PDA

צפייה בגרסה מלאה : האוטו לא מתחמם ?



ariem
05-02-09, 11:24
הסמו שלי 1990 לא עולה מעל ל60 מעלות וגם זה אחרי נסיעה של לפחות 40-50 ק"מ
מה זה אומר ?
איך זה משפיע ומה אפשר לעשות ?

eran4x4
05-02-09, 14:42
או שהשעון מזייף או שהטרמוסטט תקוע במצב פתוח.

אתה יכול למדוד את חום המנוע \ מיים ואתה יכול לפתוח את בית הטרמוסטט ולהחליך טרמוסטט (טרמוסטט חשוד שווה בכל מקרה להחליף).
אם מדובר בתקלה ישנה שאין לך מושג ממתי היא קימת אולי אתה בכלל בלי טרמוסטט....

asafk
05-02-09, 20:01
או שמישהו הוציא את התרמוסטט.
בהנחה שהשעון מדוייק, התרמוסטט הוא הרכיב היחיד שדואג שהטמפרטורה תעלה.

אסף.

ברששת
05-02-09, 22:19
או שמישהו הוציא את התרמוסטט.
בהנחה שהשעון מדוייק, התרמוסטט הוא הרכיב היחיד שדואג שהטמפרטורה תעלה.

אסף.
גם אם אין טרמוסטט שווה ערך כמעט למצב עם טרמוסטט פתוח. בדרך כלל אחרי 5 דקות הטרמוסטט נפתח בכל מקרה. נכון שיקח לו יותר זמן להגיע לטמפרטורת עבודה אבל אחרי 40-50 ק"מ בכל מצב היה צריך להיות הרבה מעבר ל60 מעלות. השאלה איך מדדת את הטמפרטורהת אם מד חום נוסף או קראת את השעון ברכב. יכול להיות שהוא מזייף. אם מדובר במד חום מכויל נוסף היכן בדקתה איתו, מי הרדאטור (שזה מעשה גבורה לכשעצמו ) או במיכל העיבוי (שם הטמפרטורה שונה). או בהצמדה לבלוק המנוע שגם זה לא מדוייק).

asafk
05-02-09, 22:22
התרמסטט לא נפתח ונשאר פתוח. הוא נפתח ונסגר, מווסת את הטמפרטורה המינימלית. סתם בשביל הסיפור- פעם היתה לי ניבה בלי תרמוסטט, ובאחד הטיולים, בסוף הירידה ממעלה אדומים לים המלח הייתי צריך לפתוח צ'וק כי המנוע ירד ל40 מעלות....

אסף.

AvigdorAharon
06-02-09, 20:50
התרמסטט לא נפתח ונשאר פתוח. הוא נפתח ונסגר, מווסת את הטמפרטורה המינימלית. סתם בשביל הסיפור- פעם היתה לי ניבה בלי תרמוסטט, ובאחד הטיולים, בסוף הירידה ממעלה אדומים לים המלח הייתי צריך לפתוח צ'וק כי המנוע ירד ל40 מעלות....

אסף.

זה יכול לקרות רק בניבה, לא משהו המהנדסים הרוסיים, מניסיון...

בכל מקרה, אף פעם לא שמעתי שחום המנוע לא עולה, כאשר אין תרמוסטט.
נכון, התרמוסטט דואג לטמפרטורה להישאר יציבה, אבל להגיע למצב של 40 מעלות, לא שמעתי...

אביגדור

צביקה קרבורטור
07-02-09, 00:17
התרמסטט לא נפתח ונשאר פתוח. הוא נפתח ונסגר, מווסת את הטמפרטורה המינימלית. סתם בשביל הסיפור- פעם היתה לי ניבה בלי תרמוסטט, ובאחד הטיולים, בסוף הירידה ממעלה אדומים לים המלח הייתי צריך לפתוח צ'וק כי המנוע ירד ל40 מעלות....

אסף.

אסף מה הקשר לירידה בטמפרטורה, ולמשיכת הצוק, ממתי צוק מעלה טמפרוטורה ברכב?
ואביגדור וקודמיי צודקים, גם ללא תרמוסטט, חם המנוע ישאר יציב ונמוך בסביבות ה60 מעלות לפחות, בעמידה , או בנסיעה איטית ולא רצופה.
יתכן והשעון חום ברכב של פותח השרשור מזייף, בגלל יוניט לקוי.
בברכה
צביקה

asafk
07-02-09, 00:25
אסף מה הקשר לירידה בטמפרטורה, ולמשיכת הצוק, ממתי צוק מעלה טמפרוטורה ברכב?
ואביגדור וקודמיי צודקים, גם ללא תרמוסטט, חם המנוע ישאר יציב ונמוך בסביבות ה60 מעלות לפחות, בעמידה , או בנסיעה איטית ולא רצופה.
יתכן והשעון חום ברכב של פותח השרשור מזייף, בגלל יוניט לקוי.
בברכה
צביקה

זו היתה אנקדוטה, צביקה... כדי לאמר שהמנוע היה כל כך קר, שהיה צריך צ'וק כדי שלא ישתנק (מי אמר להעלות את הטמפרטורה? ).
ללא טרמוסטט מנוע עם ספיקת קירור גדולה- יכול לרדת גם ל40 מעלות, זה מה שניסיתי להדגים בדוגמה שלי. אין שום דבר שמונע ממנו לרדת נמוך.

אסף.

ariem
08-02-09, 10:01
הסמו שלי 1990 לא עולה מעל ל60 מעלות וגם זה אחרי נסיעה של לפחות 40-50 ק"מ
מה זה אומר ?
איך זה משפיע ומה אפשר לעשות ?


השעון תקין לאחר עמידה בפקק או 10-15 דקות עמידה החום מטפס ל80-85

איך חום מנוע נמוך משפיע על צריכת דלק ?

eran4x4
08-02-09, 11:00
השעון תקין לאחר עמידה בפקק או 10-15 דקות עמידה החום מטפס ל80-85

איך חום מנוע נמוך משפיע על צריכת דלק ?

אין לך טרמוסטט או שהוא תקוע פתוח

זה גורם לנזק למנוע ולצריכת דלק מוגברת

עלות טרמוסטט נמוכה וההחלפה פשוטה.

kruvi
08-02-09, 11:46
לי יש גם אותה בעיה בסמו 87
יש דרך לבדוק שהשעון תקין ??? אולי לקצר ????

AvigdorAharon
10-02-09, 00:37
ניסיתם לבדוק עם שעון חיצוני?

אביגדור

מורי
10-02-09, 21:00
יש דרך לבדוק שהשעון תקין ??? אולי לקצר ????

אתה יכול לקצר את הדרך אל הפתרון.

ב-99.9 % השעון תקין והבעיה היא בתרמוסטט.

kruvi
10-02-09, 22:26
אתה יכול לקצר את הדרך אל הפתרון.

ב-99.9 % השעון תקין והבעיה היא בתרמוסטט.

כמה צריך לעלות טרמוסטט כזה לסמו 87 ????

barakts
20-02-09, 11:24
כמה צריך לעלות טרמוסטט כזה לסמו 87 ????

היתה לי אותה הבעיה בדיוק וגיליתי שבאמת לא היה לי טרמוסטט, אם אני לא טועה זה היה 60 ש"ח לטרמוסטט

kruvi
20-02-09, 13:26
היתה לי אותה הבעיה בדיוק וגיליתי שבאמת לא היה לי טרמוסטט, אם אני לא טועה זה היה 60 ש"ח לטרמוסטט

אני כמעט בטוח שהבעיה אצלי היא היוניט..
האם אפשרי לקנות יוניט כזה בכול חניות החלפים או רק במכשירי תנועה ?????

צביקה קרבורטור
20-02-09, 16:57
אני כמעט בטוח שהבעיה אצלי היא היוניט..
האם אפשרי לקנות יוניט כזה בכול חניות החלפים או רק במכשירי תנועה ?????
שלום רב !
תרשה לי לומק לך שתגובתך מזכירה לי, את הסיפור על הווא שהלך לחפש את המטבע ליד הפנס.
נרמז לך, שברוב במקרים השעון תקין, קיצור הקונטור לגוף יעלה את סקאלת השעון חום עד למקסימום, ובכך ניתן יהיה לגלות אם השעון עובד, מכייון שהוא עובד אצלך, וגם אצל פותח השרשור,
אך מראה טמפרטורה נמוכה מהממוצע ומהרצוייה, יש לבחון את הנכון ולא את הקל, לביצוע.
באפשרותך לפרק את בית התרמוסטט, לבדוק האם קיים בכלל תרמוסטט, ואם קיים להכניסו למים קרים ולבדוק האם הוא נסגר הרמטית בקור, ונפתח בצורה מקסימלית לאחר שתטבול אותו במיכל עם מים רותחים, בהתאם לממצאים, תחליט האם הבעייה ביוניט או בתרמוסטט.
טיפ קטן דאג שיהיה לך אטם רזרבי נוסף במקרה והישן יקרע בפירוק.
חזור לפורום לעדכון בנושא.
נ.ב- מורי כבר רמז לך בנושא התרמוסטט, קח את עצתו ופעל לפיה, הניסיון והידע שלו שווה זהב.
בברכה
צביקה

GodsFather
17-05-09, 09:24
מעלה מן האוב -

לאחר עבודת חשמל יסודית על הרכב, נראה שיש איזשהו כשל עם מד החום.

קיצרנו על מנת לוודא שהשעון עובד והוא עובד.

החלפנו יוניט חום בסעפת לאחת תקינה ועדיין כלום.

ניתקנו מאווררים כדי לראות אולי הם פועלים מוקדם מידי ועדיין נאדה.

מישהו יכול להסביר איך מד החום מתחבר, אולי שם הבעיה, למרות שה"קיצור" היה מראה את זה, לא ?

על הדרך נשאל - מד חום חיצוני - עלויות, הרכבה והתאמה, שיהיה ליתר בטחון. (אני מניח אצל מנצור יש, אבל תמיד טוב לשמוע דעות חברים)

sherifon
17-05-09, 17:10
על הדרך נשאל - מד חום חיצוני - עלויות, הרכבה והתאמה, שיהיה ליתר בטחון. (אני מניח אצל מנצור יש, אבל תמיד טוב לשמוע דעות חברים)


בשתי מילים :
רכס חיים-האיש והשעונים!

GodsFather
17-05-09, 17:48
מסוג ההמלצות שהייתי מוותר עליהן...

את רכס אני מכיר טוב מאד אבל אין לי דשבורד מספיק ארוך בשביל סט השעונים שהוא התקין ואין לי גם צורך בכל זה. למצוא שעונים ולקנות אני יודע, אני מעדיף שלא לעשות זאת לריק.

אני מדבר על משהו יותר ריאלי והגיוני וכמובן המלצה מנסיון היא הטובה מכולן.

חוצמזה, מה עם המד הנוכחי - איך פותרים את הבעיה ?

תודה.

yoeliko
18-05-09, 17:42
גם יוניט וגם טרמוסטט ניתן לקנות בכל חנות חלפים, עלות של עשרות שקלים לשניהם..לא צריך אטם, מספיק ולפעמים עדיף סיליקון של ויקטוריינס.נ.ב אותה תופעה קיימת אצלי. בהתחלה השעון היה כמעט במינימום ולא עלה ומעל הרבע.קיצרתי וראיתי שהשעון כן מצליך לעלות עד הסוף (חשבתי תקוע). הוחלפה יונית וטרמוסטטוהמצב כיום שהשעון לא עובר את השליש. כנראה שהשעון באמת מזייף.

GodsFather
18-05-09, 17:44
אני כנראה אלך על שעון חום חיצוני ליתר בטחון.

היוניט תקין, נבדק ברכב אחר. השעון המקורי של הרכב קוצר ונמצא עובד אבל אין לי דרך לבדוק אם הוא מזייף גם עם אקדח-חום חיצוני.

shlomic
18-05-09, 23:08
לא הבנתי עדין מה הבעייה בשעון :)

אני שואל כי לפני שבועיים בערך התקנתי שעון חיצוני + יוניט שבאה עם השעון (שבנתיים לא עובד כי החוטים שיוצאים מהיוניט נקרעו מהבסיס שלהם)

ומה שאני מנסה לומר זה שהשעון של הרכב לא היה עולה מעל השליש/רבע בערך ןתמיד חשבתי שהמנוע לא מגיע לטמפ' עבודה תקינה אבל אחרי התקנת השעון החיצוני גיליתי שהוא מגיע לטמפ' של 80-90 לערך כך שהכל בסדר
בנתיים חזרתי לשעון של הרכב (עם היוניט הקודם) עד שאני יקנה יוניט חדש

בכל אופן
שעון + יוניט 70 ש"ח בערך (אני קיבלתי מחבר;) )
חצי שעה עבודה
רק לגבי האיכות אצלי תוצרת סין או יפן לא החזיק אצלי שבוע( אבל נראה טוב על הדש בורד)


שלומי

vitrak
19-05-09, 12:48
מעלה מן האוב -

לאחר עבודת חשמל יסודית על הרכב, נראה שיש איזשהו כשל עם מד החום.

קיצרנו על מנת לוודא שהשעון עובד והוא עובד.

החלפנו יוניט חום בסעפת לאחת תקינה ועדיין כלום.

ניתקנו מאווררים כדי לראות אולי הם פועלים מוקדם מידי ועדיין נאדה.

מישהו יכול להסביר איך מד החום מתחבר, אולי שם הבעיה, למרות שה"קיצור" היה מראה את זה, לא ?

על הדרך נשאל - מד חום חיצוני - עלויות, הרכבה והתאמה, שיהיה ליתר בטחון. (אני מניח אצל מנצור יש, אבל תמיד טוב לשמוע דעות חברים)
משהוא לא ברור לי אתה אומר שניתקתם מאוררים איך?
אצלי בסמו 90 המאורר מחובר על הציר עם המשאבת מים אני לא רואה חיבור חשמלי וברגע שהמנוע מסתובב גם המאורר
הוא אינו תפוס קבוע וניתן לעצור אותו גם כשהמנוע עובד
האם משהוא לא בסדר?(אין לי בעיות של התחממות)
בני

GodsFather
19-05-09, 13:17
אצלי המאווררים חשמליים ולא פאנקלאצ'.

bubu
19-05-09, 16:28
שתי אפשרויות שאני חושב שיכולות להיות הבעיה
1. אין מינוס טוב למנוע
2. אם השתמשת בטפלון בכמות גדולה , אז אולי אין מינוס ליוניט.

אני יוצא מנקודה שהשעון והיוניט תקינים.

בהצלחה
לורן

GodsFather
19-05-09, 16:31
טפלון ?

itay
19-05-09, 16:36
אהלן,

אם תשתמש בטפלון בנקודה הזאת, הרבה לא ישאר ממנו. בטפלון משתמשים בבית וגג בחצר.
למנוע יש מינוס מכובד, כבל 25 ממר שיורד ומתחברלבורג של הסטרטר.
מינוס לא חסר ברכב הזה, אני יודע.
אמיר, בדקת שוב את מה שביקשתי ממך? או שהעדפת להשאר במזגן:twisted:

איתי

צביקה קרבורטור
19-05-09, 22:32
טפלון ?

אמיר ידידי , שלום רב !
לורן העלה תאורייה מענינית, הוא רומז, שיתכן ובאם הרכבת את יוניט החום לראש המנוע, וליפפת את הברגת היוניט בטפלון, סרט הבידוד הלבן, שמלופף על הברגות, ונמצא בשימוש אצל שרברבים, ובכך גרמת לבידוד הגוף החיצוני של היוניט, האמור להיות מאורק לראש המנוע, הטפלון מונע את ההארקה.
אני ממתין לתגובתך.
בברכה
צביקה

itay
19-05-09, 23:27
אמיר ידידי , שלום רב !
לורן העלה תאורייה מענינית, הוא רומז, שיתכן ובאם הרכבת את יוניט החום לראש המנוע, וליפפת את הברגת היוניט בטפלון, סרט הבידוד הלבן, שמלופף על הברגות, ונמצא בשימוש אצל שרברבים, ובכך גרמת לבידוד הגוף החיצוני של היוניט, האמור להיות מאורק לראש המנוע, הטפלון מונע את ההארקה.
אני ממתין לתגובתך.
בברכה
צביקה

צביקה,

אני הרכבתי את היוניט ללא כל בידוד של חומר מסוג כלשהו. היוניט שהורכבה ברכב של אמיר היא יוניט תקינה שירדה מהרכב שלי שבוע קודם לכן והיא מתפקדת ב 100%.

איתי

צביקה קרבורטור
19-05-09, 23:35
צביקה,

אני הרכבתי את היוניט ללא כל בידוד של חומר מסוג כלשהו. היוניט שהורכבה ברכב של אמיר היא יוניט תקינה שירדה מהרכב שלי שבוע קודם לכן והיא מתפקדת ב 100%.

איתי
איתי שלום רב !
אם כך הבעייה לא ביוניט.
מה קורה עם ההארקה לבלוק המנוע, בניגוד להארקה לשילדה?
בברכה
צביקה

itay
20-05-09, 08:08
איתי שלום רב !
אם כך הבעייה לא ביוניט.
מה קורה עם ההארקה לבלוק המנוע, בניגוד להארקה לשילדה?
בברכה
צביקה

יש מינוס בריא גם למנוע וגם לשלדה.

-->