צפייה בגרסה מלאה : ניתוק 4X4 קבוע משפר את צריכת הדלק?
אני לא מוצא תשובה רצינית.
1. נניח שהיה לי טרנספר שמאפשר שילוב ל2X4, האם נסיעה כזו על כביש הייתה משפרת את צריכת הדלק לרכב?
2. בהנחה שהתשובה היא חיובית (סתם הנחה) האם יש מערכת כזו שאפשר להרכיב (דינפנדר 110 1999)?
3. בהנחה שהתשובה היא חיובית (שוב פעם סתם הנחה) בכמה זה אמור לשפר את צריכת הדלק?
קיבלתי הסברים לשתי התוצאות, גם למה זה לא ישנה את צריכת הדלק, וגם למה זה כן, אם אפשר תשובות רציניות אני אודה לכם.
יש קיטים כאלו עם לוקרים ידניים ושינוי בטרנספר
זה יוריד בלאי ממערכות שלא יהיו פעילות עכשיו
ההגה יהיה יותר קל
לא יכול להעיד לגבי השאר
תיאורטית ומעבר לתיאורטית - כן.
ככל שתוריד חלקים נעים במערכת ההנעה = תוריד חיכוך נוסף = תוריד מצריכת הדלק.
הבעייה בדיפנדר שאתה צריך למצוא טרנספר שיבטל את ההנעה הקדמית וגם לנתק את הציריות מהגלגלים הקדמיים (אחרת אתה תסובב את המערכת מכיוון הגלגלים ולא תרוויח כלום).
הרכב הזה תוכנן כ-4X4 קבוע, מה שאומר שהוא לא מתוכנן לנסוע רק בהנעה אחורית. כנראה שעוד דברים יוחלפו עם הזמן... ציריות אחוריות חזקות יותר?
רק לצורך הערכה גסה - מקובל להניח שניתוק הפרונט ב מ ל ו א ו חוסך כ-5% של צריכת הדלק. זה החישוב שנעשה על הכלים הרוסיים שם ניתן לבצע זאת ב-3 דקות.
אולי זה נתון שיעזור לך להחליט.
סיבה נוספת להתגעגע לוואז.
אני לא חושב לעשות דבר כזה אבל מאוד מודה על תשובתיכם.
רק רוצה להבין את הסיבות, אם יש מערכת שעושה את זה איך היא עושה את זה ולקבל תשובה רצינית.
אז חיים, אם היה בואז, איך זה עבד שם?
ועקרונית אשמח לתשובה מנומקת לסיבה לחיסכון.
5% לא באמת שווה את ההתעסקות (או שכן אם מדובר על סופה בנזין :D אבל אצלי מדובר על דיפנדר דיזל)
עכשיו בנוגע למי שענה לי עד עכשיו:
1. הקטנת החיכוך ואובדן האנרגיה נשמע לי הגיוני, אבל מכיוון שהמערכות האלו עדיין נעות (גם אם לא מונעות) ועדיין ישנו חיכוך, אז נראה לי שהאובדן כאן הוא לא ממש משמעותי.
2. הקטנת הבלאי על החלקים, נשמע לי מאוד נכון, הואיל ויש עליהם פחות עומס ופחות לחצים שמופעלים מכיוונים מנוגדים אז ברור שיהיה להם פחות בלאי, מצד שני לשאר חלקי המערכת למשל לציריות והדייבשאפט האחורי יהיה יותר עומס בשל קבלת יותר לחצים כדי לפצות על הכוחות שהופנו להנעת הגלגלים הקידמיים, לא? האם הפחתת המאמצים שווה את זה?
3. האם יש מערכת, דומה לרכבים אחרים, בהם ניתוק גורם לניתוק העבודה של כל החלקים למעט הגלגלים הקידמיים (ציריות, לווינים, דרייבשאפט וכ'ו...) מה המחירים?
4. האם ישנה מערכת שעובדת על ניתוק דווקא הנעת הגלגלים האחוריים (את זה אפילו בדיפנדר טכנית אפשר לעשות בקלות, לא?) ?
ברוב הרכבים בלי דפרנציאל מרכזי תמצא מערכות כאלה, הדרייב שפט הקדמי מנותק בתיבת העברה, הגלגלים מנותקים מהציריות באמצעות לוקר, או ידני או שפועל בווקום, יש גם כאלה שבו יש ניתוק באחת הציריות הקדמיות בלבד.
החסכון הוא: דרייב שפט קדמי, דפרנציאל קדמי ושתי ציריות, כל הסיבוב של זה עולה בדלק.
החלקים שבדרך כלל מתבלים במערכות האלה הם הלוקרים, תעשה חיפוש כמה מתייעצים לגביהם.
יש רכבים כמו הפג'רו שאתה יכול לבחור או 2X4, מנטרל את כל המכלול הקדמי או 4X4 לא נעול (כמו אצלך) 4X4 נעול מרכזי ונמוך, קיים בעוד רכבים Jeep וכו'.
ברכב שהוא 4X4 קבוע, כמו LR למינהם וגם לנד קרוזרים, להיכנס לסרט כזה יהיה יקר ולא משתלם, החיסכון בדלק יקח לו הרבה זמן לכסות את העלות.
המערכת בוואז מאוד בסיסית.
על הגלגלים הקדמיים יש לוקרים שבעת נעילתם באמצעות סיבוב בורגי מתחברים לציר הדיפ' הקדמי. לא נעלת לא התחברת.
בידית ההילוכים של הטרנ' יש בחירה של 2/4 או 4/4. אם אתה על 2/4 הטרנספר כלל לא מסתובב .ונחסך דלק.
בעצם אתה רכב 2/4 לכל דבר זולתי המשקל העצמי של מערכת ה-4/4.
זו מערכת ממש בסיסית ומיכנית לחלוטין, ובשלוש דקות אתה מחליט איך אתה נוסע.
ברוסיה , בחורף , נוסעים על 4/4 קבוע עקב הקרח על הכבישים ובקיץ משחררים את המערכת ומחברים אותה במצבים קיצוניים לפי תנאי הדרך.
מקווה שההסבר ברור.
חיים ואילן תודה רבה.
שוב אני לא רוצה לעשות את זה לרכב שלי, ומה שאתם אומרים בהחלט נשמע הגיוני - וגם מחיר של מערכת כזאת יקח המון תדלוקים בשביל להחזיר.
תודה גם על ההסברים.
תגידו, למה לא לעשות את זה הפוך, ניתוק הגלגלים האחוריים?
(מצטער שאני מטריד אתכם, זה ויכוח ישן בין חברים אני רוצה חוו"ד של אנשים שמבינים והם אובייקטיבים יחסית אלינו)
whisky
איציק - 4X6ZH
01-02-09, 19:45
תעשה ורק אז תבין את ההבדל .
ליצרני הרכב זה עולה כסף .
לבעלי הרכב אין הבנה ואין יכולת לשינוי המבנה .
ליצרני הרכב זה מקור הכנסה כספית ( בלאי וחלקים ) .
לבעלי הרכב מוכרים סיפורים :oops:
יש קיטים כאלה לסרני דנה .
יש קיטים כאלה לסרני טויוטה
יש קיטים כאלה לסרני פאגרו
איציק
הרכב תוכנן ונבנה כדי לעבוד בהנעה כפולה תמיד! לא סתם הציריות של הלנדרובר דקות בהרבה משאר רכבי השטח (ביחס למשקל הרכב).
בניגוד לרכבי שטח אחרים, כאן יש חלוקת כוח תמיד, ושינויי ייצור בלאי גבוה ומיותר.
אל אחת כמה וכמה בציריות הקדמיות שעדינות בהרבה (פעמונים).
עידן
תגידו, למה לא לעשות את זה הפוך, ניתוק הגלגלים האחוריים?
whisky
כי הדיפרנציאל הקדמי של ה-110 קטן יותר?
כי הנעה קדמית זה דרעק?
באמריקה החיים הרבה יותר פשוטים
לטרנספר הסטדרטי של הפולסייז NP205 פשוט מחליפים ציר אחד
ואז הוא הופך מ4X4 קבוע נעול/משוחרר
ל או 4X2 או 4X4 נעול
וכמובן שצריך שרצוי להוסיף לוקרים
והשינוי בד"כ בסביבות ה 10%
אבל השאלה הקריטית איך יגיבו המכלולים העובדים לשינוי הזה
למרות סלידתי באופן כללי מהאנגלים, הייתי נותן קרדיט למהנדסים שלהם שהם יודעים מה הם עושים...
הרכב תוכנן לפי הנעה כפולה קבועה. הרי אף אחד מכם לא יקח חלקי רכב לבדיקות מעבדה ויבדוק חוזקים ועמידה בעומסים. כל זמן שהדיון הוא תאורטי אז סבבה, אבל אם למישהו זה יגרום לנסות במציאות אז העסק כבר יותר מסוכן.
ההסבה בלנדרובר הינה פשוטה להפליא
הקיט של ההסבה זה בסה"כ לוקרים לסרן הקידמי וגוש ברזל שמחליף את בית הסטליטים בדיפרנציאל המרכזי. החלק נועל את הציר האחורי לבית הדיפרנציאל.
הקידמי משוחרר. שמשלבים את ידית נעילת הדיפרנציאל, הלוקר הפנימי שקיים גם היום מחבר את הציר הקידמי לבית הדיפרנציאל .
ב 2X4 הרכב חסכוני יותר כמו כל 4X4 אחר. הוא גם מהיר יותר ומגיב טוב יותר.
אבל מן הסתם כצת יותר רגיש לכבישים רטובים וכ"ו, כמו כל רכב 2X4 אחר עם הנעה אחורית.
ההסבה בלנדרובר הינה פשוטה להפליא
הקיט של ההסבה זה בסה"כ לוקרים לסרן הקידמי וגוש ברזל שמחליף את בית הסטליטים בדיפרנציאל המרכזי. החלק נועל את הציר האחורי לבית הדיפרנציאל.
הקידמי משוחרר. שמשלבים את ידית נעילת הדיפרנציאל, הלוקר הפנימי שקיים גם היום מחבר את הציר הקידמי לבית הדיפרנציאל .
בעיני לוותר על דיפ' מרכזי זה מחיר גבוה מאוד ....
Discomania
10-02-09, 01:26
ההסבה בלנדרובר הינה פשוטה להפליא
הקיט של ההסבה זה בסה"כ לוקרים לסרן הקידמי וגוש ברזל שמחליף את בית הסטליטים בדיפרנציאל המרכזי. החלק נועל את הציר האחורי לבית הדיפרנציאל.
הקידמי משוחרר. שמשלבים את ידית נעילת הדיפרנציאל, הלוקר הפנימי שקיים גם היום מחבר את הציר הקידמי לבית הדיפרנציאל .
ב 2X4 הרכב חסכוני יותר כמו כל 4X4 אחר. הוא גם מהיר יותר ומגיב טוב יותר.
אבל מן הסתם כצת יותר רגיש לכבישים רטובים וכ"ו, כמו כל רכב 2X4 אחר עם הנעה אחורית.
היכן ניתן למצוא כזה קיט ? או לפחות ללמוד עליו קצת .
שולי.
בזמנו כשרק קניתי את הניבה...(לפני 11 שנים)..
עצר לידי עולה חדש והמליץ להוריד דרייב שפט אחורי בזמן שנוסעים בכביש והרכב הופך ליותר חסכוני ויותר מהיר...
גורנישט...תאוצה ממש טיפה יותר טובה ואני לא בטוח שזה לא היה פסיכולוגי בלבד..מה שכן יותר קל לסבסב גלגלים קדמיים ..דלק 1:1 אותו דבר בדיוק ומהירות סופית גם היא אותו דבר ..לא היה שום שינוי ששווה את המאמץ...יש קיט הפרדה לניבה אבל בשביל אולי חיסכון לא מורגש משמעותית בדלק לא שווה להשקיע 300 אירו..מעבר לזה הרכב מתנהג הרבה יותר טוב ויציב ב-4X4 עם דיפ' פתוח...
כעבור כמה שנים נשברו לי ברגים של הדיפ' הקדמי..ועד התיקון נסעתי כחודש ללא סרן קדמי בכלל בהנעה אחורית בלבד...שום שינוי בשום פרמטר מלבד שוב היכולת לסבסב גלגלים...
ליאור
Discomania
10-02-09, 14:35
בזמנו כשרק קניתי את הניבה...(לפני 11 שנים)..
עצר לידי עולה חדש והמליץ להוריד דרייב שפט אחורי בזמן שנוסעים בכביש והרכב הופך ליותר חסכוני ויותר מהיר...
גורנישט...תאוצה ממש טיפה יותר טובה ואני לא בטוח שזה לא היה פסיכולוגי בלבד..מה שכן יותר קל לסבסב גלגלים קדמיים ..דלק 1:1 אותו דבר בדיוק ומהירות סופית גם היא אותו דבר ..לא היה שום שינוי ששווה את המאמץ...יש קיט הפרדה לניבה אבל בשביל אולי חיסכון לא מורגש משמעותית בדלק לא שווה להשקיע 300 אירו..מעבר לזה הרכב מתנהג הרבה יותר טוב ויציב ב-4X4 עם דיפ' פתוח...
כעבור כמה שנים נשברו לי ברגים של הדיפ' הקדמי..ועד התיקון נסעתי כחודש ללא סרן קדמי בכלל בהנעה אחורית בלבד...שום שינוי בשום פרמטר מלבד שוב היכולת לסבסב גלגלים...
ליאור
זה עדיין יכול להיות מעניין אם מדובר בקיט של משפר מקצועי שערך בדיקות טרם הוצאת המוצר לשוק הלא מערכת ההינע בל.ר. מאוד מאוד דומה לזו שבניבה פרט להינע הסופי הקידמי . להוריד את גל ההינע הקידמי ולנעול דיפ' זה לא פיתרון אתה מעמיס עומס מיותר על הפין שמחזיק את הסטליטים שגם ככה לא בדיוק עמיד לאורך זמןוכנראה זו הסיבה להחלפה של כול המכלול הפנימי של הדיפ' על ידי האביזר המדובר של הקיט . אנחנו ניפגש בערב ונמשיך את הדיון .
שולי
העניין ממש ממש פשוט, אני אשמח להסביר על שירטוט.
משיטוט באינטרנת ראיתי כאלו שיצרו לבד, חרט וכו, ואני יודע שגם אשקרופט היה מיצר את זה.
אולי כיום זה יהיה לפי הזמנה.
יום טוב
Discomania
13-02-09, 00:41
העניין ממש ממש פשוט, אני אשמח להסביר על שירטוט.
משיטוט באינטרנת ראיתי כאלו שיצרו לבד, חרט וכו, ואני יודע שגם אשקרופט היה מיצר את זה.
אולי כיום זה יהיה לפי הזמנה.
יום טוב
וואלה ניכנס לאתר של אשקרופט למען חקירת העניין . כול יום לומדים משהו חדש ובסוף מתים טיפשים ... (-:
שולי
לא ניראה לי שיש להם את זה באתר,בזמנו דיברנו איתם והם שלחו תמונה, ואמרו שצריך להזמין לפחות 10
תתקשר אני אסביר לך איך זה עובד
0526692062
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.