PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיזל מול בנזין בגרנד צ'ירוקי?



doubler
08-02-09, 13:49
אני שוקל לקנות גרנד צ'ירוקי ואני תוהה לגבי העדיפות בין מנוע הבנזין 4.7 לבין מנוע הדיזל, כאשר מבחינתי עיקר העניין הוא לאיזו גירסה יהיה יותר שוק, היות ומצד אחד יש היום מגמה של בריחה מהדיזל (לא שאני מבין אותה, כי אני נוסע כיום על דיזל ועדיין משלם פחות לליטר מדלק, מעט פחות אבל בכל זאת, וגם הטסטים השתוו, והמנועים מצוינים ומקבלים ביקורות מצוינות כך שזה די תמוה), אפילו היבואן הפסיק להביא את גירסת הדיזל כי לטענתו לא רוצים, ומצד שני אם אלך על גירסת הבנזין, אז מעבר לסוגית "שתיית הדלק" שעלי אישית היא לא תשפיע בצורה ניכרת, היות ואני מאלה שעושים לא הרבה יותר מ10K ק"מ בשנה, אבל במעמד המכירה אני מפחד שאנשים בכל זאת ירתעו מהעניין...אשמח לקבל את דעתכם בנושא?

מה גם שכל מבחני הדרך שקראתי על הגרנד צ'ירוקי בארץ נעשו על גירסת הדיזל, אשמח לשמוע אם מישהו מכיר מבחן אמין וטוב על גירסת הבנזין?

תודה מראש לעונים.

דרור ברלי
08-02-09, 15:15
רוב המבחנים נערכו על גירסאות הדיזל CRD פשוט כי זה היה רכב ההדגמה היחידי. אם אתה שואל אותי? המנועים הללו (של מרצדס) לא פחות ממדהימים.

בוזי
08-02-09, 19:45
מנוע הדיזל הוא המנוע שאתה מכיר מהרקסטון.
אני מנחש שגם הגיר דומה עד זהה.

דרור ברלי
08-02-09, 20:29
אותו מנוע ה-5 בוכנות בגראנד צ'רוקי מכויל להספק ומומנט הרבה יותר מרשימים מאשר ברקסטון.

מנוע ה-3 ליטר CRD V6 של הגראנדים החדשים מדהים ולא פחות ביצועיסט מה-V8 בנזין, אבל צורך כמעט חצי מכמות הדלק.

YNV
08-02-09, 20:41
המנוע ברקסטון הוא בנפח 2.7L. זה המנוע הישן של מרצדס.
מנוע בנפח 3.0L החליף אותו גם בגראנד (עם גיר 5 הילוכים) וגם ב-ML של מרצדס עם גיר 7 הילוכים.
נהגתי נהיגה קצרה בגראנד בנזין. הוא שקט ונעים. קצת חסר מחץ לדעתי.
בגראנד דיזל אני נוהג די הרבה כמעט שנתיים. הוא מרגיש הרבה יותר חזק. הוא רועש יותר, אבל לטעמי עדיף משמעותית.

יניב

doubler
08-02-09, 22:24
אז אני מבין ששורה תחתונה אתם מעדיפים את הדיזל, אז איך אתם מסבירים את "הבריחה" הזאת מהדיזל שמדברים עליה גם בשוק המשומשות, וגם בחדשות...כאמור היבואן אף לא מביא את גירסת הדיזל בשלב זה...

YNV
08-02-09, 23:03
אין לי נתונים מדוייקים, אבל נראה שרוב הגראנדים שעלו השנה על הכביש הם מייבוא אישי.
בארה"ב ניתן למצוא גראנד CRD אבל הוא נפוץ הרבה פחות מה-4.7 . גם מחירו כמשומש בארה"ב גבוה יותר.
מכאן שעיקר הגראנדים שמיובאים מונעי בנזין.
יתכן והיבואן זיהה את זה (אחרי הכל הוא חותם על אישורי השירות עבורם) ושם דגש על הבנזין במטרה להתחרות בייבוא האישי.

אגב, הגראנד שלנו נקנה לפני שנתיים במחיר של 380,000. היום הוא שווה סביב ה-200,000. ללא ספק קניית השנה.


יניב

דרור ברלי
08-02-09, 23:24
אז אני מבין ששורה תחתונה אתם מעדיפים את הדיזל, אז איך אתם מסבירים את "הבריחה" הזאת מהדיזל שמדברים עליה גם בשוק המשומשות, וגם בחדשות...כאמור היבואן אף לא מביא את גירסת הדיזל בשלב זה...


את תקופת הפריחה של הדיזלים אפשר להסביר במחירי הסולר שנעו אז בין שליש לחצי מהבנזין. תוסיף את תצרוכת הדלק הנמוכה בהרבה... יש כאן כאלה שבטח שכחו, אבל אני עוד זוכר את הטיולים עם אנשי הדיזל שלא היו טורחים לכבות את המנוע המטרטר שלהם בהפסקות הצהריים - "כדי שהמזגן ימשיך לקרר". שתו לנו את הדם בהנאה חולנית עם קשית של טרופית והתענגו על כל רגע.

היום כאשר מחיר הליטר דומה כאשר ברוב התחנות הבנזין זול יותר מהסולר, קרנם של הדיזלים ירדה וזה טבעי. הם אמנם חסכוניים יותר, אבל תמורת הביצועים שהם מנפקים, הדיזלים המודרניים לא מתביישים לבלוע סולר יקר בכמויות, הם מסובכים עד אימה ויקרים לתחזוקה וכבר לא כלכליים במיוחד. בטח לא כמו פעם.

grand
09-02-09, 00:18
אז אני מבין ששורה תחתונה אתם מעדיפים את הדיזל, אז איך אתם מסבירים את "הבריחה" הזאת מהדיזל שמדברים עליה גם בשוק המשומשות, וגם בחדשות...כאמור היבואן אף לא מביא את גירסת הדיזל בשלב זה...

אתה רוכש רכב חדש + אחריות או משומש?
אם משומש... וחשובה לך תחזוקה זולה אז בנזין!

tzagi
09-02-09, 06:27
בארה"ב ניתן למצוא גראנד CRD אבל הוא נפוץ הרבה פחות מה-4.7 .


יניב


נפוץ הרבה פחות?????
זה בערך כמו שתגיד שזהב נפוץ פחות מחול,
למעשה, כמעט ואין בכלל, חיפוש קל יגלה שיש אחד למכירה....

YNV
09-02-09, 20:15
אני פשוט מנומס.
ראיתי כבר 3 CRD מיובאים בארץ, אז כנראה שצריך להוריד 3 מהמצבה האמריקאית.


יניב

-->