צפייה בגרסה מלאה : דינוזאור בוש וניכלם על הבחירה בטרופר
דיננוזאור שטח
14-12-08, 19:17
החלטתי להגשים לי חלום
לצד הרכב החדש והמפנק שלי החלטתי שתעמוד לה חיית שטח אמיתית ויפה שעה אחת קודם
לפני שאזחל לי מעדנות אל בית הזקנים הקרוב
לאחר קריאה בפורומים בשעה טובה הפכתי לבעלים של איסוזו טרופר 94 בנזין ארוך שמור ובמצב טוב
הפקדתי את הנ"ל בסדנא שהומלצה לי על ידי חבר ששידרג שם את הטיוטה הילקס שלו ופתחתי להנל כרטיס טיפולים ושדרוגים פלאטינום פלוס :p
אך בעודי עומד שם מרוצה מעצמי ומתכנן כבר לטפס על המצדה בשביל הנחש תוך יניקה מכוס סמודי גדולה הגיעה לה חבורה של גיפאים מסוקסים צרובי רוחות ושמש מכוסים בגריז והתחילו להיסטלבט על הטרופר המסכן שלי שהיה על הליפט מופשל גלגלים ועלי כמובן
לדעתם טרופר הוא רכב שתוכנן בעבור זקנות :evil: מקסימום לנסיעה למכולת אולי נסיעה לצורך החלפת קטטר לא יותר ואל לו לטרופר משודרג ככל שיהיה לרדת מן האספלט לשטח
וכשאני שואל למה? עונים לי חבורת החכמים כי רכב שטח אמיתי צריך שיהיה סרן חי ועוד כהנה וכהנה מונחים טכניים שאני לא מבין בהם :confused: כגון דיפרנציאלים ושילדה לא מתאימים ועוד
אבוי לי אז מה הטרופר של נולד פגום עם סרן מת? ואולי כדאי שכל בעלי הטרופרים יתרמו אותם מיד ליד שרה לצורך הסעת זקנות?
זחלתי לי הביתה בבאסה בוש וניכלם כאילו רוקנו לי מחסנית שלמה של 120 כדור ישר לפרצוף בפיינט בול
אז מה דעתכם על העבירות של הטרופר? ומה זה סרן חי ולאיזה ריכביי 4X4 נפוצים יש את זה ולאיזה אין ומה זה אומר תכלס מבחינת העבירות בשטח
תודה
אבי
ומה עם היו אומרים לך לקפוץ מהגג?
אחלה אוטו, סביר שיעשה כל מה שתרצה.
עזוב אותך משטויות, טרופר הוא אחלה אוטו. בפעם הבאה תגיד להם שבזמן שלקח להם להגיע לשטח אתה נסעת כבר וחזרת, עם מזגן והתנהגות כביש נורמלית.
רק תשדרג את הזרועות הגה למשהו חזק יותר. יש קיטים שאפשר להביא מחו"ל.
1. תתחדש ותסנן שטויות. מניסיוני, לטרופר יכולות שטח לא מבוטלות.
גיפאים "אמיתיים" (או סתם בני אדם) לא לועגים לרכבים של אחרים (ובמקרה הפרטי שלך אין גם על מה ללעוג).
2. סרן חי זה מה שיש לך בגיפ מאחורה, ה"מוט" שמחבר בין שני הגלגלים האחוריים (עם הדיפרנציאל =ביצה, באמצע).
לרוב ה- SUV (כמו הטרופר) יש סרן חי רק מאחורה. יש רכבי שטח (שנבנו בראש ובראשונה לשטח כמו דיפנדר וסופה) שיש להם גם סרן חי מאחורה וגם מקדימה.
יתרונות:
חסין יותר - מגן על הציריות (הציריות נמצאות בתוך צינור ברזל), בשונה ממתלים נפרדים ששם הציריות חשופות.
התנהגות בשטח טכני טובה יותר, כאשר גלגל ימני עולה על סלע הוא מרים את הרכב איתו, בשונה ממתלים נפרדים ששם רק הגלגל שעל הסלע עולה ושאר המרכב נשאר למטה.
3. ממליץ לקרוא את מילון המונחים של גיפולוג.http://www.jeepolog.com/glossary.html
בהצלחה
התנהגות בשטח טכני טובה יותר, כאשר גלגל ימני עולה על סלע הוא מרים את הרכב איתו, בשונה ממתלים נפרדים ששם רק הגלגל שעל הסלע עולה ושאר המרכב נשאר למטה.
בהצלחה
מה????
או כמו שאומרים פה WTF???
רק תשדרג את הזרועות הגה למשהו חזק יותר. יש קיטים שאפשר להביא מחו"ל.
ויש גם לקנות בארץ. חפש את לודוויג שמואל (באמת, זה השם שלו, אבל הוא מסתתר מאחורי הכינוי "סוזי המשתוללת" כאן בפורום).
אסף.
יש לי טרופר בנזין 94 ללא שיפורים מיוחדים !!! ואני נוסע הרבה וגם מאתגר את הרכב לא מעט הרכב פשוט בן זו....... סוס ..... וכיף של רכב תהנה !!!!!!! ואל תקשיב ל..... הוא עובר כמעט כל מכשול !!!!!
מה????
או כמו שאומרים פה WTF???
קראתי את מה שכתבתי שוב, ואני מרגיש צורך להסביר ...
למיטב הבנתי גם במטלים נפרדדים וגם בסרן חי, כשהגלגל עולה על משהו, הוא מרים את הרכב איתו (בשביל זה יש קפיץ).
היתרון של סרן חי לעומת מתלים נפרדים, בעבירות טכנית, הוא בעיקר במהלך המתלה שאינו מוגבל ע"י זוויות העבודה של הציריות.
ניר, אני מתנצל שלא הסברתי את עצמי בהודעה המקורית ...
ועוד.. כמו הצמדת הגלגל השמאלי לקרקע ולהמנע מההצלבה שמתלה נפרד יכניס אותך בהנחה וזה סלע גדול.
מי שלא חושב על זה יש לו צרות של עשירים או כמו שאני אומר צרות של נעולים (קד/אח)
אבי,
דווקא קראתי בעניין את השרשור שלך גבי שיפוץ האוטו, לא הבנתי מאיפוא יצאה לך ההודעה הזו.
יש לך אחלה אוטו, יתכן ואין לך ניסיון בשטח, תתחבר לקבוצה וסע, בשיחות על הקפה תלמד המון וגם תראה מה הרכב שלך מסוגל, הרבה מאוד.
נתראה בשטח.
לדעתם טרופר הוא רכב שתוכנן בעבור זקנות :evil: מקסימום לנסיעה למכולת אולי נסיעה לצורך החלפת קטטר לא יותר ואל לו לטרופר משודרג ככל שיהיה לרדת מן האספלט לשטח
אמרו? אז אמרו.
יש לך רכב מצוין. לא רק בכביש אלא גם ובמיוחד בשטח. מרווח, נוח, חזק ומפנק. עם השיפורים הנכונים הוא ייסע לכל מקום שהם נוסעים אליו וגם יחזור, אבל בנוחות גדולה הרבה יותר.
סוזי המשתוללת
21-01-09, 16:29
קצת חיזוקים להחלטה שלך:D
http://www.youtube.com/user/sergiokonstanza
trhvuhxpha
21-01-09, 17:15
יש לך אחלה של רכב
כנס לאתר השטח תראה איך הרכב שלי מטפס כמעט בכול מקום
אריה טרופר
דיננוזאור שטח
17-02-09, 12:48
אז או קיי ניכנסתי לשטח כעצתכם
אני מאושר וגאה להיות אבא של יחונן הטרופר
שבת אחרונה אי שם בכרמל אני מתקרב לקבוצת גיפים רכים התקועה על שלולית בוץ ענקית
שני רכבים יושבים על הגחון בתוך הבוץ ומתחילה שם סאגה של חילוץ וביצבוץ של הנהגים והעוזרים להם במלאכת החילוץ והייתה אפילו בין הגיפונים גם מאזדה 323 של איזה חברת ליסינג שהגיעה עד קצה הדרך
יוחנן חוצה את הבוץ עם צמיגי הBF הבוץ שטח שלו באיטיות וללא מאמץ אפילו לא היה צריך לשלב ל4X4 פשוט בקלות לנוכח מבטיהם המשתאים שך התקועים
חברתי שתחייה שישבה לידי וקססה ציפורניים נשבעת שבזה נוספו לי עוד כמה סנטימטרים ואפילו הוסיפה שלפי מבטי הערצה של הבנות שהיו שם עם הגיפים התקועים הן מיד היו מעניקות לי מחסדיהן רק שאני אפנה אותן מהשטח
בכל מקרה אחרי כמה טיולי שטח ונסיעה בחולות אופסן יוחנן לשיפורים אחרונים להתקנת שני נועלי דיפרנציאל ARB ומדרגת סף המותאמת להייליפט בדרך עוד אפשרתי ל-UMI לשדוד ממני 500 שקל נוספים על שני גושי גומי של המעצורי מיתלה אחורי אבל הם היו בלויים ואני לא יכולתי להשאיר את זה ככה
למעשה פרויקט יוחנן עומד להסתיים נישאר לי עוד לטפל בנוריות של לחצנים לפתוח סתימה במתז חלון אחורי ולהחליף את הווישרים של הפנסים הקידמיים ולטפל במזגן שלא מקרר מספיק
אוי מה אני יעשה עכשיו?
יאלה מחכה ליום שישי לצאת לשטח
הייתי בטיול שישי שבת בדרום נחל לבן,נחל ערוד ומעלותיו,וכל זה עם לאנד קרוזר של חבר,2008 כמובן.תאמין לי הטרופר שלי ללא שיפורים וללא הגבהות שם את כל הכלים בכיס הקטן תהיה מאושר וגאה בטרופר היקר שלך.:Dאגב כשיוצא לטיול תגיד ואצטרף.
...אני מתקרב לקבוצת גיפים רכים התקועה על שלולית בוץ ענקית...יוחנן חוצה את הבוץ עם צמיגי הBF הבוץ שטח שלו באיטיות וללא מאמץ אפילו לא היה צריך לשלב ל4X4 ....
שלום,
1. לא מבין מדוע אתה מתגאה בכניסה לבוץ ללא שילוב 4X4, זו שגיאה שעלולה הייתה עלולה להסתיים בתקיעה. אין זו גבורה לא לשלב 4X4 וגם low במקומות שצריך.
2. מספר רכבים תקועים בבוץ בשטח, מדבריך משתמע שאתה עובר ועסוק במבטיהם המשתאים ... אני משוכנע שדילגת בסיפור שלך על החלק בו עצרת לידם וביררת איזו עזרה תוכל להושיט להם ולא עזבת עד שוידאת שהם חולצו ומסוגלים להמשיך בדרכם. נכון ?
ארז
דיננוזאור שטח
23-02-09, 10:34
שלום,
1. לא מבין מדוע אתה מתגאה בכניסה לבוץ ללא שילוב 4X4, זו שגיאה שעלולה הייתה עלולה להסתיים בתקיעה. אין זו גבורה לא לשלב 4X4 וגם low במקומות שצריך.
2. מספר רכבים תקועים בבוץ בשטח, מדבריך משתמע שאתה עובר ועסוק במבטיהם המשתאים ... אני משוכנע שדילגת בסיפור שלך על החלק בו עצרת לידם וביררת איזו עזרה תוכל להושיט להם ולא עזבת עד שוידאת שהם חולצו ומסוגלים להמשיך בדרכם. נכון ?
ארז
ארז נשמה אם אתה דוגמה לאיזה אנשים נפלאים אפשר למצוא כאן באתר. חברים רמת הפירגון פה אם לשפוט לפי תגובתו של ארז המגיעה ישירות מאגו לנד ארץ המצאוים שיודעים הכל מראש
ועל זה נאמר הפוסל במומו פוסל
נתחיל בסעיף מס 1 שימוש מופרז בשילובים LOW ונעילות מחפה גם אצלי לפעמים על יכולת נהיגה ירודה, ושימוש יתר באמצעים הנ"ל גרום לבלאי וצריכת דלק מיותרת תמיד אפשר לשלב ברגע שמתחילים להרגיש התחפרות... וכמעט תמיד אפשר לעשות רוורס בארבע על ארבע ולהתחיל שוב מהתחלה
יש לי שריטה לנסות לעבור מכשולים בצורה מנומסת בלי ללחוץ על הגז בהתחלה 4X2 ולבדוק את מעטפת הביצועים של הרכב שלי לא הלך עובר 4X4 לא הולך משלב נעילה אחורית ולפעמים גם נעילה קידמית ככה אני אולי טעות אתה צודק אבל מקסימום אני נתקע ואחלץ את עצמי....
סעיף 2 נשמה טובה שעוזרת שכמותך לכל תקוע, לא רק ששאלתי האם אפשר לעזור גם השקתי את הכוחות הלוחמים בבוץ במיטב הצאי מסלה מפרי ערכת הקפה שלי, בכוסות רב פעמיות כי
"בטבע משתמשים בכוסות של קבע".. גם אתה מוזמן בטיול הבא
ובכלל שמחתי להכירך נשמה טהורה אתה ארז
פחחחחחח
עודד זנטון
23-02-09, 11:53
דינוזאור יקר.
אמנם אני לא מסתובב הרבה אצל האיסוזואים אבל הרשה לי מילה.
ארז, בהערה שלו, לא רצה לפגוע באף אחד.
הוא גם לא ציין שלא עזרת או משהו כזה, יותר מכך, בנימוס, הוא אמר שוודאי עזרת אך לא ציינת זאת.
תבין משהו.
פעם, ליפני עידן הSUV, כשג'יפים היו רק אצל מי שהעביר את רוב זמנו בשטח (עבודה, צבא וכ'ו), תרבות הנהיגה, העזרה לזולת ואהבת הארץ היו מחוברות בקשר ישיר והדוק לאנשי הג'יפים.
מאז, חלו כמה שינויים...
כל אחד שרוצה, קונה רכב שטח והולך לטייל, כמובן שזה חיובי מאוד! עם ישראל לומד להכיר את הארץ.
אבל, אליה וקוץ בא.
אותה תרבות שעברה בין חברים ונילמדה ע"י חברים חדשים "סביב המדורה", אין לה דרך שתעבור ותחלחל לכל מי שרוכש רכב.
תופעות דוחות של זיהום הסביבה בשאריות, מעבר ליד אדם תקוע ללא הושטת עזרה, ירידה משבילים ושאר חולרות, החלו להתפשט.
מן הסתם, הוציאו בדרך שם נוראי לג'יפאים.
מסיפור המקרה שהבאת, עלה הרושם שלא עצרת וארז בנימוס העלה את הנקודה.
לא כדי לפגוע אלה כדי שאותה תרבות (שאני מניח שאתה מעריך) תופץ ותחלחל.
מעבר לכך, אנו פה באתר משתדלים מאוד לא לרדת לפסים אישיים..
זו אחת מהיחודיות של האתר ועליה גאוותנו.
בברכה, אחד מהחבר'ה.
עודד.
דיננוזאור שטח
23-02-09, 12:07
דינוזאור יקר.
אמנם אני לא מסתובב הרבה אצל האיסוזואים אבל הרשה לי מילה.
ארז, בהערה שלו, לא רצה לפגוע באף אחד.
הוא גם לא ציין שלא עזרת או משהו כזה, יותר מכך, בנימוס, הוא אמר שוודאי עזרת אך לא ציינת זאת.
תבין משהו.
פעם, ליפני עידן הSUV, כשג'יפים היו רק אצל מי שהעביר את רוב זמנו בשטח (עבודה, צבא וכ'ו), תרבות הנהיגה, העזרה לזולת ואהבת הארץ היו מחוברות בקשר ישיר והדוק לאנשי הג'יפים.
מאז, חלו כמה שינויים...
כל אחד שרוצה, קונה רכב שטח והולך לטייל, כמובן שזה חיובי מאוד! עם ישראל לומד להכיר את הארץ.
אבל, אליה וקוץ בא.
אותה תרבות שעברה בין חברים ונילמדה ע"י חברים חדשים "סביב המדורה", אין לה דרך שתעבור ותחלחל לכל מי שרוכש רכב.
תופעות דוחות של זיהום הסביבה בשאריות, מעבר ליד אדם תקוע ללא הושטת עזרה, ירידה משבילים ושאר חולרות, החלו להתפשט.
מן הסתם, הוציאו בדרך שם נוראי לג'יפאים.
מסיפור המקרה שהבאת, עלה הרושם שלא עצרת וארז בנימוס העלה את הנקודה.
לא כדי לפגוע אלה כדי שאותה תרבות (שאני מניח שאתה מעריך) תופץ ותחלחל.
מעבר לכך, אנו פה באתר משתדלים מאוד לא לרדת לפסים אישיים..
זו אחת מהיחודיות של האתר ועליה גאוותנו.
בברכה, אחד מהחבר'ה.
עודד.
יקירי עודד
אני שמח שבחרת להיות היחצן והדובר של ארז... יתרה מכך התפעלתי מיכולותיך בקראית מחשבותיו של ארז, בחיי שאפו לך עם יכולות כאלו של יחצנות וקריאת מחשבות הייתי פותח מיזם חדש...
כל מה שכתבת איננו חדש לי, אבל תודה לך בכל זאת על ההסבר ההיסטורי הממצה.
מעניינת ביותר הערה שלך שכאן באתר לא יורדים לפסים אישיים, מסכים אני שכך צריך לנהוג אבל מעניין לי מדוע אתה מפנה את הערה שלך אלי? ולא לארז למשל?
אז אם מעניין אותך לדעת מה אני חושב על זה הינה תובנה שלי בעשר אגורות לא יותר, גם אם אדם משטתה לחלוטין וכותב משהוא שניראה למישהוא טעות אווילית וטמטום מוחלט אם רוצים לעזור לו ללמוד יש דרך מנומסת ונכונה לעשות את זה:
משהוא כמו- לדעתי ועל סמך ניסיוני מתקופת הקרב על המיתלה ובתור גיפאי מנוסה ומסוקס מציע לך שבפעם הבאה תשלב לארבע על ארבע ויתכן וכך תחסוך לך תקיעות מיותרות
מה לעשות שלמרות שגיאות הכתיב הנובעות מדיסלקיה עבדך הנאמן מתפרנס מקריאה בין השיטין ובין השורות..
לדעתי אתה שוגה בדרך שבה פרשת את דבריו וכוונותיו של ארז היקר, אבל יכול להיות שזה רק אני..
יום טוב
הלו!! חבר'ס אני קורא אתכם לסדר. חלאס
בנות, הגלדיאטור צודק. צאו מהזירה... חבל לקלקל דיון שהיה מהנה לקריאה. הירידה לפסים אישיים מיותרת, ואני לא נכנס למי התחיל מה. נאמר מה שנאמר, וזהו. אנ מציע שתיפגשו לכוס תה בשטח... אחרי שלולית בוץ.
אסף.
נתחיל בסעיף מס 1 שימוש מופרז בשילובים LOW ונעילות מחפה גם אצלי לפעמים על יכולת נהיגה ירודה, ושימוש יתר באמצעים הנ"ל גרום לבלאי וצריכת דלק מיותרת תמיד אפשר לשלב ברגע שמתחילים להרגיש התחפרות... וכמעט תמיד אפשר לעשות רוורס בארבע על ארבע ולהתחיל שוב מהתחלה
יש לי שריטה לנסות לעבור מכשולים בצורה מנומסת בלי ללחוץ על הגז בהתחלה 4X2 ולבדוק את מעטפת הביצועים של הרכב שלי לא הלך עובר 4X4 לא הולך משלב נעילה אחורית ולפעמים גם נעילה קידמית ככה אני אולי טעות אתה צודק אבל מקסימום אני נתקע ואחלץ את עצמי....
שוב, בלי לרדת לפסים אישיים, לדעתי, שילוב ל4x4, הוא הכרחי ונכון לפני, כניסה למכשול, ובכלל עם הירידה לשטח. שילוב לא מוסיף בלאי יותר מהעומס על המכלולים בנסיונות מאבק במכשולים בהנעה אחורית בלבד, מה גם שההיגוי כאשר נוסעים משולב טוב יותר.
מבחינת נהיגה נכונה, לשלב תמידת בירידה לשטח. כמובן שמבחינת פאן ומבחנים עצמיים, זה משהו אחר ומומלץ לא פחות...
רק לא לנסות ל"תרץ" זאת בסיבות אחרות
שבת שלום, יוצאים לחפש שטפונות.
רז
בלי קשר לדברים שנאמרו ברמה האישית (חוץ מדבר אחד...)
1. צריך להשאיר את האגו קצת בחוץ, בין אם זו תחושת גאווה לראות אחרים תקועים כשרכבך עובר, ובין אם במקרים אחרים. לדינוזאורים יש אגו שתואם את הגודל הפיסי?
2. "לא לשלב כי זה מחפה על טעויות", או כדי לחסוך בדלק, זו אחת הטעויות הקשות שאפשר לעשות, וגם אחת היקרות שבהן. אם חילצת בHIGH, טיגון הגיר שלך יעלה כמו דלק לשנה שלמה, והנזקים שאתה גורם לעצמך בחילוץ לאחר שילוב בתוך המכשול - אם זה בכלל משתלב (ואתה מאבד את היכולת לתקן חוסר שילוב, מאחר ואתה כבר ללא יכולת תנועה), גבוהים בהרבה.
3. ההפסד העיקרי שלך - ארז גור. אחד האנשים האדיבים, הנחמדים והמדהימים ביותר שפגשתי בשנותי בשטח. אחד הדברים העיקריים בתחביב הזה, הוא האנשים. לפחות את אחד הטובים - הפסדת.
אפרופו הבחור שמעליי מה זה בלייזר K5
לגלדיאטור - הכוונה לבלייזר פולסייז כמו אלו שהיו בצבא בשנות השמונים (רק שאלה שצה"ל רכש/קיבל היו GMC במפרט צבאי- CUCV). השם שלהם שונה בהמשך ליוקון והיום הדגם המקביל - אם אני לא טועה - נקרא טאהו.
בלייזר רגיל הכוונה לא?
איזה עוד סוג בלייזר יש בארץ?
אולי פספסתי פה משו
יש גם את הבלייזר/ג'ימי הקטן (S-10 ו-S-15 בהתאמה). בארץ משום מה מזהים את ה-SUV הגדול כבלייזר ואת הקטן כג'ימי, אבל זה לא נכון. דגמי הבלייזר/ג'ימי זהים כמעט לחלוטין, רק שאחד משווק כשברולט והשני כ-GMC.
תקרא קצת בקישור המצורף, זה יעשה לך סדר מי נגד מי.
http://www.4x4.co.il/articles/printarticle.aspx?articleId=6788
זה לא ממש מדויק
הבלייזר K5 יוצר בעבר גם כג'ימי, עד אמצע שנות השמונים, ומאוחר יותר הג'ימי התפתח לכיוון אחד (היה לי לפני כמה שנים S15), והבלייזר הפך ליוקון.בדרך הם איבדו את הסרן הקדמי...
הK5 של אמצע שנות השמונים, באו עם שני סרנים חיים, ומפתח בתי גלגל שמתאים לגלגלי ענק, ודיפ' GM10 - מספיק חזק, וזול לנעול עם נו-סליפ.זה, במשפט אחד, הפרוייקט הבא שלי. לארץ הגיעו בעיקר רמת גימור סילברדו, רכב מדהים בזלזול שהוא מדלג מעל מכשולים.
אחרי כמה סיבובים בארצי ניכר, יפן + אנגליה, עדיין אין משהו שגורם ללב שלי לפעום חזק, כמו פולסייז של פעם.
ערן המסוקס
28-02-09, 23:36
דינוזאור. אשמח אם תתעלם באלגנטיות מההערות המיותרות (ואני עדין) של האחרים ותמשיך לרשום בשנינות. יש אנשים שנהנים ומבינים את ההומור שלך.
אתה מרים פה טרופר לתפארת. מה לגבי תמונות?
AvigdorAharon
01-03-09, 07:29
נתחיל בסעיף מס 1 שימוש מופרז בשילובים LOW ונעילות מחפה גם אצלי לפעמים על יכולת נהיגה ירודה, ושימוש יתר באמצעים הנ"ל גרום לבלאי וצריכת דלק מיותרת תמיד אפשר לשלב ברגע שמתחילים להרגיש התחפרות... וכמעט תמיד אפשר לעשות רוורס בארבע על ארבע ולהתחיל שוב מהתחלה
רז
שימוש ב LOW בצורה מוסכלת לא גורם לבלאי מואץ ואולי, ושוב אולי, לצריכת דלק קצת יותר גבוהה.
לא תמיד ניתן לשלב ל 4X4 כאשר אתה מרגיש התחפרות, ולא תמיד ניתן לחזור אחורה. בפעמים הראשונות אני ממליץ להגיע למכשול עם כל האמצעים הקיימים ברכב (שילוב LOW, נעילות, לחץ אויר). לאחר ניסיון, ניתן להעריך איך להגיע למכשול, ואולי לוותר על אמצעי זה או אחר.
כאחד שעוסק בהדרכת נהיגה בצה"ל, יש לי בעיה עם המשפט המופיע כמעט בכל מצגת: "שימוש ב LOW גורם לבלאי מואץ".
אביגדור
AvigdorAharon
01-03-09, 07:30
הערה:
לגבי בלייזר K5, אנא פיתחו שרשור חדש כדי שנשאיר שרשור זה לנושא המקורי.
אביגדור
סוזי המשתוללת
01-03-09, 08:44
אני פשוט לא מבין אתכם
גם אני נהנה לבדוק את מגבלות הרכב והנהג ואני לא חושב שמישהו מכם יכול לערער על יכולותי הנ"ל
כן גם אני נכנס לרוב בהנאה אחורית (זו לא טעות כתיב)ובhi בייחוד בבוץ ובייחוד עם הוא חלקלק :D
מה המקסימום שייקרה ?
אני אשקע ? so what
אני אשלב וגם זה לא יעזור ? so be it
אני גם אנעל את כל הנעילות /חלונות חשמל / מגבים /וישרים וגם זה לא יעזו כלולל הוצאת אויר ?
אני אקרא לחייל הפרשים (חברים טובים שרק מחכים שזה ייקרה עם שלל מצלמות :rolleyes:)
ועכשיו ברצינות
מי מכם שעקב והעמיק מתחילת השרשור היה יכול לקרוא "בין השורות" שיוחנן הדינוזאור לא פראייר ומבין דבר או שניים ברכבי 4x4
זה התחיל מהבחירה שכביכול לא מודעת(טרופר) המשיך בדרך (שיפוץ יסודי) והפינאלה (נעילות וכו')
אז כמו שאדון קציר כתב
תהנו מהשרשור -ותשאירו אותו ברמה ההומוריסטית
ותזכרו שרק המעז מנצח
רק מי שעובר מכשול שכולם "מתחרבנים" בו עם שלל נעילותיהם הגבהותיהם וכננותיהם -בהנאה אחורית (נו טוב אולי עם נעילה קטנה )מבין מהי הרגשת הצלחה (ולא הכוונה היא לא ל "יצאתי גבר" אלא חשבתי הפעלתי שיקול דעת וללא אמצעים מיוחדים הצלחתי )
אין לי שום בעיה עם מי שאוהב לפרנס מוסכים יבואנים ויצרני חלפים....
אבל עם יד על הלב..... הנימוק "לא לשלב ולא להתחיל ב LOW ע"מ להקטין בלאי" פשוט לא מחזיק מים !
#1 העומס והבלאי של שקיעה ב 2X4 HIGH גבוה בהרבה מנסיעה של כמה מאות מטרים ב LOW
גם עם משלבים 4-5 פעמים יותר, זה פשוט לא ניתן להשוות. שלא לדבר על הפיתוי להכנס במהירות גבוהה מדי ולשבור את העצמות....
#2 כל מערכת מכנית (מגלגלי שינים ועד מזגן) טוב לה "שתזוז" מדי פעם.
האמת - חוץ מלהגיד "אני עברתי את זה ב HIGH מבלי לשלב....." ממש, אבל ממש, אין סיבה לדאוג לחידוש חלקים בדרך הזו :rolleyes:
סוזי המשתוללת
02-03-09, 23:53
אגב נהיגה בבוץ
הרעיון הכללי הוא מהירות סחרור גבוהה של הגלגלים על מנת שהכח הצנטריפוגלי יאפשר פינוי יותר טוב של הקוביות ועל ידי כך אחיזה טובה יותר של הצמיגים
את זה אפשר להשיג או בראשון hi או ב2-3 lo
זו גם הסיבה שאני תמיד מוציא אויר גם בבוץ (תנסו להוציא קוביית קרח מתוך מתקן הפלסטיק/גומי שמייצר אותן מבלי לכופף /לדפוק - זה אותו רעיון )
עוד טכניקה בייחוד בהתחלת נסיעה בבוץ או בחילוץ בבוץ (לא עמוק מדיי) היא שימוש בהילוכים גבוהים (ראשון - שני hi )על מנת לספק מספיק אחיזה מבלי לסחרר גלגלים
כל הנ"ל הן טכניקות שבד"כ טובות לבוץ עמוק שבו הקוליסים הנוצרים גבוהים ממרווח הגחון של הרכב ומצריכים תנופה (השיטה האמריקאית)
השיטה הבריטית היא לאט ובטוח (בגלל זה הדיפנדר איטי וכבד :mrgreen:)וזה עובד עד שמגלים שטעינו בהערכת עומק הבוץ :twisted:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.