צפייה בגרסה מלאה : בלמים קדמיים לסופה
הגיע הזמן להחליף.
רפידות כמובן, וגם את הצלחות - החריצים כבר ברמה של תעלות, אין מספיק "בשר", ואי אפשר לחרוט. חייבים להחליף.
איך לבצע זאת לבד, והכי חשוב - כמו שצריך? כעיקרון זו לא אמורה להיות בעיה, ואני יודע איך עושים את זה. אבל בלמים זה לא משחק, וכאן אין מקום לטעויות ול"שכר לימוד". זה חייב להצליח במכה ראשונה.
סדר פעולות נכון? למה לשים לב? הבנתי שיש בעיה בכיוון הרפידות? קשה ללחוץ אותן כשמכניסים את הקליפר למקום?
עצות ממבינים בבקשה?
והאם יש מישהו שעשה זאת בעבר ו"שולט בחומר", כמו שאומרים, ומוכן להשגיח עלי כשאני מבצע את זה?
מחר בין שתיים לארבע אם מתאים לך לעבור דרכי בדרך לבור, יקח לנו חצי שעה בערך.
דרור בוקר טוב
אין אפשרות לטעות, פשוט אין
פירקת גלגל, פרקת קליפר שלושה ברגים .......תוציא את הרפידות ותכניס את החדשות בדיוק באותה צורה, יש רק אפשרות אחת שהם יכולים להיכנס וגם כתוב עליהם ימין או שמאל, כדאי לפני כן להכניס את הבוכנות עד הסוף , פותחים את מכסה מילוי נוזל הבלמים ולוחצים את הבוכנות פנימה טיפה בכח.................אח"כ תחליף את הצלחת , תרכיב את הקליפר בחזרה ,שים לב ששתי המגרעות יושבות במקום .........סגור ברגים תרכיב גלגל ונגמר הסיפור
אחרי שסיימת בשני הצדדים וסגרת בחזרה את מכסה מילוי נוזל הבלמים וכמובן השלמת אם היה חוסר, תניע את האוטו ותלחץ על דוושת הבלם , אם הדוושה יורדת נמוך אז צריך לנקז אוויר מהמערכת , מפתח 8, אוטו מונע ,מישהו יושב ומפמפם מספר פעמים , ומשאיר את הדוושה לחוצה עד הסוף, תפתח את הבורג , ייצא שפריץ תסגור חזרה, וחוזר חלילה עד שיוצא נוזל נקי,וכך בכל הצדדים , לאחר מכן להשלים שוב נוזל בלמים וזהו
בהצלחה
אגב אם תזדקק לעזרה מחר באיזור הצהריים , אשמח
דרור,
בקדמיים זה יותר פשוט מברקסים אחוריים.
יש את התיאור המדוייק בספר טיפולים של הסופה, כולל מומנטים לברגים של הקליפר.
סדר פעולות שעשיתי בשבוע שעבר (או איך הייתי צריך לעשות בסופו של דבר)
1) פירוק גלגלים
2) פירוק שני הברגים שמחזיקים את הקליפר (הם מאחורי הקליפר).
3) הוצאת הצלחות
4) פתיחת מכסה מיכל שמן ברקס ראשי (אני לא עשיתי את זה ולא הצלחתי להרחיב את הקליפרים).
5) ע"י ידית עץ של פטיש בין שתי הרפידות הישנות הרחבתי את המרווח ביניהן עד הסוף (אם זה עדיין לא הולך, תנקז שמן ברקס).
6) תוציא את הרפידה החיצונית
7) תוציא את הרפידה הפנימית
8) תכניס רפידה חדשה פנימית (שים לב שעל כל הרפידות, לפחות מה שקניתי אצל ינוביץ', יש סימון של L, R)
9) תכניס רפידה חדשה חיצונית
10) תלביש את הצלחת החדשה (אצלי זו הייתה אותה צלחת חרוטה)
11) תלביש קליפר וסגור את שני הברגים (צריך קצת לשחק עם זה עד שאתה מכוון את הברגים מול החורים).
12) תרכיב גלגל
13) ניקוז אוויר.
אם אני אגיע לבור אחה"צ, אני אצטרף אליך ואל ניר.
זאביק
לקליפר יש שלושה ברגים לא שתיים
זאביק
לקליפר יש שלושה ברגים לא שתיים
אצלי היו שניים. לא ראיתי גם חורים לשלושה.
סופה, 95, ללא עבר מוסדי - זה משנה ?
לא יודע
אבל נשמע לי לא סביר
דרור...
"בלמים להשאיר למקצוענים " זה מיתוס. מדובר פה על פירוק והרכבה מהפשוטים שיש באוטו, אין אפשרויות לטעות, אין במה להסתבך. בתופים מאחורה יש עוד איזשהו סיבוך, יש חלקים לאבד... בדיסקים? אין כלום. אל פחד. לך לפי הספר, וזה יקח חצי שעה כמו שניר כתב.
אפילו ניקוז אויר לא צריך בעקרון אם לא תפרק את הצינורות, ולמיטב זכרוני אין סיבה לפרק אותם.
אין סיבה לנקז אוויר. לא צריך לפרק צינורות.
יש שני ברגים 1/2 אינטש לפרק. מהיכן הגיע בורג שלישי?
יש שני ברגים 1/2 אינטש לפרק. מהיכן הגיע בורג שלישי?
אולי הבורג מגביל של ההיגוי?
אופס...............
צודקים .... צודקים ....צודקים
משום מה התבלבל לי עם הברגים של הנאבה :oops: :oops: :oops:
לוקח כל המילים בחזרה
בוודאי ששני ברגים
סליחה זאביק
איציק - 4X6ZH
20-05-04, 11:15
לא יזיק בכלל בכלל להחליף את נוזל הבלם .
לא לפמפם !!
פשוט לפתוח ניפל ניקוז אויר ולאפשר לנוזל לצאת תוך כדי הקפדה על מלוי מיכל משאבה מרכזית .
כך גלגל גלגל זה רק יוסיף בריאות ואיכות למערכת הבלמים .
*************
ואני חוזר ומציין ומדגיש לא לפמפם . בניקוז אויר על ידי פימפום נגרם נזק בלתי הפיך למשאבה המרכזית .
************
איציק
ואני חוזר ומציין ומדגיש לא לפמפם . בניקוז אויר על ידי פימפום נגרם נזק בלתי הפיך למשאבה המרכזית .
איציק
אז מה הפעולה הנכונה ?
לפתוח ופשוט לתת לזה לזרום בלי לחץ מכיוון המשאבה ?
מה שאני עושה בדר"כ זה ללחוץ על הדוושה, משיהו פותח למטה את הבורג, הדוושה יורדת עד הסוף, סוגרים את הבורג ונותנים לדוושה לעלות.
זה לא בסדר ?
איציק - 4X6ZH
20-05-04, 12:36
לא זה לא הדרך הנכונה . כבר היה מס דיונים בנושא . אחזור על זה בקצרה .
בכל משאבת בלם מהלך הבוכנה הוא גדול וארוך מהתזוזה הרגילה של הבוכנה. אתה מזיז רק ס"מ אחד ממהלך תזוזה של 10 ס"מ שיש למשאבה . בקטע שהבוכנה לא מגיע אליו נוצרים משקעים
של לכלולך \ חלודה \ .... ברגע שאתה מתחיל להזיז את הבוכנה על פני כל מהלך צלינדר המשאבה. אתה גורם לבלאי בגומיות האטימה ולפעמים לבלאי מידי . התוצאה הנפוצה היא שדוושת הבלם מתחילה לשקוע בעמידה ברמזור . או במקרה הגרוע אתה לא מצליח כלל לקבל דוושת בלם גבוה .
לכן יש כל מני כלים לניקוז אויר וכל מני טריקים . המאפשרים ניקוז אויר ללא הפעלה מלאה של משאבת הבלם .
זה נכון גם למשאבות האופן רק שם זה לא קיצוני . בדרך כלל יש נזילה קלה .
********
איציק
איציק, חיפשתי אחורה ולא מצאתי.
תוכל לחזור בקצרה על הדרכים לנקז אויר באמצעים ביתיים ?
ללא משאבות שמתחברות לניפלים . . .
כד כמה שידוע לי מהדיונים קודמים - לא לתת לדוושה לרדת עד הסוף, כלומר פתיחה וסגירה מאוד מהירה של הניפל - מספר פעמים ולא לתת לדוושה לרדת עד הסוף בשום פנים. איציק ?
מיתוס, לא מיתוס, בלמים זה לא פחחות או חשמל שמקסימום לא יעבוד או לא ייצא הכי יפה. עם בלמים לא משחקים, בגלל זה שאלתי כאן לפני שאני מתחיל עם זה.
מחר בבוקר אני אקנה את החלקים. הבעיה שיש לנו חתונה בצהריים, שהשד יודע עד מתי היא תימשך. מקסימום נעשה את זה בשבת בבוקר, אם מסתדר למישהו? בכל מקרה תודה.
איציק כתב מאוד ברור איך לבצע ניקוז.
לא יזיק בכלל בכלל להחליף את נוזל הבלם .
לא לפמפם !!
פשוט לפתוח ניפל ניקוז אויר ולאפשר לנוזל לצאת תוך כדי הקפדה על מלוי מיכל משאבה מרכזית .
כך גלגל גלגל זה רק יוסיף בריאות ואיכות למערכת הבלמים .
*************
ואני חוזר ומציין ומדגיש לא לפמפם . בניקוז אויר על ידי פימפום נגרם נזק בלתי הפיך למשאבה המרכזית .
************
איציק
בנוסף לנ"ל יש להתחיל מהניפל הכי רחוק מהמשאבה ולהתקדם לכיוון המשאבה, כל ניפל סוגרים כאשר הנוזל צלול והצבע שלו הוא של נוזל חדש.
אני מחר בבוקר הולך להחליף מנוע ברנו, אם אתה רוצה לבוא ולהחליף בלמים ולהיעזר בייעוץ שלי, אתה מוזמן.
ערן הוא כתב כיצד לנקז נוזל לא כיצד לנקז אוויר ... השאלה היא כיצד לנקז אוויר ולא לפגוע במשאבה
שחף
במקרה הזה למיטב הבנתי אין הבדל בין ניקוז אויר לניקוז נוזל, כאשר הנוזל יוצא צלול (ללא בועות) האויר נוקז.
יש עוד שיטה שבה מחדירים את הנוזל בלחץ דרך הניפלים והוא מטפס לכיוון המשאבה המרכזית אבל זה כבר שיך למחלקת פירוטכניקה ואביזרים.
חנן - מנוע ברנו? חשבתי שמכרה אותה?
אכן, נמכר.
http://imgsrv.pic4u.co.il/e54c9147d65a00733342919bed981cc0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/e54c9172799d1a9e5548d6ba60784da0030000.a spx
פרטים בהמשך :(
זהו. רק עכשיו חזרנו מהחתונה. כאב ראש אמיתי.
בכל מקרה, יש לי סט רפידות וזוג צלחות, חדשים מקופסה.
למישהו יש כוח מחר להחלפת בלמים?
דבר איתי לגבי מחר בשעות הצהריים המאוחרות, בכיף. סיפור של לא יותר משעה כולל הסיגריה והקפה.
יוני5
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.