PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת מחשב ניהול מנוע במקביל לקיים - אפשרי?



Bernard
17-03-09, 23:04
אני מקווה שמישהו יוכל לענות/לעזור.

אני מעוניין להתקין ברכב מחשב חדש לניהול המנוע.
בשל העובדה שמערכת הניהול הקיימת (GEMS-ריינג' רובר) מקושרת למחשבים ומערכות שונות ברכב, לא ניתן פשוט לנתק את המחשב הקיים ולהחליפו באחר.

שאלתי היא:
האם ניתן לחבר את הסנסורים שמותקנים במנוע במקביל, לשני מחשבי ניהול?
האם ניתן לפצל את מחברי הסנסורים, כך שהמידע יעבור לשני מחשבי ניהול?

ברור שרק מחשב אחד ינהל את המנוע, היינו ישלוט בהצתה, הזנת הדלק והאויר. הכוונה היא ששני המחשבים יקבלו נתונים מהסנסורים אך רק אחד מהם יהיה מחובר למערכת הזרקת הדלק וההצתה.

אפשרי?
כיצד?

תודה,
ברנרד.

איציק - 4X6ZH
18-03-09, 07:56
בחלום הלילה בצאת הכוכבים :rolleyes:
סליחה על התגובה הנחרצת .
אבל מה שאתה מבקש לעשות זה כמו לבנות רשת מחשבים כפולה במשרד ולהמשיך להשתמש
בכל אביזרים ללא מגבלה .

בתאוריה ... אולי ?!
מעשית זה נשמע הזוי מבחינה טכנית

איציק

shachar
18-03-09, 08:00
מה המטרה?

אם מדובר בקריאת הנתונים אפשר לחבר דרך OBDII ולקבל אותם

Bernard
18-03-09, 10:57
מה המטרה?

אם מדובר בקריאת הנתונים אפשר לחבר דרך OBDII ולקבל אותם

המטרה היא להחליף מנוע.
המחשב הקיים לא יכול לנהל את המנוע החדש אך חייב להשאר ברכב, משום שהוא מתקשר לשאר המחשבים ברכב - לא ניתן פשוט לנתק אותו.
יש חברה שמייצרת מחשבי ניהול (די מתקדמים) למנועים ורציתי להתקין את המנוע החדש עם מחשב שכזה

למעשה המחשב המקורי צריך להשאר כמו גולם.
לכן חשבתי לאפשר לו לקרוא נתונים מחלק מהסנסורים אך על ניהול המנוע החדש יהיה אחראי המחשב האחר.

לא הבנתי את התשובה של איציק.
מעשית, לא ניתן לחבר שני מחשבים, שיקראו נתונים מסנסור אחד?
חייב להיות סנסור לכל מחשב?
לא ניתן לפצל את החיווט שיוצא מהסנסור, כך שיעביר נתונים (את אותה קריאה שלו) לשני מקומות?
לא הבנתי למה לא. הפיצולי יגרום לשינויי בזרם/התנגדות של החיווט, שלמעשה מעביר את הנתונים?
הרי רק מחשב אחד "יוציא" הוראות למנוע. לא תהייה התנגשות/סתירה בשל הוראות שונות.
מחשב אחד יפעיל את המנוע באופן עצמאי, ללא קשר לשאר המערכות/מחשבים ברכב והמקורי פשוט יעביר נתונים שהוא קורא לשאר המערכות - לא למנוע.

איציק, אתה יכול להסביר למה זה לא אפשרי?

תודה,
ברנרד

סוזי המשתוללת
18-03-09, 11:12
ברנרד שלום
מכיוון שכל הסנסורים מייצרים בצורה כזו או אחרת נתון חשמלי (התנגדות /שינוי השראות וכו')שבו משתמש המחשב כל שעליך לדעת הוא מה הערכים של למשל חיישן מצב מצערת , חיישן למדה , וכו'
ולייצר באמצעות רכיבים חשמליים את אותו המצב כך שהמחשב הישן "יחשוב " שהוא רואה את החיישן המקורי אבל בפועל אנחנו מרמים אותו
עושים זאת למשל ברכבים שבהם ניתוק כרית אויר נוסע מחרבנת את כל שאר הרכב - פשוט שמים נגד שמדמה המצאות הכרית.....
זה גם לא מסובך במיוחד שכן אלו ערכים מדידים באמצעות כלים פשוטים (אוומטר )
הבעייה הגדולה ביותר יכולה להיות חישני קרנק וקאם שפט שעליהם ניתן להתגבר באמצעות מתנדים פשוטים

לשאלתך למה אי אפשר לחבר שני מחשבים לאותו סנסור : ברגע שתחבר את אותו הסנסור לשני מחשבים כל מחשב ייראה את משנהו כחלק מהסנסור וזה ישפיע לרעה על הקריאה (למשל חיבור שני רמקולים על אות יציאת מגבר "מפיל " את העכבה (impedance)שאותה רואה המגבר ביחס שבין עכבות שני הרמקולים
עוד דוגמא פשוטה יותר : צינור מים אחד שאמור למלא בריכה אחת עושה זאת בקצב מסויים
עכשיו אותו צינור צריך למלא שתי בריכות עם אותו הזרם - הלחץ בפיצול ייקטן פי 2 וייקח כפול זמן למלא כל בריכה ומכיוון שהמחשבל לא מחכה עד שיגיע המידע (המים)מבחינתו זה מידע חסר שמתורגם לקוד תקלה או פשוט פקודה לא נכונה ...

רפאל
18-03-09, 11:26
שלום ברנרד.

לחדד את הנקודה.

בלתי אפשרי בעליל !!!!!!
הסבר ולאחריו פתרון אפשרי אך מסובך.

מחשב ניהול המנוע מקבל נתונים ממערכות שונות ברכב (נשמח אם תגיד איזה רכב ונוכל להיות יותר ספציפיים) כולל המנוע. המחשב מעבד את הנתונים ובהתאם לכך מוציא נתונים למערכות שונות ברכב.
ולכן אם המחשב החדש שלך יקבל את נתון מצב המצערת (חלק מנתוני עומס מנוע ENGINE LOAD) אך המחשב הישן לא יקבל נתון זה, כייצד הגיר יקבל פקודה להעביר הילוך.
זו סתם דוגמא מופשטת לצורך המחשת העניין.
אם אתה אומר כי תשלח את אות הסנסורים לשני המחשבים אז למה המחשב החדש ????



פתרון אפשרי אך מסובך.

במערכות גז ישנו מחשב אשר מנהל את הזרקת הגז לרכב.
כאשר הנהג עובר לנסיעה בגז מחשב ניהול הגז נכנס לפעולה ומחשב ניהול המנוע "יוצא"מפעולה בצורה חלקית.
בפועל מחשב ניהול הגז מחובר למחשב ניהול המנוע ומדמה עבורו נתונים אשר אינם מתקיימים בנסיעה בגז (לדוגמא זמן הזרקה, חיישני חמצן וכו'). מחשב ניהול המנוע בעצם מרומה ע"י מחשב ניהול הגז וזאת לצורך המשך תפקוד תקין של כלל הרכב.

במידה ותצליח לבנות כזו מערכת אשרך ואולי תגיע לפתרון הרצוי.
האם זה שווה כלכלית ?
האם אתה בכלל מסוגל לבנות כזו מערכת ?
האם תהנה מהניסוי והתעיה הממושכים עד שנים כדי להגיע לתוצאות טובות ?
האם המערכת תהיה אמינה ?
ועוד ועוד ועוד.

במידה וכל התשובות נכונות לך על זה וספר לנו האם התקדמת.


לסיכום

רד מהעניין כי הוא לא מציאותי בתנאים שבו אנחנו מחפשים את הפתרונות (בכל אופן אתה עדיין לא יצרן מחשבי ניהול מנוע - ובמידה וכן אני לוקח את כל דבריי בחזרה)


רפי

Bernard
18-03-09, 12:17
הבנתי ונשמע הגיוני.

הרכב הוא ריינג' רובר 1996.
אני לא יצרן מחשבי ניהול מנוע.
אני לא מסוגל לבנות מערכת "שתרמה" את המחשב המקורי - לכן אני מחפש פתרונות קיימים.
למעשה, הדבר החשוב ביותר, מצידו של מחשב הניהול המקורי, הוא חיישן הקראנק, המחובר לאימובלייזר.
בלעדיו, המחשב המרכזי, שמקבל את האות דרך מחשב המנוע המקורי, לא יאפשר לאף מערכת אחרת ברכב לעבוד - ככה האנגלים עושים, מתוך תקווה שמישהו (שינסה) לא יצליח להתניע את הרכב ולגנוב אותו (אני עדיין לא מבין למה יש למישהו אינטרס להכנס לצרה הזו שנקראת לנדרובר ולגנוב אחד כזה..).
לכל שאר המערכות ישנן תוכנות ברירת מחדל, לפיהן הן פועלות אם אין נתונים מחיישנים שונים.
כך גם מחשב הגיר - הוא יעביר הילוכים עפ"י תוכנת ברירת מחדל, ללא חיישן מצב מצערת (לגבי קיקדאון, יש פיתרון עוקף).
למעשה, חיין מצב מצערת הוא פחות קריטי ויכול להשאר מחובר למחשב המקורי, משום שהוא לא הכרחי לניהול המנוע על ידי המחשה האחר.

לבעייה/פתרון שלי.
לחברה שאני "מצאתי" יש מחשבים שמתחברים למחשב המקורי, בסגנון הצ'יפים שנמכרים לשיפור ביצועים (PIGGYBACK STYLE).
הבעייה היא שאותם מחשבים (ממש מחשב. לא צ'יפ) מוגבלים לקריאה ושינוי נתונים לפי המחשב המקורי - היינו יש סדרי גודל של מכסימום ומינימום שמהם הם לא יכולים לחרוג.
לדוגמא, אם נתון של זרימת האויר שנקרא על ידי הסנסור הוא X, ועל פיו המחשב המקורי נותן הוראת הזרקת דליק לזמן Y, הרי שלא ניתן לתת הוראת הזרקה גדולה מ-Y+2 או Y-3. זאת בשעה שאני צריך (לדוגמא) הוראת הזרקה של Y+4.5.

לאותה חברה יש מחשבי ניהול שניתן לקבוע בהם את כל הפרמטרים ובאילו חיישנים להשתמש לניהול המנוע.

אם אני אוכל למצוא דרך לשלב בין PIGGYBACK למחשב המקורי של מחשב ניהול חלופי, זה יהיה מושלם.
בנתיים אני צריך למצוא דרך להפעיל את מחשב הניהול החלופי כשהמקורי עדיין מותקן - גם אם לא מקבל את נתוני כל החיישנים.

ברנרד.

רפאל
18-03-09, 13:33
שלום ברנרד

לא מכיר את הספציפיקציה המדוייקת של הרכב הזה אבל...

תוכניות ברירת המחדל נקראות בשפה המקצועית LEEMP HOME ומאפשרות נסיעה עד המוסך ולא לנסיעה בכלל.

מה קורה אם ברירת המחדל של הגיר הינה לא לעלות להילוך רביעי ?
מה קורה אם ברירת המחדל של המנוע הינה להזריק מקסימום דלק במקרה של חוסר בחיישן כזה או אחר ?
מה קורה אם ברירת המחדל היא לא לאפשר התנעת הרכב במקרה של חוסר בנתון כזה או אחר ?

אין להיסתמך על ברירות המחדל לשימוש יום יומי וגם אף אחד (כולל יבואני הרכב) לא מסוגל להגיד מה ברירת המחדל בכל מקרה של חוסר כזה או אחר.

ואגב
חיישן המצערת היה סתם דוגמא, מה עם חיישן חום והפעלת מאווררים ? מה עם חיישן חום והגברת טורים כשהרכב קר ? מה עם חיישן לחץ במזגן לפיצוי סל"ד בעת הפעלת המדחס או בעת לחיצה על כפתור ההפעלה בלוח השעונים (תלוי ברכב) ? ומה עם הקטנת זמן הזרקה בעת לחיצה על דוושת בלם ? ועוד ועוד ועוד (עולם ומלואו)

עצתי האישית - רד מהנושא.

בידידות ואשמח לענות על שאלות נוספות


רפי

נ.ב.

לדמות סיגנל של חיישן קראנק מסובך מאוד מכיוון שבדר"כ (כמובן שוב לא מכיר את הרכב הנ"ל ספציפי) האות הינו גל ריבועי אשר משתנה בהתאמה לסל"ד המנוע. וההדמיה צריכה להיות מאוד מדוייקת מכיוון שאות חיישן זה משפיע על זמני הזרקה, איחור/קידום הצתה וברכבים מסויימים גל על שעון הסל"ד וכיוון שסתומים משתנה.

ערן המסוקס
18-03-09, 13:38
ולמה שלא תשנה פשוט את המזרקים. גדולים יותר קטנים יותר.. או לשחק עם לחצי ההזרקה. ובכך להוסיף או להחסיר את מה שהמחשב לא יכול לפצות עליו?

רפאל
18-03-09, 13:40
ברנרד שלום
מכיוון שכל הסנסורים מייצרים בצורה כזו או אחרת נתון חשמלי (התנגדות /שינוי השראות וכו')שבו משתמש המחשב כל שעליך לדעת הוא מה הערכים של למשל חיישן מצב מצערת , חיישן למדה , וכו'
ולייצר באמצעות רכיבים חשמליים את אותו המצב כך שהמחשב הישן "יחשוב " שהוא רואה את החיישן המקורי אבל בפועל אנחנו מרמים אותו
עושים זאת למשל ברכבים שבהם ניתוק כרית אויר נוסע מחרבנת את כל שאר הרכב - פשוט שמים נגד שמדמה המצאות הכרית.....
.

היי סוזי

אות כרית אוויר הינו קבוע ומצריך נגד של XXX אום (בכוונה אינני כותב).

אות חיישן מצערת משתנה בהתאם ללחיצה על הדוושה.
אות חיישן למדה קדמי משתנה בהתאם לגזים שעוברים דרכו.
אות חום מנוע משתנה בהתאם לחום.
אות חיישן קראנק משתנה בהתאם לסל"ד.
זמן הזרקה משתנה בהתאמה לכל הפרמטרים שהוזכרו ועוד כמה שלא הזכרתי.
ועוד ועוד ועוד.

איך תיצור הדמיה מדוייקת של השינויים.....
אתה מדבר על בניית מפת ניהול מנוע תלת-מימדית אשר תנהל את מדמי החיישנים שלך....
אתה מדבר על בניית מחשב ניהול מנוע :):):).....



רפי

Bernard
18-03-09, 22:26
תודה על התשובות, רפאל.


חלק מהתשובה שלך היא הסיבה שאני רוצה להשאיר את המחשב המקורי מחובר לחלק מהחיישנים. אינני יודע מה ברירת המחדל להעדר נתונים של מי מהחיישנים.

מחשב המנוע שלי לא מזהה (משום מה) את חיישני החמצן ועובד על OPEN LOOP כבר מספר שנים-אבל עובד.
גם ללא חיישן כמות האויר הוא עובד, ללא תופעות לואי משמעותיות (לאחר בדיקה).
כשחיישן מצב מצערת מנותק, המנוע עובד בסדר גמור וההילוכים מתחלפים כרגיל - הבעייה שלא ניתן להתניע את המנוע כשחיישן זה מנותק.
גם ניתוק חיישן הטמפרטורה (למחשב, לא לשעון החום - שני חיישנים נפרדים) לא משפיע באופן משמעותי על פעולת המנוע - גם כן לאחר בדיקה.
את המזגן ניתן להפעיל "חיצונית" ללא התערבות כלשהי משום מחשב - בלי השפעה על המנוע.
כך שיש חיישנים שמערכות הרכב יכולות לפעול בלעדיהן, על פי תוכניות ברירת מחדל, ולא רק עד המוסך.

זו לא הבעייה שלי.
הבעייה היא שיש חיישנים שחייבים להיות מחוברים למחשב המנוע המקורי (ששולח את האות למחשב המרכזי) אחרת המחשב המרכזי לא יאפשר לאף מערכת ברכב לעבוד - כמו חיישן הקראנק, שלא ניתן לזייף.

גם לא מטרידה אותי (בעצם) ההשפעה של העדר החיישנים על פעולת המנוע.
מחשב המנוע החלופי שאני מדבר עליו הוא זה שיפעיל את המנוע ואליו יחוברו כל החיישנים שהוא "דורש".
זהוא מחשב ניתן לתיכנות ותוכנת הניהול שלו היא אכן תלת מיימדית.
ניהול המנוע הוא לא הבעייה, כאמור.

הבעייה היא המחשב המקורי והקישורים שלו למחשב המרכזי.

אני מעוניין לחבר אליו כמה שיותר חיישנים, שישלחו אליו מידע אבל לא יהיה לו שום חלק בניהול המנוע.
פקודות הניהול שלו לא יגיעו לשום מקום. את הניהול בפועל יבצע המחשב האחר שיעבוד באופן עצמאי ולא "ימסור דין וחשבון לאיש".

קראתי את ההודעה של סוזי, לגבי חיבור שני מחשבים/צרכני מידע לאותו סנסור, ובתחילה סברתי שהיא סבירה והגיונית - שהרי מדובר במידע שעובר כזרם חשמלי/התנגדות שצריך להתחלק לשניים.

בעל מוסך אמר לי שהדברים לא כ"כ חד משמעיים והדימוי של סוזי לא בדיוק משקף את המציאות.
לדבריו לא צריכה להיות בעייה מיוחדת ששני מחשבים "יקראו" מידע מאותו חיישן.

וזה בדיוק מה שאני צריך.

אם נשתמש בדימוי של איציק, אני רוצה מערכת מחשבים כפולה אך אין חפיפה/ניגוד בין הפקודות שהן מוציאות.
המחשב המקורי לא יתן שום פקודה (פיזית ינותק מההזרקה וההצתה) אלה רק יקבל נתונים (ויעביר אותם, כרגיל, למחשב המרכזי אבל זה לא קשור לניהול המנוע).
הוא יחשוב שהוא שולח פקודות למנוע אך יהיה מנותק ממערכות התיפעול - כאילו החלפתי מהזרקה לקרבורטור.

המחשב השני יקבל נתונים ויפעיל רק את המנוע - לא יתקשר עם המחשב המרכזי.


רפאל, איציק.
אני בטוח שהפתרון לכך יגיע מכם (בלי לפגוע ועם כל הכבוד הראוי מכל השאר, באמת).

איך אני מחבר חיישן לשני מחשבים/צרכנים?
האם פשוט לחבר חוטים במקביל ולחבר לכניסות המתאימות בכל מחשב?
האם צריך לנקוט בדרך אחרת?

אני מבין שמחשב ניהול מערכת גז נמצאת "בדרך" בין החיישנים לבין מחשב המנוע (אותו הוא "מרמה" באופן כלשהו).
האם יש (צורך) דרך לחבר כך את המחשב שלי, כשההבדל הוא שהוא יעמוד בדרך אבל "בצד"? משום שהוא לא צריך "לרמות" את המקורי, משום שהמקורי לא נותן שום פקודה למזקרים/כויילים/משאבות וכו'.

תודה על הסבלנות ועל הזמן,
ברנרד.

רפאל
19-03-09, 22:20
שלום ברנרד

אני חושב שאתה לא יורד לסוף דעתי.

מחשב ניהול המנוע הוא המחשב המרכזי !!!!!

ולכן המערכת שלך אינה יכולה לעבוד !!!!!!!!!!!!!!!!

עכשיו לשאלה נלוות.

כן חיישן אחד יכול לשלוח אות לשני מחשבים שונים בתנאי ששני המחשבים יודעים לקרוא באותה צורה את האות שמגיע
אליהם, אבל שוב, זה לא רלוונטי מכיוון שלא תצליח לבצע את שאתה רוצה.

במידה ועדיין לא מובן אתה מוזמן ליצור קשר 054-2275735.


רפי

Bernard
19-03-09, 23:00
שלום ברנרד

אני חושב שאתה לא יורד לסוף דעתי.

מחשב ניהול המנוע הוא המחשב המרכזי !!!!!

ולכן המערכת שלך אינה יכולה לעבוד !!!!!!!!!!!!!!!!

עכשיו לשאלה נלוות.

כן חיישן אחד יכול לשלוח אות לשני מחשבים שונים בתנאי ששני המחשבים יודעים לקרוא באותה צורה את האות שמגיע
אליהם, אבל שוב, זה לא רלוונטי מכיוון שלא תצליח לבצע את שאתה רוצה.

במידה ועדיין לא מובן אתה מוזמן ליצור קשר 054-2275735.


רפי

אהלן רפאל.
אני דווקא כן יורד לסוף דעתך אבל אני חושש שאני לא מסביר טוב את מה שאני רוצה לעשות.

בריינג' רובר יש מחשב ניהול מנוע (ECM) שמנהל את המנוע ושולח נתונים ממספר חיישנים למחשב נוסף (BECM) שמנהל את שאר הרכב - כל הרכב.
כל המחשבים מספקים לו נתונים והוא זה שקובע מה יפעל ומה לא - אותו אני מכנה "המחשב המרכזי".

כאמור, בנוסף לניהול המנוע, מחשב ניהול המנוע שולח לBECM נתונים, שהוא קורא מהחיישנים וה-BECM מחליט אילו פקודות לשלוח לשאר המחשבים (כגון מחשב הגיר, מחשב מתלי האויר, מחשב הדרך שמראה צריכת דלק וכו').

כעיקרון, אין בעייה להפעיל את המנוע ללא מחשב ניהול המנוע המקורי (על ידי אותו מחשב חלופי שהזכרתי), מלבד אות חיישן הקראנק, שנשלח ל-BECM ממחשב ניהול המנוע ורק אז ה-BECM מאפשר התנעה, החלפת הילוכים וכו'.
אם ה-BECM לא מקבל שום נתון מה- ECM המקורי (כשהוא בודק אם המספר הסידורי שלו מתאים לרישום בתוך ה-BECM) הוא פשוט מנתק את כל המערכות ברכב - לכן אני לא יכול לנתק אותו ואו להתקין את המחשב החלופי במקום האותו ECM מקורי.

מה שאני רוצה לעשות הוא להמשיך את הקשר בין מחשב ניהול המנוע המקורי (ECM) ל-BECM, כמתווך בין החיישנים ל-BECM אך את ניהול המנוע יבצע מחשב אחר.

אותו מחשב אחר יודע לקרוא את החיישנים בריינג'.
לפי הבנתי את תשובתך, ניתן לחבר את החיישנים כך ששני מחשבי "המנוע" יקראו אותם.
זה בדיוק מה שאני צריך (אני חושב).
המחשב המקורי יעביר את הקריאות ל-BECM ויחשוב שהוא מוציא פקודות למנוע אך למעשה הפקודות לא יגיעו לשום מקום, משום שהמחשב האחר, שיקרא את אותם חיישנים הוא זה שפקודותיו יגיעו למנוע.

נראה לי הגיוני ובר ביצוע (או שאני ממש ממש טועה???) אם ורק אם, ניתן לחבר את החיישנים לשני מחשבי ניהול המנוע.

אם אכן כך הדבר, כיצד אני מפצל יציאה מחיישן, לשני צרכנים?

ברנרד.

yuval3
20-03-09, 00:18
אהלן רפאל.
אני דווקא כן יורד לסוף דעתך אבל אני חושש שאני לא מסביר טוב את מה שאני רוצה לעשות.

בריינג' רובר יש מחשב ניהול מנוע (ECM) שמנהל את המנוע ושולח נתונים ממספר חיישנים למחשב נוסף (BECM) שמנהל את שאר הרכב - כל הרכב.
כל המחשבים מספקים לו נתונים והוא זה שקובע מה יפעל ומה לא - אותו אני מכנה "המחשב המרכזי".

כאמור, בנוסף לניהול המנוע, מחשב ניהול המנוע שולח לBECM נתונים, שהוא קורא מהחיישנים וה-BECM מחליט אילו פקודות לשלוח לשאר המחשבים (כגון מחשב הגיר, מחשב מתלי האויר, מחשב הדרך שמראה צריכת דלק וכו').

כעיקרון, אין בעייה להפעיל את המנוע ללא מחשב ניהול המנוע המקורי (על ידי אותו מחשב חלופי שהזכרתי), מלבד אות חיישן הקראנק, שנשלח ל-BECM ממחשב ניהול המנוע ורק אז ה-BECM מאפשר התנעה, החלפת הילוכים וכו'.
אם ה-BECM לא מקבל שום נתון מה- ECM המקורי (כשהוא בודק אם המספר הסידורי שלו מתאים לרישום בתוך ה-BECM) הוא פשוט מנתק את כל המערכות ברכב - לכן אני לא יכול לנתק אותו ואו להתקין את המחשב החלופי במקום האותו ECM מקורי.

מה שאני רוצה לעשות הוא להמשיך את הקשר בין מחשב ניהול המנוע המקורי (ECM) ל-BECM, כמתווך בין החיישנים ל-BECM אך את ניהול המנוע יבצע מחשב אחר.

אותו מחשב אחר יודע לקרוא את החיישנים בריינג'.
לפי הבנתי את תשובתך, ניתן לחבר את החיישנים כך ששני מחשבי "המנוע" יקראו אותם.
זה בדיוק מה שאני צריך (אני חושב).
המחשב המקורי יעביר את הקריאות ל-BECM ויחשוב שהוא מוציא פקודות למנוע אך למעשה הפקודות לא יגיעו לשום מקום, משום שהמחשב האחר, שיקרא את אותם חיישנים הוא זה שפקודותיו יגיעו למנוע.

נראה לי הגיוני ובר ביצוע (או שאני ממש ממש טועה???) אם ורק אם, ניתן לחבר את החיישנים לשני מחשבי ניהול המנוע.

אם אכן כך הדבר, כיצד אני מפצל יציאה מחיישן, לשני צרכנים?

ברנרד.אני לא מבין למה אתה צריך 2 מחשבי נהול מנוע מספיק שתשנה את הפרמטרים בתוכנה המקורית כמו שעושים בציפים החדשים לBMW או דיסקברי 3 ואז המחשב יעשה בדיוק מה שאתה רוצה בלי להוסיף עוד מחשב שזה רק גורע ויותר מסובך.

Bernard
20-03-09, 00:31
אני לא מבין למה אתה צריך 2 מחשבי נהול מנוע מספיק שתשנה את הפרמטרים בתוכנה המקורית כמו שעושים בציפים החדשים לBMW או דיסקברי 3 ואז המחשב יעשה בדיוק מה שאתה רוצה בלי להוסיף עוד מחשב שזה רק גורע ויותר מסובך.

יובל, אם היית יודע כמה האנגלים "חכמים"...

בריינג' האנגלים הגאונים התקינו במחשב ניהול המנוע שלהם צ'יפ מסוג ROM (ניתן רק לקריאה, לאחר התיכנות המקורי) בניגוד לאמריקאים וארופאים אחרים שמתקינים צ'יפ מסוג RAM (ניתן לקריאה וכתיבה).

לכן לא ניתן לשנות את הפרמטרים שנקבעו מראש, כמו בכלי רכב אחרים.

כמו שהזכרתי, החברה המייצרת את המחשב החלופי, מייצרת גם מחשב שמתחבר למקורי באותו אופן כמו הצ'יפים לשיפור - מתחברים בין המנוע לבין המחשב המקורי ומשנים את הפקודות שהמחשב שולח למנוע.
לדברי היצרן, שינוי הפקודות מוגבל בערכים, כך שלא מתאים לשינוי שאני מתכוון לבצע - מנוע בנפח והספק גדולים משמעותית מהמקור.
ברנרד.

Alon
20-03-09, 08:25
יובל, אם היית יודע כמה האנגלים "חכמים"...

בריינג' האנגלים הגאונים התקינו במחשב ניהול המנוע שלהם צ'יפ מסוג ROM (ניתן רק לקריאה, לאחר התיכנות המקורי) בניגוד לאמריקאים וארופאים אחרים שמתקינים צ'יפ מסוג RAM (ניתן לקריאה וכתיבה).


ברנרד.

תיקון קטן -Read Only Memory ROM ולכן מה שאתה צריך לחפש הוא PROM Programmable Read Only Memory או אפילו יש רכיבים אם אותיות נוספות משמאל ל P הראשונה, שמיצגות את צורת הצריבה.
בדרך כלל יצרני האלקטרוניקה מייצרים גם רכיב שניתן לכתוב אליו שוב ושוב והוא משמש לעבודה בזמן פיתוח עד שמגיעים לגירסאת תוכנה סופית אותה צורבים ב ROM שהוא זול בהרבה יתרה מכך מזמינים את הרכיב צרוב מיצרן הזכרונות

אלון

boba banay
20-03-09, 14:46
ברנרד
מחשבי ניהול הגז מתעלקים גם הם על חיישנים ומזרקים - ובהתקנות פה בארץ אלו לא התחברויות יפות - אבל מה, הדבר עובד - הם פשוט מחברים חוט לחוט ובהרבה מקרים אפילו בלי הלחמה.
(מה שלפעמים יוצר די הרבה תקלות כשעושים את זה ממש גרוע)

שורה תחתונה לא רואה שום סיבה שלא תוכל לחבר חיישנים קריטיים כמו קראנק קאמשאפט ומצערת בצורה מפוצלת לשני המחשבים ושהישן "יחשוב" שהוא ממשיך לנהל את המנוע ויתן פקודות לשום מקום.

כל עוד החיישנים החדשים במנוע החדש מעבירים את הערכים באותם תחומי אות לא תהיה שום בעיה לדעתי.
זה כמו שאמרת - כאילו החלפת מהזרקה לקרבורטור.
רק את נורית הCHECK ENGINE אל תשכח לחבר למחשב החדש.

stunt
03-08-09, 23:53
למה לא ללכת פשוט על מנוע משודרג או מוגדל מחו"ל שמתיימר להיות יותר חזק ואמין ?

http://www.v8engines.com/engine-3.htm

הרכב באמת נראה יפה ...

חנן-ג'יפולוג
04-08-09, 00:51
אני לא מבין למה הרעיון המקורי שלך נפסל על הסף. נכון שאת אספקות המתח לחיישנים רק מחשב אחד יהיה חייב לתת, אבל את מוצא הסיגנל מהחיישן, אני מעריך שתוכל לספק לשני המחשבים. בסה"כ דרגת הכניסה למחשב מהחיישנים היא עם התנגדות גבוהה מאוד וגם אם שני מחשבים יחוברו במקביל לא תהיה לכך השפעה משמעותית על הסיגנל מהחיישן. עשיתי את זה עם פיקאפ של סיקס, שהפעיל במקביל את מע' ההצתה המקורית וגם מחשב הזרקה של ספארי והעסק עבד היטב.

עם זאת, ולא בטוח שזה יפריע לך, תלוי בתחכום של המחשב שלך, יתכן שהוא יתן התרעה על כך שיש נתק לאחד או יותר מהאקטואטורים.

nati4x4
06-08-09, 16:20
חברים,
אני לא מבין את השלילה הנחרצת שלכם.
לא ניסיתי לעשות דבר כזה בלנד רובר, אבל קיימים בשוק שיפורי הרכב לא מעט סוגים של מחשב "פיגי בג" - המתחברים למחשב המקורי של הרכב - מקבלים ממנו את כל הפרמטרים - ואז שולחים אליו בחזרה פקודות.
הדבר נפוץ מאוד לסובארו,הונדה,מיצובישי ועוד הרבה אחרים.
דבר נוסף - הצ'יפים הנפוצים לרכבי טורבו דיזל הינם מאותו סוג (פיגיבג) -במקרה הזה הם קצת פחות מתוחכמים -שולטים על כניסת הדלק ועל רמת הגדישה (כניסת אוויר).
אני די בטוח שקיים מוצר מתאים גם לכרכרה האנגלית שלך.


נתי

Bernard
06-08-09, 20:02
למה לא ללכת פשוט על מנוע משודרג או מוגדל מחו"ל שמתיימר להיות יותר חזק ואמין ?

http://www.v8engines.com/engine-3.htm

הרכב באמת נראה יפה ...

אני מכיר את כל החברות האלה.
אחרי שהעלתי את הנושא, קבלתי ספר שהזמנתי לפני זמן רב.
ספר רציני ביותר על מנועי הבנזין של LR.
הם סובלים ממחלות כרוניות של סדקי "שערה" (במקרה הטוב) ביציקות האלומיניום. מסתבר (ולמרבה ההפתעה גם ידוע היטב ל-LR) שאחוזי ה"נפל" של המנועים מגיעים ל-80 (כן, כן 80%) במנועי הארבעה ליטר וקצת פחות בכל השאר.
ל- WILDCAT היתה/יש שיטה להתגבר על כך ומחיר מנוע שלהם מגיע לעשרות אלפי לי"ש...
קצת יקר לי.
כל שאר היצרנים/משפרים נוקטים בשיטות ביניים, להתגברות על הבעיות המובנות במנועי האלומיניום והדיעות חלוקות באשר למידת ההצלחה והאמינות של היצרנים השונים.

בכל מקרה, מדובר בהוצאה חסרת כל פרופורציות (WILDCAT) או בסוג של הימור (כל היתר) - לפחות לגבי...
אה, כן - תודה (עכשיו הוא נראה קצת פחות טוב - ראה בהמשך).

נתי.
אכן יש מחשבי ניהול בסיגנון PIGGY BACK ומצאתי אפילו אחד כזה שמתאים למחשב ניהול המנוע של הריינג' - אממה, הוא לא מסוגל להתגבר (בעיקר) על כמות האויר העוברת ב- MAF, בעקבות הגדלת נפח (מעבר ל4.8L).
בכל מקרה, מחשבים בסיגנון PIGGY BACK מיועדים לעבוד במקביל למחשב המקורי, שלא כמו מחשב ניהול יעודי למנוע מסויים - שאתה מקבל עם מנוע משומש שאתה קונה, למשל, בארה"ב.

חנן.
אני חשבתי "ללכת" בדרך בניים.
המחשב המקורי יקבל מספר מוגבל של נתונים (מסנסורים מהמנוע המקורי שאתקין בו), רק על מנת שהמחשב "הראשי" יוכל להורות למחשב תיבת ההילוכים (בעיקר) מתי להחליף הילוך ואו לנעול את ממיר המומנט.
הסנסור החשוב ביותר (לרוב האחרים, אם חסרים, יש ברירת מחדל בתוכנה) הוא מצב מצערת - הורדת/העלאת הילוך ונעילת ממיר המומנט - וכמובן חיישני הקראנק, שבלעדיהם לא ניתן כלל להניע.

מבדיקה בפורומים בחו"ל, הרבה מדברים על זה אך איש עדיין לא ביצע השתלת מנוע בנזין בתוך ריינג' (מבלי להשקיע עשרות אלפי $$ כמובן, כמו OVERFINCH למשל) ואיש לא הפעיל מנוע עם שני מחשבים\ כפי שאני רציתי.

שני חברות שכן השתילו מנוע, שינו את המחשב המקורי בעלויות גבוהות ביותר ותוך שונויי תוכנה חוזרים ונשנים, להשגת כיוונון מספק.

לדעתי הדרך "שלי" אפשרית וכבר הייתי בשלבים מתקדמים להוצאתה לפועל (כולל התקנת מחשב ומסך מגע ועוד כל מיני דברים נחמדים, בDASHBORD חדש שבניתי מפיברגלאס, באמת יפה...) - מנוע V8 אמרקאי כבר נמצא בארץ.



אבל!!
כמו שאומרים: "אנחנו, למטה, עושים תוכניות והוא, שם למעלה, יושב צוחק..."

לפני מספר ימים, באמצע נסיעה, עלה תא המנוע של הריינג' באש.
עלות החלקים לתיקון פשוט קטסטרופלית - אני לא יודע מה LR שמים בפנים, אבל לפי המחיר זה נראה משהו יקר הרבה (הרבה) יותר מזהב - שווה לפרק ולבדוק..

בשבוע הבא השמאי יחליט מה יהיה גורלו של הריינג'.

ברנרד.

stunt
09-08-09, 22:53
לרכבים האלה יש נשמה והוא כנראה חש שברנרד לא כל כך מסופק מהמנוע ודבר מוביל לדבר...
מאחל לכם החלמה מהירה ושתוכלו להמשיך ולהשתדרג ביחד.

-->