר חפני מספר שסתות נתקלנו באותה בעיה. בסופו של דבר שייפנו את הכתפיים של גלגלי השיניית הצידיים (אצלי באוטו לא הייתי מעיז - טוב שיש חברים). ובנתיים הבחור מבסוט.
לדעתי אין מנוס מלהזמין את גלגלי השיניים בלי הכתף או לחילופין את הנעילה שבאה קומפלט עם כל החלקים.
מעבר לכך שיטת העבודה של הנעילה הזו (לוקרייט), ובמיוחד הסוג שעושה שימוש בגלגלי השיניים המקוריים של הרכב, נראית לי כמו המצאה גרועה שאורך ימיה מוגבל שכן בעת סיבוב בעצם השינים מחליקות זו על ולכן גם שוחקות אחת את השניה. עם הזמן (לדעתי) ישארו לכולכם בתוך הסרנים ערימה של שימסים יפים מסודרים בשורה. אבל, מי אני שאתווכח...
מקווה לצאת הבחור שטעה...
נ.ב.
לאותו חבר - תמונות מהתקנת הנעילה + כמה הסברים יתקבלו בברכה פה באתר.

sherifon
27-10-08, 23:22
גם בהוראות ההתקנה המקוריות כתוב שניתן לשייף את הקובייה , 0.005" אם אני זוכר נכון .
אבל דרך נוספת לפי מה שהבנתי היא לשייף את השפתיים הפנימיות (שיש לגלגלי שיניים) אלו שעליהן יושבת שייבת "הספייסר" ( שאליה ניצמדת הקוביה ) , כמה בידיוק אני לא יודע( אני מאמין שאותו הדבר ).
אני חושב שהגיע הזמן שמישהו יעשה מדריך מסודר לסוזוקים!!! ( עם כל הפולישטיקים ...)

ערן המסוקס
28-10-08, 02:58
תם ונשלם. לא הייתי יכול לישון בלילות בגלל הדבר הזה, לכן היום הנעילה פורקה מהרכב והורכבה יחד עם הבלוק המרכזי, לאחר שזה שוייף על נייר לטש. הנעילה עובדת שקט אפילו יותר מקודם. שומעים אותה חלש מאוד מחוץ לאוטו.

דרך אגב, ידוע לי על כמה חבר'ה שנסעו ועדיין נוסעים כבר כמה שנים עם נעילה כזו בסמוראי, אשר הרכיבו ללא הקוביה המרכזית.
מאחד הרכבים האלה פורקה הנעילה לפני מכירה, לאחר עבודה של 3 שנים. הנעילה היתה במצב מצויין וכך גם הקייס.


עדיין. לא רציתי לקחת שום סיכון מיותר. במכונאות אני משתדל לעשות הכי טוב שאני יכול.

ישי.פ
30-10-08, 18:14
אני נתקלתי בבעיה דומה בהתקנת לוקרייט בסמוראי 98
פתרתי את הבעיה באמצעות שיוף של הסייד גיר
הרכב נוסע יותר טוב ממה שחשבתי שייסע!!
הנעילה ממש לא מורגשת בכביש(גם לא בגשם)
הייתי מגזים ואומר שאפילו התנהגות הרכב השתפרה לטעמי(סיבובים הדוקים בתוספת גז):D
יש רעש תיקטוק די חזק אבל אין לי דרך להעריך האם יש הבדל בין תיקטוק לטיקטוק?
והרי התמונות

ערן המסוקס
30-10-08, 18:21
למה שייפת את הסייד גיר ולא את הקוביה עצמה, כפי שרשום בהוראות?

יש לשייף את הקוביה, ולאחר שהיא משוייפת למידה המתאימה בצד אחד, יש להפוך אותה כדי לבדוק התאמתה גם בצד הזה, ולשייף בהתאם גם שם. כמובן יש לבדוק התאמה לכל הקרוסשאפטים יחד ולא רק לארוך.

הקוביה מיוצרת בצורה לא מדוייקת, ועל כן קורה התופעה הזאת. לפחות לפי ההסבר בספר של ההתקנה של הנעילה.

ישי.פ
30-10-08, 18:34
אני לא ראיתי שום יחס בספר ההתקנה לבעיה הנ"ל!
אני רציתי להגיע למצב, שהסייד גיר יראו בדיוק, כמו הסיד גיר שמתאימים לנעילה מאותם השנתונים.
השיוף היה ממש בעדינות ובזהירות!!(תודה לאייל)
כל פעם ששייפנו סייד גיר בדקנו אותו בקייס
בכל אופן המחשבה שלי היתה שהסייד גיר ברכב גם ככה לא חדשים
ודי בלויים אז מקסימום אם נפשל נקנה חדשים!

איך אני יודע שהתיקטוקים לא חזקים מדי(אין לי שמץ האם זה משנה או לא)
הנעילה משחררת טוב!

ערן המסוקס
30-10-08, 18:36
בנוסף, רשום להרכיב את הסייד גיר שהיה למעלה, למטה, וההיפך כמובן. האם הקפדת על זה?

ישי.פ
30-10-08, 18:49
אם אני זוכר נכון כן ביצעתי את זה.
אבל ממש לא הבנתי, למה להרכיב אותם הפוך מה זה משנה??

ערן המסוקס
30-10-08, 19:15
בטח כדי לעבוד על הצד הפחות שחוק של גלגל השיניים המשומש.

איל מ
02-11-08, 20:01
בטח כדי לעבוד על הצד הפחות שחוק של גלגל השיניים המשומש.
גאוני!!!
אני חייב להגיד שהשאלה הזו הטרידה אותי ולא הצלחתי לחשוב על שום סיבה. מה שאתה אומר הוא פשוט נכון!!
אגב אני מתחיל להבין שכל שיטת המחשבה שעומדת מאחורי החברה הזאת מיועדת בראש ובראשונה למציאת פתרונות של ממש לאנשים שאוהבים ג'יפאות+מכונאות אבל שהפרוטה לא בכיסם (כמו כולנו) ולכן כל כך מתאימה להלך המחשבה של בעלי סמוראי.
אני מוריד את הכובע, ברור לי שכל חברה אחרת היתה "דוחפת" את גלגלי השיניים הייחודים שלה וגוזרת על בעלהרכב עוד קופון.

-->