PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת פילטר אוויר



רודיאו
08-02-09, 11:22
לאחר ניסיון כושל לקבל תשובה בפורום איסוזו, אני מעלה גם כאן את השאלה.

משיטוטים ארוכים בפורומים כאן, הבנתי שאם אני מטייל בשטח כדאי להחליף פילטר אוויר בתדירות הרבה יותר גבוהה מאשר הוראות היצרן. לכן שתי שאלות בנושא:

1. איך אני יודע מתי צריך להחליף את הפילטר (במילים אחרות: כמות לכלוך, צבע שהשתנה, מס' קילומטרים וכו')?

2. איפה אפשר לקנות פילטר לרודיאו 2002 (LSE) ומה סדר גודל המחירים?

תודה מראש לכל העונים

asafk
08-02-09, 21:09
האינדיקציה הטובה ביותר היא עליה בצריכת הדלק.
מעבר לכך, אני באופן כללי ממליץ לכל מי שבאמת מסתובב הרבה בשטח להתקין אינדיקטור שמראה מתי הפילטר סתום.

אסף.

zivo
08-02-09, 22:36
אם אתה באמת מודאג? אם אתה באמת שוקל "לצופף" את ההחלפות? תשקול את זה:

http://www.knfilters.com/default.htm

אני אישית לא ניסיתי, אבל מקריאה של פורומים בחו"ל - רק שבחים.

ערן המסוקס
09-02-09, 09:26
אין פה שבחים. יש 2 סוגים של דגמים לפילטרים האלה.

דגם אחד, בא להחליף את האלמנט נייר באלמנט כותנה של K&N, כאשר זה כנראה יהיה בעל יכולת סינון מעט פחות טובה. הפילטר עולה לא מעט, יש לנקות אותו ולשמן אותו אחרי טיול, עבודה לא קצרה במיוחד, ולדאוג לו לתכשירים (ניקוי ושימון) שלו, שעולים גם כסף וגם נגמרים כמובן.

דגם שני, הפילטר הפתוח. מחליף את כל קופסת האויר המקורית, באלמנט חשוף לגמרי בתא המנוע. הפילטר הזה אמור לשפר את זרימת האויר למנוע לעומת הפילטר המקורי, אך הוא הרבה פחות יעיל בסינון האויר, וקולט (וגם מכניס) הרבה יותר ג'יפה למנוע = מקצר את חיי המנוע. לא מומלץ ברכב שטח.

ל2 סוגים אלה של פילטרים אורך חיים מוגבל, גם אם ארוך מחיי פילטר נייר. עדיין אי אפשר לנקות ולשמן אותם עד אינסוף, והם מתחילים להתפרק עם הזמן.

השאלה היא, כמה עולה פילטר נייר איכותי לעומת הערכה הזאת (הראשונה בלבד).

רודיאו
09-02-09, 09:47
תודה לעונים עד כה.
תוספת כוח למנוע היא די מיותרת ברכב עם 205 כ"ס שכל נגיעה בדוושה מטיסה אותו קדימה, ובוודאי עם מדובר על הרבה תחזוקה שוטפת לפילטר וסיכויים לפגיעה במנוע.
לגבי בדיקת צריכת הדלק, אני כרגע לא רואה שום שינוי לרעה. האם יש עוד סימנים שלפיהם כדאי להחליף פילטר? לחלופין האם פשוט כדאי להחליף בתדירות יותר גבוהה מהוראות היצרן (כל 15K)?

ושוב בתודה מראש לעונים :)

-->