PDA

צפייה בגרסה מלאה : מוט פנהרד אחורי בסופה?



סופת המדבר
17-03-09, 22:38
היום הרכבתי מוט פנהרד קידמי בסופה
חבל'ז איזה שינוי יש באוטו ההגה כמו שצריך
יתבטלו הרבה חופשים ממש תענוג
(ומבדיקה קטנה שעשיתי המהלך מתלה לדעתי לא נפגע)
וראיתי (כבר מזמן) שיש תושבת למוט פנהרד
גם על הסרן האחורי (דנה 60) אבל אין כלום על השלדה
רציתי לדעת אם יש איזו שהיא קומבינה אחרת לחלק האחורי
או שבמקור הסרן האחורי מיועד לרכב אחר ששם יש חיבור?
או שבכלל מה שיש על הסרן זה לא חיבור לפנהרד אלא למשהו אחר..?

asafk
17-03-09, 22:40
באחורי אין פנהרד מקורי.
לגבי כל מה ש"גילית" בקדמי - בוקר טוב אליהו. הפנהארד לא פוגע בכלום, והוא חובה, חלק בלתי נפרד מהמערכת, בלעדיו הרכב מסוכן.

אסף.

סופת המדבר
18-03-09, 08:56
אז מעניין למה כל ה''חכמים''' דווקא מורידים אותו..........?

סופת המדבר
18-03-09, 10:02
עוד משהו...
חלק אומרים שכדאי (או עדיף) להגביהה את התושבת
שיושבת על הסרן שהמוט יהיה כמה שיותר במצב ישר
כדאי? רצוי?

asafk
18-03-09, 11:22
הוא לא צריך להיות דווקא ישר. הוא חייב להיות מקביל ושווה בארכו לדראגלינק. אני ממליץ דווקא להנמיך את התושבת לשלדה, ולא להגביה את התושבת על הסרן, מסיבות של מרכז גילגול, ויציבות דינמית.\

אסף.

ערן המסוקס
18-03-09, 13:46
במערכות מתלים עם גמישות נורמאלית, יש בעייה עם הפאנהרד שעומד בעומסים גדולים מאוד ובדרך כלל גוזר את ברגי התושבת או משהו אחר.

יש מלחמה מתמדת בין מוט הפאנהרד לבין קפיצי העלים, שבעצמם ממקמים את הסרן ללא עזרה.

סופת המדבר
18-03-09, 18:52
הוא לא צריך להיות דווקא ישר. הוא חייב להיות מקביל ושווה בארכו לדראגלינק. אני ממליץ דווקא להנמיך את התושבת לשלדה, ולא להגביה את התושבת על הסרן, מסיבות של מרכז גילגול, ויציבות דינמית.\

אסף.

להנמיך קצת בעיה לא?
כי זה בידיוק מתחת להגה..
אם זה ישאר ככה מה אני ''מפסיד''?
או שאם אני ישנה את זה (בוא נגיד שלהגביה את התושבת בסרן יותר קל)
מה אני מקבל מזה?

מזה דראגלינק?

asafk
18-03-09, 20:47
במערכות מתלים עם גמישות נורמאלית, יש בעייה עם הפאנהרד שעומד בעומסים גדולים מאוד ובדרך כלל גוזר את ברגי התושבת או משהו אחר.

יש מלחמה מתמדת בין מוט הפאנהרד לבין קפיצי העלים, שבעצמם ממקמים את הסרן ללא עזרה.

אין שום בעיות עם פנהרד, באף מערכת מתלים נורמלית. הבעיה הכי גדולה היא כאשר לא מקפידים על הידוק במומנט נכון של הבורג של המוט, ואז יש חופש והתושבת שלו נאכלת.
העלים כשלעצמם לא מחזיקים מספיק טוב. יש המון גמישות במערכת, תזוזה של הסרן ימינה ושמאלה סנטימטרים שלמים אפשרית ללא פנהרד. וזה לא טוב, בטח לא בסרן קדמי עם היגוי. לכן הוסיפו אותו. העלים לא נלחמים בפנהרד כי הם יכולים לזוז עם הסרן לצדדים. המלחמה היא בין מרכז הכובד של הרכב שרוצה לזוז הצידה יחסית לגלגלים והפנהרד לא נותן לו.

אסף.

-->