צפייה בגרסה מלאה : החלפת אינג'קטורים ב Tdi300
מזה לא מעט זמן שה Tdi שלי מעשן עשן אפרפר מלווה בארומת סולר.
בה התחיל בזה שהיו רואים את זה רק בלילה באור של פנסים ממכוניות שמאחורה.
בתחילה יחסנו את זה לשרפת שמן כתוצאה מבלאי (ובאמת היה צריך להוסיף מעט שמן),
אך מאז שהטורבו הוחלף לאחר שהחזיר את נשמתו לבורא, לא צריך להוסיף גרם שמן אחד.
בינתיים העשן כבר נראה גם במשך היום.
אין בעיית הנעה בקור ולדעתי הבעיה היא שהמזרקים "משתינים". האם הכיוון נכון ?
איציק - 4X6ZH
02-02-09, 13:51
כפי שאתה מתאר את התקלה התשובה היא לא !
מרסס משתין עושה הרבה דברים אחרים .
איציק
אז מה יכול להיות הכיוון לתקלה ?
איציק - 4X6ZH
02-02-09, 15:08
לפי דבריך המנוע לא צורך שמן זאת אומרת שהעשן הוא רק ממערכת הדלק .
עשן שחור \ מנוע אוכל שורף דלק יכול להיות גם עשן דומה לצבע לבן
ואז השאלה מתי הרכב מעשן ?
בסרק על מנוע קר
בסרק על מנוע חם
בעומס מלא ( מצערת פתוחה ) בדרך כלל יהיה עשן שחור
בעומס חלקי רכב בנסיעה מנהלתית
לא כל עשן זה עודף דלק
קומפרסיה נמוכה = עשן
מנוע קר ( טרמוסטט פתוח ) = עשן
טימניג לא מכוון = עשן
קוצב דלק סרק במשאבה = עשן
משאבת הזרקה לא תקינה = עשן
ויש עוד זה לא הכל ....
מרסס משתין = קשיי התנעה מנוע חם
מרסס משתין = כמות השמן גדלה ( הסולר מדלל את השמן )
מרסס משתין = מנוע מזייף בהתנעה ראשונה בבוקר
מרסס משתין = דפיקות מהמנוע כמו פין בכונה משוחרר
אני חושב שזה מספיק להפעם
תתחיל בבדיקת טימניג ונסיון כיוון לשסתום תערובת סרק ( זה שקשור לטורבו )
איציק
לפי דבריך המנוע לא צורך שמן זאת אומרת שהעשן הוא רק ממערכת הדלק .
עשן שחור \ מנוע אוכל שורף דלק יכול להיות גם עשן דומה לצבע לבן
ואז השאלה מתי הרכב מעשן ?
בסרק על מנוע קר
בסרק על מנוע חם
בעומס מלא ( מצערת פתוחה ) בדרך כלל יהיה עשן שחור
בעומס חלקי רכב בנסיעה מנהלתית
לא כל עשן זה עודף דלק
קומפרסיה נמוכה = עשן
מנוע קר ( טרמוסטט פתוח ) = עשן
טימניג לא מכוון = עשן
קוצב דלק סרק במשאבה = עשן
משאבת הזרקה לא תקינה = עשן
ויש עוד זה לא הכל ....
מרסס משתין = קשיי התנעה מנוע חם
מרסס משתין = כמות השמן גדלה ( הסולר מדלל את השמן )
מרסס משתין = מנוע מזייף בהתנעה ראשונה בבוקר
מרסס משתין = דפיקות מהמנוע כמו פין בכונה משוחרר
אני חושב שזה מספיק להפעם
תתחיל בבדיקת טימניג ונסיון כיוון לשסתום תערובת סרק ( זה שקשור לטורבו )
איציק
המנוע מעשן בסרק במנוע קר ובמנוע חם (פחות מאשר קר). הטמפ עבודה היא 78 מעלות. (מד חום דיטגלי).
אין קשיי הנעה במנוע קר או חם ואין זיופים.
היכן נמצא שסתום תערבות סרק? על המשאבה?
טיימיניג בוצע בערך לפני 40 אלף קמ.
טיימיניג בוצע בערך לפני 40 אלף קמ.
ומתי התחיל העישון?
ומתי התחיל העישון?
העישון המאסיבי החל בזמן האחרון, בלי שום קשר לטיימינג. זה החל בהדרגה.
הוא היה עוד לפני הטיימינג והמשיך אחריו רק שעם הזמן התגבר
דרך אגב - כיוון אחר - הרכב לא מאבד קצת מים במקרה ?
אמיר.
דרך אגב - כיוון אחר - הרכב לא מאבד קצת מים במקרה ?
אמיר.
לא. לא טיפת מים ולא טיפת שמן.
זה סולר בוודאות. הריח מאוד חזק, הצריכת דלק הורעה.
השאלה ממה זה נובע. אני לא חושב שטיימינג ישתנה בכזאת קיצוניות (אלא אם קפצה שן, אבל אז סביר להניח שהיו עוד דברים שיעידו על בעיה כמו קשיים בהנעה).
אני מניח שפילטר אוויר לא קשור לנושא ?
מה זה שסתום כיוון סרק ואיך מכוונים אותו ?
בעייה דומה שהייתה אצלי-התבררה כטיימינג.
דבר ראשון בדוק את הטיימינג-י דרך פשוטה לבדוק(אני לא זוכר איך,אבל אני בטוח שאסף ואחרים יודעים).
אצלי זיהה את הבעייה רמי(המתקין הנייד),וזאת לאחר שהשתגעתי בהחלפת אינגקטורים והייתי בדרך לפרוק המשאבה ושליחה לשיפוץ-רמי הציע לבדוק קודם את הטיימינג,הוא בדק ואכן זיהה שהטיימינג לא מכוון כראוי,סידר את הבעייה תוך מספר דקות ואני נסעתי מאושר לדרכי.
דרור הראל
איציק - 4X6ZH
03-02-09, 07:36
כדאי לבדוק טימניג !!
אתה רוצה לשחק אותה מכונאי אז תעשה את זה
http://dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm
איציק
אצלי יש בעיה דומה
את ריח הסולר הנפלט פתרתי ע"י החלפת המזרקים ) תוכל גם לנקות אותם
בעלות לא גבוהה יחסית של 240 ש"ח לכל הארבעה
ההמלצה של המכון היתה אם הרכב מעשן עשן שחור אז להחליף את המזרקים
ואם לא אז מספיק ניקוי - נראה שאצלך יספיק ניקוי בלבד
בכל מקרה אצלי המנוע צורך שמן וזה עוד סיבה לעשן הנפלט
אבי
המנוע מעשן בסרק במנוע קר ובמנוע חם (פחות מאשר קר). הטמפ עבודה היא 78 מעלות. (מד חום דיטגלי).
78 זה לא נמוך מידי?
איכן זה נמדד?
78 זה לא נמוך מידי?
איכן זה נמדד?
ראש מנוע, הטרמוסטט הוא טרמוסטט של 78 מעלות ולא 88 .
מישהו יודע מה זה שסתום הסרק?
איציק - 4X6ZH
05-02-09, 08:24
שסתום הסרק הוא בורג הכיוון ששולט על כמות הדלק שהמשאבה מספקת למרססים .
הבורג ממוקם בדרך כלל בחלק העליון האחורי של המשאבה .
לבורג יש אום קונטרה ( כמו לבורג לכיוון שסתומים )
שינוי הכיוון גורם לשינוי מידי בכמות בדלק הנכנסת למנוע ומשפיע על רמת העישון והספק המנוע .
במנועים שיש טורבו על הבורג מותקן מנגון ויסות פנאומטי ( דיאפרגמה ) שקשורה
בצינורית דקה . לצינור הדחיסה של הטרובו ( הצינור העבה ) .
כל סיבוב של הבורג משפיע מידית על כל תחום עבודת המנוע .
אין לסובב את הבורג יותר מ 45 מעלות . בדרך כלל השינוי הנדרש הוא של 10-25 מעלות .
ממש נגיעה!!
את סיבוב הבורג יש לעשות כאשר המנוע חם . וכשהמנוע עובד בסרק יציב .
לפעמים נדרש גם שינוי וכיוון בסרק המנוע .
כללית זה כיוון מאד מאד קיצוני ונדרש נסיון ורגש למי שנוגע בבורג הזה .
איציק
שסתום הסרק הוא בורג הכיוון ששולט על כמות הדלק שהמשאבה מספקת למרססים .
הבורג ממוקם בדרך כלל בחלק העליון האחורי של המשאבה .
לבורג יש אום קונטרה ( כמו לבורג לכיוון שסתומים )
שינוי הכיוון גורם לשינוי מידי בכמות בדלק הנכנסת למנוע ומשפיע על רמת העישון והספק המנוע .
במנועים שיש טורבו על הבורג מותקן מנגון ויסות פנאומטי ( דיאפרגמה ) שקשורה
בצינורית דקה . לצינור הדחיסה של הטרובו ( הצינור העבה ) .
כל סיבוב של הבורג משפיע מידית על כל תחום עבודת המנוע .
אין לסובב את הבורג יותר מ 45 מעלות . בדרך כלל השינוי הנדרש הוא של 10-25 מעלות .
ממש נגיעה!!
את סיבוב הבורג יש לעשות כאשר המנוע חם . וכשהמנוע עובד בסרק יציב .
לפעמים נדרש גם שינוי וכיוון בסרק המנוע .
כללית זה כיוון מאד מאד קיצוני ונדרש נסיון ורגש למי שנוגע בבורג הזה .
איציק
תודה איציק, אני אבדוק את זה.
האמת ששמתי לב שבתקופה שלא היה טורבו (לפני שהוחלף) הצינורית הזאת הייתה מנותקת והאוטו כמעט ולא עישן את העשן האפרפר (עשן שחור מן הסתם היה כי היה חסר אוויר).
שחף , ערן צודק . טרמוסטט אורגינלי לTDI 300 נפתח ב- 88 מעלות ואם שמת את הרגש באחד מהברגים של טבעת המנוע מקדימה , ואתה ב-78 מעלות , הטרמוסטט שלך לא תקין ותפוס על פתוח .
שחף , ערן צודק . טרמוסטט אורגינלי לTDI 300 נפתח ב- 88 מעלות ואם שמת את הרגש באחד מהברגים של טבעת המנוע מקדימה , ואתה ב-78 מעלות , הטרמוסטט שלך לא תקין ותפוס על פתוח .
הטרמוסטט הוא 78 מעלות. אני החלפתי לטרמוסטט של 78 מעלות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.