צפייה בגרסה מלאה : הבדלים בצמיגים
יצאתי כבר פסיכי, מנסה למצוא צמיגים לגראנד ולומד כל יום מחדש.
רוב הצמיגים המתאימים לי הם מסוג LT, כושר העמסה E ו...10 שכבות בסוליה.
למעשה בנו אותם לטנדרים , מה זה אומר לגבינו? רכב "קשה" על הכביש?
חוסר גמישות בשטח גם לאחר הוצאת אויר?
מצד שני, צמיג חזק יותר בעל אורך חיים גבוה.
אני בטוח שרוב הנוכחים אינו שם לב לאותה האות E או C (לרכים יותר).
בחו"ל החיים קלים יותר , אפשר להזמין במידה הרצויה צמיג E או C (בעל 6 שכבות). זה גם מסביר חוות דעת שונות על צמיגים מסוימים, אחד אומר קשה, השני רך, לאחד החזיקו 80K לשני 30K :)
בקיצור... להתפשר על 10PLY - E?
לדעתי רמי, כן, עדיף לרכב שעושה שטח צמיג בסיווג עומס גבוה יותר. ההבדל בנוחות לא נראה לי כזה משמעותי, לא משהו שאתה לא יכול לפצות עליו בPSI או שניים פחות מהלחץ הרגיל שלך.
לא נראה לי הגיוני לפתוח שירשור כשיש לי
רק שאלה קטנה בעניין צמיגי שטח מלא:?
אז הנה היא באה:בקרוב אצטרך להחליף צמיגים לטראנו
ואני מתלבט בין 50:50 לשטח מלא ,ליבי נוטה לכיוון השטח
וההיגיון לכביש, השאלה היא האם יש הבדל משמעותי בבטיחות -התנהגות בכביש,
ובעניין צריכת הדלק
אם ההבדלים הם לא כלכך גדולים או לא קיימים
אז 50:50 זה וויתור ופשרה לא חכמים
לתשובתכם אודה
ערן המסוקס
30-10-08, 23:26
מה שהכי חשוב זה איכות והרכב הגומי.
צמיג 50-50 יכול לתת לך את הפשרה הטובה ביותר, כאשר הוא יהיה מעולה בכל סוגי השטח חוץ מבוץ. בעל אורך חיים ארוך יותר וצריכת דלק טובה יותר.
צמיגי שטח, יכולים להיות מעולים בכביש (תלוי בסוג) אבל צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר, השחיקה תהיה גבוהה יותר, הרעש כנראה שגם יהיה, וביצועי השטח יהיו טובים יותר במידה מסויימת. בבוץ ההבדל יהיה גדול יותר לטובם.
אם אתה מוכן לוותר על אורך חיים של הצמיג ומעט יותר רעש צמיגים, אז לך על שטח מלא. הוא יתן לך קצת יותר בשטח.
אם חשובה לך צריכת הדלק ואורך חיי הצמיג, אבל עדיין אתה רוצה ביצועים טובים בשטח. 50% של חברה טובה יעשה את העבודה נאמנה.
צמיגי שטח...אבל צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר...וביצועי השטח יהיו טובים יותר במידה מסויימת.
למה צריכת הדלק מושפעת לדעתך?
יהיה הבדל רק "במידה מסויימת"?...
ערן המסוקס
31-10-08, 08:50
1. למה צריכת הדלק מושפעת? אני לא מומחה גדול, אבל במשך השנים עברתי מצמיגים 50% ל100% אגרסיביים, ואח"כ אגרסיביים יותר. ככל שהצמיג אגרסיבי יותר, כך הוא גם פגע יותר בצריכת הדלק בכביש, במידה מורגשת. למה זה קורה? אולי כי צמיג כזה פחות בנוי להיות חסכוני על הכביש, לטובת ביצועים גם בשטח וגם בכביש, ואחיזה טובה. הרעש שאתה שומע מצמיגי שטח בכביש, החום שאתה מרגיש על סולית הצמיג אחרי נסיעה..
2. בצמיגים, חתך צמיג השטח פחות חשוב מאשר הרכב הגומי. אנשים בוחרים צמיגים לפני החתך המגניב שלהם, אבל הוא ממש לא בהכרח אומר שהצמיג יהיה טוב. הMTR המפורסם הוא צמיג בעל חתך דיי עדין, ונחשב לביצועיסט טוב בשטח טכני. כמו כן, שמועות מדברות על שבחים דווקא לBF 50% שנותן ביצועים טובים יותר בטכני מאשר ה100% שלהם, אשר טוענים שהוא קשה מידי ואוחז פחות.
מבחינה רעיונית, כשאתה מחפש אחיזה על משטח סלע. צמיג 50% נותן לך יותר מגע גומי, וכמו כן מיועד באמת לתת אחיזה טובה על משטחים (כביש). הקוביות עוזרות מתי שאתה נתקל בדרדרת, שם צריך לחפור ולתפוס אחיזה, ובבוץ.
או שלא :-P
לדעתי רמי, כן, עדיף לרכב שעושה שטח צמיג בסיווג עומס גבוה יותר. ההבדל בנוחות לא נראה לי כזה משמעותי, לא משהו שאתה לא יכול לפצות עליו בPSI או שניים פחות מהלחץ הרגיל שלך.
רמי, כזכור לי אתה מבלה לא מעט זמן בשטח. אם כך, אני מסכים עם נמרוד.
בנוסף הייתי "מתעקש" על 3PLY לפחות בדופן. לא פחות חשוב לנסיעה בשטח ובמיוחד בשטח מסולע.
ערן המסוקס
31-10-08, 08:53
רמי, כזכור לי אתה מבלה לא מעט זמן בשטח. אם כך, אני מסכים עם נמרוד.
בנוסף הייתי "מתעקש" על 3PLY לפחות בדופן. לא פחות חשוב לנסיעה בשטח ובמיוחד בשטח מסולע.
אופיר, במידות 31" אין הרבה מה להתעקש על 3PLY. יש צמיגים חזקים מאוד גם עם 2PLY שלא יאכזבו אותך גם בדופן.
אופיר, במידות 31" אין הרבה מה להתעקש על 3PLY. יש צמיגים חזקים מאוד גם עם 2PLY שלא יאכזבו אותך גם בדופן.
ערן,
ההשוואה שלך לא במקום ולא נכונה,
יש צמיגי שטח עם שכבת דופן אחת (1) שיותר חזקה מהצמיגים שדנים בהם כאן עם 3-4 שכבות בדופן.
אתה צריך להשוות כל מקרה לגופו של צמיג ובמקרה של צמיגים במידות שלנו מס' השכבות הוא כן סוג של "כלל אצבע" לחוזק.
אופיר, במידות 31" אין הרבה מה להתעקש על 3PLY. יש צמיגים חזקים מאוד גם עם 2PLY שלא יאכזבו אותך גם בדופן.
לא ברור איך זה קשור למידת הצמיג.
להיפך, צמיג קטן (יחסית), יעבוד קשה יותר כדי לקחת אותך למעלה . לכן רצוי שיהיה חזק.
כמובן שזה גם קשור לכישורי הנהג, שנמנע מחיכוכים מיותרים עם סלעים בדופן, לרבות צביטות וכו'.
אבל זה כבר לדיון אחר .
ערן המסוקס
31-10-08, 10:04
מכיוון שאת הנסיון האישי שלי בצמיגים מיציתי על מידה 31" בלבד, והשאר היה מצפיה באחרים, לא אוכל להתוכח. אך אוכל לאמר דבר אחד. שטח מכל הסוגים כולל טכני קשה אני עושה הרבה. תמיד על צמיגים 2PLY, ואני ממש לא סובל מקרעים בדופן. לכן, אני חושב שזה יהיה מיותר להתקבע על סט צמיגים מסויים מאוד שרק לו יש 3PLY בדופן, כאשר מדובר על 31".
אגב, אני מכסח סט צמיגי שטח בערך בשנה וחצי, עד לשחיקה מלאה שלהם. נוסע תמיד בלחץ אויר נמוך בשטח, כל שטח.
נ.ב 2- אם תסתכל בטבלאות של צמיג מסויים, תראה שככל שאתה עולה במידה, בדרך כלל דירוג העומס שלו יהיה נמוך יותר. בכללי אפשר להרגיש ולראות שצמיג במידה גדולה יותר מרגיש עדין יותר וכמובן בעל שטח דופן גדול יותר ופגיע יותר. מדובר על הדופן, לא על הסוליה.
ערן, מצפייה בסרטון שהעלית לצהובון, אני חייב לאמר לך בפירגון שהנהיגה שלך לא מייצגת .
לנהג שטח סלעים ממוצע אני ממליץ צמיג 3PLY. בנוסף נסיעה בראש הרבה יותר שקט.
לגבי יחס הפוך בין גודל הצמיג לחוזקו, אתה ממש טועה. לא יודע מאיפה הבאת את זה.
עיין ערך Goodyear MT/R לדוגמא . כולם 3PLY בדופן ו10 בסוליה.
ערן המסוקס
31-10-08, 11:24
בודאי שכולם 3PLY וכו'.. אני מדבר על הרגישות של הצמיגים הגדולים יותר. תסתכל בפרוספקטים של הצמיגים, ותשווה את נתוני העומס בין המידות השונות של אותו הצמיג.
בודאי שכולם 3PLY וכו'.. אני מדבר על הרגישות של הצמיגים הגדולים יותר. תסתכל בפרוספקטים של הצמיגים, ותשווה את נתוני העומס בין המידות השונות של אותו הצמיג.
נתוני העומס לא בהכרח מעידים על חוזק הדופן לאתגרי שטח כמו צביטה או עמידות לעצמים חדים.
לגבי סיווג העומס, ולגבי סיווג LT.
קודם כל, אל תבלבלו בין LOAD RANGE C לבין צמיג COMMERCIAL שהוא המקבילה המטרית ל LT.
למשל, הרכב שלי צריך צמיג במידה 185R14C זה אומר צמיג המיועד לרכב מסחרי (ובלי קשר לLOAD RANGE שמוגדר לו לפי 6PLY והוא בערך D ). אם אני ארכיב צמיג שהמידה שלו P185R14 המיועד לרכב נוסעים, הצמיג לא יתאים לעומס של הרכב, וזה רע.
גם במקרה של הגראנד, ה10PLY לא אומר כמה שכבות באמת יש בצמיג, אלא מה החוזק שלו, מה העומס המותר עליו. אם אתה מרכיב צמיג שהעומס שלו קטן ממה שהיצרן הגדיר (הן LOAD RANGE נמוך מהדרוש והן צמיג P במקום LT ) - אתה מסתכן ממש. קודם כל, הצמיג עלול להתחמם ולהתפוצץ, ודווקא בכביש, במהירות גבוהה. חשוב לא פחות, קשיחות הפניה של הצמיג קטנה יותר, והרכב יהיה יציב פחות. זה מורגש, יותר ממה שחושבים.
בקיצור- אל תקנה צמיגים בלי לבדוק מה העומס המותר עליהם, ואל תוותר על סיווג LT של הצמיג. אגב, רוב צמיגי השטח האמריקאיים הם LT, ואני מניח שמהבחינה הזו אין בעיה.
אסף.
בודאי שכולם 3PLY וכו'.. אני מדבר על הרגישות של הצמיגים הגדולים יותר. תסתכל בפרוספקטים של הצמיגים, ותשווה את נתוני העומס בין המידות השונות של אותו הצמיג.
לא ברור על מה אתה מדבר. הנה קישור לטבלת הנתונים הטכניים של צמיגי BF A/T (http://www.bfgoodrichtires.com/specs/all-terrain-t-a-ko/44.html) שאתה הזכרת, בגדול הצמיגים הקטנים הם בסיווג עומס C, וככל שגדלים יש צמיגים בסיווג D וE. יש לך דוגמא לפרוספקט שבו התופעה שאתה מתאר?
כמו כן, יש קשר בין הסיווג לבין הגודל, ולכן אתה לא יכול להשוות ישירות את הסיווג בין צמיגים בגודל שונה. תשווה את העומס המותר האבסולוטי, המספרי.
תסתכל למשל שיש בטבלה הנ"ל צמיג במידה 225/75R16 שמקבל סיווג עומס D והמשקל המותר עליו הוא 2335 ליברה, לעומת זאת צמיג גדול יותר במידה 265/70R17 שהעומס המותר עליו גדול יותר, 2470 ליברה, אבל דירוג העומס שלו רק C.
ערן המסוקס
02-11-08, 10:36
האמת שהתסכלתי שוב. ונראה שבעיקר צמיגי 33/12.5/15 בעלי כושר העמסה מעט קטן יותר מ31/10.5/15 אבל בכללי באמת הצמיגים הגדולים בעלי כושר העמסה גדול יותר.
האם זה אומר שחוץ מBF וMTR שאר הצמיגים אינם ראויים לרכב שטח?
האמת שהתסכלתי שוב. ונראה שבעיקר צמיגי 33/12.5/15 בעלי כושר העמסה מעט קטן יותר מ31/10.5/15 אבל בכללי באמת הצמיגים הגדולים בעלי כושר העמסה גדול יותר.
האם זה אומר שחוץ מBF וMTR שאר הצמיגים אינם ראויים לרכב שטח?
זה ממש לא אומר את זה .
זה אומר שיחסית לצמיגים אחרים חלשים יותר, שני הצמיגים שציינת + כנראה מקסיס וסוואמפר 3PLY מתאימים לנסיעת שטח קשה ומסולעת בראש שקט. ההבדל ניכר במחיר כמובן. ארבעתם נחשבים לצמיגים "יוקרתיים" .
לסוומפר 4PLY בדפנות, לפחות ב BOGGERS .
האם זה אומר שחוץ מBF וMTR שאר הצמיגים אינם ראויים לרכב שטח?
אתה כתבת...
ערן המסוקס
02-11-08, 20:03
אתה כתבת...
בוא נשים בצד את הדופן האל-מותית (כן בטח) של הצמיגים הנ"ל. יש להם עוד יתרון מובהק על הצמיגים האחרים?
בוא נשים בצד את הדופן האל-מותית (כן בטח) של הצמיגים הנ"ל. יש להם עוד יתרון מובהק על הצמיגים האחרים?
תבחן אותם באותו המקום על אותו הרכב או רכב זהה ועם כמה נהגים ואז תדע..:cool:
פעם נוספת-
אין קשר (שום קשר! ) בין המבנה האמיתי וכמה שכבות יש בדופן הצמיג, לבין העומס המותר עליו, המתורגם למספר נורמלי שנקרא PLY RATING והוא זכר לימים עברו שצמיגים היו בנויים בצורה אחרת לחלוטין. יכול להיות צמיג שיש לו שתי שכבות בדופן והוא לעומס גדול יותר מצמיג עם 3 שכבות בדופן. היום סיווג העומס של הצמיגים הוא באותיות, ויותר טוב- יש מספר ברור ומדוייק.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.