PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעש מייסבים(גיר??)



ישי.פ
30-10-08, 18:46
שלום!

אז ככה סמוראי 98 בנסיעה במהירות60-80 קמ"ש יש רעש של מייסבים(אווו....)
ברגע שאני לוחץ על הקל'ץ והרכב ממשיך באותה המהירות הרעש נפסק.
הרעש רק במהירות שרשמתי לא מעל המהירות ולא מתחתיה
לכן אני חושד בגיר

הוחלף שמן הגיר והטרנספר לפני חודש ב 80-90 agipt
הרעש התחיל אחרי החלפת השמן(נראה לי )
האם יש קשר??

איך אני מבודד את הבעיה האם הרעש מהגיר? או מהטרנספר?
אולי מהצלבים ? (שעברו בדיקה ונראים תקינים)

nir.samo
30-10-08, 22:24
סיכויים טובים שהרעש מהטרנספר.
תקרא את אלה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=211673#post211673
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=21125&highlight=%F8%F2%F9+%E8%F8%F0%F1%F4%F8
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=16858&highlight=%F8%F2%F9+%E8%F8%F0%F1%F4%F8
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=16858&highlight=%F8%F2%F9+%E8%F8%F0%F1%F4%F8

ישי.פ
31-10-08, 11:29
אוקי תודה.
בכל אופן אני בדקתי כאשר הטרנספר בניוטרל ולא היה רעש חריג.
אני אפרק דריישפט אחורי ויעשה אותו הדבר.

השאלה העיקרית היא לא איך משפצים.
אלא איך יודעים איזה מהמכלולים מרעיש ובעיתי!

אולי החלפת השמן היתה בעייתית, למרות ששמתי שמן איכותי(הכי איכותי שמצאתי130 ש"ח)

אני רוצה לשלול בעיות קטנות, לפני שאני מפרק חצי רכב.

nir.samo
31-10-08, 11:51
אתה יכול לתת למומחה לעשות סיבוב על האוטו.
אני זוכר שגם לי היה קשה להבחין בזמנו, פירקתי את הפלסטיק של הידיות ונסעתי ככה, בכל זאת חשבתי שזה מהגיר בסוף זה היה הטרנספר. יש לו שריקה אופיינית אז אפשר לדעת לפי סוג הרעש.

RAMURAI
31-10-08, 15:34
ברגע שאני לוחץ על הקל'ץ והרכב ממשיך באותה המהירות הרעש נפסק

בעיה במיסב של הילוך ישיר (הציר שניכנס לתוך הדיסק של המצמד)
ועל הדרך אולי יש עוד איזה מיסב או שניים דפוק.
אבל אין ספק שהמיסב של ההילוך הישיר גמור.זה לא ניחוש אני אחרי זה.
אם זה היה מהטרנספר היה לך רעש בכל מהירות.במיהירויות שציינת המיסב מקבל סיבוב אובלי כי בטח חסרה לו איזה ג'ולה וזה הרעש, ברגע שאתה עובר את המיהירות של 60 המיסב מתחיל לעבוד רגיל ולא שומעים אותו
עבודה נעימה.

GodsFather
31-10-08, 16:54
מסכים עם ההשערה של רמי - מיסב הילוך ישיר או מיסב לחץ של הקלאצ'. תופעה מוכרת שנגרמת בגלל שבירתו של הקפיץ שמחזיר את המיסב למקום בעת לחיצת הקלאצ'. קפיץ שעולה 8 שקל במכשילי תנועה ובגללו צריך להוריד גיר.

גם אצלי מנסיון.

ישי.פ
31-10-08, 22:50
אוקי מייסב הילוך ישיר! איך אני מוודא שזאת אכן הבעיה, לפני שאני מפרק גיר?
אשמח להסבר יותר מעמיק(תרשים, או הפניה)
איפה המייסב יושב? על הקלא'ץ או על הגיר?

תודה. :)

barakts
01-11-08, 00:17
ברגע שאני לוחץ על הקל'ץ והרכב ממשיך באותה המהירות הרעש נפסק

בעיה במיסב של הילוך ישיר (הציר שניכנס לתוך הדיסק של המצמד)
ועל הדרך אולי יש עוד איזה מיסב או שניים דפוק.
אבל אין ספק שהמיסב של ההילוך הישיר גמור.זה לא ניחוש אני אחרי זה.
אם זה היה מהטרנספר היה לך רעש בכל מהירות.במיהירויות שציינת המיסב מקבל סיבוב אובלי כי בטח חסרה לו איזה ג'ולה וזה הרעש, ברגע שאתה עובר את המיהירות של 60 המיסב מתחיל לעבוד רגיל ולא שומעים אותו
עבודה נעימה.

אצלי היו רעשים שהתחילו רק בסביבות ה60 קמ"ש, היתה לי בעיה עם הטרנספר שיפצתי והכל הפסיק, לפי מה שידוע לי וממה ששאלתי אם יש בעיה עם הטרנספר בד"כ הרעשים מתחילים במהירות הזה ולפניכן אין רעש, אז אתה לא יכול לשלול כ"כ מהר.

RAMURAI
02-11-08, 18:55
שהמיסבים של הטרנספר טחונים זה מתחיל ב40 בערך ומלווה אותך עד 140.
הבנאדם אומר בפרוש. שזה בין 40 ל60. את זה ראיתה???:mad:
איך בודקים את המיסב של הילוך ישיר? בגדול מורידים את הגיר ובודקים עם הציר שניכנס לקלץ' (מצמד) אין לו חופש . אגב זה לא פשות לפרק גיר. אתה חייב את כל החומר.

itay
02-11-08, 19:22
אוקי מייסב הילוך ישיר! איך אני מוודא שזאת אכן הבעיה, לפני שאני מפרק גיר?
אשמח להסבר יותר מעמיק(תרשים, או הפניה)
איפה המייסב יושב? על הקלא'ץ או על הגיר?

תודה. :)

ישי,

כמו שאמרו למעלה - הבעיה היא במייסב הילוך ישיר. המייסב הזה יושב במרכזו של גלגל התנופה, מאחורי הקלאצ' - כדי להגיע אליו צריך להוריד גיר, לפרק קלאצ' ולהוריד גלגל תנופה.
הרעש הוא לא מהטרנספר כי ברגע שאתה לוחץ על הקלאצ', הגלים בטרנספר ממשיכים להסתובב, אם זה היה משם היית ממשיך לשמוע את זה...
אם אתה מחליט להוריד גיר, תשקול גם להחליף את הקלאצ' (בן כמה הוא?), יש אחלה כתבה באתר. העסק לא כזה נורא ויותר פשוט ממה שחושבים. אפשרי למישהו שעובד לבד.

בהצלחה,

איתי

ישי.פ
03-11-08, 20:57
לפי מה שאני יודע הקלא'ץ בערך בן 4 שנים
הוא במצב טוב מבחינת הפרדה(לדעתי יש בשר)

איתי: לפי מה שאתה אומר, נניח ששללתי את הטרנספר, מה לגבי ההילוכים? איך אני שולל אותם?

חנן-ג'יפולוג
03-11-08, 22:16
המיסב שבמרכז גלגל התנופה לא מסתובב ולא בא לידי ביטוי ובוודאי לא ישרוק כשדוושת המצמד לא לחוצה. לא רלוונטי לתיאור הבעייה.

המיסב שבצד האחורי של ההילוך הישיר, ציר הכניסה לגיר מסתובב במהירות שהיא פונקציה של סל"ד המנוע בלבד, ללא תלות במהירות הרכב. בשביל לקבוע שהוא אשם יש לראות אם מצליחים לשחזר את הרעש בכל ההילוכים באותו סל"ד.

מהירות המיסבים שבכניסה לטרנספר תלויה במהירות היציאה מהגיר. במצב כזה, אם הרעש מופיע נגיד ב60 קמ"ש, בהילוך רביעי ב2000 סל"ד, אז הוא אמור להופיע גם כשהגיר בהילוך רביעי ב2000 סל"ד אבל כשהטרנספר בLOW.

בשביל להבחין אם מדובר בגל אחורי או בסרן האחורי, כדאי לנסות לנסוע עם גל הינע אחורי מפורק ובהנעה קדמית משולבת.

מנסיון, זה די קשה להבין אם המיסבים בגל ההינע המרכזי תפוסים, ולפעמים הדרך לגלות את זה תהיה רק לאחר פירוק גל ההינע מהרכב, אבל מתיאור הבעייה עושה רושם שלא זו התקלה.

על פניו, חוץ מהמכלולים שבאים אחרי הטרנספר, המיסב היחיד שהתלות היחידה של מהירות הסיבוב שלו היא במהירות הרכב זה מיסב היציאה מהטרנספר. אם פותח השרשור משוכנע שזו התלות היחידה שיש לרעש שהופיע לו, והוא עשה אלימינציה למכלולים שבאים אחרי הטרנספר, זה היה הכיוון שהייתי בודק ראשון. כמובן לאחר שהייתי בודק אם בLOW באותו הילוך ובאותו סל"ד שהרעש הופיע כשהטרנספר היה בHIGH, הרעש לא מופיע שוב.

ישי.פ
04-11-08, 23:43
על פניו, חוץ מהמכלולים שבאים אחרי הטרנספר, המיסב היחיד שהתלות היחידה של מהירות הסיבוב שלו היא במהירות הרכב זה מיסב היציאה מהטרנספר. אם פותח השרשור משוכנע שזו התלות היחידה שיש לרעש שהופיע לו, והוא עשה אלימינציה למכלולים שבאים אחרי הטרנספר, זה היה הכיוון שהייתי בודק ראשון. כמובן לאחר שהייתי בודק אם בLOW באותו הילוך ובאותו סל"ד שהרעש הופיע כשהטרנספר היה בHIGH, הרעש לא מופיע שוב.
חנן תודה על ההסבר המעמיק!

נראה לי שהבנת הפוך, הרעש נעלם אחרי לחיצה על הקל'אץ.
כאשר הרכב ממשיך באותה המהירות(60-80)עם קלא'ץ לחוץ

בכול אופן אני אבדוק כל מה שאמרת ויעדכן מה התוצאות

חנן-ג'יפולוג
04-11-08, 23:59
על לא דבר.

הסברת בצורה ברורה כבר בפעם הראשונה, וכך גם הבנתי את זה, ולא הפוך.

ישי.פ
05-11-08, 22:28
ובכן מבדיקה שערכתי היום תוך כדי נסיעה.
הרעש מופיע בכל ההילוכים(משלישי ועד חמישי)
ברגע ששילבתי לLOW הרעש גם היה(למרות שהיה קשה מאוד להבחין בו)
מחר אני אפרק את הדריישפט האחורי בשביל לשלול את הצלבים.

{מחשבה שעלתה לי בראש: אולי אני מחמיר מדי, והרעש הוא רעש תקין של ההילוכים(הג"גשים עצמם)
למרות שיש שינוי ברעש. אם אני לוחץ על דוושת התאוצה הרעש קיים ,אם אני עוזב הוא נעלם }

itay
05-11-08, 23:18
ישי,

אני מציע לך לתת למישהו אחר (שהתחת שלו כיבד כבר סמוראי או שניים :grin:) שיאבחן את הבעיה.

אתה (וזה בסדר, זה קורה לכולם.....) "אונס" את הבעיה. אתה מתאים את הרעש לבעיה ולא את הבעיה לרעש.

לילה טוב,

איתי.

מורי
06-11-08, 08:16
הרעש מופיע בכל ההילוכים(משלישי ועד חמישי)


אם אני לוחץ על דוושת התאוצה הרעש קיים ,אם אני עוזב הוא נעלם }


נראה לי שאתה יכול להתחיל לפרק את הטרנספר...

ישי.פ
14-11-08, 10:32
ובכן..
אתמול פרקתי את הדריבשפט האחורי,ובדקתי אותו
הוא נראה במצב טוב, ללא חופשים ,והצלבים לא נראים תפוסים.
(בדקתי שהם נעים בחופשיות לא מעבר לכך)

יצאתי לסיבוב.
התוצאות הן שהרעש פסק! למרות שהיתה וברציה מסוימת שלדעתי קשורה לדריבשפט הקדמי.

השאלה מה זה אומר מבחינתי?
שהרעש בא מהטרנספר?
-נראה לי שאת הגיר אני יכול לשלול.
-גם את הצלבים אפשר לשלול.

חן צברי
14-11-08, 12:50
אין לי ידע או נסיון בעניין אני רק מעלה השערה, מה לגבי הדריבשפט עצמו?

תסתכל בשרשור איזון דרישפט (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=30623) בתגובה 10 על התיאור של אמיר לזיהוי דריבשפט לא מאוזן.

חן

חנן-ג'יפולוג
14-11-08, 13:09
דרייבשפט לא יודע לשרוק.


נשמע כמו רינג פיניון בסרן האחורי, או טרנספר. בד"כ שריקה שמשתנה בצורה דרסטית ע"פ גודל המומנט שעובר בצירים נגרמת מגלגלי שיניים ולא ממיסבים.

האם בטרנספר של הסמוראי, כשהוא בHIGH התנועה עוברת דרך גלגלי שיניים או שיש חיבור ישיר מהכניסה ליציאה? אם החיבור הוא ישיר, החשד הגדול יותר נופל על הסרן האחורי.

יכול להיות שבשביל להיות בטוח לפני שמתחילים לפרק ניתן לשחק עם סמיכות השמן בדיפ' האחורי (תוספת זמנית של גריז לשמן, למשל) ולראות אם הרעש משתנה.

ישי.פ
15-11-08, 13:01
חנן מה שאתה אומר לא מעודד במיוחד, לאור זה שהורכבה נעילה לפני זמן מה(חודש וחצי).
הקורונה פניון נשמע לי כיוון הגיוני לאור הנסיבות.
כמו כן החופש בדרשפט האחורי גדל מאז ההרכבה.

יש עצות? או שזהו אני ניגש למוסך?!(לצערי הרב)

חנן-ג'יפולוג
15-11-08, 13:23
החופש בא מובנה עם הנעילה. לא להתרגש מזה.

אבל, מכיוון שבהתקנת הנעילה אתה פותח וסוגר את טבעות כיוון מיסבי הקייס, ומכיוון שכשבועיים מאוחר יותר התחלת להבחין ברעש, קורונה פיניון בלויים זה הכיוון הכי סביר. אני מהמר שלא החזרת את טבעות כיוון מיסבי הקייס באופן מדויק מספיק למקומן.

כנראה שכדאי להתחיל לברר מחירים של רינג ופיניון.


אם אתה ממש לחוץ בכסף ואם הTHIRD MEMBER הקדמי והאחורי זהים, אז אולי שווה לשקול הצרחה ביניהם. מאוד יתכן שהקורונה-פיניון הבלויים ישרדו לעולמי עד בסרן הקדמי לאחר כיוון נכון.

מורי
15-11-08, 19:05
מסכים עם חנן לגבי הדיפ' האחורי.

החדשות הרעות הן שכמעט ולא ניתן להשיג דיפ' לדגם שלך (למעט בחברה,שם רק הקורונה והפיניון עולים מעל 2000 ש"ח).לדגם המסולסל דיפ' עם יחסי העברה ייחודיים.:(

מה גם שלא ניתן להחליף בין הדיפ' הקדמי והאחורי בגלל שמקדימה הקורונה והפיניון בצורת REVERSE CUT (גל ההינע מתחבר מלמעלה).

מה שכן ניתן לעשות זה להרכיב דיפ' של סמוראי מהשנים 86-87 ,שם יחס ההעברה הוא הקרוב ביותר לזה המקורי (אם כי לא זהה).

ישי.פ
15-11-08, 23:21
אוקי מורי נראה לי שאני אקפוץ לביקור בימים הקרובים.
יוכל להיות שניתן להציל את הקורונה והפניון רק ע"י כיוונון בלבד??
אני שואל כדי לדעת עד כמה זה דחוף כדי לא להרוס עוד יותר
אני גם די בטוח שהתקנתי את הנעילה בסדר (אני מקווה)
ספירת הסיבובים היתה תקינה כנ"ל הסימונים שנדרשו

נ.ב
קצת תמונות מההתקנה(אני כבר לא יודע אם זאת דוגמה טובה או לא אבל שיהיה)

חנן-ג'יפולוג
15-11-08, 23:25
אל תמשיך לנסוע. שבבים שירדו וישברו מהגג"שים עלולים לטחון גם את המיסבים.

ישי.פ
15-11-08, 23:34
מה שכן ניתן לעשות זה להרכיב דיפ' של סמוראי מהשנים 86-87 ,שם יחס ההעברה הוא הקרוב ביותר לזה המקורי (אם כי לא זהה).

מורי מה ההבדל ביחסי העברה? בין 86-87 לבין ה98
מה ההשלכות ליחס העברה משנתון 95 שישב על סמוראי 96
כמו כן דיפרנציאל גימיני מתאים?

ישי.פ
12-12-08, 18:58
ובכן לאחר שנפתח הדיפרנציאל מחדש ההתוצאות הן:

ברגע שרוקנתי שמן מה דיפרנציאל הוא יצא שחור כסוף, מה שלא עודד במיוחד :(

בדקתי את הקורונה פניון והם נראים בסדר. לאחר שמדדתי מרווחים ראיתי שהם גם בסדר
(כנראה שהיתה שחיקה אבל היא היתה קטנה ביותר)

החלפתי שמן וכרגע הרכב שקט יותר.
החלטתי לחכות עם החלפה של קורונה פניון, שעולים המון כסף 2,300 ש"ח במכשירי תנועה!!

-->