צפייה בגרסה מלאה : מד טעינה מראה 19V - כיצד בודקים?
הי,
מדי פעם קורה שמד הטעינה באוטו מראה 19V (סוף הסקאלה),
הפעם הראשונה הייתה לפני חודש בערך, מאז זה קרה פעמיים נוספות.
בפעמיים הראשונות, כיביתי מיד את המנוע, לאחר התנעה התופעה נעלמה והמתח נראה תקין.
היום (הפעם השלישית) בזמן שהמנוע עובד ומד הטעינה מראה 19V, חיברתי רב מודד להדקי המצבר, רב המודד הראה 12.95V.
האם בדיקה זו מראה כי הטעינה תקינה והשעון עצמו מזייף?
אם לא, כיצד עלי לודא שהטעינה תקינה (או לא) ?
תודה,
סער.
12.95 זה מעט נמוך מהרצוי.
בדוק טעינה בקוטב היציאה של האלטרנטור (+) ובקוטב השלילי של המצבר.
א. אולי מד הטעינה נדפק....
ב. תבדוק את החיבורים למד, אולי המינוס מרצד
אתה אמור לראות טעינה של 13.8 וולט. יותר מזה או פחות מזה- בעיה בווסת, או בשעון. בהנחה שמדובר בווסת פנימי, מדידה על ה+ של המצבר מול ה+ של האלטרנטור תגלה לך אם יש נפילת מתח, שאולי משגעת את הווסת, ואז גם עלולים להיות הפרשים במדידה בין הנקודות השונות.
אסף.
הי,
תודה, אבדוק זאת בסופ"ש (כאשר מזג האויר יתבהר...)
מד הטעינה מראה בד"כ 14V~ (מעט פחות, כנראה 13.8 )
תודה,
סער.
AvigdorAharon
25-12-08, 06:36
אני אני זוכר, הווסת בתוך מחשב הרכב.
לא טוב להחליף מחשב בגלל ווסת טעינה...
אביגדור
הי,
אתה בטוח? בצ'ירוקי XJ?
סער.
בכל הרכבים של קרייזלר מ91 ואילך האלטרנטור מווסת מחשב.
לפני שאתה דן בכריתת איברים תבדוק אם פלסטר יספיק, בדוק את המתח באלטרנטור ובדוק את מגעי השעון, אם השעון מאבד מינוס הקריאה תקפוץ למקסימום. כמו כן בדוק את החיווט של חוט היחוס (sense) והרגולטור באלטרנטור עצמו.
הי,
תודה, אני לא חושב שהבעיה במחשב, זה קרה עד היום 3 פעמים, בפעם האחרונה "מכה קלה" בלוח השעונים פתרה את זה.
כנראה שהמינוס אכן זקוק ל"חיזוק" :rolleyes:
תודה,
סער.
טעינת מצבר עופרט 6 תאים צריכה להיות סביב 14.2 וולט
בין 13.5 ל 15 זה בסדר גמור
לינק מעניין
http://www.solarnavigator.net/battery_charging.htm
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.