צפייה בגרסה מלאה : האם ניתן להתקין ברז למערכת החימום בסופה?
ראשית אני מתנצל שאני שואל הרבה שאלות אבל אני מעדיף לתכנן את צעדי לפני שאני מתחיל לסדר דברים.
להבנתי(בעזרת אנשים טובים מהפורום) ישנו מעקף שיוצא ממערכת הקירור של הרכב ופונה לעבר תא הנהג. לפיכך ניתן להתקין ברז מכני בתא המנוע (ברזהזזה פשוט של קו מים ) שלמעשה יווסת את הכניסה למערכת החימום ברכב עד מצב של סגירה מוחלטת של מערכת החימום וזאת בלי לפגוע ביכולת הקירור של המנוע.
היתרון שאני רואה פה הוא: :idea:
1. בקיץ פחות חום יחדור לתא הנוסעים.
2. ביטול הצורך להתעסק עם מנוע הוואקום של דלת כניסת האוויר (קיבוע הדלת במצב פתוח)
3.והיה וישנה נזילה מהרדיאטור החימום סוגרים ברז ומחליפים רדיאטור.
האם זה נכון עד כאן?
האם ניתן להגיע לרדיאטור החימום דרך פתח האוויר שנמצא לפני השימשה הקידמית?
שוב תודה ינון
six 4 life
03-03-09, 22:32
אפשרי ומבוצע על לא מעט ג'יפים.
נראה לי שזה יהיה פתרון הקסם שאליו אני אפנה
אשמח לעוד חוות דעת ועצות מעשיות לביצוע
תודה ולילה טוב
ינון
six 4 life
03-03-09, 22:44
את הברז תמקם על צינור כניסת המים אל מערכת החימום- שיוצא מהחלק העליון של משאבת המים לכיוון תא הנוסעים.
בהצלחה.
1. בקיץ פחות חום יחדור לתא הנוסעים.
2. ביטול הצורך להתעסק עם מנוע הוואקום של דלת כניסת האוויר (קיבוע הדלת במצב פתוח)
3.והיה וישנה נזילה מהרדיאטור החימום סוגרים ברז ומחליפים רדיאטור.
האם זה נכון עד כאן?
כמעט נכון עד כאן. לא בטוח שזה ואקום ולא מנוף, אבל לא עקרוני.
כמו שאמר ארז, מבוצע בהמון גי'פים.
האם ניתן להגיע לרדיאטור החימום דרך פתח האוויר שנמצא לפני השימשה הקידמית?
לא, לא ניתן להגיע משם כדי להחליף/להציא/לבדוק.
.....
.והיה וישנה נזילה מהרדיאטור החימום סוגרים ברז ומחליפים רדיאטור.
שמיל -
ע"מ לבודד נזילה מהרדיאטור הפנימי לא צריך שני ברזים (אחד על הכניסה לרדיאטור הפנימי והשני על היציאה) ?
למה שמע' הקירור לא תמשיך להתרוקן דרך צינור החזרה ?
שמיל -
ע"מ לבודד נזילה מהרדיאטור הפנימי לא צריך שני ברזים (אחד על הכניסה לרדיאטור הפנימי והשני על היציאה) ?
למה שמע' הקירור לא תמשיך להתרוקן דרך צינור החזרה ?
כי כשמחליפים סוגרים את צינור החזרה בצביטה עם ג'אבקה, וכך היא לא מתרוקנת.
לא התכוונתי להחלפה אלא לנזילה מהרדיאטור
ברז נוסף יאפשר המשך נסיעה במצב בו רדיאטור פנימי דולף ודחיית הטיפול בתקלה עד ש...
בנזילה אתה מנתק צינור אחד ומחבר אותו אל המוצא של השני, ופשוט עושה לופ קטן, ללא המשוב:p
עדיף להשתמש בברז מתכת כי הוא חשוף לחום המים שבאים מהמנוע. ברז כדורי של 1/2 צול עם מחברי ברוש מפליז בקצוות נכנס על הקו ליד קיר האש. כדאי לקחת דוגמת צינור לחנות כדי להתאים את מידות הברז והמחברים. השינוי מוריד את הטמפרטוטרה בתא הנוסעים באופן מוחשי כי מערכת החימום בסופה תמיד פתוחה והרדיאטור תמיד מתחמם.
ארז
סגירת המעגל הקצר של מערכת הקירור אינה צעד חכם.
ניתוק יחידת החימום יהיה ע"י מעקף.
יש להתקין 2 ברזים. אחד סגור בקיץ, ואילו השני סגור בחורף.
מומלץ שהציוד המתכתי יהיה מפלב"מ, פליז, בכדי למנוי יצירת תא גלווני.
צינור המים המקורי הינו בקוטר 11/16"
בברכה,
קיד.
בנזילה אתה מנתק צינור אחד ומחבר אותו אל המוצא של השני, ופשוט עושה לופ קטן, ללא המשוב:p
בשביל זה לא צריך ברז ...
סגירת המעגל הקצר של מערכת הקירור אינה צעד חכם.
ניתוק יחידת החימום יהיה ע"י מעקף.
הי קיד,
מדוע ? תוכל להרחיב בבקשה ?
קיד שלום וחג שמח
משהו לא ברור לי בדוגמה שהכנת
האם לא מספיק ברז אחד לאחר הטי מכיוון המנוע?
ולכל היותר לחר אחד ליציאה מכיוון הרדיאטור
אשמח להסבר
אגב מה זה תא גלווני (קשור בקורזיה?)
שוב תודה ינון
תפקיד המעגל הקצר הוא ויסות החום במנוע כאשר הטרמוסטט סגור.
משאבת המים מזרימה את המים החמים מראש המנוע, אל בלוק הצילינדרים. ללא מעגל קצר, יהיה ראש מהנוע חם מאוד ביחס לבלוק. הפרשי חום אלה אלולים לגרום לעיוות בין הבלוק וראש המנוע. הדבר חמור במיוחד במנועי I6. במנועים טוריים ארוכים קיים מפל טמפרטורות בין הראש הראשון לראש האחרון. המעגל הקצר מבטיח סיחרור של נוזל הקירור גם כאשר הטרמוסטט סגור.
תא גללוני קשור ליצירת מתח חשמלי בין מתכות כאשר יש נוזל מוליך (אלקטרוליט) בניהן.
ככלל, מגזניום, אבץ ואלומיניום יסבלו ראשונים. התופעה נקראת קורוזיית מיהול. שימוש במחברי מים ביתיים מצופים אבץ (גילוון) הוא מקור לצרות.
הסיבה לשני הברזים בשיטה הנ"ל היא שבכל עת הראדיאטור הפנימי מוצף במים. נכון אין בו סיחרור של נוזל קירור, ולכן הוא אינו חם, אך הוא לעולם לא יהיה יבש. יבוש הרדיאטור הפנימי יגרום לו לקורוזיה מואצת. מעבר לכך, החלפה בין מצבי הברזים מבטיחה בחורף תפוקה מלאה ממערכת החימום המצויינת בסופה.
בברכה,
קיד.
לפי מה שהבנתי יש שני יציאות טי המתחברות לכניסה תקן אותי אם אני טועה אך יש גם להוסיף טי אפילו 2 ביציאה (מים החוזרים למנוע?)
שוב תודה
הי קיד,
יש מצב שאתה מצרף ציור סכמטי של הצינורות ומחברי הטי, אני לא בטוח שירדתי לסוף דעתך...
ומכיוון שרדיאטור החימום שלי סיים את חייו, אני מעוניין להחליף אותו ועל הדרך לעשות את מה שמומלץ כאן...
תודה
אפשר להתקין ברז 4 כיווני (Heater valve בגוגל) כמקובל ברוב המכוניות, לא? מצ"ב תמונה של ברז מצ'רוקי, מופעל ואקום אבל יש גם מכאניים מופעלי כבל ממכוניות אחרות. עולה 25-30$.
http://i168.photobucket.com/albums/u196/chasdwitt/heatervalve.gif
http://i11.ebayimg.com/01/i/001/0e/48/2e15_1.JPG?set_id=800005007
סופת המדבר
08-03-09, 22:53
שרשור מעניין..
אני גם יאמץ תרעיון כי אתמול עם החום שהיה התבשלתי באוטו..
אבל אני רוצה להבין משהו
קיד..
אתה עושה חיבור בין שתי הצינורות ע''י שתי Tיים עם ברז בינהם
ובT שיושב על הצינור שנכנס לרדיאטור חימום אתה שם ברז אחרי הT
ז'תומרת שבקיץ פותחים את הברז שמקשר בין שתי הצינורות וסוגרים
את זה שנכנס לרדיאטור? ואז המים החמים באים לכיוון הרדיאטור
לא יכולים לעבור וחוזרים דרך הברז המקשר...? נכון???
ובחורף סוגרים את הברז המקשר (מפרידים בין שתי הצינורות)
ופותחים את הברז שנכנס לרדיאטור... מחזירים את המעגל לקדמותו??
הבנתי נכון? לזה התכוון המשורר?
הי נמרוד,
אני מניח שהחלק שאתה מדבר עליו עושה את אותה הפעולה שקיד מדבר עלייה, מה שלא הבנתי זה איך אני שולט על איזה ברז פתוח ואיזה סגור??
הבנתי שיש חיבור לכבל או לחלק שמופעל על ואקום, אבל עד כמה שאני יודע אין לנו בסופה לאן לחבר את הכבל הזה או שאני טועה??
שרשור מעניין..
אני גם יאמץ תרעיון כי אתמול עם החום שהיה התבשלתי באוטו..
אבל אני רוצה להבין משהו
קיד..
אתה עושה חיבור בין שתי הצינורות ע''י שתי Tיים עם ברז בינהם
ובT שיושב על הצינור שנכנס לרדיאטור חימום אתה שם ברז אחרי הT
ז'תומרת שבקיץ פותחים את הברז שמקשר בין שתי הצינורות וסוגרים
את זה שנכנס לרדיאטור? ואז המים החמים באים לכיוון הרדיאטור
לא יכולים לעבור וחוזרים דרך הברז המקשר...? נכון???
ובחורף סוגרים את הברז המקשר (מפרידים בין שתי הצינורות)
ופותחים את הברז שנכנס לרדיאטור... מחזירים את המעגל לקדמותו??
הבנתי נכון? לזה התכוון המשורר?
הבנת מצויין.
אפשר להתקין ברז 4 כיווני (Heater valve בגוגל) כמקובל ברוב המכוניות, לא? מצ"ב תמונה של ברז מצ'רוקי, מופעל ואקום אבל יש גם מכאניים מופעלי כבל ממכוניות אחרות. עולה 25-30$.
נמרוד, הברזים האלה יוצאים משימוש משתי סיבות, בעצם שלוש.
סיבה א, אמינות. דליפות מים מציר ההפעלה של הברז הם תקלה עתידית בסיכוי של 100%.
סיבה ב, הברזים מווסתים את החום גרוע. הם לא לינאריים בגלל אופיין הזרימה. לכן הטחלפו בברזים חשמליים PWM.
סיבה ג, הם לעולם לא אוטמים הרמטי. ה"קלפה" לעולם לא מגיעה לסגירה בכדי למנוע תפיסה מכנית. למעשה ברב הברזים המנגנון בנוי כל שלא ייצור אטימה.
אל תאמין לי, תבדוק את רכבי היוקרה מאירופה.
בברכה,
קיד.
אני מאמין לך קיד. בוודאי לגבי א' - אני מכיר את הברז הזה כי כבר החלפתי אותו...:D (וסיפור ההחלפה ראוי למצעד האידיוטים). רק הצעתי פתרון נוסף פשוט וזול.
הי קיד,
יש מצב שאתה מצרף ציור סכמטי של המערכת??
סופת המדבר
12-03-09, 00:43
קיד.
אם מה שאמרתי נכון אז אני מבין שהתמונות ששמת
לא ספציפיות של המערכת הזאת
כי שתי הצינורות מים בסופה קרובים אחד לשני
ובתמונות רואים שהTיים המחברים בין הצינורות רחוקים אחד מהשני.
אז זה משהו שבנוי בצורה אחרת?
או שהתמונה להמכשה בלבד? תודה..
שלום,
עקב תאונת עבודה קלה, אני מושבת לבית לשבועיים לצערי, והשעמום הורג אותי... אני מעוניין לטפל במע' החימום, ואם מישהו יכול להעלות ציור סכמטי של המע' שקיד תיאר אני אשמח...
תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.