PDA

צפייה בגרסה מלאה : bomp stop שאלה



boaz1969
20-12-08, 22:38
היי לכולם.. מה עושים עם המעצורים עם הגומי (שכבר אין...) שיושבים בתוך הספירלות...בכניסה חזקה הקפיץ נסגר עד הסוף וזה כואב...הבנתי שאם הרכיב חדשים הם ישפשפו את הקפיץ..(יש ספייסר 2" וקפיץ מקורי חדש) יש איזה רעיון?? מדובר בגרנד 95 ... תודה

grand
20-12-08, 22:58
בכניסה חזקה הקפיץ נסגר עד הסוף וזה כואב...הבנתי שאם הרכיב חדשים הם ישפשפו את הקפיץ..(יש ספייסר 2" וקפיץ מקורי חדש) יש איזה רעיון?? מדובר בגרנד 95 ... תודה


מחליפים בולמים!
קפיץ לא אמור להיסגר עד הסוף - עד הבמפ-סטופ. רק בהצלבות קיצוניות.

boaz1969
20-12-08, 23:23
מחליפים בולמים!
קפיץ לא אמור להיסגר עד הסוף - עד הבמפ-סטופ. רק בהצלבות קיצוניות.
רוצה להחליף בולמים (והתקציב לא משהו יש לי בהמשך שיפוץ גיר... ) איזה בולמים אתה ממליץ? סגירת בולם אצלי מקדימה היא 33 לפתיחה 53..אני מחפש בולם שיפתח ל57 מינימום ( יש לי פירוק מהיר למייצב!!) מה ההמלצה??

asafk
21-12-08, 09:23
מתלה אמור וצריך להסגר עד הבמפסטופ. אסור שהבולם יגבול את הסגירה, ואסור שהקפיץ יגבול את הסגירה. זה ייגמר בנזק. לא חשוב אם הבמפסטופ עשוי פלדה א גומי, הוא חייב להיות שם, וחייב להיות בגובה המתאים כדי למנוע נזקים מהבולם או הקפיץ.

אסף.

eliyoval
21-12-08, 22:21
אני בניתי באמפ סטופ משני קפיצים עבים וקשוחים שיושבים בתוך
הקפיצי סלילים משהו שיחזיק מעמד לכול החיים ובכך חתמתי לעצמי את בעיית הבאמפ סטופ.
אחת ולתמיד

boaz1969
22-12-08, 04:12
אני בניתי באמפ סטופ משני קפיצים עבים וקשוחים שיושבים בתוך
הקפיצי סלילים משהו שיחזיק מעמד לכול החיים ובכך חתמתי לעצמי את בעיית הבאמפ סטופ.
אחת ולתמיד
אתה יכול לפרט איך ??

tsvikac
22-12-08, 09:55
לא הבנתי למה הבמפסטופ המקוריים פורקו ?
מה הקשר בין הגבהת ספיסרים לבין הורדת הבמסטופים את תוספת מהלך המתלה קבלת
מכך שהספיסר מאפשר לקפיץ לרדת 5 ס"מ נוספים ואדרבה אם בסגירה זה מגיע לבמפ סטופ
הרי שהרוווחת 5 ס"מ מהלך נטו מתוך הנחה שהבולמים מאפשרים פתיחה נוספת של 5 ס"מ.
במידה ולא עליך להחליף בולמים שבפתיחה ארוכים ב-6 ס"מ אך בכל מקרה שלא יצא מצב שבסגירה
הם ניסגרים עד הסוף ואז עליך להגן עליהם עם הבמפסטופ.
תחזיר פשוט את הבמפ סטופ המקורי זה הכי פשוט והכי יעיל
ואין צורך לבנות קפיצים כאלה ואחרים.
צביקה

boaz1969
22-12-08, 10:15
לא הבנתי למה הבמפסטופ המקוריים פורקו ?
מה הקשר בין הגבהת ספיסרים לבין הורדת הבמסטופים את תוספת מהלך המתלה קבלת
מכך שהספיסר מאפשר לקפיץ לרדת 5 ס"מ נוספים ואדרבה אם בסגירה זה מגיע לבמפ סטופ
הרי שהרוווחת 5 ס"מ מהלך נטו מתוך הנחה שהבולמים מאפשרים פתיחה נוספת של 5 ס"מ.
במידה ולא עליך להחליף בולמים שבפתיחה ארוכים ב-6 ס"מ אך בכל מקרה שלא יצא מצב שבסגירה
הם ניסגרים עד הסוף ואז עליך להגן עליהם עם הבמפסטופ.
תחזיר פשוט את הבמפ סטופ המקורי זה הכי פשוט והכי יעיל
ואין צורך לבנות קפיצים כאלה ואחרים.
צביקה
אהלן צביקה לא פירקתי את הבמפסטופ הוא פשוט לא שם!!ככה קניתי את הגיפ לפני 5 חודשים..ופתיחת מהלך המתלה אני מקבל כאשר אני שולף את המייצב והבולם, אני מרים את מרכב הגיפ ממצב רגיל שהוא ...(מרכז גלגל לכנף כרגע 50 ס"מ) נפתח ל78 ס"מ ועדיין הקפיץ יציב וחזק והגלגל צמוד לכביש ..אז למה לא לנצל את זה?!

Samurai Kfir
22-12-08, 11:33
בועז שכח להזכיר שהוא נועל 31 ( האם צריך להנמיך במפ סטופ קידמי במעבר ל 31 בגראנדים?)

מכיוון שאנחנו יודעים שמהלך הסגירה חשוב יותר ממהלך הפתיחה, ובועז רוצה לנצל כמה שיותר את המהלך הנוסף שיש לו מניתוק המוט מייצב - מה אתם בעלי הניסיון בגראנדים ממליצים?

1) החלפת בולם תוך כדי שימוש בתושבות בולם מקוריות - כמה שיפור זה כבר יכול לתת? במקרה הטוב הוא יקבל 7 סנט' פתיחה תוך כדי שמירה על מהלך סגירה מקורי, שחלילה, לא יעצר בגלל הבולם...

2) שימוש בבולם טלסקופי שיאפר פתיחה בלתי מוגבלת ושמירה על מהלך סגירה מקורי - פרקטי? כלכלי?

3) הגבהה ו\או הנמכת תושבות בולמים לשם הכנסת בולם גדול יותר - האם זאת אופציה פשוטה ליישום או שמא מאוד מסובכת בגראנדים?

grand
22-12-08, 13:10
היי לכולם.. מה עושים עם המעצורים עם הגומי (שכבר אין...) שיושבים בתוך הספירלות...בכניסה חזקה הקפיץ נסגר עד הסוף וזה כואב...הבנתי שאם הרכיב חדשים הם ישפשפו את הקפיץ..(יש ספייסר 2" וקפיץ מקורי חדש) יש איזה רעיון?? מדובר בגרנד 95 ... תודה

בגראנד מוגבה שלא החליפו לו זרועות רדיוס הסרן הקידמי זז קצת לאחור, ואז בהחלט נוצר מצב של נגיעת הקפיץ בבמפ-סטופ הגומי. מרעיש, מציק.
לכן בונים במפ-סטופ בתחתית תושבת הקפיץ. (נראה כמו גביע קוטג' הפוך....)

בכל מיקרה. בנסיעה על כביש או בשטח, ברכב עם בולמים טובים אין סיבה שהקפיץ ייסגר, אם זה כך אז הבולמים שלך גמורים או רכים מדי. קח בולמי מונוטיוב קצת יותר קשיחים ובלי כל קשר לבמפ-סטופ הרכב יתנהג בהתאם.

boaz1969
22-12-08, 16:39
בגראנד מוגבה שלא החליפו לו זרועות רדיוס הסרן הקידמי זז קצת לאחור, ואז בהחלט נוצר מצב של נגיעת הקפיץ בבמפ-סטופ הגומי. מרעיש, מציק.
לכן בונים במפ-סטופ בתחתית תושבת הקפיץ. (נראה כמו גביע קוטג' הפוך....)

בכל מיקרה. בנסיעה על כביש או בשטח, ברכב עם בולמים טובים אין סיבה שהקפיץ ייסגר, אם זה כך אז הבולמים שלך גמורים או רכים מדי. קח בולמי מונוטיוב קצת יותר קשיחים ובלי כל קשר לבמפ-סטופ הרכב יתנהג בהתאם.
קודם תודה כפיר על חידוד הנתונים שלי:D עכשיו לעצה של GRAND איפה אני משיג במפסטופ כמו שאתה אומר או בונה ? לגבי בולמים אני מחפש חדשים עם פתיחה ארוכה.. וגם עם בולמים קשיחים יותר וכניסה מהירה לחריץ טוב מגיעים לבמפסטופ לצערי.יש אופציה של במפסטופ ארוך יותר שיגביל את סגירת הבולם ואז אוכל להתקין בולם ארוך יותר??מישהו עשה פעם??זה טוב ??

asafk
22-12-08, 22:37
מי שמגיע יותר מדי בקלות לבאמפסטופ, צריך קפיץ יותר חזק, לא בולם שכבודו במקומו מונח.

אסף.

boaz1969
23-12-08, 00:36
מי שמגיע יותר מדי בקלות לבאמפסטופ, צריך קפיץ יותר חזק, לא בולם שכבודו במקומו מונח.

אסף.


הקפיצים הקידמיים הוחלפו שילשום לקפיצים מקוריים שירדו משירוקי עם 40K זאת אומרת כחדשים..:-?
ויש שיפור אבל עדיין מגיע לסוף..אני משער שגם הבולמים חלשים כבר..אני מחפש בולמים עם פתיחה טובה...

tsvikac
23-12-08, 04:46
חברה רצוי לעצור כאן ולקחת אויר
בולם ארוך יותר קצר יותר קשה יותר חלש יותר לא ממונע סגירת הקפיץ עד הסוף נקודה.
צריך קפיץ חזק יותר וארוך יותר אבל זה לא אומר שזה הכרחי בגלל המחיר שהרכב הופך להיות קשה יותר.
עליך פשוט להשיג את הגומי המקורי שנכנס לתותב כדי שיעשה את העבודה שהוא אמור לעשות
וניתן להשיג גומיות כאלו (קצת מאמץ). לגבי התוספת של הבמפ סטופ למטה היא רצויה
כדי להקטין מהלך סגירה במקרה של גלגל גדול שנוגע בכנפיים בזמן סגירה אבל בכל מקרה יחד ובשילוב
של הגומיה המקורית ורק אז אם עדיין נוגע הגלגל אז להשים תוספת כזו.
הנגיעה של הגומיות שרמי מדבר עליה בקפיצים מדובר על קפיצי 4.5 אינץ של RE שהם ארוכים מאוד
וכאשר הם בפתיחה מלאה אז הם נוגעים בגומיות זה לא המצב כאן.
דבר נוסף וחשוב יותר קפיצים של XJ לא נועדו ל-ZJ (בגלל המשקל) וזה נותן פחות גובה מהמקורי
צריך למצוא של ZJ ועדיף של ZJ בגרסת upcountry .

boaz1969
09-01-09, 09:10
טוב... אז לקחתי פקק גומי מלא של צינורות...עיבדתי אותו והכנסתי אותו לקאפה המקורית...יצא מצוין ..אחרי בדיקה כמובן...

השועל
11-01-09, 17:41
אילתור מעניין.. תוכל לשלוח תמונה ?

boaz1969
12-01-09, 20:18
אילתור מעניין.. תוכל לשלוח תמונה ?
הגומי מלא וחזק...ו עושה את העבודה;) אגב יום למחרת קיבלתי ממישהו זוג במפסטופ מקורי..חחח..

ד ו ר ו ן
13-01-09, 01:06
היי לכולם.. מה עושים עם המעצורים עם הגומי (שכבר אין...) שיושבים בתוך הספירלות...בכניסה חזקה הקפיץ נסגר עד הסוף וזה כואב...הבנתי שאם הרכיב חדשים הם ישפשפו את הקפיץ..(יש ספייסר 2" וקפיץ מקורי חדש) יש איזה רעיון?? מדובר בגרנד 95 ... תודה
לדעתי גם אם תשים באמפסטופ חדשים במידה המקורית לא תתחמק מהמכה בסגירה.
הנמכת את נקודת האפס של הקפיץ ב-2 אינצ'=אתה צריך להנמיך את הבאמפסטופ גם כן אחרת הקפיץ נסגר על הכריכות של עצמו ולא מאפשר לבאמפסטופ להגיע למגע עם התושבת התחתונה שלו.
לפי הבנתי אם אתה נותן לקפיץ להיסגר על הכריכות במכות כמו שאתה מתאר אתה די הורג אותו שלא לדבר על המכות שעוברות לשילדה דרך התושבות המסכנות.

boaz1969
13-01-09, 08:28
גם לאחר תוספת הספייסרים בסגירה הקפיץ לא מה שעצר את הסגירה אלא הבמפסטופ.
אפילו שלא היה לו את הגומי היה דופק הבמפסטופ...אבל יש מצב שאני רוצה להאריך את הבמפסטופ קצת מאחר שהכנסתי צמיג 31 והוא נוגע בכנף בפנים בסגירת מיתלה...כדי שיעצור אותו קצת לפני הנגיעה...

-->