צפייה בגרסה מלאה : קירור מודול GM, הכיצד?
מודול GM מצויין.
ללא עובדות בדוקות על דינמומטר, אך תחושתית, ותחושתית מוצקת, משפר כח וסחיבה.
אבל - לא זה העניין.
כשנשרף המודול הראשון, שהיה מותקן בתוך קופסא של מודול CJ מרוקנת, אחרי שנת שימוש, אמר לי רבי אשר שהמשחה הטרמית לא היתה טובה מספיק.
ניחא.
הוחלף מודול, נקנתה משחה ייעודית בשד' הרציון, ואף הגדלתי עשות וחיברתי אותו לצלעות קירור של מעבד, כבתמונה. החזיק כארבעה חודשים והשיב אף הוא נשמתו לאלוהי המודולים.
(לא זצ"ל מוחלט, אגב. כשקר עובד 4 דקות עד שמתחמם, ואז מדומם).
זו התמונה אצלי. נכון, תא המנוע אצלי דחוס (הרבה יותר מאשר בכל CJ), אך איני משוכנע שזו הסיבה לשריפת המודולים.
איך אתם מקררים?
תמונות יתקבלו בברכה.
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=12449&stc=1&d=1226267561
חנן-ג'יפולוג
10-11-08, 00:12
לא נראה לי שיש כאן בעיית קירור, במיוחד כשלוקחים בחשבון את מיקומו הלוהט המקורי של המודול, בתוך המפלג, ואת האמצעים שאתה השקעת בקירור המודול.
הייתי חופר בכיוונים אחרים. אולי ויברציות, אולי מינוס לא מספיק חזק או לא מספיק יציב. אולי סתם מזל רע. אולי חוסר התאמה חשמלית למכלולים שחוברים אליו, פיקאפ, קויל.
six 4 life
10-11-08, 00:15
אצלי לא ממש שונה מאצלך
וחמממממממממסה עובד יופי...
http://img523.imageshack.us/img523/3855/49581411ie8.jpg
http://img60.imageshack.us/img60/8984/46023792kx7.jpg
אני לא בטוח שקירור היא הבעיה שלך אלא משהו בתאימות המערכת הנוכחית למודול הזה.
זכור שמבפלג המקורי שלו אין לו צלעות קירור משובחות כלשהן, או אויר כלשהו.
באשר למינוס- אצלי הוא רץ ישירות מהמצבר אל אחד מברגי המודול.
בעיית תאימות אין.
אבדוק חיזוק מינוס ווויברציות, ששתיהן עשויות להתקיים.
תא המנוע שלי חם הרבה יותר משל סיקס. הוא הרבה יותר קטן, צפוף יותר, ועם מנוע שמפיק אותו חום.לכן גם הלכתי קודם כל לעניין הקירור.
המודול הראשון הלך בטיול בערבה, בשיא הקייץ הקודם, ואילו כשאני מניע עם המודול הנוכחי, אחרי 4 דקות, כשהוא שובק, צלעות הקירור חמות מאד חמגע יד.
ארז, הצלעות שלך גדולות משלי כמעט כפליים. ממה הן ירדו?
המודול שלי תחליפי, אגב, לא מקורי.
six 4 life
10-11-08, 01:25
המודול אצלי מקורי של GM, נרכש חדש בזמנו.
צלעות הקירור- ממחשב כלשהו.
אבל פשפשתי קצת בבית ותראה מה מצאתי...
http://img404.imageshack.us/img404/4893/68687981ub9.jpg
בזמנך החופשי... אתה מוזמן.
במערכת סטנדרטית, בתוך מפלג HEI, המודול לא עובד כ"כ קשה, החיווט דק והקויל הרבה יותר חלש.
מצד שני ישנם הרבה מודולים תוצרת סין בשוק שגם במערכת סטנדרטית לא חיים לאורך זמן. אצל חבר פורום כאן מודול מדגם מסויים שרד מספר ימים ואילו אחר, יצרן שונה, עושה את שלו שנים מבלי להתחמם.
בדקת התנגדויות של הקויל ושל חוטי ההצתה? הקויל מתחמם? המודול עובד מצויין עם קויל של פורד וחיווט באורך מקסימלי של 1 מטר.
ארז,
ענק. תודה וה"פ בדרך.
בדקת התנגדויות של הקויל ושל חוטי ההצתה? הקויל מתחמם? המודול עובד מצויין עם קויל של פורד וחיווט באורך מקסימלי של 1 מטר.
אורך החיווט בערך חצי מטר.
הכויל יפנומטי מהעשור הקודם (דיאמונד של מיצובישי, כמדומני), חוטי ההצתה סטנדרטיים מינוביץ ובני 11,000 ק"מ.
לא הרגשתי התחממות יוצאת דופן של הכויל, שלא הוחלף מאז שהרכב חזר לנסוע.
כמה צריכה להיות התנגדות כויל עבור מודול כזה?
שמיל,
הייתה לי בעיה כרונית כזאת גם, בגלגול הקודם עם מע' ה-TFI,
המודל היה נשרף באותם תנאים כמו שלך.
חשבתי גם על קירור לא מספק, מינוסים לא תקינים וכו',
בסופו של דבר כנראה מה שהעמיס את המערכת היה קויל לא תקין, שהעמיס את המודול.
למרות שהקויל עבד, הוא הוציא ניצוץ חלש והחלפתו בקויל אחר פתר את הבעיה עד המעבר להזרקה.
אין לי מושג איזה קויל יש לך ומה אמורות להיות ההתנגדויות של הליפופים המשניים/ראשיים שלו, אבל שווה לבדוק את זה, ואולי אפילו להחליף קויל.
בזמנו, החלפה לקויל מקורי של CJ פתר את הבעיה זמנית עד החזרה הביתה מהטיול,
אבל איבדתי את ייתרון ה-TFI.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.