PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיות עקב סולר מזוהם



idanw
25-01-09, 09:01
בוקר טוב,

אחרי תדלוק בסולר מזוהם, בשני הרכבים (דיפנדר TDI וקסארה דיזל)
נוצרו בעיות בהנעת בוקר בשניהם, ריקון המיכל ומילוי בתחנה אחרת פתר את הבעיה בדיפנדר, אבל בקסארה עדיין לא.
המצב יותר טוב מלפני כן - אם אני מפמפם במשאבת העזר תוך כדי התנעה הוא מניע בקלות יחסית (קרטוע קל ומניע), בלי זה, זה לוקח המון זמן.
הבעיה היא רק בהנעה הראשונה, במשך היום הוא מניע בנגיעה וסוחב מצויין.
הרכב הוא קסארה 2003 דיזל ידני ללא טורבו (משאבת הזרקה מכנית).
יש למישהו רעיון?
אני לא יודע איך זה אמור ליהיות, אבל כשאני מפמפם אני רואה בועות אויר בצינור שהולך מהפילטר למשאבת ההזרקה.

תודה, עידן

איציק - 4X6ZH
25-01-09, 12:12
לפי התאור שלך כנראה שש לך חדירת אויר למערכת
בדוק שסתום על חוזר בקו הכניסה למשאבה ( לפעמים הוא מותקן בקו ההחזרה )
לפעמים הוא בנוי בניפל עצמו שמחזק את צינור הדלק על המשאבה .
יתכן ונתפס ליכלוך בשסתום . מה שמאפשר ניקוז הסולר בחניה .וקשיי התנעה בבוקר .

לפעמים אפשר לזהות תקלה כזאת על ידי מלוי מיכל הדלק מלא מלא !!
וחניה של הרכב בשיפוע לכיוון המנוע . ואז אין אפשרות לסולר לחזור למיכל .
בתקווה שהטריק ברור .

איציק

חנן-ג'יפולוג
25-01-09, 12:46
במידה ומסנן הסולר סתום, יתכן מאוד שהוואקום החזק שתיצור משאבת ההזנה יגרום לכניסת אוויר ממקום כלשהו בדרך ומשם הדרך קצרה לבעיות התנעה בבוקר.
שווה לבדוק את מצב מסנן הסולר הרגיל, ורצוי גם לפרק את המצוף ממיכל הדלק ולבדוק מה מצב צינור יציאת הדלק מהמיכל. בד"כ יש שם סוג של מסנן גס כזה או אחר, ולפעמים הוא נסתר אז צריך לבצע מחקר קטן כדי לגלות אותו.

הרכב צינור שקוף במקום כלשהו לאורך צינור החזרת הדלק למיכל. הדלק בצינור הזה, בזמן פעולת המנוע בבוקר ובכלל, חייב להיות נקי מבועות אוויר. במידה וזה לא המצב צריך לחפש את מקור דליפת האוויר עד שמגיעים למצב שהדלק נקי מבועות אוויר.

idanw
25-01-09, 12:54
תודה,

את הבועות אויר אני רואה בצינור שבין הפילטר למשאבה (הוא שקוף) ומה שאתם אומרים גורם לי לחשוד במשאבת העזר.
היא בנוייה ככפתור שנלחץ כלפי פנים, והכפתור רטוב מעט מסולר, משאבת העזר היא חלק אחד ביחד עם בית מסנן הסולר, נראה לי שאנסה להחליף אותו.

שוב תודה, עידן

חנן-ג'יפולוג
25-01-09, 13:04
בסדר, אבל שים לב שיתכן שהפריימר שמכניס אוויר הוא רק הסימפטום לתקלה המקורית של מסנן ראשוני סתום במיכל. שלא תגיע למצב שבו תשים פריימר אחר והוא ייהרס כמו קודמו עקב וואקום מוגזם.
נתק את צינור האספקה לפריימר ותן בזהירות לחץ אוויר לתוך מיכל הדלק מכיוון הפתח של המכסה שלו ע"י אקדח אוויר שמכוסה בסמרטוט. אתה צריך לראות זרימה יפה של דלק לכיוון הפריימר.

כבר יצא לי לראות פריימרים מושמדים אחד אחרי השני לפני שמישהו חשב לבדוק מה מצב המסנן הגס ביציאה מהמיכל.

איציק - 4X6ZH
25-01-09, 13:16
מה זה פריימר ? :rolleyes:

איציק

idanw
25-01-09, 13:18
מחיפוש בHAYNES של הרכב, אני לא מוצא שיש מסנן גס ביציאה מהמיכל (אולי זה חלק מהמשאבה שנמצאת במיכל?).
עדיין לא בדקתי את מצב המסנן העדין, אעשה את זה קודם.
אגב, המנוע זהה למנוע ברלינגו.

עידן

idanw
25-01-09, 13:18
מה זה פריימר ? :rolleyes:

איציק

אני מאמין שהוא התכוון למשאבת העזר... לא?

איציק - 4X6ZH
25-01-09, 13:37
כן בהחלט הכוונה למשאבת העזר . ;)

לגבי המסנן הוא חלק מהמיכלול שנמצא בתוך מיכל הדלק .

לדעתי רוב החלקים הם מפלסטיק כדאי לברר לעומק מה צריך לפרק
מה ישבר לך ... מאיפה ינזל לך ... ואולי לא כדאי למהר בפרוק מיכל הדלק .

אני נוהג להחליף את כל הגומיות בכל החיבורים בכל פרוק של מיכלולים כאלה .

היינס זה לא ספר !!
היינס זאת חוברת הדרכה למתחילים .

איציק

idanw
25-01-09, 16:19
אוקיי,

יש לך רעיון היכן אני משיג ספר רכב של סיטרואן?

idanw
26-01-09, 17:11
טוב, פתחתי את מסנן הסולר (הרגיל) והוא נראה נקי לגמרי.
אחרי טלפון לחברה, מסתבר שהמשאבה (הפריימר) מגיע כחלק אחד אם בית מסנן הסולר ועולה 750 ש"ח לפני מע"מ...
לפני שאני מחליף: יש סיכויי שאפשר לפרק את הפריימר ולהחליף לו אטם?
בתמונה ניתן לראות שאריות סולר מסביב לכפתור הפריימר, האם סביר שמשם נכנס האויר?
חשוב לציין שבזמן שהמנוע מונע אני לא רואה בועות אויר בצינור הכניסה למשאבה, אלא רק בזמן הפמפום בפריימר.

תודה, עידן

tooshey
27-01-09, 06:22
בפרוקיות יש ברלינגו כמו זבל...
אל תשלם יותר מ 250 ש"ח על מכלול מסנן דלק או מכלול מצוף דלק.
שים לב לשינויים הקטנים בין השנתונים.

אם לא תמצא ,דבר איתי

בברכה,טושי

idanw
28-01-09, 14:44
טוב, החלפתי את המכלול בחדש מהחברה, והבוקר הניע חלק!
כל המשאבות שראיתי מפירוק נראו רע, וזה נראה כחלק פלסטי עדין (כמו רוב הרכב הזה) וזה רכב שהאשה נוהגת עליו ולכן האמינות מעל הכל..

תודה לכל העוזרים,
עידן

idanw
29-01-09, 09:19
טוב, נראה שהחגיגה הייתה מוקדמת,
אתמול עשיתי נסיעה בינעירונית מהירה, והבוקר שוב אותה הבעיה.
הפריימר נראה טוב, ללא סימני רטיבות.
המשאבה ומכלול המצוף שבמיכל הדלק נראים נקיים וללא נזילות
יש למישהו עוד רעיונות?

תודה, עידן

פלג_
29-01-09, 10:34
טוב, נראה שהחגיגה הייתה מוקדמת,
אתמול עשיתי נסיעה בינעירונית מהירה, והבוקר שוב אותה הבעיה.
הפריימר נראה טוב, ללא סימני רטיבות.
המשאבה ומכלול המצוף שבמיכל הדלק נראים נקיים וללא נזילות
יש למישהו עוד רעיונות?

תודה, עידן

טוב אחרי כל זה...
אפשר כבר לישאול אם בדקתה מצתיי חימום? לפחות אם מגיעה זרם?
כאשר אתה נותן סטארטר בבוקר אתה מריח ריח של סולר?
תידבוק את הנושא אפילו לבד עם נורת ביקורת, מצתי חימום בדיזל זה אחד הסיבות להתנעת בוקר קשה, בעיקר אחרי שעברת כבר על הכל.


פלג_

idanw
29-01-09, 10:40
מצתי חימום הם הדבר הראשון שנבדק, והם תקינים, בוודאות.
סביר להניח שהדיאגנוזה של אויר שנכנס למערכת היא ההגיונית ביותר, כי אחרי פמפום במשאבת העזר המנוע מניע בקלות.

עידן

חנן-ג'יפולוג
29-01-09, 10:49
נתק את צינור האספקה לפריימר ותן בזהירות לחץ אוויר לתוך מיכל הדלק מכיוון הפתח של המכסה שלו ע"י אקדח אוויר שמכוסה בסמרטוט. אתה צריך לראות זרימה יפה של דלק לכיוון הפריימר.

12345

idanw
29-01-09, 11:12
אין לי לחץ אויר בהישג יד, אז פירקתי את הצינור יציאה ממיכל הסולר ונשפתי לתוכו (לשני הכיוונים), מרגיש חלק...
אני אנסה להגיע לקומפרסור כדי לבדוק גם את זה...

idanw
01-02-09, 11:09
חנן\איציק

פירקתי היום את מכלול המצוף שבמיכל ואת המסנן הגס - היה שם לכלוך, אבל לא נראה לי שברמה שתיצור בעיות שאיבה.
נשפתי לתוך הצינור שהולך למסנן העדין, (כשהוא מנותק מהמסנן) ויש התנגדות מסויימת שמרגישה תקינה...

משהו נוסף ששמתי לב אליו - אחרי שאני מפרק את חלקי המערכת (ונכנס אויר בוודאות), מספיקים לי 4-5 פמפומים (במשאבת העזר) והמנוע מניע בקלות.
לעומת זאת, בבוקר, אם אני לא מפמפם תוך כדי התנעה, והרבה קשה מאוד להניע, וגם כשהוא מניע הוא לא יציב ב2-3 שניות הראשונות.

יכול ליהיות שהבעיה בכל זאת במצתי החימום? בדקתי את כל ה4 עם נורת ביקורת ונראה תקין, יכול ליהיות שהבדיקה הזאת לא מספיקה??
אולי יש בעיה במשאבת ההזרקה עצמה?

שוב, תודה!
עידן

חנן-ג'יפולוג
01-02-09, 11:25
נשפתי לתוך הצינור שהולך למסנן העדין, (כשהוא מנותק מהמסנן) ויש התנגדות מסויימת שמרגישה תקינה...

לא ברור לי מהיכן נשפת. מנקודת החיבור של צינור ההזנה והמיכל או ממש מהנקודה שבה נשאב הדלק בתוך המיכל? אני מנסה להבין אם למעט בדיקה ויזואלית בדקת פיזית שצינור ההזנה בתוך המיכל ועד היציאה ממנו לא סתום.


בדקתי את כל ה4 עם נורת ביקורת ונראה תקין, יכול ליהיות שהבדיקה הזאת לא מספיקה??

מה בדקת עם נורת ביקורת?
שמגיע מתח אל המצתים? זה בסדר, אבל אתה צריך גם לבדוק שעובר דרכם זרם, אם ע"י בדיקת התנגדות על כל אחד מהם בנפרד כשהוא מנותק ממערכת החשמל או ע"י בדיקת זרם כוללת בעזרת מד זרם השראתי.

בכל מקרה, כמו שאתה בעצמך כתבת, אם פמפום במשאבה גורם למנוע להתניע מיידית אז המצתים תקינים.




ושוב אני אומר: בדוק ע"י צינור שקוף בהחזרה שאין בועות אוויר במערכת.

idanw
01-02-09, 12:23
לא ברור לי מהיכן נשפת. מנקודת החיבור של צינור ההזנה והמיכל או ממש מהנקודה שבה נשאב הדלק בתוך המיכל? אני מנסה להבין אם למעט בדיקה ויזואלית בדקת פיזית שצינור ההזנה בתוך המיכל ועד היציאה ממנו לא סתום.
גם וגם


מה בדקת עם נורת ביקורת?
שמגיע מתח אל המצתים? זה בסדר, אבל אתה צריך גם לבדוק שעובר דרכם זרם, אם ע"י בדיקת התנגדות על כל אחד מהם בנפרד כשהוא מנותק ממערכת החשמל או ע"י בדיקת זרם כוללת בעזרת מד זרם השראתי.
מגיע מתח אל המצתים, וגם בדקתי כל אחד בנפרד, כשהוא מנותק ממערכת החשמל

בכל מקרה, כמו שאתה בעצמך כתבת, אם פמפום במשאבה גורם למנוע להתניע מיידית אז המצתים תקינים.
אז למה הרבה יותר קל לי להניע כשהמנוע חם (אפילו כשיש אויר במערכת)



ושוב אני אומר: בדוק ע"י צינור שקוף בהחזרה שאין בועות אוויר במערכת.

אתה מתכוון מצינור העודפים שיוצא ממשאבת ההזרקה לכיון המיכל?

חנן-ג'יפולוג
01-02-09, 12:49
מגיע מתח אל המצתים, וגם בדקתי כל אחד בנפרד, כשהוא מנותק ממערכת החשמל


בדקת מה? שההתנגדות שלו תקינה?



אז למה הרבה יותר קל לי להניע כשהמנוע חם (אפילו כשיש אויר במערכת)


לא יודע.



אתה מתכוון מצינור העודפים שיוצא ממשאבת ההזרקה לכיון המיכל?


אני לא יודע מהיכן בדיוק ברכב שלך הצינור יוצא (כתלות בסוג המערכת הוא אוסף עודפים ממקורות שונים, כגון ווסת לחץ, תעלת עודפים בראש, צינורות עודפים ממזרקים, משאבות וכו') , אבל בכל מקרה אני מתכוון לצינור שמגיע חזרה אל מיכל הדלק.

idanw
01-02-09, 13:10
בדקת מה? שההתנגדות שלו תקינה?



חיברתי נורת ביקורת לפלוס של המצבר ומצד שני לפלאג החימום כשהוא מנותק מהחשמל, הנורה דלקה בכל הפלאגים.

idanw
01-02-09, 13:43
הרכבתי צינור שקוף ביציאת העודפים ממשאבת ההזרקה לכיוון המיכל, יש בועיות מיקרוניות שנראות כמו זרימה תקינה של נוזל.
אני לא רואה שם בעיה, מה עוד יכול ליהיות?

חנן-ג'יפולוג
01-02-09, 14:05
לא צריכות להיות בועות אוויר כלל. כניסה של אוויר, גם קטנה, עלולה לאפשר לדלק לחזור אל המיכל במשך עמידה ארוכה.

אתה יכול לנסות לתת דלק מג'ריקן חיצוני גבוה ישירות אל הפריימר ולראות אם בועות האוויר נעלמות מהחזרה.

idanw
01-02-09, 14:08
אנסה

idanw
01-02-09, 15:39
ניסיתי, אין שינוי באיך שהסולר החוזר נראה.

חנן-ג'יפולוג
01-02-09, 15:44
אם זה אפשרי, נסה לתת לרכב לעמוד כך עד הבוקר ותראה איך הוא מניע.

שלומי
01-02-09, 23:21
חיברתי נורת ביקורת לפלוס של המצבר ומצד שני לפלאג החימום כשהוא מנותק מהחשמל, הנורה דלקה בכל הפלאגים.

זאת אכן בדיקת תקינות ?
זכור לי שיש התנגדות מסוימת שהם צריכים להראות בבדיקה עם רב-מודד .

אם אני מבין נכון הבדיקה הנ"ל מראה שהם לא מקצרים אבל לא שהם מחממים כמו שצריך.

נמתין למומחים.

בכל אופן בהצלחה .

ofersh
02-02-09, 04:33
עידן
איפנ נרכב תודלק?
אתה יודע אצלי יש מעקב
עם זה בתחנה של חברה מוכרת ולא במיכל יש מצב לתבוע
זה כרה לאישתי ברכב שכור בנזין בתחנה של דור אלון
דבר איתי
0545298827
בי
עפר

idanw
02-02-09, 08:44
זאת אכן בדיקת תקינות ?
זכור לי שיש התנגדות מסוימת שהם צריכים להראות בבדיקה עם רב-מודד .

אם אני מבין נכון הבדיקה הנ"ל מראה שהם לא מקצרים אבל לא שהם מחממים כמו שצריך.

.

בדקתי גם את ההתנגדות, לפי haynes היא צריכה ליהיות מתחת ל 1 אום, אם זה נכון, כולם תקינים.

עידן

idanw
02-02-09, 08:47
עופר - כל עוד לא עליתי על התקלה, אני לא בטוח לגמרי שהדלק זו הסיבה.
אבל זו בהחלט חברה מוכרת.

תודה, עידן

idanw
02-02-09, 09:41
טוב, לא יכולתי להשאיר את המצב כמו אתמול עד הבוקר,
אבל הסתכלתי על הצנרת השקופה תוך כדי הנעת הבוקר, וראיתי שיש בועות אויר בצינור שבין מסנן הסולר למשאבת ההזרקה.
זה אומר שבמשך הלילה המפלס בית המסנן עצמו יורד מעט ושיש כניסת אויר מהמשאבה עצמה???

אני לא מוצא שסתום אל חוזר לאורך כל קו הזנת הדלק, יכול ליהיות שהוא מובנה בתוך מכסה בית המסנן (לשם מתחברת היציאה, ראו תמונה בתחילת השירשור)?
החלפתי רק את בית המסנן (ומשאבת העזר) והשתמשתי במכסה הישן, הוא נמכר בנפרד (450 ש"ח)
יש סיכויי שפה הבעייה?

תודה, עידן

חנן-ג'יפולוג
02-02-09, 12:23
יש סבירות גבוהה ביותר שהאל-חוזר מובנה במשאבה הידנית.

droraba
10-03-17, 22:13
חברים שלום
יש לי בעיה בניסן טראנו טורבו דיזל 2003, הרכב בבוקר נכבה ישר לאחר ההנעה ולאחר מכן ההנעה נהיית קשה (סטרטר ארוך).
לאחרונה הוחלף פילטר סולר שהוא כמובן מקורי של החברה.
מדובר בבעיה של הנעה רק של הבוקר. היום בבוקר ביצעתי הנעה עם חבר כאשר אני מפעיל את המשאבה המכנית שעל פילטר הסולר
ובמקביל נותנים סטרטר והרכב הניע. שאלתי הנה האם אני צריך להרכיב משאבת עזר חשמלית.
אשמח לקבל את סיועכם.
תודה
דרור

shmulikbg
10-03-17, 23:14
לא,
אתה צריך לבדוק אם יש לך משיכת אויר למערכת.
סיכוי סביר שזה ממשאבת העזר, שהיא גם בית המסנן.

-->