PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיסבי קצה- איפה קונים באיזור המרכז?



six 4 life
27-11-08, 22:36
שלום לכולם,
דרוש מקום שמוכר מיסבי קצה במידות שונות באיזור המרכז, אשמח להמלצות.


http://img116.imageshack.us/img116/8196/88899422ai7.jpg


תודה.

סופת המדבר
27-11-08, 23:27
מה קורה גבר גברי..
תוכל לימצוא כאלה (אולי) ב''אביזרי הנעה'' בפתח תקווה..
אני קניתי ממנו פעם כמה דומים לאלה לכמה מכונות שלנו..
אם אתה בא מכיוון רמלה מגיע לצומת סגולה
לוקח ימינה ובצומת הבאה עוד פעם ימינה
ושם הם נמצאים איפה שהוא בצד שמאל

lizard
28-11-08, 08:34
לפני שאתה רץ ומוציא כסף על משהו שאולי לא יתאים, מה דעתך לומר לאיזה שימוש אתה מייעד את המיסבי קצה האלה? האם אתה רוצה גם את הבאנגים לריתוך או רק את המיסב עצמו? אתה צריך מיסליימנט או לא?

six 4 life
28-11-08, 13:05
מיסב אחד שהולך להחליף תפוח היגוי אחד, שרוול (הבאנג..?:rolleyes:) גם נחוץ
מיסליימנט אני כבר לא יודע מה זה.

lizard
28-11-08, 17:20
אוקי סבבה.
אתה מוזמן לבוא אלי ולראות מה יש לי. בדיוק היום בניתי את המוט שפור מST52, עובי דופן 4.5מ"מ לדנה 44 הקדמי שלי. אני חושב שהמיסבים שאני משתמש בהם מספיק חזקים. אם הם יתאימו לך אז אמכור לך זוג או בודד, מה שתצטרך.

asafk
28-11-08, 17:48
מיבי קצה איכותיים - אמריקאיים וגם אירופאיים, לשימוש ברכב (לא מיסבים תעשייתיים שאפשר להשיג בהרבה מקומות אחרים) - בסדנת רמות.
אל תתפשר על שימוש במיסבים שלא מיועדים לרכב- הסיבה העיקרית היא שמיסבים שמיועדים לרכב הם בעלי עומס מוקדם, לעומת זאת מיסבים תעשייתיים הם "משוחררים" וכך המוט יוכל להסתובב סביב צירו עד שהבית של המיסב שוכב על הצד- תפוח הגה, למשל, הוא בעל עומס מוקדם, וכשהוא גמור, פסול, הוא חופשי (אני מקווה שההסבר ברור)

אסף.

six 4 life
28-11-08, 18:02
אסף- קיבלתי.

מיכה- המיסבי קצה שאצלך יעודיים לרכב?

תודה לכם.

lizard
28-11-08, 18:36
לא מיועדים רק לרכב אבל מי שקניתי אותם ממנו טוען שהם משמשים רכבים בארה"ב. אין לי כמובן שום דרך לבדוק את זה.

מיסב לא משוחרר לגמרי, יש עליו "עומס מוקדם" אבל לא ברמה של אלו שבסדנת רמות. המיסב גם לא בא להתחרות באלו שבסדנת רמות, לא באיכות ולא במחיר. תבדוק כמה עולה מיסב 3/4+באנג+מיסליימנט (תמונה מצורת לדוגמא) ואחר כך דבר איתי. אני לא אומר חס וחלילה שלא כדאי ללכת על המיסבים שרמות מביאים, אם הייתה לי אפשרות אז בהחלט הייתי משתמש בהם, אני כן טוען שיש סדרי עדיפויות ולדעתי אין צורך במיסב יקר. נניח והמיסב שיש לי לא עומד בעומס/נשחק או לא יודע מה, תמיד אפשר לשדרג למיסב איכותי יותר של FK או אורורה. מדובר על מידות אינצ'יות סטנדרטיות ולא איזה משהו איזוטרי.

זה מיסליימנט, יש כל מיני סוגים אבל בגדול לזה הכוונה. (המיסב התחתון יותר)
http://www.therangerstation.com/Magazine/spring2008/joints/misalignment.jpg

מחר אשים תמונה של מה שבניתי היום. יצא אחלה ולדעתי זה יותר נכון. כמו שכתבתי, לשדרג אפשר תמיד. המיסבים האלה לא מתפרקים, הם מפתחים חופשים.
אגב, כנראה שגם המיסב האיכותי והטוב ביותר לא יחזיק הרבה זמן מעמד. הסיבה היא שלא משנה כמה טוב הוא, כל הבוץ, הג'יפה וחול שיכנסו לתוכו ישחקו אותו יותר מהר. אני מעדיף מיסבים זולים מאשר מיסבים יקרים שכנראה יוחלפו בקצב דומה.

נמרוד
29-11-08, 00:41
תבדוק עם חזי ברמות. תשווה למחירים באינטרנט. הסטנדרט בתחום הן מיסבי FK האמריקאים (זה מה שיש בתמונה ששמת ארז, אם אני מזהה נכון), יש אותם בשלל מידות אינצ'יות בהמון חנויות אינטרנט, והם יותר זולים מאשר לקנות מיסבים מסחריים פשוטים בארץ. מדובר גם על חבילה קטנטונת, ומיסב אחד במידה 1/2 או 5/8 לדעתי כולל משלוח יעלה פחות מ50$ ככה שסביר להניח שאפילו לא תדרש לשום מיסים. אתה לא זקוק לשום תותב מיוחד עבור מוט שפור, מכיוון שהתפוח לא עובד בזויות משתנות. עבור דראגלינק לעומת זאת, יתכן שאתה כן תזדקק לתותב-מגדיל-זוית (תרגום שלי לHi Misalignment Spacer).*

six 4 life
29-11-08, 00:50
מיכה- תודה על התשובה.

נמרוד- הוא הולך להתחבר אל הדראג לינק בצד הנאקל, כפי שציינת באופציה השניה- אבל מעל (בסגנון היי-סטיר).

האופציות שהבאתם אכן יבדקו לעומק. תודה לכם.

ענבר
29-11-08, 20:02
באותו נושא,
האם קיימים מוצרי מדף מוכנים לרכבי שטח סדרתיים שמחליפים את המוט שפור או הדראג לינק המקוריים במוט מוכן עם מיסבי קצה?
האם העמידות/אי היווצרות חופשים גדולה מתפוחי היגוי רגילים?
האם זה נחשב שינוי מבנה בימנו עם מכוני הטסטים?

גם אם השדרוג עולה קצת יותר מתפוח הגה סטנדרטי בטווח הארוך זה מקטין צורך בהחלפות במיוחד ברכבים שעושים שטח והתפוחים עובדים בעומסים וזויות, או שהכיוון מחשבה שלי מוטעה?

asafk
29-11-08, 20:56
אם זרוע ההיגוי וזרוע הסרק על הסרן כבר עם קונוס- עדיף בכל מובן להשתמש בתפוחים. השימוש במיסבי קצה טוב, לדעתי, ברכב שנוסע בכביש- רק כאשר בונים היי-סטיר או כל סידור אחר ולא רוצים את כאב הראש הכרוך בייצור קונוס. אישית, אני הייתי מתאמץ ומייצר קונוס גם בזרוע של היי סטיר, ומשתמש בתפוחים. אורך החיים שלהם יותר גדול, יש מבחר עצום, והמחיר זול (החל ב50 שקל לתפוח איכותי לעומת החל בפי 10 מזה למיסב קצה איכותי)

אסף.

נמרוד
05-12-08, 17:24
חשוב להבין את ההבדל בין מיסב קצה לתפוח היגוי "רגיל". אחד ההבדלים החשובים, שאסף ציין, הוא שלתפוח היגוי של רכב יש שיטת ביטול חופש מוחלט חשובה מאד - הקונוס. במיסב קצה אין את זה. זה דורש שימוש בברגים מאיכות גבוהה מאד, ודורש ייצור של הקדח בזרוע ברמת דיוק גבוהה מאד. אחרת מקבלים מראש חופש מובנה בין הבורג למיסב ו/או הקדח בזרוע, מה שמקזז את הרווח לכאורה במיסב קצה איכותי עם אפס חופש בין הכדור לבית המיסב.

היתרון השני של מיסב קצה זה כשבורג עובר דרכו, והוא נתפס באמצע בין שתי אזניים (אותו "דאבל שיר"). אם משתמשים בו, כמו בתפוח רגיל, ב"סינגל שיר" - חיבור לזרוע מצד אחד - מוותרים מראש על יתרון החוזק המשמעותי של חיבור בין שתי אוזניים.

-->