התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?



torchak
25-02-09, 11:00
אני יודע, העלתי בעבר שאלה דומה ומשום מה לא הצלחתי למצוא מזור לבעיה שמתחילה להרגיז אותי במיוחד.
העניין הוא שכשאני עוזב גז או נותן גז, האוטו גומל לי במכה מאוד לא נעימה.
כשאני מעביר הילוכים אני עושה את זה עם די הרבה גז וחצי קלאץ' כדי להמנע מזה אבל בנסיעה איטית, כשאני עוזב גז ונותן גז, אני לא יכול להנע מזה.
ברור לי שהביעה נובעת מחופש איפשהו ואני מתקשה להאמין שיש בדיפנדר איזשהו סוג של חופש שלא מתועד "בספרות המקצועית".
הייתי מאוד שמח לשמוע מאיפה זה יכול להיות, איך אני יכול לבדוק את זה, מה הסיכוי שלי לתקן את זה לבד וכמה יכול לעלות כזה תיקון (אם אני לא מתקן את זה לבד ובמקרה מוצא ברחוב מזוודה מלאה בליש"ט).

תודה,
נועם.

אגב, בושינגים של המוטות רדיוס הקדמיים הוכלפו והציריות רותכו לפלאנג'ים.
כמו כן, כרגע אין חופש בצלבים (אחרי שהוחלפו כמה).

מוני אורבך
25-02-09, 11:45
לפי הסדר:

1. חופש בדפרנציאל (רוב הסיכויים), אגב אם יש נעילה אוטומטית גם היא תורמת.
2. חופש בטרנספר. כאן יש מספר אפשרויות
א. חופש בגלגלי השינים.
ב. חופש בדפרנציאל המרכזי.

איך לבדוק?

פרק גלי הנע ותתחיל לסובב (-:

torchak
25-02-09, 11:56
לפי הסדר:

1. חופש בדפרנציאל (רוב הסיכויים), אגב אם יש נעילה אוטומטית גם היא תורמת.
2. חופש בטרנספר. כאן יש מספר אפשרויות
א. חופש בגלגלי השינים.
ב. חופש בדפרנציאל המרכזי.

איך לבדוק?

פרק גלי הנע ותתחיל לסובב (-:

להתחיל לסובב את מה?
אין אני יכול לבטל חופש בדיפרנציאל אחורי?

מוני אורבך
25-02-09, 13:19
הדפרנציאל האחורי והקידמי ניתנים לכוונון.
בדוק בספר הרכב.

מה לסובב?
את היוק כדי לראות שאין בו חופש מוגזם.
את היוק בצד הטרנספר כנל.

מזה חופש מוגזם? בוא נגיד שרבע סיבוב של חופש אתה בבעיה...
עקרונית בדיפ סטנדרטי אמור להיות מעט חופש.

ההרגשה שלי שהקרוס שאפט שלך מאחורה (ואולי גם מקדימה) כבר קדח לו את הדרך לחופש (-:

landrover
25-02-09, 20:00
דרך אגב ...

אם חיזקת את הבורג של ההנדברקס יותר מידי - בדיוק אותה התופעה ...!

תבדוק אתה זה מהר כי אם כן - אתה גומר את הרפידות שלו ...

אמיר.

torchak
25-02-09, 23:31
הדפרנציאל האחורי והקידמי ניתנים לכוונון.
בדוק בספר הרכב.

מה לסובב?
את היוק כדי לראות שאין בו חופש מוגזם.
את היוק בצד הטרנספר כנל.

מזה חופש מוגזם? בוא נגיד שרבע סיבוב של חופש אתה בבעיה...
עקרונית בדיפ סטנדרטי אמור להיות מעט חופש.

ההרגשה שלי שהקרוס שאפט שלך מאחורה (ואולי גם מקדימה) כבר קדח לו את הדרך לחופש (-:

אשמח אם תתרגם לי לעברית פשוטה מה זה קרוס שאפט וכמה נזק קיבינימט הדבר הזה עושה (לכיס בייחוד)?
תודה,
נועם.

torchak
27-02-09, 10:18
הדפרנציאל האחורי והקידמי ניתנים לכוונון.
בדוק בספר הרכב.

מה לסובב?
את היוק כדי לראות שאין בו חופש מוגזם.
את היוק בצד הטרנספר כנל.

מזה חופש מוגזם? בוא נגיד שרבע סיבוב של חופש אתה בבעיה...
עקרונית בדיפ סטנדרטי אמור להיות מעט חופש.

ההרגשה שלי שהקרוס שאפט שלך מאחורה (ואולי גם מקדימה) כבר קדח לו את הדרך לחופש (-:

ועוד דבר,
איך ניתן לכוונן את הדיפרנציאלים?

Discomania
28-02-09, 10:40
חופש בדיפרניצאלים של לנד רובר נובע בד"כ מחופ שנוצר בין הציר שמחזיק את הסטיליטים והכלוב שמחזיק אותם מה שנקרא חופש בכלוב . משם עובר החופש לקורונה ופניון ( לא כול כך קורה ) משם עובר החופש ליוק ולצלב הראשון ומשם ליוק ולצב השני . אח"כ החופש נובע מאותו החופש שנוצר בדיפרנציאל האחורי/קידמי ונמצא בזה המרכזי . רצוי לבדוק מה מצבו של המצמד ומייסב הלחץ קורה שפלטת הלחץ במצמד מתפרקת או בדרכה לעשות כן , הקפיצים שעליה כבר לא עושים את העבודה ולכן המכה . וזה עוד לפני שבדקת את החופש בין הצרייות לפלנג'ים בקצוות .

שולי

eli84
28-02-09, 11:38
חופש בדיפרניצאלים של לנד רובר נובע בד"כ מחופ שנוצר בין הציר שמחזיק את הסטיליטים והכלוב שמחזיק אותם מה שנקרא חופש בכלוב . משם עובר החופש לקורונה ופניון ( לא כול כך קורה ) משם עובר החופש ליוק ולצלב הראשון ומשם ליוק ולצב השני . אח"כ החופש נובע מאותו החופש שנוצר בדיפרנציאל האחורי/קידמי ונמצא בזה המרכזי . רצוי לבדוק מה מצבו של המצמד ומייסב הלחץ קורה שפלטת הלחץ במצמד מתפרקת או בדרכה לעשות כן , הקפיצים שעליה כבר לא עושים את העבודה ולכן המכה . וזה עוד לפני שבדקת את החופש בין הצרייות לפלנג'ים בקצוות .

שולי
אני גיליתי שבשביל שדיפנדר יסע כמו מאזדה אתה תצטרך לקחת משכנתא תעזוב אותך משטויות שיבעט מה אכפת לך

eli84
28-02-09, 11:43
אני גיליתי שבשביל שדיפנדר יסע כמו מאזדה אתה תצטרך לקחת משכנתא תעזוב אותך משטויות שיבעט מה אכפת לך
דרך אגב גם שלי בועט אז מדי פעם כשאני נכנס לאוטו אני בועט בו בחזרה והכל בסדר ביחסים בינינו

torchak
28-02-09, 12:12
חופש בדיפרניצאלים של לנד רובר נובע בד"כ מחופ שנוצר בין הציר שמחזיק את הסטיליטים והכלוב שמחזיק אותם מה שנקרא חופש בכלוב . משם עובר החופש לקורונה ופניון ( לא כול כך קורה ) משם עובר החופש ליוק ולצלב הראשון ומשם ליוק ולצב השני . אח"כ החופש נובע מאותו החופש שנוצר בדיפרנציאל האחורי/קידמי ונמצא בזה המרכזי . רצוי לבדוק מה מצבו של המצמד ומייסב הלחץ קורה שפלטת הלחץ במצמד מתפרקת או בדרכה לעשות כן , הקפיצים שעליה כבר לא עושים את העבודה ולכן המכה . וזה עוד לפני שבדקת את החופש בין הצרייות לפלנג'ים בקצוות .

שולי

היי
הקלאץ' חדש והציריות מרותכות לפלאנז'ים, ככה שמהם אין חופש.
מוני אורבך אמר פה קודם שאת הדיפרנציאלים ניתן לכוון.
מה בדיוק הכוונה ואיך עושים את זה?
תודה,
נועם.

jozi
01-03-09, 00:05
הייתי בודק דווקא נושא של תושבות מנוע/גיר/ טרנספר גמורות, קרועות או בדרך לשם.
2 האגורות שלי...

landrover
01-03-09, 00:46
נועם - כיוון קורונה פיניון וכו , הוא לא ממש פשוט למי שלא עשה את זה אף פעם ...

אל תכנס לזה , רק בגלל שאתה חושב שיש חופש איפשהו ,

תתחיל מזה שתתן למישהו עם ניסיון לנהוג על הרכב ולהציץ למטה , שיגיד לך מאיפה החופש , או שתתן רק לבדיקה במוסך שאתה סומך עליו - ככה יהיה לך כיוון להתחיל ממנו.

אמיר.

Discomania
01-03-09, 07:24
הייתי בודק דווקא נושא של תושבות מנוע/גיר/ טרנספר גמורות, קרועות או בדרך לשם.
2 האגורות שלי...

אני יוצא מנקודת הנחה שתושבות מנוע וגיר נבדקו היות ובעל ההודעה ממקד שאלה לכיוון מכלול ההנעה אולם אם לא נבדק הכיוון הזה אז יפה שעה אחת קודם ובדוק גם את זה .

שולי

Discomania
01-03-09, 07:26
היי
הקלאץ' חדש והציריות מרותכות לפלאנז'ים, ככה שמהם אין חופש.
מוני אורבך אמר פה קודם שאת הדיפרנציאלים ניתן לכוון.
מה בדיוק הכוונה ואיך עושים את זה?
תודה,
נועם.

זה שהציריות מרותכות זה כבר לא בסדר אבל זה לא הבעייה . קורונה ופניון לא יוצאות מכיוון סתם כך . אם השתחרר לך יוק אחורי ממקומו אז אולי יהיה חופש מסויים . ואת הכלוב בתוך הדיפ. אי אפשר לכוון פשוט מחליפים , לפעמים בנעילה .

שולי .

מוני אורבך
01-03-09, 07:37
ניתן לכוון קורונה פניון בקלות.
אם אין לך ניסיון אתה עושה את זה עם מיקרומטר ומשחה לפי הספר, פשוט מאוד.
הכול כתוב בספר הרכב.
מקדימה זה מאוד קל. מאחורה קצת יותר קשה. אבל לא ממש מסובך.
שוב! הורד את ספר הרכב ותבין על מה מדובר.

אבל לפני שאתה נכנס לזה יש מספר בדיקות פשוטות שיכולות בקלות לכוון אותך למקור הבעיה.
ואם אתה לא מרגיש בטוח לעשות אותם, לך לחבר מבין או מוסך.

אגב אם אתה מסתובב בחיפה, אשמח להציץ ולתת לך חוות דעת.

torchak
01-03-09, 10:46
ניתן לכוון קורונה פניון בקלות.
אם אין לך ניסיון אתה עושה את זה עם מיקרומטר ומשחה לפי הספר, פשוט מאוד.
הכול כתוב בספר הרכב.
מקדימה זה מאוד קל. מאחורה קצת יותר קשה. אבל לא ממש מסובך.
שוב! הורד את ספר הרכב ותבין על מה מדובר.

אבל לפני שאתה נכנס לזה יש מספר בדיקות פשוטות שיכולות בקלות לכוון אותך למקור הבעיה.
ואם אתה לא מרגיש בטוח לעשות אותם, לך לחבר מבין או מוסך.

אגב אם אתה מסתובב בחיפה, אשמח להציץ ולתת לך חוות דעת.


מוני תודה רבה,
הבעיה העיקרית שלי היא שעוד אין לי מוסך שאני סומך עליו.
אני לא יודע בדיוק מה גרם לזה אבל קניתי ככה את הרכב (לפני כשנה).
בפעם האחרונה שהחלפתי צלב בדריישפט אחורי ראיתי שיש חופש של משהו שקרוב לרבע סיבוב בדיפרנציאל האחורי.

torchak
10-03-09, 16:20
חברים יקרים - הבעיה נפתרה.
סט חדש של בושינגים לכל הרכב, כמה שעות טובות (טובות מאוד. הרבה שעות טובות מאוד), הרבה סבלנות וכוח רצון והחלפתי את כל התושבות שמתחת לרכב.
המכות נעלמו, הרכב קיבל יציבות ושקט נפשי ואני זכיתי בשפיות שלי חזרה.
תודה רבה,
נועם.

gali
12-03-09, 15:38
איזה סט קנית? ואיזה בושינגים החלפת?

torchak
12-03-09, 16:50
איזה סט קנית? ואיזה בושינגים החלפת?

קניתי את הסט של האוקולונים שג'קי מוכר, הסגולים האלה.
החלפתי את כ ו ל ם (מוטות רדיוס קדמיים+אחוריים+הפן-הארד) רק את הזרוע A עוד לא הבנתי איך מפרקים.
שיחררתי לה את הברגים מהצד של התפוח ולא ממש נראה שמשהו עושה להם חשק לצאת.
בנתיים סגרתי את זה עד שאני אבין מה אני צריך לעשות כדי שהעסק הזה ישתחרר וגם יחזור למקום אח"כ.

gali
12-03-09, 18:25
התפוח יוצא רק עם פרס כאשר כל הזרוע A בחוץ.
מעבר לכך יש לך עוד 2 בושינגים להחליף בזרוע A, כך שבין כה וכה אתה חייב לשלוף את כל הזרוע החוצה.

זה הסט של BRITPART?

torchak
12-03-09, 20:08
התפוח יוצא רק עם פרס כאשר כל הזרוע A בחוץ.
מעבר לכך יש לך עוד 2 בושינגים להחליף בזרוע A, כך שבין כה וכה אתה חייב לשלוף את כל הזרוע החוצה.

זה הסט של BRITPART?

כן, זה הסט של בריטפרט. שמעתי אליו דברים טובים והוא נראה בהחלט לא רע. להערכתי, שווה את המחיר.
אין לי שום רצון להוציא את התפוח אלא להחליף את 2 הבושינגים של הזרוע הזאת שאתה מדבר עליהם.
השאלה איזה כוח אלוהי צריך בשביל לשחרר את הברגים החוצה? יש לזה איזה סדר פעולה הגיוני או שצריך להכניס את כל האוטו לפרס?

gali
12-03-09, 21:22
כוח פתיש, אם שחררת את האום תשפריץ קצת WD40 ותעשה קפה.
אחרי זה תן לו לדבר עם מר פתיש.

המחיר אכן אטרקטיבי אבל לא שמעתי ניצוצות על הסט הזה. בכל אופן בהצלחה.

איזה עוד סטים נמכרים בארץ? ובכמה?

torchak
12-03-09, 21:52
כוח פתיש, אם שחררת את האום תשפריץ קצת WD40 ותעשה קפה.
אחרי זה תן לו לדבר עם מר פתיש.

המחיר אכן אטרקטיבי אבל לא שמעתי ניצוצות על הסט הזה. בכל אופן בהצלחה.

איזה עוד סטים נמכרים בארץ? ובכמה?

אני לא סגור על כל האפשרויות. אני מכיר את הבושינגים המקוריים, מגומי, שאפשר לקנות אצל היבואן ואני מכיר את הבושינגים של "כתום" שעליהם שמעתי רק דברים טובים וממה שאני זוכר המחיר שלהם בהתאם (אל תתפוס אותי במילה ואני מצטער אם אני טועה, אבל ממה שאני זוכר בדקתי איתם על בושינגים רק לקדימה וזה עלה בערך כמו כל הסט שקניתי).
דבר נוסף, ממה שאני הבנתי, יש משמעות עם הרכב מוגבה או לא על עמידות הבושינגים. לרכבים מוגבהים באמת לא מומלץ לקנות בושינגים פשוטים, מה עוד שישנם בושינגים יעודיים לרכבים מוגבהים, בהם למשל החור בבושינג של המוט רדיוס הקדמי לא נמצא במרכז, אל מנת לפצות על הזווית החדשה שנוצרה.
אני יכול להגיד לך שאני הרכבתי בושינגים רק לקדימה, מקוריים שהחזיקו לי משהו כמו חצי שנה אבל הרכב היה מוגבה מקדימה. עכשיו, במסגרת החלפת הבושינגים גם הורדתי את ההגבה ואני מקווה לטוב.

נועם.

idanw
12-03-09, 22:41
סט מלא של כתום, לכל הרכב - 1700 ש"ח פחות או יותר...

golan tishbi
15-03-09, 20:23
המלצה שלי מניסיוני

פתח את בורג התפוח המרכזי וקח מוט נחושת מלא או פליז או אוקולון
ודפוק עליו הוא לפעמים יוצא ממש בקלות.
ורק אז שחרר את שני הברגים עם הבושינגים להחלפה
אם אתה על הריצפה לא יזיקו זוג ידיים נוספות כי הזרוע הזאת כבדה מאד.

בהצלחה

torchak
16-03-09, 15:48
המלצה שלי מניסיוני

פתח את בורג התפוח המרכזי וקח מוט נחושת מלא או פליז או אוקולון
ודפוק עליו הוא לפעמים יוצא ממש בקלות.
ורק אז שחרר את שני הברגים עם הבושינגים להחלפה
אם אתה על הריצפה לא יזיקו זוג ידיים נוספות כי הזרוע הזאת כבדה מאד.

בהצלחה

אני דווקא רציתי לעשות משנו אחר. רציתי להשאיר את התפוח על הרכב ולשחרר ממנו את שתי המוטות שמחוברות אליו ויוצרות את ה A. אתה אומר שלא כדאי? שיהיה לי יותר קל להוציא את כל האלמנט עם התפוח?
אגב, זה דגם קאונטי. יכול להיות שהמנגנון שלו יפריע לי?

golan tishbi
17-03-09, 13:18
אז אם צריך אז פרק גם אותו שלי הוא בלי הבוכנה הזו של הקאונטי
אבל בכל זאת כל שאר התהליך דומה ומהנה לא פחות..:);)

KOOKE
25-03-09, 14:56
החלפת בושינגים, לדעתי, לא פותרת את הבעיה של חופש במערכת ההינע אלא רק מרככת את המכה וככה פחות מרגישים את התופעה.

כן גם אצלי הוא בועט, אין מנוס מלטפל בבעיה ולאתר את החופשים הגדולים מדיי..

תמיד יהיו חופשים במערכת ההינע של לנדרובר בכלל ודיפנדר בפרט, השאלה היא מהי מידת החופש - או בלשון פשוטה עד כמה חזקה הבעיטה...

שלמה

נ.ב.

יודעי ח"ן..אמרו/ המליצו...להחליף את הסרן האחורי של הדיפנדר 110 בכזה של דיסקברי - אומנם יותר "חלש" אך פחות מועד לפורענות מבחינת חופשים..

כמובן שפיתרון הכי טוב לחופשים בדיפרנציאלים => החלפת הדיפרנציאלים (בית הסטליטים) בנעילות נשלטות...אבל זהו פיתרון קצת יקר...

torchak
25-03-09, 15:10
כמובן שפיתרון הכי טוב לחופשים בדיפרנציאלים => החלפת הדיפרנציאלים (בית הסטליטים) בנעילות נשלטות...אבל זהו פיתרון קצת יקר...

מה לגבי החלפת הדיפרנציאלם בנעילות "אוטומטיות"?

נועם

gali
25-03-09, 17:37
מה לגבי החלפת הדיפרנציאלם בנעילות "אוטומטיות"?

נועם

אוטומטית אתה יכול להתקין רק בסרן האחורי, בקדמי אתה צריך נשלטת.
מנסיון, נעילה אוט' לא מבטלת חופשים.

nirs
25-03-09, 21:59
נעילה אוט' לא מבטלת חופשים.

מניסיוני דווקא כן, בעיקר אם מחליפים בציריות מחוזקות.

מאיר רוטברג
26-03-09, 10:05
שלמה נא הסבר

הדיפנדר בועט בחמור שקנה אותו??

סתאאאם,

החופש דיי מובנה ברכב, "הדוק" זה לא יהיה אף פעם כל חברי עם הדיפנדרים אומרים כי זה קיים,
מכה מעידה על חופש מוגזם ולדעתי הבושינגים לא הפתרון,אולי זה כמו אספרין אבל לא הפתרון

KOOKE
26-03-09, 10:16
מאירקה

לאחר התנסות, החמור הח"מ מעדיף את הבעיטות המעודנות של הג'נטלמן האנגלי מאשר את הבעיטות הברוטליות של הבהמה האמריקקית (טוב בעצם זו אמריקקית שעברה איזו שהיא התאזרחות בארץ..)

שלמה

מאיר רוטברג
26-03-09, 13:45
שלוימלה היקר

מילה רעה אין לי על דיפנדרים ולא הייתה לי

יודע מה, תן לי דיפנדר 110 עם סמול בלוק 5750 עם 250 כ"ס אוטומטי זה הרכב האולטימטיבי

KOOKE
27-03-09, 14:25
אתה יכול לארגן לך כמעט כזה ואפילו חוקי בארץ....

110 + מנוע 3.9 ל' בנזין 192 כ"ס (אומנם אלו סוסים אנגלים עצלים..) + שיפורי מנוע זמינים יחסית, זולים יחסית יגיע גם ל- 250 כ"ס וכמובן גיר אוטומטי זמין ולא ממש יקר והנה יש לך באמת תחליף הולם לפאר תוצרת נצרת...

ואפילו בסופו של דבר יהיה גם יותר זול ממה שהשקעת בתפלצת...

ylrt
01-04-09, 13:01
קניתי את הסט של האוקולונים שג'קי מוכר, הסגולים האלה.
החלפתי את כ ו ל ם (מוטות רדיוס קדמיים+אחוריים+הפן-הארד) רק את הזרוע A עוד לא הבנתי איך מפרקים.
שיחררתי לה את הברגים מהצד של התפוח ולא ממש נראה שמשהו עושה להם חשק לצאת.
בנתיים סגרתי את זה עד שאני אבין מה אני צריך לעשות כדי שהעסק הזה ישתחרר וגם יחזור למקום אח"כ.



לגבי החלפת הבושינגים של זרוע ה- A, יש אתר נחמד עם הסבר מצולם בדיוק לזה:

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=24775

בהצלחה

-->