התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גרירת רכב אוטומטי מהשטח



yair999
19-12-08, 11:18
האם נכון שבגרירת רכב אוטומטי מהשטח המנוע חייב לפעול כדי למנוע נזק מהגיר?

אם כן, אז במצב של תקלה שהשביתה את המנוע חייבים להזמין גרר לשטח.

קרה למישהו?

TEDDY
19-12-08, 13:31
למה המציאו את הניוטרל ?!

איציק - 4X6ZH
19-12-08, 14:55
הנוטרל אינו מיועד לגרירת רכב .
כמובן שאפשר להזיז רכב למרחק קצר במצב N
אבל לגרור רכב כאשר המנוע לא עובד למרחק ובמהירות . אסור .

ברכב בעל ממסרה ידנית מגבלת הגרירה חמורה יותר .
גרירה רק בהרמה מלאה .

איציק

eran4x4
19-12-08, 14:58
מה לגבי ניוטרל בטרספר

אביב3
19-12-08, 17:11
איציק אז לא הבנתי משהו
בעצם כל הגרריסטים עם "משקפיים" הורסים לנו את המכוניות?

דובי ח
19-12-08, 17:34
הנוטרל אינו מיועד לגרירת רכב .
כמובן שאפשר להזיז רכב למרחק קצר במצב N
אבל לגרור רכב כאשר המנוע לא עובד למרחק ובמהירות . אסור .

ברכב בעל ממסרה ידנית מגבלת הגרירה חמורה יותר .
גרירה רק בהרמה מלאה .

איציק
??????????????????????????
גיר אוטומטי "מקבל שימון" ע"י פעולת המנוע -לכן הבעיה אבל מה הבעיה בגיר רגיל????
תומר

sagisendler
19-12-08, 18:46
שלום

העניין תלוי מאוד בדגם ובסוג הרכב
דבר ראשון כבר נאמר שגיר אוטומט, השימון שלו מתבצע ע"י משאבה שמופעלת מהמנוע, בגיר ידני לרוב השימון הוא עצמי מעצם הסיבוב של החלקים כך שעל פניו אין יותר מדי בעיה.

לגבי משקפיים אם תשים לב תמיד מעלים את הגלגלים שמחוברים להנעה כך שאין עם זה ממש בעיה, אבל נוצרת בעיה כאשר הרכב הוא 4X4 קבוע מכיוון שאז הדיפרנציאל המרכזי סופג מהירות כפולה העלולה ליצור שחיקה מואצת מאוד של הדיפרנציאל.

אבל אם בכל זאת רוצים לגרור עם ראש שקט מהשטח כדאי לפרק את הדריישאפט ואז לא מגיעה שום תנועה לטרנספר.

כמובן שניתן גם להוציא לניוטראל את הדיפרנציאל המרכזי ואז התנועה נשארת שם (לא קיים בכל הרכבים).

ישנם עוד הרבה בעיות חמורות לא פחות בגרירת רכב בשטח (סביר שאין מוט גרירה), וזה סיכון לפגוע רכב אחד בשני, נסיעה על הרצועה, העובדה שאין וואקום וכתוצאה מכך הבלמים קשים.

שגיא.

איציק - 4X6ZH
19-12-08, 18:49
איציק אז לא הבנתי משהו
בעצם כל הגרריסטים עם "משקפיים" הורסים לנו את המכוניות?


כן גרירת משקפים למרחק ובמהירות גורמת נזק .

אבל למעשה בגרירה מרחוב לרחוב בתוך העיר הסיכוי לנזק קטן ביותר .
לכל יצרן יש הוראות גרירה ברורות .
לכל דגם רכב יש הוראות ספציפיות .

גרירת רכב כמו שמקובל במקומות מסוימים בעולם על שני גלגלים מאחורי קרוון
היא גרירה שיש להכין את הרכב לגרירה .
ניתוק ציריה .
שיחרור לוקר \ לוקרים
כיבוי הרכב בהילוך מסוים . ורק לאחר כיבוי המנוע העברת ידית ההילוכים להילוך אחר כאשר המנוע כבוי .
פרוק דריאשפט .
יש הוראות מאד מדויקות !
לא מרימים את הרכב על שני גלגלים וגוררים :???:

איציק

yair999
19-12-08, 19:49
עוד אנו מדברים והנה זה קרה היום לפני שעות ספורות:

http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Forums&group=50&item=920210

אז מה? "הלך הגיר"?

shmil
19-12-08, 19:56
הנוטרל אינו מיועד לגרירת רכב .
כמובן שאפשר להזיז רכב למרחק קצר במצב N
אבל לגרור רכב כאשר המנוע לא עובד למרחק ובמהירות . אסור .
ברור. טריביאלי.

ברכב בעל ממסרה ידנית מגבלת הגרירה חמורה יותר .
גרירה רק בהרמה מלאה .
אני מניח שאתה מתכוון למפלצות מוצצות ולכל החידושים האחרונים, ולא לסיקסופה למיניהם

איציק
ובכלל, את החלק השני, אם נכון, פרט, נמק והסבר...:D

איציק - 4X6ZH
19-12-08, 20:54
מפלצת מומצצת אתה לא יכול לגרור אפילו מטר .
לא חסר תעלולי נזקים גם בארץ של רכב שנגרר .... רק כמה מטר והכל נטחן כולל פגיעות
במרכב הרכב כתוצאה מהפעלת מומנט בכיוון הפוך .

לגבי הגיר הטיפש הידני והאוטומטי .
בכל גיר מערכת השימון קשורה בעבודת המנוע .
בגיר אוטומטי ידוע שמשאבת השמן עובדת רק כאשר המנוע עובד . ויש בגוף הממסרה מעברי שמן
שתפקידם לשמן את צירי הממסרה .שימון זה חשוב ביותר גם כאשר הרכב נגרר כי לפחות החלק
האחורי של הממסרה ממשיך להסתובב ומסובב גם צירים בתוך הממסרה .

בגיר הרגיל שימון כל מיכלול גלגלי השיניים נעשה על ידי סיבוב הקוטרה גיר ( זאת קבוצת גלגלי השיניים הנמצאת בתחתית גוף הממסרה . )
הקוטרה גיר מסתובב תמיד ומשפריץ שמן בתוך גוף הממסרה .
הקוטרה גיר מחובר להילוך הישיר שמחובר למצמד שמחובר למנוע . וכל עוד אתה לא לוחץ על המצמד . גם כאשר הגיר במצב N לפחות חלקו התחתון של הגיר מסתובב כל עוד המנוע עובד .
במידה והרכב נגרר והמנוע לא עובד . כל החלק העליון האחורי של הממסרה מסתובב _( מקבל את הסיבוב מכיוון הגלגלים )
ולא מקבל שימון .

עכשיו תחשוב על המכוניות החדשות בעלי הממסרות הרובוטיות שהם בסה"כ ממסרות רגילות
לחלק מהם יש 2 צירים \ שני מצמדים . שזה אומר שיש לך שני קוטרגיר בתוך בית הממסרה
איך בדיוק מערכת זאת תקבל שימון כל עוד המנוע לא מסובב את ציר הכניסה ?

בדיוק כמו שלא מניעים מנוע ללא שמן
לא גוררים רכב ללא שימון מערכת הממסרה .
הטריק הפשוט . זה לגרור בהרמה מלאה .
הטריק השני הוא להעלות את מפלס השמן .
אפשרות נוספת היא לנתק גל הניעה \ לוקרים . ( עוד יתרון למי שיש לוקר ידני )

ובסוף או אולי ראשון . זה הוראות היצרן .

לגרור מהמרזה לכביש הערבה לא יקרה כלום
לגרור מהמרזבה לת"א .... זה כבר סיפור אחר

איציק

yair999
19-12-08, 21:14
...
לגרור מהמרזה לכביש הערבה לא יקרה כלום
לגרור מהמרזבה לת"א .... זה כבר סיפור אחר

איציק

או! בדיוק על זה רציתי לדבר איתך.

לא מכיר את המרזבה.

על איזה מרחקים אתה מדבר כשאתה אומר "לא יקרה כלום"?

איציק - 4X6ZH
19-12-08, 21:29
המרזבה לכביש הערבה .
זה כמו מרמת החייל איפה שהירקון עובר לגרור את הרכב למרכז ת"א
רחוב שנקין מעוז המדרכות ועד חוף תל ברוך למצוקי הגיפים של גוש דן . :shock:

איציק

בוזי
19-12-08, 23:54
איציק,


מה לגבי ניוטרל בטרנספר?

asafk
20-12-08, 20:04
אם יש ניוטרל בטרנספר - הרווחת. אחרת- לא לגרור על הכביש, רק לחלץ עד הכביש, ובזהירות...

אסף.

-->