צפייה בגרסה מלאה : איפה ניתן לקנות/להכין רצועות לריסון מהלך מתלה ?
GodsFather
12-01-09, 13:29
שלום שלום,
כמו שאומרת הכותרת, יש לי מהלך מתלה מסוים ואני רוצה את היכולת לרסן אותו עם רצועות, גם כדי למנוע פתיחה מוגזמת וגם כדי לייצר מסייע לבמפ-סטופ הקיים ברכב, האלסטיות של הרצועה תסייע גם בריסון המכה של סגירת המהלך.
אני יודע שיש כאלה דברים, ראיתי אותם בעיקר אצל מתחרים, אבל גם בכמה אינדיאנים, אם אני זוכר נכון. כמובן שהאלמנט יהיה פריק ולא קבוע ברכב, לשליפה מהירה.
אם נלך על ייצור עצמי, אני מניח שאלך לתופר ואבקש רצועה המקבילה לרצועה של חגורת בטיחות, השאלה היא איך אני מונע מהרצועה להגיע לגלגלים בלי כוונה?
ראיתי גם שרשור בעבר שמדבר על שימוש ברצועות כמוט פנהרד "רך", האם יש ממצאים בנושא ?
אני משתמש בסט כזה אצלי בגרנד.
מכיוון שמהלך המתלה ארוך מאד מאחורה, הקפיצים לא תמיד חוזרים למקומם. הפטנט המקורי קצר מדי... [ הזמנתי תותבים ארוכים יותר ]
אז כדי להמנע ממצב שבו הקפיץ "הולך לאיבוד" בדרך, הגבלתי את המהלך מאחורה בדיוק בצורה שאתה מתאר.
רצועה מאסיבית שמרסנת את ירידת הסרן האחורי למצב שבו הקפיץ עדיין חוזר למקומו.
לפרטים, על מי מיצר, ואיפה- פנה ליניב ממוסך הייטק מוטורס ברעננה 09-7602479 הוא ישמח לעזור לך
בהצלחה
GodsFather
12-01-09, 15:25
בא לך לשים תמונה ? ואיך מונעים מזה להגיע לגלגלים ?
יש לזה שם באנגלית אני מניח, אתה / מישהו יודע מהו ?
תנסה אצל סוכנויות אפק רח' חומה ומגדל 26 ת"א טל'5376823
GodsFather
12-01-09, 15:46
תודה , אני אבדוק.
ועדיין - איך מונעים מהסרחים של הרצועה להגיע לגלגלים ?
האם החיבור הוא בהכרח על ידי ריתוך אוזן לסרן או שאפשר לעטוף את הסרן עם רצועה ?
אם עוטפים, איך מונעים מזה לזוז על סרן ?
מה המשקל (בערך) שרצועה כזו צריכה לעמוד בו ?
לצורך העניין, מדובר בסרן של סמוראי, גלגלי 29-31 אינצ'.
היי אמיר.
שיטה אחת זה לחבר את האוזניים של הרצועה לברגים של הבולם. כך אין צורך לבנות תושבות חדשות, רק צריך לדעת כי העומס על הברגים עולה.
שיטה נוספת זה באמת לבנות שתי אוזניים יעודיות לרצועות הגבלה. כדי שהרצועה לא תתבזר סתם כאשר היא רפויה, ניתן לקחת גומי "שמרלינג", לעטוף את הרצועה ולקשור למקום ברכב כך השמרלינג ימנע את התבזרות הרצועה בזמן מנוחה, אך עדיין מאשר לה להימתח.
לדעתי רצועה כמו רצועת בטיחות אינה טובה, רוב הרצועות שאני ראיתי נראות יותר כמו רצועות המשיכה/חביקה שיש לנו ברכבים רק יותר דקות וצרות.
לגבי ריסון מכת הסגירה, תמוהה בעייניי האופציה הזו אבל תמיד אשמח ללמוד דברים חדשים.
אצל כל משפר רכב מצוי ורציני תוכל למצוא רצועות מוכנות או שייצרו לך רצועות יעודיות.
בברכה
רפי
ניתן להזמין תפירה ואבזמים מתאימים מנועה פרזול בראש העין.
(דבר איתי אם צריך טלפון)
איך זה מרסן את הסגירה? זה אמור רק לעצור את הפתיחה.
איזה מהלך או מה הגורם למהלך הגדול שיש לך?
(אפשר גם בפרטי אם זה סוד עד לסמוראידה;))
GodsFather
12-01-09, 17:53
פתיחה בצד אחד = סגירה בצד השני , הגבלת הפתיחה תביא להגבלת/ריסון הסגירה עד רמה מסויימת. זה לא תחליף לבמפסטופ, אבל אמור לרסן את המכה במידה והפתיחה פתאומית, לפחות זה מה שאני רואה כשאני משחק עם מהלכי המתלה של הרכב.
זה לא סוד גדול, אבל כשאסיים את הפרויקט (לפני הסמוראידה) אעלה תמונות ופרטים. יש שקוראים לזה SPOA
יש לזה שם באנגלית אני מניח, אתה / מישהו יודע מהו ?
Limiting strap
בסופה השתמשנו בעבר ברצועה שקיצרנו מרצ'ט, יצרנו מעין עיגול וחבקנו אותה במרכז עם שני ברגים 4 מ"מ ושייבות עבות. את הקצוות חיברנו למשהו דומה לחלק העליון של חגורת בטיחות. את שני הצדדוים חיברנו לברגים של בולם הזעזועים.
בשימוש סביר ובמשקלים של הסרן שלך אין סיבה שזה לא זה יחזיק מעמד.
GodsFather
12-01-09, 21:05
בא לך לצלם את הפטנט הזה שהמצאתם , אייל ?
בא לך לשים תמונה ? ואיך מונעים מזה להגיע לגלגלים ?
יש לזה שם באנגלית אני מניח, אתה / מישהו יודע מהו ?
מחר, אם יספיק הזמן אשמח לצלם מספר תמונות עבורך.
מה ז"א מונעים מזה להגיע לגלגלים ? אצלי הרצועה מדלדלת למטה, רחוקה מלגעת בגלגל או ברצפה,
לגבי החיבור, במקרה מצאנו נקודות שאינן בשימוש [לאחר הרכבת קיט ההגבהה] ולשם חיברנו את הרצועות. לכל רצועה יש "אוזן" מתכת שבה השתמשנו לקיבוע.
אני חושב שהכל יהיה הרבה יותר ברור לאחר העלאת תמונות ...
אין לי מושג לגבי שם באנגלית.
GodsFather
13-01-09, 14:35
תודה לעונים , ראיתי תמונות גם בפורום הזה וגם בחו"ל של כל מיני רכבים ששילבו רצועות ריסון. על פניו לא נראה מסובך, השאלה היא אם אני צריך שהרצועה תהיה באורך הבולם או קצת פחות?
אנסה לייצר כמה מרצועת חילוץ ארוכה שיצאה משימוש ונראה מה יהיה.
תלוי מה מטרת הרצועה.
אצלי כמו שאמרתי, המטרה הייתה לשמור על הקפיץ במצב שיוכל לחזור למקומו. לכן זאת המידה שנלקחה.
אני מניח שמי שרוצה להגביל את המהלך ע"מ לשמור על הבולם [ ז"א, שלא הבולם יגביל את הפתיחה, אלא הרצועה אז..] יכוון את הרצועה ל 2 ס"מ פחות מפתיחה מקס' של הבולם.
וכן הלאה...
GodsFather
13-01-09, 15:56
זה מה שאני רוצה לעשות בין היתר. ודרך אגב, בולם לא אמור למנוע או להגביל את פתיחת המהלך...
טוב, נעבור לשלב הייצור 8)
טוב, נעבור לשלב הייצור 8)
למה אתה מדבר בלשון רבים ?:p
GodsFather
13-01-09, 16:25
אני , המהנדס שלי , הרתך שלי , המסגר שלי , נושא הכלים שלי ואתה = רבים...לא ?
ואם לא...נוסיף את השכנים שלי ששמחים לעזור ואת הפקחים ש ל העיריה שבאים לבקר אחת לכמה ימים, אם זה לא רבים , אז אני אפסיק לקחת את הכדורים לפיצול אישיות.
השאלה היא אם אני צריך שהרצועה תהיה באורך הבולם או קצת פחות?
לי אין תמונות, אולי לסביון יש...
אתה מעדיף שהרצועה תעצור את הפתיחה ולא הבולם לכן היא צריכה להיות קצרה יותר. קח בחשבון שהיא תמתח אז עדיף קצרה בכמה ס"מ.
השאלה היא אם אני צריך שהרצועה תהיה באורך הבולם או קצת פחות?
.
אמיר,
אתה קובע את האורך שלהרצועה ואת מה היא אמורה להגביל. אם הבולם קצר מידי ואתה לא רוצה שהוא יגביל את המהלך אז תקבע אורך רצועה יותר קצר מפתיחת בולם מקסימלית.
אם הבולם לא מגביל כלום והקפיץ נפתח יותר מידי לטעמך (האלק....;)) אז תקבע אורך רצועה יותר קצר מפתיחת קפיץ מקסימלית. ברור כמובן שהרצועה תעבוד רק בפתיחת מתלה ומי שיעצור את הסגירה יהיה הבאמפ סטופ. (שגם אותו אפשר לעשות/נעשה שהוא יתכוונן.)
GodsFather
13-01-09, 18:11
איתי, כל הדברים האלה ברורים לי וכמובן שלך כי אחרי הכל אתה הולך לעבוד על זה איתי...
או יותר נכון - אני אצביע עם האצבע ואתה תדע מה לעשות :mrgreen:
יאללה, אני חוזר אל מתחת לאוטו
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.