PDA

צפייה בגרסה מלאה : שלום, אני חדש באתר, רכשתי פאג'רו 98, ידני, קצר, ורציתי לקבל עצות לגבי תוצאות הבדיקה.



niras144
10-02-09, 09:57
אז ככה, כמו שאמרתי רכשתי מיצובישי פאג'רו 2500 סמ"ק ידני קצר, GLX, לרכב 194 אלף ק"מ
עשיתי בדיקה לרכב במכון מבדק בהרצליה והנה תוצאות הבדיקה (הדברים הלא תקינים):

מנוע,מערכת קירור, מערכת דלק, מערכת הצתה: בלאי פנימי גבוה, דליפות לחץ גבוהות בצילינדרים,צריכת שמן ולחץ עוקה מבלאי, רעשים במנוע+מגלגלות ואביזרים, נזילות שמן, תושבות מנוע פגומות (לא קרועות אלא יבשות) קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, לנקות מערכת קירור, הזרקת דלק לקויה, מגדש טורבו נוזל/רועש.

סרן קדמי ומערכת היגוי: זווית ציר אחורי פגומה.

קפיצים: בולמי זעזועים קדמיים חלשים.

העברת כוח: מצמד מפריד גבוה מבלאי, חריקות בשילוב הילוכים, רעש מתיבת הילוכים, חופש ורעש מערכת 4X4, נזילות שמן ממערכת הנעה, דיפרנציאל רועש.

הנה תוצאות בדיקת קומפרסיה למנוע: a: 88% b:98.3% c:98.3% d:98.3%

אלו עיקרי הבדיקה שהייתה, סכ"ה ברור לי שלא הכל יהיה פיקס כי זה רכב בן 11 שנים.

*ההיתי רוצה לקבל תגובה ממי שמבין לגבי איך נראה בעיניו מצב הרכב לפי הבדיקה.
*ההיתי רוצה לקבל מידע לגבי מה קריטי לתיקון או יותר נכון מה חשוב לתקן ומה זניח.
* עלויות כולל עבודה אם אפשר.
*ולגבי הבולמים החלשים אם לדעתכם יש צורך בהחלפה אז לאיזה סוג ומה עלות כולל הרכבה? (בהתיחס לסוג הבולם אז אני לא הולך "לקרוע" את הרכב בשטח, אלא דברים מחושבים, וגם זה מידי פעם בסופ"שים) ובקשר לבולמים אם יש תלות בגובה הרכב או לא? (הרכב מוגבה קצת לדעתי, אז האם זה אמור לשנות לגבי הבולם?)
-לרכב היום יש 4 קפיצים של אייבאך ו 4 בולמים של בילשטיין.

תודה!

asafk
10-02-09, 11:54
קודם כל תנשום עמוק.
תוצאות של מכון בדיקה לא אומרות כלום. קח את עצמך ואת הרכב למוסך שמכיר פג'רואים (אני בדיוק רואה את הפרסומת של מוטורוני למעלה) ושם יבדקו ויאמרו לך מה מצבו האמיתית מה צריך לעשות, ומה חייבים לעשות מייד.

אסף.

נמרוד
15-02-09, 08:18
אז ככה, כמו שאמרתי רכשתי מיצובישי פאג'רו 2500 סמ"ק ידני קצר, GLX, לרכב 194 אלף ק"מ
עשיתי בדיקה לרכב במכון מבדק בהרצליה והנה תוצאות הבדיקה (הדברים הלא תקינים)

קודם כל תתחדש. אתה כבר קנית, כלומר גם אתה לא התרגשת יותר מדי מתוצאות הבדיקה... הבעייה היא שרמת האמינות של הבדיקות האלו מאד "מעורפלת", אם להתייחס שורה-שורה למה שכתבת אז מדובר על רכב מת, אבל אתה יודע שזה לא כך, אחרת לא היית קונה. ובכל זאת, אפשר לנסות להתייחס לדברים, והכל בהסתייגות.



מנוע,מערכת קירור, מערכת דלק, מערכת הצתה: בלאי פנימי גבוה, דליפות לחץ גבוהות בצילינדרים,צריכת שמן ולחץ עוקה מבלאי, רעשים במנוע+מגלגלות ואביזרים, נזילות שמן, תושבות מנוע פגומות (לא קרועות אלא יבשות) קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, לנקות מערכת קירור, הזרקת דלק לקויה, מגדש טורבו נוזל/רועש.


מנוע דיזל בן עשר שנים ו200K קילומטר. זה מה יש. אתה צריך לעקוב בצורה מדוקדקת אחרי מפלס השמן בתקופה הקרובה וכך לדעת באמת מה משמעות "צריכת שמן גבוהה" ו"נזילות שמן". האם המנוע מאבד ליטר שמן כל 10,000 קילומטר? לא נורא. כל 1000 ק"מ? זה כבר עניין אחר...

תושבות מנוע פגומות - לעקוב, לשקול החלפה יזומה במהלך טיפול ישור הקו. ניקוי מערכת קירור, כולל החלפת צינורות גומי ("קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים"), זה כבר טיפול מונע חשוב שכדאי לבצע כדי להאריך את חיי הרכב תחת ידיך. ולא לחכות לימים החמים של הקיץ.


סרן קדמי ומערכת היגוי: זווית ציר אחורי פגומה.

כללי וסתום. תן למכונאי אמיתי לגלות אם יש בעייה בסרן האחורי (עניין נדיר).


קפיצים: בולמי זעזועים קדמיים חלשים.

הגיוני ברכב משומש, בולמי זעזועים מתבלים עם הזמן. תמתין עם העניין הזה, תחיה את הרכב כמה חודשים טובים, תטייל קצת, ואז תחליט על כיוון. בולמי זעזועים הם חלק מחבילת הגבהה במידה ותחליט על כך.


העברת כוח: מצמד מפריד גבוה מבלאי, חריקות בשילוב הילוכים, רעש מתיבת הילוכים, חופש ורעש מערכת 4X4, נזילות שמן ממערכת הנעה, דיפרנציאל רועש.

כל אילו מאפיינים של רכב שטח ישן, התיאורים שכתב המכון כלליים מדי ולא עוזרים.



*ולגבי הבולמים החלשים אם לדעתכם יש צורך בהחלפה אז לאיזה סוג ומה עלות כולל הרכבה? (בהתיחס לסוג הבולם אז אני לא הולך "לקרוע" את הרכב בשטח, אלא דברים מחושבים, וגם זה מידי פעם בסופ"שים) ובקשר לבולמים אם יש תלות בגובה הרכב או לא? (הרכב מוגבה קצת לדעתי, אז האם זה אמור לשנות לגבי הבולם?)
-לרכב היום יש 4 קפיצים של אייבאך ו 4 בולמים של בילשטיין.


כאמור, תלמד את הרכב במשך כמה חודשים ואחר תחליט מה אתה רוצה ממנו. שום דבר לא בוער...

-->