התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תרמוסטט הפוך מהיכן משיגים



or65
26-02-09, 12:19
אהלן .
אני מעוניין לבנות מעגל אם מה תרמוסטט הפוך .
שיהיה אפשר לכוון את התרמוסטט לנגיד 85 מעלות ואז הוא יפעיל את הוונטה .
אם אפשר לדעת מהיכן משיגים תרמוסטט כזה או שבכלל יש לו שם אחר , עדיפות לאזור המרכז .
אם הזכרון שלי לא מטעה אותי דבר דומה נמצא גם במקררים .
תודה רבה
אור

GodsFather
26-02-09, 12:36
אתה מתכוון לתרמוסטט - ברז לשליטה בזרימת המים עם מפסק חשמלי ? או לשליטה בפעילות הוונטות באופן חשמלי עם רגישות לטמפ' ?

אצלי יש בצינור המים התחתון אחד שלא שולט בזרימת המים אלא בפעילות הוונטה בלבד בהתאם לטמפ הקבועה בהתקן כבר מהייצור שלו. הצינור עצמו מתכתי, יש בו הברגה עילית שאליה מתחבר ההתקן עם חיבור למה שנקרא "סנדלים". מחבר את ההתקן לוונטה (ולמקור חשמל כמובן) והופס זה פועל ברגע שהחום מגיע לטמפ' מסוימת.

ספציפית אצלי, חיברתי גם מתג כך שאוכל לסגור מעגל גם לפני שמגיעים לטמפ' המיועדת, למקרי חירום.

קניתי בחנות חלפים פשוטה ביצחק שדה בעלות של כ50 שקלים. זה נקרא בעגה של המוכר "מפסק וונטות/מאווררים בתוך צינור" (כמה מקורי...)

אעלה תמונות במידת הצורך.

or65
26-02-09, 12:43
מצויין . אני התכוונתי כמובן להפעלת הוונטה ברגישות לטמפרטורה
אני צריך בדיוק מה שיש אצלך ,רק אם תגיד לי מתי הוונטה אצלך נכנסת לפעולה זה יהיה מעולה ?
האם מה שקניתה בא גם אם חיישן משלו או ש ?
תודה .
אור

GodsFather
26-02-09, 12:46
בשביל לדעת בדיוק מתי, אני צריך לפרק את זה כי זה כתוב בצד השני של ההתקן וזה אומר לפתוח קן צרעות/תיבת פנדורה/ התעסקות בחרא רציני...

אני כן יודע שזה מתחיל לפעול כשמד החום אצלי ברכב מתחיל לעלות את קו הרבע התחתון, לעניות דעתי איזור ה70 מעלות - אל תתפוס אותי במילה.
החיישן הוא ההתקן הוא ההברגה - כל הגשעפט זה כמו בורג מאד מאד גדול בקוטרו שמתאים לצינור מתכת ייעודי לכך. קצה ההברגה הוא שני פינים (סנדלים) שאליהם אתה מקשר חשמל+וונטה או כל דבר אחר שתרצה, אפילו סתם נורת חיווי או גם וגם.

תלך לחנויות חלפים בת"א (או אם אתה מכיר במקומות אחרים), תוכל לברר את האפשרויות לטמפ' בחנות.

or65
26-02-09, 16:55
היתי "באוטו ניסים " כי סתם עברתי שם על הדרך , אין לו מושג בכלל על מה אני מדבר .
אם תוכל להפנות אותי למקום ספציפי שקניתה ממנו אודה לך מאוד .

אור

lior_b.s
26-02-09, 17:24
אתה צריך יוניט חום שמותקנת על צינור ברזל ואותו להרכיב על אחד מצינורות המים, עדיף זה שיוצא מהראש שם הטמפ' פחות או יותר זהה לטמפ' בראש...יש כאלו לטמפ' שונות תלוי היכן מתקינים אותן..
אני בניתי כזה לבד כי לא היה לי כח לחפש...

וסתם כי זה כיף...

or65
28-02-09, 18:29
אהלן .
קניתי יוניט כמו שדובר עליה , 2 מגעים , בניתי מעגל חדש והרכבתי את היוניט במקומה המקורי ברדיאטור .
היוניט אמורה להפעיל את המאוורר ב 84 מעלות , אבל בפועל האוטו עובר את זה ואין ונטה .
במידה ומפעילים את המאוורר NONSTOP הכל טוב , אבל האוטו נשאר על 70 מעלות , וזה קומבינה לא משהו בכלל .
בנסיון אחר שלי הגעתי ל 89 מעלות , הוונטה לא נכנסה , כיביתי את הרכב , קפצתי בזריז לקופסא למדוד טמפרטורה , שם היא נמדדה על 69 מעלות ! אומנם המיקום לא בדיוק זהה , אבל האם יכול להיות מצב שפשוט בצד השני של הרדיאטור המים פשוט לא מספיק חמים ולכן היוניט לא נדלקת ?
ממה קורה מצב שכזה ?
אשמח לכל עזרה בנושא .

אור

קיד
28-02-09, 22:34
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=542&page=2
זה עובד אצלי מאז כתיבת הכתבה.
קיד.

eliv1
28-02-09, 23:48
קיד, המעגל שפירטת יעבוד מעולה, אבל אך ורק כפיקוד על ממסר, וחשוב לציין זאת,
הוא לא מסוגל "לדחוף" זרם דרך הוונטה ישירות, וישרף אם מישהו שלא מבין הרבה ינסה לחבר וונטה למוצא מגבר השרת... בכל מקרה, אפשר להוסיף ממסר או להוסיף טרנזיסטור BJT שמסוגל לדחוף את כמות הזרם הנדרשת מהוונטה.

שלומי
01-03-09, 01:18
, אבל האם יכול להיות מצב שפשוט בצד השני של הרדיאטור המים פשוט לא מספיק חמים ולכן היוניט לא נדלקת ?
ממה קורה מצב שכזה ?
אשמח לכל עזרה בנושא .

אור

יכול להיות שהרדיאטור סתום חלקית ואין זרימת מים טובה בתוכו.

or65
01-03-09, 12:45
זה מה שאני חושש ממנו , כי כעיקרון עשיתי החלפה , והבאתי רדיאטור אחר , מאז הסיפור התחיל כנראה.

lior_b.s
01-03-09, 14:33
אם היוניט מותקנת בתחתית הרדיאטור , אתה צריך יוניט שסוגרת מעגל בפחות מ-84 מעלות(השעון שלך לא מראה מספרים מדוייקים נכון?), המים בתחתית הרדיאטור אמורים להיות מקוררים מעט יותר מאשר המים הנכנסים מהראש חזרה לרדיאטור, בכל מקרה היוניט צריכה להיות בכמה מעלות יותר מאשר הערך שבו נפתח הטרמוסטט אחרת הוונטה תעבוד לפני פתיחת הטרמוסטט והמנוע לא יגיע לטמפ' עבודה..
אחרי שתבדוק שהרדיאטור לא סתום תנסה להרכיב יוניט עם ערך נמוך יותר...

ליאור

or65
01-03-09, 17:10
לא שרק נמצאת למטה, אלא גם בצידו השני של הרדיאטור המקום הקר יותר , יוניט אם איזה ערכים אני צריך ? מאיזה טמפרטורה בערך ?
מעבר לזה אני גם חושד בטרמוסטט , איך יכול להיות מצב שבו בעמידה ממש ממושכת במקום , ומאוורר דולק האוטו מטפס ורוצה לעבור את ה90 מעלות . ובכל מקרה עושה רושם כאילו היא רוצה להתחמם מהר מידי , אני מהמר על תרמוסטט תפוס על סגור ? אני צודק ?

תודה רבה על העזרה .
אור

שלומי
04-03-09, 01:23
תוציא את הטרמוסטט ותראה אם הוא נפתח בכוס מים רותחים.

בכל אופן אם מצבו לא ידוע שווה להחליף - הוא לא יקר.

חנן-ג'יפולוג
04-03-09, 10:09
בכל מקרה היוניט צריכה להיות בכמה מעלות יותר מאשר הערך שבו נפתח הטרמוסטט אחרת הוונטה תעבוד לפני פתיחת הטרמוסטט והמנוע לא יגיע לטמפ' עבודה..

גם אם בסיביר הוונטה תעבוד קבוע וטמפ' הנוזל במצנן תהיה קבוע על מינוס 20 מעלות, הטרמוסטט ייסגר וישמור את המנוע בטמפ' עבודה.

עם זאת, אני מסכים עם הרעיון הכללי. אין טעם להתאמץ לקרר את הנוזל לטמפ' נמוכה מדי אם ממילא הטרמוסטט מכוון לטמפ' גבוהה יותר. זה סתם בזבוז אנרגיה ובלאי. ככל שהפרשי הטמפרטורות בין הסביבה ובין נוזל הקירור גדולים יותר כך יעילות מסירת החום מהנוזל לסביבה עולה.

or65
04-03-09, 12:01
אוקי .
מתקדמים קצת , תרמוסטט הוחלף , סודרו כמה נזילות , הוחלפו צינורות מים ,ואז גם הבית תרמוסטט נזכר שהוא צריך לנזול :mad::mad:

GodsFather
04-03-09, 12:47
מאיפה הוא נוזל ? מההברגה ? בדקת שהתרמוסטט מתאים בול ?

or65
04-03-09, 13:22
מאיפה הוא נוזל ? מההברגה ? בדקת שהתרמוסטט מתאים בול ?

אם אתה מכיר אז בלנציה החיבור של הבית תרמוסטט הוא בשני חלקים , החלק של ההברגה היכן שמתחבר התרמוסטט נזל , אבל סודר כנראה , הכי הרבה נחליף גם בית תרמוסטט , מה שקרה זה שכנראה ההברגה שלו נהרסה :(
אבל כרגע נראה יותר טוב ולא נוזל כנראה . טפו טפו .
ונמשיך בתעלומת הוונטה , עוד בדיקה , התנעת הרכב ניקזתי אוויר לפני מהרדיאטור וכשהתנעתי השארתי כבר את הפקק של הקופסא פתוח (סתם משהו שראיתי באינטרנט ) עד לאזור ה 90 מעלות ,חצי שעון שם הוונטה היתה צריכה להיכנס לפעולה ו ? נאדה !
נשימה עמוקה , אז ככה השוואת חום בין הצינורות, העליון של התרמוסטט חם מאוד ואילו התחתון (ממש איפו שממוקמת היוניט ) פושר ובטח שלא חם כמו העליון , מה שבטוח שם 90 מעלות אין .
אני נוטה להאמין שהיונט בטמפ שיש לי 89 69 פשוט לא מתאימה . אני שוב שואל איזה יוניט תתאים לי ? האם בכלל יש אם ערכים יותר נמוכים ?

לגבי החיווט של הוונטה , עשיתי + קבוע לוונטה , והרצתי - עד ליוניט ומהיונט לוונטה , אם פיוז באמצע , כאשר אני עוקף את היוניט ואיך שהמאוור בא לעבוד הפיוז נשרף , משהו בי אומר לי שאני צריך ריילי ? מישהו יכול להסביר מה הדרך הנכונה לחבר את המעגל הזה , ואיך בדיוק מחברים את הריילי ?


אני מתנצל על ריבוי השאלות , ועל היותי טיפה לא ברור , אבל בסוף אם המון עזרה מצדכם נפתור את הבעיה עד סוף השבוע (אני מקווה:cool:)
תודה רבה לכולם על העזרה !

אור

שלומי
04-03-09, 23:19
אתה בטוח שהרדיאטור ומשאבת המים תקינים ?
לא נראה לי שבסחרור נורמלי במע' הקירור יהיה כזה הבדל כשהרכב עומד וללא מאוורר, אולי תשווה לרכב זהה ותקין של מישהוא אחר ?
את כל ההתעסקות התחלת כדי לשפר קרור ?

or65
05-03-09, 02:36
ההתעסקות החלה עם ההוספה לטורבו והכנסת רדיאטור של תמה טורבו ופה כבר התחיל הסיפור אם הוונטה , האמת שאני לא יודע איך בודקים משאבת מים , האם הגיוני שהיא תילך סתם ככה , לפני זה הרכב היה תקין לחלוטין ולעולם לא סבל מבעייה שהוונטה לא נכנסת או משהו כזה .
האם אחד מתוספי הרדיאטור שווים משהו , אני פשוט לא בטוח גם איך בודקים את הרדיאטור , וזה בטח רק מכון יכול לעשות שזה אומר שוב לפרק שוב להרכיב בפעם האלוהים יודע כמה .....

or65
17-03-09, 22:21
ובכן , אני חייב תודה גדולה לכל מי שעזר ! הבעייה הסתדרה . הוחלף הבית תרמוסטט ותרמוסטט חדש , כל נזילה שהיתה פסקה , והוונטה נדלקת בדיוק ב 90 מעלות ומורידה את האוטו ל 80 או 85 בדיוק כמו מהמפעל :D ואני מרוצה .
שוב תודה
אור

lishay7
24-03-09, 11:00
לגבי היוניט יש כמה ערכים אם אני זוכר נכון יש 68-82, 82-92, המספרים הגבוהים מייצגים את טמפ' סגירת מעגל של היוניט (הפעלת הוונטה )והנמוכים את פתיחת המעגל (הפסקת הוונטה),חשוב מאוד שהערכים של התרמוסטט והיוניט לא יתנגשו כי אם טמפ' הפתיחה של התרמוסטט תהיה נמוכה מטמפ' פתיחת המעגל של היוניט אז הוונטה לא תפסיק לעבוד בשאיפה לקרר את המנוע כשהתרמוסטט סגור (אני מקווה שאני ברור)
לגבי החיווט אתה חייב לשים ריליי כי היוניט לא בנויה להעביר דרכה כמות כזו של זרם,רצוי גם לחבר את היוניט כפיקוד מינוס על הריליי שאם יש בעיה עם היוניט (קצר או נתק פנימי) אז מקסימום הוונטות יתחילו לעבוד ולא קצר חס וחלילה.
אני השתמשתי ב-circuit braker מעיין חצי אוטומט במקום פיוז ושמתי אותו בקו פלוס שבין הריליי לבין הוונטה (רגל 87 בריליי ) וההזנה של הריליי (רגליים 30 ו-86) היא ישירות למצבר (מניסיון של שנים כך זה עובד הכי טוב ומחזיק מעמד),את רגל מס' 85 של הריליי חיברתי לאחת הרגליים של היוניט ואת הרגל השניה של היוניט חיברתי למקור מינוס חזק וקבוע וכך אתה מקבל ריליי עם פיקוד מינוס על ידי יוניט,
כל זאת על סמך ניסיון אישי עם המערכת הנ"ל והיא עובדת מצויין.
לי-שי

-->