PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיה בניעלה אחורית בהיילקס 99



יאקי
05-12-08, 23:18
יש לי היילקס מודל 99 הנעילה האחורית לא עובדת
אחרי לחיצה על הכפתור של הנעילה המנורה מהבהבת ושהיא מפסיקה להבהב
הנעילה נידרכת.
אבל אצלי היא לא מפסיקה להבהב(כיאילו לא נידרכת) בדקתי בקונקטור למטה על הדיפרנצייל
האחורי הוצאתי את הקונקטור שלה ולא מגיע מתח
מישהו מכיר את התופעה או יכול לכוון אותי לבעיה
או לאיזה מוסך טוב שיכול לתקן לי את זה

תודה מראש יאקי

rob
06-12-08, 07:47
תוכל למצא אינפורמציה לגבי החלקים המכאניים של הנעילה בקישור הבא:
http://www.geocities.com/vitara_israel/toylock.htm

בדרך כלל הבעיה עם הנעילה זה קורוזיה שעל ידי פירוק ניתן לנקות ולהחזיר כמו חדש, אני עד היום לא שמעתי על נעילה של היילקס שנשברה.

בקישור הבא:
http://www.geocities.com/vitara_israel/lock_wire_order.BMP
תוכל לראות בקונקטור המקורי של הנעילה איפה צריך להיות קצר כאשר הנעילה בשלבים שונים של העבודה.

לדוגמא כאשר הנעילה פתוחה (דיפ משוחרר) יהיה קצר בין החוט השחור לירוק
כאשר הנעילה בעבודה (עדיין לא נעולה אבל המנוע כבר התחיל להסתובב) יהיה קצר בין החוט השחור, צהוב וירוק.
הסיבה לשינויים בקצרים זה בגלל הפחית העגולה שמסתובבת בתוך הנעילה
תמונה: http://www.geocities.com/vitara_israel/images/plate.JPG
כמו שרואים ישנם מקומות שבהם אין מגע בגלל הפלסטיק ולכן השינויים בקצרים.

בהצלחה!

פלג_
07-12-08, 00:08
שלום

אני לא יודע איזה בדיקה עשית, אבל קודם כל תיבדוק אם היא נידרכת או לא.
שלב 4X4 LOW רק בידית הילוכים, את הלוקרים הקידמיים תשאיר על מצב פתוח,
סובב את ההגה לאחד הכיוונים, ותראה אם הגלגלים האחוריים מיתנגדים לסיבוב.
תישתדל לעשות את זה על חצץ, חול.(משטח עם החיזה נמוכה).

במידה והנעילה כן נידרכת, אז כל הבעייה שלך היא היונית שיושב מעל מנוע הנעילה.
לפעמים נכנס קצת מים לתוך הסרן. בטיול וכו' ואז היונית מקבל קצת חלודה.(כבר פעמיים זה קרה לי עד שהעלתי צינור מהנשם, למעלה)
תקנה יונית אור רוורס של היילקס, בכל חנות חלקיי חילוף ותחליף. זה בדיוק אותו יונית כמו של הנעילה אחורית. רק שאם תבקש יונית לנעילה אחורית המחיר יקפוץ לפחות פי 2.


פלג_

איציק - 4X6ZH
07-12-08, 08:10
כאשר התקלה ביוניט הסימנים הם שמנורת הנעילה מתחילה להבהב גם כאשר הנעילה
לא פעילה .
או שהמנורה לא מפסיקה להבהב גם כשהנעילה נעולה .

איציק

ד ו ר ו ן
07-12-08, 09:09
שלב 4X4 LOW רק בידית הילוכים, את הלוקרים הקידמיים תשאיר על מצב פתוח,
פלג_
זה ננעל גם במצב HIGH,
אין התנייה למצב LOW פשוט קל יותר קל להשתלב בנסיעה איטית=LOW.

יאקי
10-12-08, 22:04
תודה רבה לכולם על האינפורמציה אני כניראה יצתרך לפרק אותה ולראות מה
קורה בפנים

יאקי
11-12-08, 18:49
לא מגיע לי מתח לקונקטור בכלל
מישהו יודע איפה הפויז של הניעלה
או איפה יכול להיבצר איזה שהו נתק

איציק - 4X6ZH
11-12-08, 19:05
לא יכול להגיעה מתח ללא סיבה .
מנוע הנעילה מקבל פולס של כמה שניות ומיד מתנתק כאשר מתקבל אישור תזוזה של מנגנון השילוב .
בכל מצב קצה נעול או משוחרר לא מגיעה כל מתח למנוע !

איציק

יאקי
11-12-08, 19:43
אז איך היא מישתחררת בעצם?????

איציק - 4X6ZH
11-12-08, 21:19
כמו מנוע וישר שעובד על מצב קוצב זמן .

רק שבנעילה בגלל שהמנוע הוא DC הופכים את קוטביות החיבור ואז המנוע מסתובב לצד השני .
את הפקודות שולחת קופסת הפיקוד ( שאינה מתקלקלת כל עוד לא נוגעים בה ) .
קופסת הפיקוד בודקת אישור להפעלה ( מפסק 4X4 ) ואיפה נמצא גלגל השילוב של הנעילה ואז במידה ויש בקשה מצד הנהג
להפעיל נעילה נשלח פולס חשמלי למנוע שמתחיל להסתובב ברגע שהמזלג שילב את גלגל
השיניים נשלח מתח חשמלי לקופסת הפיקוד ( פקודת מינוס - ) ומאשר לקופסת הפיקוד להפסיק
את המתח למנוע .
בנוסף יש מפסק שמדליק את מנורת הפיקוד ואינו קשור בפקודות ובעבודת הנעילה .
הוא רק מראה לנהג שהמערכת עובדת מנורה דולקת = נעילה משולבת
מנורה לא דולקת = נעילה משוחררת
מנורה מהבהבת = מנגנון בפעולה ממצב אחד לשני \ או לא מצליח לבצע את הפקודה .
זכור המתח מסופק למנוע רק בזמן מעבר ממצב נעילה למצב משוחרר או ההפך .
פרק הזמן שהמתח מסופק הוא קצר .
מנוע הנעילה להפסיק להסתובב למרות הנעילה לא נעולה או לא משוחררת ( בגלל עומס על גלגל השיניים ) ואז בקליק הכל משתחרר .

וכל השאר כתוב בתוכנית המערכת שמצורפת
תגדיל תדפיס
קח מד מתח ומד התנגדות
קח מנורת ביקורת מסוג LED ותתחיל בבדיקות .
לא להשתמש במנורה ביקורת 12 וולט !!

איציק

rob
11-12-08, 21:19
אז איך היא מישתחררת בעצם?????

אני מבין שלא הפנמת את מה שכתבתי לך, חבל, הכל כתוב.

יאקי
12-12-08, 00:08
כמו מנוע וישר שעובד על מצב קוצב זמן .

רק שבנעילה בגלל שהמנוע הוא DC הופכים את קוטביות החיבור ואז המנוע מסתובב לצד השני .
את הפקודות שולחת קופסת הפיקוד ( שאינה מתקלקלת כל עוד לא נוגעים בה ) .
קופסת הפיקוד בודקת אישור להפעלה ( מפסק 4X4 ) ואיפה נמצא גלגל השילוב של הנעילה ואז במידה ויש בקשה מצד הנהג
להפעיל נעילה נשלח פולס חשמלי למנוע שמתחיל להסתובב ברגע שהמזלג שילב את גלגל
השיניים נשלח מתח חשמלי לקופסת הפיקוד ( פקודת מינוס - ) ומאשר לקופסת הפיקוד להפסיק
את המתח למנוע .
בנוסף יש מפסק שמדליק את מנורת הפיקוד ואינו קשור בפקודות ובעבודת הנעילה .
הוא רק מראה לנהג שהמערכת עובדת מנורה דולקת = נעילה משולבת
מנורה לא דולקת = נעילה משוחררת
מנורה מהבהבת = מנגנון בפעולה ממצב אחד לשני \ או לא מצליח לבצע את הפקודה .
זכור המתח מסופק למנוע רק בזמן מעבר ממצב נעילה למצב משוחרר או ההפך .
פרק הזמן שהמתח מסופק הוא קצר .
מנוע הנעילה להפסיק להסתובב למרות הנעילה לא נעולה או לא משוחררת ( בגלל עומס על גלגל השיניים ) ואז בקליק הכל משתחרר .

וכל השאר כתוב בתוכנית המערכת שמצורפת
תגדיל תדפיס
קח מד מתח ומד התנגדות
קח מנורת ביקורת מסוג LED ותתחיל בבדיקות .
לא להשתמש במנורה ביקורת 12 וולט !!

איציק

איציק שלום
קודם כל תודה על המידע
נתחיל מזה שהרכב ניקנה לפני חודש ואני לומד מהם התקלות שלו .
עברתי על כל התגובות ומה שקורה זה שהמנוע מפעיל את הנעילה ברגע שנותנים לו מתח ישיר ומנתק את הנעילה אם הופכים את המתח.
אבל מה שלא עובד זה הפיקוד מהרכב. המנורה לא עוברת למצב קבוע ולמנוע לא מגיע מתח יכול להיות שמדובר בכל מקרה בפיקוד למרות שאתה כותב שהוא אמין יכול להיות שלפני מישהו שיחק בפיקוד אני לא יודע .
איפה נימצא הפיקוד ?

-->