PDA

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי : למה לא להגביה ע"י הוזזת הסרן מתחת לקפיצים עלים ?



תמיר .א.
09-03-09, 18:38
בכול הטיוטה היילקסים הגבוהות,

זה בא מקורי מהחברה כמובן, הקפיצים עלים הם מעל הסרן,

בסמוראי, כמו בסופה ועוד הרבה רכבים, הקפיצים מתחת לסרן,

לא פשוט יותר להגביה ע"י העברת הקפיצי העלים אל מעל הסרן ?

מה הקא'ץ פה ? בטוח המון חשבו על זה קודם ?

ומה המידה המקסימלית שאפשר להכניס לסמוראי ? תודה.

kobiarava
09-03-09, 18:52
S.P.O.A, או בעברית-שינוי מבני...

תמיר .א.
09-03-09, 19:20
ואם אני יעשה את זה אחרי טסט ?

ולהגביהה ע"י הוספת מתכות למיניהן זה לא שינוי מבנה ?

torchak
09-03-09, 19:35
S.P.O.A, או בעברית-שינוי מבני...

רק כדי לחדד S P O A = Spring Over Axe פשוטו כמשמעו, הקפיצים מעל העלים.
אכן, בהיילקסים זה מגיע מקורי מהחברה ורוב הרכבים עם קבצי עלים מגיעים כאשר העלים עוברים מתחת לקפיץ.
ניתן לעשות את זה ע"י קיטים למניהם אבל בשביל להגביה רכב יש פטנטים הרבה פחות צורמים לעיין לבוחני רכב, לדעתי לפחות - אין טעם להסתכן בשינוי מבנה בלתי חוקי שלא ניתן להרשות אותו, מה עוד שיש שיטות אחרות.

בהצלחה.

זאביק
09-03-09, 20:55
מה הקא'ץ פה ?

זה אפשרי. עשו, עושים ויעשו את זה (בעיקר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות).
אבל, יש לזה המון השלכות :
1) ההגבהה (באופן יחסי) מאוד גבוהה לרכב כזה קטן, ואתה מאבד המון יציבות
2) ברקסים - צריך להאריך צינורות ברקס
3) דרייבשפט - צריך להאריך אותם
4) בנוסף ל-#3, יש צורך לאזן מחדש את הזוויות של הדרייבשפט והסרנים, להכניס CV בגלל הזוויות הגדולות שהדרייבשפט יעבדו בהם.
ועוד ...

בקיצור, זה לא רק לפרק את הסרנים, לרתך תושבות חדשות למעלה ולחבר.

asafk
09-03-09, 21:40
תעשה חיפוש בפורום. עניתי באריכות על הסיבות לכך- בראשונה גיאומטריית ההגה לא מתאימה לתצורה הזו.

אסף.

itay
09-03-09, 22:00
אני מחכה שמישהו ספציפי יגיב לשרשור, איך שאני מכיר אותו, משהו מתבשל אצלו.....:mrgreen::mrgreen:

כמי שהיה שותף לתהליך כזה (לא לרכב שלי), אני יכול להעיד שהעבודה לא נגמרת בלשים את הסרן מתחת לקפיצים. זה החלק הקל יותר (והמסוכן יותר :rolleyes:...)
זה ממשיך בכל השינויים שהוזכרו בתגובות מעלי - צינורות בלם, זויות ואורכי דרישאפטים, תיקון גיאומטריית ההיגוי וכו'.
השד לא כזה נורא אבל יש הרבה דברים לעשות....

איתי.

ohadw50
09-03-09, 23:14
[quote=itay;237842]אני מחכה שמישהו ספציפי יגיב לשרשור, איך שאני מכיר אותו, משהו מתבשל אצלו.....:mrgreen::mrgreen:

איפה מלך הSPOA :D,

מוזר לי הוא בדרך כלל עונה ראשון לכל שאלה כאן בפורום ,

ברלה ברלה צא החוצה אמא ואבא יעשו לך SPOA.

אני רק יכול להגיד שזה נראה טוב !!!! וזה גבוה !!!

GodsFather
15-03-09, 00:24
לא יודע איך פספסתי את השרשור הזה, אבל משהסבו את תשומת ליבי , להלן דברי לאחר חודשיים עם SPOA שנעשה ותוכנן בקפידה ותוך התחשבות בכל הפגמים שהוצבו על ידי אלה שניסו בעבר וכשלו.
לא רציתי לספר על זה אבל זה התבקש.

צריך להבדיל בין מספר דברים ובראש ובראשונה עניין ההגבהה. אם רוצים להגביה סמוראי, לא חייבים SPOA ולרוב אפילו עדיף שלא לפנות לSPOA. מעבר לעירגול רגיל והוספת עלים, יש קיטים מעולים שנותנים אחלה גובה וגם מהלך מתלה. חלקם כוללים החלפת העלים לארוכים יותר, חלקם מחייבים גם מיקום מחדש של חיבורי העלים לשלדה, חלקם מחליפים את הנדנדות לארוכות ואו מתקפלות וכו'. הגבהת הסמוראי באופן לא פרופורציונלי, פוגע ביציבות המעורערת גם ככה של הרכב. העברת העלים מעל הסרן מבלי להשטיח אותם אינה ריאלית, נקודה.

SPOA בסמוראי הוא לא חוקי, לא משנה מי עושה אותו וכמה נכון הוא עושה אותו. גם אחרי טסט, גם לפני טסט , לא משנה מה תעשה , אם בוחן יבדוק , אם תעשה תאונה , אם מישהו יפתח עלייך עין, אתה בצרות, אין לך מה להתווכח או להתחכם, הוספת מתכות וכל שאר הדברים שתגיד לא יתקבלו בעיני השוטר/בוחן ואם תגיע למשפט תצטרך להביא 7 טון מומחים ובוכטה כסף בשביל לצאת מהסיפור הזה בלי פגע. הגבהות שנעשות על ידי קפיצאי מוסמך, מקבלות גם אישור (לפחות אצל מי שאני עשיתי עד הSPOA) ולכן אפשר, תיאורתית, לגשת לעמדה מספר 1 ולרשום "הגבהה" ברשיון ולהיות בטוחים ומבוטחים. עד כאן ההתייחסות לחוק, אבקש לא להגיב לדברים אלו כי הם נטחנים עם כל אחד חדש שמגיע לכאן.

אז למה צריך SPOA ? או - למה אני רציתי SPOA

1. העברת העלים מעל הסרן, נותן בראש ובראשונה קלירנס בתחתית הרכב. עצם ההעברה של העלים נותן שיפור של 10-12 ס"מ,קוטר הצינור (בית הסרן) ותלוי בכמות העלים ועובי התושבת בלי קשר לעירגולים וכד'. כשאני עובר בשטח מסולע, אני מגרד פחות סלעים בתחתית. כשאני בבוץ, אני מתחכך בעומק יותר גדול ממקודם, כשאני בחול אני מתחכך פחות ממקודם.

2. העברת העלים מאפשרת השטחתם מבלי לפגוע בגובה הרכב ואז מהלך הפתיחה והרכות/נוחות של הנסיעה משתפרים, החסרון הוא במהלך הסגירה שנפגע אם כי בצורה מועטה בהשוואה לשיפור שניתן, ובמיוחד אם סט העלים שיש לכם עמיד דיו גם בכיפוף הפוך של העלה שנגרם במקרים קיצוניים ולא מתוכננים נכון, גובל תחתון בסט העלים בשילוב במפ-סטופ מכוון כראוי, מסייע גם כן בשמירה על שלמות העלים.

3. אני נוסע עם 235 ועלים שטוחים, זה נותן את הגובה הנכון לרכב מבלי להיראות בולט מרחוק, אם ארצה לעלות במידת הצמיג, נאמר ל31-32, לא אפסיד מהלך מתלה משמעותי גם אם אערגל באינץ' או שניים ומבלי להאריך נדנדות.

עם מידה יותר קטנה מ235, המראה של הSPOA יהיה מגוחך כמו שחקן כדורסל בנעלי עקב.

4. זה ייחודי ובא לי להיות כזה אפילו שיש לי איבר מין גדול מספיק (גם בזה אני ייחודי). רציתי לראות שאני יכול, רציתי לראות אם באמת זה נורא או שמי שעשה את זה לפני פשוט לא עשה את זה עד הסוף כמו שצריך - הוכחתי את צדקתי.
------------------------------------

נקודה קטנה לאסף - התייחסותך למערכת ההיגוי בהיילקס לא קשורה לSPOA בסמוראי אלא לחיבור שאקל-רברס, שזה יתרון נוסף שיש במערכת של היילקס שאין בסמוראי, מערכת שמצריכה תכנון בפני עצמה או קיט מוכן מחו"ל. גם לזה אני אגיע ביום מן הימים, אבל זה לא הנושא כרגע.
SPOA בסמוראי מצריך מוט הגה ארוך יותר כפיצוי על המרחק שנוצר ויש אפשרות להרכיב מוט Z או להעביר את המוט מעלה על תושבת חדשה ( נקרא גם OTT בארצות ניכר).

אז מה צריך בשביל SPOA נכון ?

1. מיקום תושבות מדויק ומחושב על בית הסרן (אין חובה בסיבוב הסרן לכיוון הטרנספר, אבל אם אפשר אז עדיף, זה יקל בייצור דרייבשאפטים יותר זולים ואפילו לפעמים יכול לחסוך ייצור דרייבשאפטים ופשוט להסתפק בספייסרים) אופציה אחרת היא רכישת תושבות BOLT-ON מוכנות מחו"ל ואז פשוט שמים את התושבת על הסרן ועליה את העלים. כמובן שצריך יו-בולטים חדשים וארוכים יותר, מלבניים ולא עגולים, פלטת לחץ קטנה עם מגרעות שתהיה מעל העלים ותשמור שהיו-בולטים לא יזוזו ממקומם וכמובן מיקום מחדש של הסנטר-בולט.

2. צינורות בלם ארוכים יותר, כמה ארוכים ? תדע אחרי שתרכיב הכל ותפתח מהלך. אצלי הם 22 ס"מ יותר ארוכים מהמקור.

3. מיקום במפ-סטופים חדשים, מדידה על הדרך של סעיף 2, אצלי בניתי במפ-סטופ מתכוונן, כדי שלא אצטרך להטריד רתכים כלשהם בעתיד.

4. מוט הגה בתצורת Z או מערכת OTT (המערכת האחרונה יקרה יותר לייצור אך פותרת בעיית במפ-סטיר, אני צמצמתי את הבעיה הזו עם בולם הגה של טאף-דוג בעל קפיץ "מחזיר")

5. השטחת העלים והחלפת הנדנדות הקדמיות לנדנדות באורך מקורי (בהנחה ועד כה היו נדנדות ארוכות יותר), זאת על מנת למנוע שיוט שנוצר כתוצאה מהריכוך של העלים. יש עוד אפשרויות משחק עם הנדנדות, בשבילי החזרת המקור הספיקה.

6. מיקום תושבות בולמים מחדש , מאחור במיוחד אך גם מקדימה צריך. במקרה שלי ומכוון שהגשר האחורי המקורי נרקב, בניתי בעזרתו של איתי, גשר חדש מפרופיל 50 מ"מ שנכנס בול ברווח בין הבודי לשלדה. בפרופיל הזה העברתי 4 זוגות ברגים בנקודות שונות על מנת להתאים את הבולם הנכון בבוא העת.

7. דרייאבשפטים חדשים - הארכת חיבור הנקבה בדרייבשאפט הקדמי עשה את העבודה מבלי שאשפוך יותר מידי כסף. באחורי חיזקתי את הדרייבשאפט והחלפתי לצלבים של סיקס, בעלי אפשרות לזוית הרבה יותר גדולה. אם לא האפשרות הזו, הייתי צריך לסובב את הסרן כדי שלא להזיק בפתיחת מהלכים.

אם יש לך ליפט או מקום עבודה טוב - הרווחת. במקרה שלי לא היה לא את זה ולא את זה. החניה ברחוב שלי היא בשיפוע חריף, יש לי פקחים שלא אהבו את הרעיון של עבודה עם דיסק, רתכת , מקדחת עמוד, כמובן שכל הדברים הללו מונעים גם סיום העבודה ביום אחד או יומיים ומצריכים כמה ימי עבודה חצויים.

זה המקום להודות לאיתי שהצטרף לשגעון שלי ועזר (יותר נכון עשה את רוב העבודה), נפצע, דימם , צעק, צחק , התלכלך ומה לא.

והנה קצת תמונות.

GodsFather
15-03-09, 00:28
ועוד קצת.

לסיכום - היה שווה ואני אוהב את זה. זה לא אומר שכולם יאהבו את זה, אבל אני כן.

מהלך מתלה מספק (ברוב התמונות יש לי עוד לאן לפתוח), קלירנס מספק, נוחות נסיעה מספקת, עכשיו רק צריך ללמוד לנהוג כמו שצריך :)

בומס הקופץ
15-03-09, 04:54
איך בנית את הבאמפ סטופ המתכוונן?

GodsFather
15-03-09, 09:56
ריתכנו פרופיל במקום שבו היה הבמפ-סטופ המקורי (לאחר שהורדנו אותו עם דיסק וריתכנו במקום החור שנותר בשלדה, פלטת מתכת עבה ורחבה בהתאם לרוחב השלדה) לתוכו השחלנו פרופיל שבקצהו חיברנו במפ-סטופ אוניברסלי מגומי שקונים בכל חנות חלפים. קדחנו כמה חורים בפרופיל ואני יכול להזיז את הבמפסטופ למעלה ולמטה עד מציאת הגובה האופטימלי. אעלה תמונות של זה גם, לא טרחתי לצלם את זה משום מה.

RAMURAI
15-03-09, 21:18
כל הכבוד אמיר.
תמונות סוף. אתה יכול להזמין אחרים גם לבוץ אתה לא חייב לבד.
אז מה הוחלט? הבחור רוצה SPOA או לא???

asafk
15-03-09, 22:54
אמיר, יופי של עבודה.
לראשונה, אני רואה הסבה ברמה כזו, נראה שבאמת נתת תשומת לב לכל הפרטים.
ושוב, למי שמתכנן כזו הסבה - הדבר הבעייתי ביותר הוא פתרון של גאומטריית ההיגוי. אמיר האריך את המוט, וגם עשה אותו צורתי, זה לא הפתרון היחיד (אפשרי לייצר הי-סטיר במקום) אבל אל תקלו ראש בזה, גם לא בדברים אחרים שדורשים בזמן התכנון התייחסות לכל טווח התנועה של הסרן. לכל תפוח יש קצה מהלך, גאומטריית מוטות עלולה להיכלב ולהתהפך, וכן הלאה.

אסף.

GodsFather
15-03-09, 23:18
גאומטריית מוטות עלולה להיכלב ולהתהפך, וכן הלאה.



אסף , תודה על הדברים. אשמח אם תוכל להסביר את המשפט הזה לעומק.

מוט ההגה שלי מותאם להגבהה של 4.5" , בדיוק השינוי שיוצר המעבר לSPOA, עם תפוחים בעלי אפשרות גירוז.

OTT/HI-STEER מצריך תושבות יקרות יותר לייבוא/מציאה בארץ ועוד מספר אובייקטים שהיו מעלים את עלות הפרויקט באופן משמעותי.

ובעניין פתיחת המהלך, אני שוקל בימים אלה מעבר לML , דבר שאמור לתת מהלך עוד יותר גדול. אבל זה לדיון אחר.

asafk
16-03-09, 21:02
קצת קשה לי להסביר בלי תמונות... אבל ננסה.
מכניזם של הגה עובד, למשל, כאשר מוט אחד דוחף את השני כשביניהם יש זווית מסויימת. אם הזווית משתנה עד כדי שהגאומטריה מתהפכת, אתה עלול להגיע למצב של הגה תפוס - אי אפשר להחזיר אותו. זה עלול לקרות כאשר המתלה פתוח עד הסוף וגם ההגה מסובב, ואז הזווית בין שני מוטות היא 0- במקרה שלך זה יכול לקרות בין דראלינק לפיטמן, אפילו, אם לא משנים את הגאומטריה של הדראגלינק. כיוון שנתת לזה תשומת לב נשאר רק לבדוק את כל מצבי הקיצון, אבל האזהרה בעינה לכל מי שמשנה גאומטריית מתלה קדמי.

אסף.

-->