התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מניעת חדירת מים למנוע מאזור הכנפיים (סופה)



ינון
28-02-09, 20:15
היום ערכתי טבילת אש רטובה לרכב שהביאה לתקיעה וצורך בייבוש מערכת החשמל במנוע.

אגב כאמצעי SOS השתמשתי בטכניקה של אבא שלי וסגולות הקסם של WD40 והרכב אכן חזר לתחייה (האם זה זה התרסיס או פעולת ייבוש?)

האם יש קיטים לסגירה של בית הגלגל ואם כן היכן ניתן להשיג (לא ראיתי אצל ינוביץ)
האם אפשר להכין מגומי כמו שטיח רכב או של מגני בוץ (אני חושש משריפה או התכת הגומי בשל חום המנוע)

האם יש רעינות נוספים לאיטום מערכות החשמל למעט הספריי לחוטים.
אגב קומפרסור אוויר הוא פתרון לא רע לאחר מעשה רק צריך למלא אותו מבעוד מועד (אצלי הוא משתמש במדחס מזגן)

ינון ויותם המטיילים הרטובים:cool:

regev
01-03-09, 00:47
האם המקור לכיבוי היה מים מבתי הגלגלים או מכיוון מטה דווקא?
לסגירת בית הגלגל משמש במקור פלסטיק מאוד דק עם מחברים שהם משהו בין ניטים מפלסטיק לתיקתקים.
לא צריך גומי עבה ששוקל, וזה אמור להיות בסוף קרוב לבלמים יותר מאשר לאיברים חמים בתא המנוע.


ד"ש מתומר ואמא שלו. החדש סתם פשוט בועט בלי קשר.

שלומי
01-03-09, 01:39
תעשה קצת עבודת חיפוש - יש כתבה ישנה באתר על הכנת הרכב לצלילה כולל סיקס (של חנן ?) שנוסע במים עד גובה מכסה המנוע .

ובהמשך מחליף גיר...

צמד המילים "החטא ועונשו" הוביל אותי לכאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6289)

כנראה שאין תחליף לזיכרון טוב לפרטים מיותרים :wink:

ובנוסף - במס' סופות יצא לי להיתקל בכויל סדוק שגרם לאיבוד ניצוץ והדממת מנוע עם סימן ראשון למים.

ינון
01-03-09, 03:47
ברכות להולכים על שתיים ולהפוכים שבועטים לאמא במעיים
אי שם באירופה הקפואה

דרור ברלי
01-03-09, 21:33
במס' סופות יצא לי להיתקל בכויל סדוק שגרם לאיבוד ניצוץ והדממת מנוע עם סימן ראשון למים.


נכון.
ובנוסף:

בהנחה שאנחנו לא עושים הסבה של הסופה לצוללת אלא בסה"כ משפרים את יכולת הרכב לחצות שלוליות גדולות על השביל במהירות בלי המים המשפריצים יגרמו לו לגמגם/לקרטע.

קויל - כפי שנכתב למעלה.
כבלי הצתה - אם צריך להחליף (ישנים) אז תחליף.

מכסה מפלג - מכסה ישן לא צריך גשם ושלוליות כדי לגרום צרות-צרורות. אם הוא הגיע לסוף דרכו אתה תרגיש את זה בקרטועים וגימגומים כבר כשהאוויר מעט יותר לח מהרגיל... אם הג'יפ חדש אצלך ואין לך מושג בן כמה שנים המכסה (או סתם נראה ישן) אז תחליף, העלות זניחה. חשוב לודא שגומיית האטימה של המכסה החדש יושבת במקום כמו שצריך ולא יזיק למרוח מעט גריז מסביב.

מיגון המפלג בשקית פלסטיק - אני החלפתי מכסה וגם עטפתי את המפלג בשקית פלסטיק קטנה ועבה (מהסוג שבתי קפה אורזים בהם טייק-אווי) שני חורים לא גדולים בשני צידי השקית כדי שכבלי ההצתה יוכלו לצאת דרכם לכיוון הפלאגים + הידוק השקית בשני אזיקונים סביב חוטי ההצתה + הידוק באזיקון סביב המפלג עצמו. חשוב מאוד לא להדק עד הסוף! שיהיה ללחות שאולי מצטברת איך לצאת משם. זה כמובן לא איטום כנגד צלילות, אבל לפי איך שהשקית נראית היום (מכוסה ברפש ובוץ) ואיך שהמפלג נראה בפנים (מבריק ודנדש) מסתבר שזה כבר הוכיח את עצמו בגדול בכמה טיולים רטובים בחורף האחרון - בהחלט מונע מהשפריצים המזדמנים מלהגיע למפלג.
אפשר גם למרוח סטיפות נדיבות של גריז על הכבלים והקויל והמפלג - פטנט ישן וטוב אבל מאוד מלוכלך, ומהר מאוד הופך לבוץ שמנוני שמטנף קשות את כל סביבתו. למרות יעילותה המוכחת, אני לא חסיד של השיטה הזו.

סגירת מרווחים בבתי הגלגל - תחתוך שטיחי גומי ישנים לפי צורת הכנף הפנימית/בית הגלגל ותחבר לחורים הקיימים בפח עם ניטים/ברגים. שוב - זה לא איטום הרמטי אבל ימנע מחלק מהשפריצים מלהגיע לתוך תא המנוע, ועדיין יאפשר למים שכן נכנסו לזלוג החוצה.

ואחרון חביב - תוודא הימצאות מגן-הרפש המקורי שעשוי פח מתחת לרדיאטור. זה מין "שובר גלים" קטן שלא נמצא שם סתם.

ינון
01-03-09, 22:41
הרכב אצלי כשבועיים.
האמת שלא נראה לי שישנו מגן רדיאטור אבל את החלק הזה די פשוט לבנות עם זוג מספרי פח וכעת שאני חושב על כך ישנו מפעל לייצור ארונות חשמל (אוטומט)שהסכים לייצר לי גג חליפי לסופה הקודמת ובמחיר די שפוי (עובי 3 מ"מ ) וייתכן כי אני יעזר בהם לבניית סגירה לבית הכנפיים וכעת שאתה מציין את המגן בתחתית הרדיאטור אני אכין גם לשם סגירה.

אגב שאלה נוספת הרכב אינו מגיע לטמפרטורת עבודה (עובד על כ70 מעלות) כיצד אני יכול לבדוק את הטרמוסטט (אני מקווה שלא טעיתי בשם) שאחראי על פתיחת מעברי המים האם ייתכן כי זה קשור לכך שהחימום ברכב אינו עובד? (הצינורות מחוברים) אגב עברתי על התרשימים של המערכת ונדמה לי שישנה צינורית וואקום השולטת על אחד התריסים האם אני טועה (הסופה שלי מודל 94 )
נראה לי כי הדגמים החדשים יותר יותר מסובכים לפירוק מאשר ה92
תודה ינון

דרור ברלי
01-03-09, 23:45
טמפרטורת עבודה נמוכה = הטרמוסטט שלך תקוע (פתוח). הטרמוסטט נמצא בתוך פלאנג' המים הקדמי (מחובר בחלק הקדמי של הראש). עלות טרמוסטט זניחה לגמרי, אז אל תקנה משהו סיני זול.
גם אצלי היתה בעיה דומה. בקיץ הוא יעבור 70 מעלות, ויישאר תקוע על 80 בערך... גם זה לא תקין - טמפרטורת העבודה הנכונה היא סביב 100 מעלות. גם 90-95 זה בסדר.
היום, עם טרמוסטט חדש, הסופה 95' שלי עובדת סביב 85-90 מעלות ובקיץ סביב 90-95 גם תחת מאמץ מתמשך. רדיאטור 3 שורות הווי-דיוטי הוא כנראה הסיבה לקירור המשובח.

באשר למערכת החימום - נשמע לי מוזר אבל אצלי החימום תמיד עבד מצוין ולכן מעולם לא פירקתי כדי לראות איך כל העסק בנוי... על משקל "מה שלא מתקלקל - לא נוגעים". וזה אחד הדברים הבודדים שעוד לא התקלקלו בסופה....
אתה אומר שהצנרת מחוברת. האם המפוח החשמלי של מערכת החימום שלך עובד?

ינון
03-03-09, 18:45
שלום דרור
ברכב שלי מותקן רדיאטור שלוש שורות וכפי הנראה זה הפלאנז' שדפוק ברכב
במסגרת יישור הקו שבא אלינו לטובה החלק יוחלף יחד עם צנרת חוטי פלאג ומכסה (יתכן וגם קוייל)
באשר למערכת החימום המוח עובד יפה וגם ישנו הכבל שמגיע לתריס (לא פרקתי את חלקו התחתון של הדשבורד) נראה לי כי הבעייה נעוצה בתריס שלא נפתח שאמור להסיט את האוויר דרך רדיאטור החימום.
שאלה
אם הרדיאטור חימום סתום האם זה אמור להשפיע על כל זרימת המיים של מערכת הקירור (זו מערכת סגורה העובדת בסירקולציה)?
ינון

shmil
03-03-09, 21:51
שלום דרור

שאלה
אם הרדיאטור חימום סתום האם זה אמור להשפיע על כל זרימת המיים של מערכת הקירור (זו מערכת סגורה העובדת בסירקולציה)?
ינון

לא.
זה bypass

ינון
03-03-09, 22:05
כלומר המעקף מורכב משתי יציאות T אחד כניסה ואחד יציאה?

shmil
03-03-09, 22:16
זה לא T.
אלו פתחים נוספים מובנים במשאבת המים.

ינון
03-03-09, 22:35
הבנתי אני בדרכי לדיאגרמות לראות כיצד זה בנוי
אגב (בזמן שענית לי) העלתי עוד שאלה לגבי התקנת ברז מכני על גבי הצינורות המובילים את נוזל הקירור לתא הנוסעים להבנתי זה לא יפגע במערכת הקירור האם אני צודק?
ינון

-->