התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סיעו באיתור קצר חשמלי...



ibinder
27-12-08, 16:10
הי,

יש לי קצר ששורף את פיוז מס' 6 (10A).
הפיוז אחראי לעירעור הטעינה, וגם פעולה של לד הטעינה (זו לא נורה - חשוב לנושא העירעור...)
התוצאה אין עירעור לאלטרנטור, ואין טעינה.


ניתקתי את כל האביזרים הלא מקוריים, כולל אימובילייזר.

השירטוט שמופיע ב RAVE ממש לא הגיוני...
הפיוז ("6") שנמצא בצד שמאל למטה, שממנו יוצא חוט ירוק לכיוון האלטרנטור (מחבר C0226-2).
יש חיבור פנימי בתוך האלטרנטור לפני גשר הדיודות, ומשם יוצא חוט חום (מחבר C0226-1) לכיוון לוח השעונים ללד ביקורת הטעינה.
מהצד השני של הלד, יש חיבור ישיר לפיוז מס' 7.
איך הלד יעבוד עם יש לו פלוס מ 2 הכיוונים? ואם הוא יקבל מינוס דרך האלטרנטור, איך פיוז מס' 7 לא ישרף, שהוא מחובר ישירות למינוס... (על-פי השירטוט, אין נגד או חוט מיוחד עם התנגדות גבוהה שימנע קצר).


תוך כדי ניסיונות בידוד התקלה, ניתקנתי את המחברים של המחשב, ניתוק המחשב האדום "סידר" את הבעיה .
כלומר הפיוז לא נשרף עם הפעלת מתג ההצתה.
ושוב אני לא רואה את הקשר מהשירטוט...
יש 2 אופציות:
1. קצר פנימי המחשב
2. קצר אחרי המחשב שפשוט עובר דרכו


לפני שאני מתחיל לפרק חצי רכב, לצערי המחברים נמצאים בפנל המרכזי, מאחורי המזגן...
בגלל שאני לא מבין את השירטוט.... קשה לי לאתר את הקצר.
מישהו מכיר ויודע מה הולך שם?!?

השלב הבא שאני הולך לעשות, זה ניתוק התקע C0226 מהאלטרנטור, לפחות זה יתן לי בוודאות שאין כל קצר עד המחבר, והחוט הירוק על כל הקונקטורים בדרך תקין.


מצ"ב השירטוט.


עידן

shachar
27-12-08, 16:49
עוד לא חשבתי על הנושא אבל
על מנת שלד הטעינה יכבה נדרש הפרש פוטנציאלים כלומר + ו + ממוצא הטעינה שיש הפרש פוטנציאלים הלד דולק

ibinder
27-12-08, 17:05
נכון מאוד...
אבל בזמן שהרכב לא מונע, הלד דולק כשהוא מקבל את המינוס מהאלטרנטור.
אבל על-פי השירטוט, באותו הזמן... פיוז מס' 7, מקבל גם הוא מינוס... כלומר קצר.

eran4x4
27-12-08, 17:56
זה לא לד זו נורה!

כאשר האלטרנטור לא מיצר זרם הנורה מקבל פלוס דרך פיוז 7 ומינוס מהאלטרנטור - פיוז 7 לא נשרף מכיוון שהזרם מוגבל ע"י ההתנגדות של הנורה.

אותו הזרם שזורם דרך הנורה משמש ליצור השדה החשמלי שמאפשר לאלטרנטור ליצר חשמל.

כאשר האלטרנטור מיצר חשמל - הנורה מקבלת פלוס משני הצדדים ולכן לא דולקת.

אין לי את כל השרטוט מול העיניים אבל מאוד יתכן שהחוט הירוק הוא יציאה של +12 מהאלטרנטור... )שים לב שדיודות הישור באלטרנטור מזרימות את הזרם (מעבירות את +12 או ליתר דיוק +13.8) אל החוט הירוק.

לא ברור לי למה אתה קורה קצר לאדמה - אם הכוונה לחץ כלפי מטה אז זה כפי הנראה לא חיבור לאפס אלה משהוא אחר....

החיבור לגוף הרכב (לאפס) מופיע בשרטוט כעיגול (בורג?) כפי שמופיע בצד ימין של האלטרנטור ושל נרות החימום.

ibinder
27-12-08, 18:27
הי ערן,


זה לא לד זו נורה!
זה לד :-)
צילמתי בשבילך את לוח השעונים שלי...



כאשר האלטרנטור לא מיצר זרם הנורה מקבל פלוס דרך פיוז 7 ומינוס מהאלטרנטור - פיוז 7 לא נשרף מכיוון שהזרם מוגבל ע"י ההתנגדות של הנורה.

אותו הזרם שזורם דרך הנורה משמש ליצור השדה החשמלי שמאפשר לאלטרנטור ליצר חשמל.

בגלל הלד, בנו פה מעגל מוזר (ולא הגיוני) לעירעור דרך פיוז נוסף (פיוז מס' 6), גם אין נגד להגנה במקרה והלד (נורה ברכב רגיל) תשרף, כך ששריפה של הנורה תגרור חוסר טעינה.
בנוסף, זה בדיוק מה שאמרתי, אבל שים לב שמצב כזה יגרור שריפה של פיוז מס' 6... יש לו מינוס בצד אחד... ופלוס בצד השני...
תעקוב אחרי פיוז 6. תראה מה קורה לו במצב של רכב כבוי, עם מתג הצתה פתוח... לפי מה שמשרטוט הוא פשוט צריך להשרף.... אני כבר מבולל עם כל גשר הדיודות, אולי שחכתי כבר איך העסק בפנים עובד), הולך לקרוא על זה.



כאשר האלטרנטור מיצר חשמל - הנורה מקבלת פלוס משני הצדדים ולכן לא דולקת.

אין לי את כל השרטוט מול העיניים אבל מאוד יתכן שהחוט הירוק הוא יציאה של +12 מהאלטרנטור... )שים לב שדיודות הישור באלטרנטור מזרימות את הזרם (מעבירות את +12 או ליתר דיוק +13.8) אל החוט הירוק.

לא ברור לי למה אתה קורה קצר לאדמה - אם הכוונה לחץ כלפי מטה אז זה כפי הנראה לא חיבור לאפס אלה משהוא אחר....

החיבור לגוף הרכב (לאפס) מופיע בשרטוט כעיגול (בורג?) כפי שמופיע בצד ימין של האלטרנטור ושל נרות החימום.
כן, חיבור עגול לבורג. החץ שמופיע בשירטוטים, זה לא חיבור לגוף הרכב (מינוס) זה פשוט צומת חיבורים... מה לעשות לנד-רובר אדיוטים, לא שמעו על תקן דין... קשה לעבוד איתם, אבל מתרגלים.


עידן

eran4x4
27-12-08, 19:09
גם עם הצילומים הנוספים לא ברור לי אם זו נורה או לד

לפי השרטוט החשמלי זו נורה, וגם עם זה לד (והנגד הוא חלק מהלד בכדי להגביל את הזרם דרך הלד) זה ממש לא קריטי.

וכן יכול להיות שבגלל שהזרם דרך הלד קטן מידי הוסיפו זרם ערעור במקביל דרך פיוז 6.

בכל מקרה אין מצב שהפיוזים מקוצרים לאדמה - שני הפיוזים מזרימים זרם דרך הסליל הקבוע (זה שלא על העוגן) לאפס וולא ישירות ל"אדמה".


אם הקוונה שלך שפיוז 6 מקבל חיבור ישיר דרך האלטרנטור דרך שתי הדיודות - אז הוא לא! בכדי שזה יתקיים הדיודות צריכות להיות הפוכות.

ibinder
27-12-08, 19:20
השאלה שלי הוא דווקא מהכיוון השני...
איך הלד אמור להדלק כשאין טעינה? הוא מקבל מינוס, דרך האלטרנטור... כלומר ביציאה C0226-1 יש מינוס, נכון?

השאלה שלי, מכיוון שנקודה C0226-2 ונקודה C0226-1 מקוצרות בינהם, איך זה שבזמן חוסר טעינה, כשיש מינוס שמדליק את הלד, פיוז מס' 6 לא נשרף?

עידן

ibinder
28-12-08, 20:52
אחרי שהפנמתי שלא כדי לנסות ולהבין את ההגיון הבריטי... יצאתי אל הרכב להתחיל ולעבוד.
פיוז מס' 6 אחראי על עירעור הטעינה, אור רוורס, ואור בלם (לך תבין מה הקשר ולמה תקלה באור רוורס תגרור חוסר טעינה, אבל כבר אמרנו שאין כוונה להבין...).

ניתקתי את מתג הבלם, החלפתי לפיוז חדש, ניענוע של צמת החוטים לא סייע, הפיוז נשרף.
עברתי לאור רוורס, פירקתי את ידית ההילוכים, ופתחתי את החלון הקטן בתוך תא הנוסעים. הכנסתי יד ברווח הקטן והרחקתי את הצמה מהקונסולה ומהגיר, הכנסתי פיוז חדש, והתחלתי לנענע את הצמה. לא עבר זמן רב והפיוז נשרף... הבנתי שמצאתי את המקור.
פירקתי את כל הקונסולה הפנימית, ומצאתי שחוט ההזנה של מתג הרוורס השתפשף על דופן הגיר, ועושה קצר.
בודדתי את החוט. :-)
אני מאוד מקווה שזה הקצר היחיד ולא יהיו עוד הפתעות, מלח מים, מלח מים...


עידן

-->