PDA

צפייה בגרסה מלאה : הלך ראש מנוע..מה עושים?



שגיא S
11-01-09, 12:09
צהריים טובים לכל חברי הפורום.

מדובר בקאיה ספורטאז' שנת 97, אוטומאט.

האישה,שתחייה, נסעה בלי מים ברדיאטור והמוסכניק אמר שהלך ראש מנוע.
התקלה התחילה בכלל כאשר בזמן נסיעה נדלקה הנורה של הבלמים..בסדר זה רכב שני יש את הטרופר במקום.

אחרי שבוע שהרכב לא זז, רצינו להניע בשביל לראות אם אפשר להסיע אותו למוסך או שצריך גרר, אני לא הייתי נוכח אבל היא אמרה שעלה עשן מקדימה ומאחורה, ולכן העדיפה לקרוא לגורר.

המוסך(המורשה) טוען שהלך ראש מנוע, וזה כבר סיפור של כמה אלפים טובים.

הרכב היה מטופל בהקפדה, עבר טיימינג לפני 10000 ק"מ, באותו מוסך מורשה, וסך הכל עם 160000 ק"מ. לא היה סימנים של התחממות בשעון חום בתוך הרכב.

השאלה היא..אם גם ככה רצינו למכור את הרכב, ובמצב השוק הנוכחי היינו מצליחים נגיד למכור ב30-28 אלף שקל.
האם שווה להשקיע עד 10000 שקל בתיקון המנוע?
מה אפשר לעשות עם רכב במצב כזה? אולי מוסכים מורשים של קאיה ירצו לקנות אותו לפירוק?

אני אשמח לכל הצעה..

ובבקשה - בלי תגובות מתחכמות שצוחקות עלינו, ומביעות ביקורת על הטיפול ברכב.
הוא טופל בנאמנות..פשוט נשים הן..

shachar
11-01-09, 12:31
אתה בטוח שזה יסתיים ב 10,000 ?
כמה עולה מנוע מפירוק כולל ההחלפה?
יכול להיות שבתור "קונה" ההחלפה תצטייר יותר חיובי

asafk
11-01-09, 22:28
מנוע פשוט בסך הכל. ראש מנוע זה בדיוק הדבר שעושים לבד ולא נותנים למוסך, כיוון שרוב העלות היא על שעות עבודה.

ובמיוחד אם אתה מתכוון למכור, גם תלמד מכונאות, וגם אם לא עשית עבודה טובה, מישהו אחר יסבול... ;);)
(לא להתייחס יותר מדי ברצינות למשפט הקודם)

אסף.

kobiarava
11-01-09, 23:20
אני עם אסף-10K בשביל ראש מנוע? זה הזמן לפתוח ספרים, ואפילו בלי הספר זה לא כזה סיפור, אתה רק צריך למצוא את נתוני ההידוק. אין צורך בניסיון רציני, מפרקים, שולחים ומקבלים משופץ, רצוי גם שהמשפץ ירכיב את השסתומים. אני עשיתי ראש מנוע בפעם הראשונה בערך בגיל 17, לרנו 18 של אבא, עוד לפני שהוא הרשה לי להתניע את האוטו לבד... בקיצור-לא סיפור, ויעלה הרבה פחות מעשיריה.




בהצלחה-קובי

AvigdorAharon
12-01-09, 06:45
לאור הנתונים, רק לבד. מנוע 4 בוכנות, הראש לא כבד, ניתן להוציא לבד ולהכניס לבד.

אביגדור

אברמלה
12-01-09, 07:33
המוסכניק אמר ראש מנוע. אז מה אם הוא אמר.מנוע שהיתחמם לא ניגמר רק בראש מנוע. לך דע מה קרה לבוכנות. ללגרים. . . עכשו יתחיל הסרט .1 יוריד את הראש יראה שיש קנט בצילנדר. יגיד צריך לחרוט .אז אתה ניכנס לאוברול. 2ישלח את הראש לשיפוץ לא יחליף רינגים ולגרים המנוע יתחיל לנפח . ואולי גם לידפוק . ולמה? ראש משופץ לחץ חזק בתא שרפה . רינגים משופשפים בריחת קומפרסייה לקרטר. לגרים משופשפים מנוע ידפוק כתוצאה מלחץ. . 3 עד עכשו מה היה לנו. ראש. רינגים לגרים. משאבת מיים חדשה צריך? צריך. טיימינג חדש צריך ? צריך. לכמה היגעת? . עכשו עם תביא מנוע מיבוא הריי לא תרכיב אותו בלי להחליף משאבת מיים. טיימינג חדש. מחזריי שמן. פקקי מיים. .בקיצור סרט. . עם הרכב שווה 30.000 אלף . תשקיע 10.000 אלף ואחר כך תימכור הריי היפסדת למעלה מ10.00- שקל. איפה הזמן שלך והריצות למוסך. . עם איין לך רקע טכני ואתה לא פתחת מנוע אף פעם אז על תיגע. . עדיך לימכור במצבו הנוכחי . .

Juv
12-01-09, 08:44
המוסכניק אמר ראש מנוע. אז מה אם הוא אמר.מנוע שהיתחמם לא ניגמר רק בראש מנוע. לך דע מה קרה לבוכנות. ללגרים. . . עכשו יתחיל הסרט .1 יוריד את הראש יראה שיש קנט בצילנדר. יגיד צריך לחרוט .אז אתה ניכנס לאוברול. 2ישלח את הראש לשיפוץ לא יחליף רינגים ולגרים המנוע יתחיל לנפח . ואולי גם לידפוק . ולמה? ראש משופץ לחץ חזק בתא שרפה . רינגים משופשפים בריחת קומפרסייה לקרטר. לגרים משופשפים מנוע ידפוק כתוצאה מלחץ. . 3 עד עכשו מה היה לנו. ראש. רינגים לגרים. משאבת מיים חדשה צריך? צריך. טיימינג חדש צריך ? צריך. לכמה היגעת? . עכשו עם תביא מנוע מיבוא הריי לא תרכיב אותו בלי להחליף משאבת מיים. טיימינג חדש. מחזריי שמן. פקקי מיים. .בקיצור סרט. . עם הרכב שווה 30.000 אלף . תשקיע 10.000 אלף ואחר כך תימכור הריי היפסדת למעלה מ10.00- שקל. איפה הזמן שלך והריצות למוסך. . עם איין לך רקע טכני ואתה לא פתחת מנוע אף פעם אז על תיגע. . עדיך לימכור במצבו הנוכחי . .

מסכים לחלוטין. ממילא רצית למכור, כך שהבעיה היא מסחרית ולא טכנית.
קח הצעת מחיר ממוסך מורשה, תוריד את העלות שלה ממחיר המחירון, תמכור את הרכב במצבו למי שמחפש מציאה (שהוא יתקן לבד את הראש...), תתפשר עוד קצת מול הקונה הפוטנציאלי ותשכח מכל העניין. לדעתי הצנועה זה הפתרון הזול ביותר.

זאביק
12-01-09, 09:23
קח הצעת מחיר ממוסך מורשה, תוריד את העלות שלה ממחיר המחירון, תמכור את הרכב במצבו למי שמחפש מציאה (שהוא יתקן לבד את הראש...)

במצב שוק הרכב של היום ?
שיש רכבים כמו זבל למכירה ?
לדעתי הוא יפסיד הרבה הרבה יותר.
מה שכן, דבר ראשון שהייתי רוצה זה לראות בעיניים מה המצב. להניע ולראות.

Juv
12-01-09, 10:33
במצב השוק של היום מי ייגע ברכב שעשו לו ראש (ע"י המוכר...) ושהמוכר דורש מחירון?
בכל מקרה הוא הולך להפסיד הרבה כסף, בכל חשבון מעשי הוא כנראה "יפסיד פחות" אם ימכור את הרכב במצבו, גם אם זה יהיה הרבה מתחת למחירון. כל נסיון תיקון להערכתי לא יחזיר את עצמו במכירה.

אברמלה
12-01-09, 11:31
מסכים לחלוטין. ממילא רצית למכור, כך שהבעיה היא מסחרית ולא טכנית.
קח הצעת מחיר ממוסך מורשה, תוריד את העלות שלה ממחיר המחירון, תמכור את הרכב במצבו למי שמחפש מציאה (שהוא יתקן לבד את הראש...), תתפשר עוד קצת מול הקונה הפוטנציאלי ותשכח מכל העניין. לדעתי הצנועה זה הפתרון הזול ביותר.

על מנת לקבל הצעת מחיר ממוסך צריך לפרק ורק לאחר מיכן המכונאי יכול לתת הצעת מחיר. רק לא לישכוח שעל הפרוק יחייבו ..

ערן המסוקס
12-01-09, 13:08
שגיא.. כל הדיון הזה, ונראה לי שאפילו לא טרחת לראות את הרכב ולבדוק מה קורה איתו.

גם לי יוצא עשן קדימה ואחורה. :rolleyes:

שגיא S
14-01-09, 10:59
שגיא.. כל הדיון הזה, ונראה לי שאפילו לא טרחת לראות את הרכב ולבדוק מה קורה איתו.

גם לי יוצא עשן קדימה ואחורה. :rolleyes:

אז ערן ...כמעט כרגיל צודק.

הייתי במוסך, והאוטו לא באמת מתחמ, סתם יצא עשן כי לא התניעו אותו שבועיים.

ותאמינו לי שלמוסכים האלה יש סיפורים מפה ועד הודעה חדשה - החליפו ברקסים ומשאבות אופן מאחור, והאוטו שוב נוסע מצוין.

סתם ניסו לסחוט את האמא התמימה שלי.
דרך אגב, הם גם ביקשו על טיפול 10000 - 600 שקל !!!
על החלפת שמן מנוע ומים.

מוסכים מורשים זה פשוט כאב ראש...

בכל מקרה.
אנחנו עדיין מוכרים את הקאיה - עדיין בזול, יש לנו רכב חדש ואנחנו רק רוצים להיפטר ממנה.

-->