התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שילוב (מנצח?) של בנזין 95 אוקטן ותוסף אשלגני



גל_כ
23-03-09, 09:43
קראתי את השרשורים הקודמים בנושא, ואולי מישהו יוכל להאיר את עיני:


את העניין שיש לי רכב ישן (ויטרה 92) שצורך דלק 96 כבר הפנמתי.
את עניין שימון השסתומים ע"י תוסף אשלגן (תחליף עופרת) גם הבנתי.

לאחרונה הורידו את התוסף מדלקי 96 (והעלו את המחיר של הדלק:mad:), ובעלי רכבים ישנים כמוני שמעדיפים עדיין לתדלק ב96 ולא לעבור ל-95 צריכים לקנות ולהוסיף את התוסף, עד כאן הכל טוב ויפה.

בדר"כ אני מתדלק בתחנה קבועה, אבל לא יצא לי להגיע אליה בחודשם האחרון ולכן תדלקתי בתחנות אחרות. ביום שישי האחרון נכנסתי לתחנת התדלוק החביבה עלי, והמוכר ציין שאין להם וגם לא יהיה יותר דלק 96. הוא אמר שניתן לתדלק ב95 ולהוסיף תוסף לדלק :confused:

עכשיו אני מבולבל, אני יודע שאין הבדל משמעותי בין האוקטנים, אבל בתור מי שמעדיף להצמד להוראות היצרן, האם השילוב (אוקטן 95 ותוסף) הוא נכון ואפשרי?

בכל מקרה, אמרתי למתדלק יפה תודה, ונסעתי לתחנה הסמוכה לתדלוק ב96 + תוסף.

איציק - 4X6ZH
23-03-09, 09:57
תבדוק קומפרסיה במנוע . כל עוד הקומפרסיה לא עוברת את 150 PSI
אתה יכול בשקט להשתמש ב 95

איציק

ערן המסוקס
23-03-09, 10:48
איזה תוסף דלק בדיוק הציעו לך? התוסף היחידי שמחליף עופרת הוא תוסף ייעודי בבקבוקון קטן, שרשום עליו שהוא תחליף עופרת.

ובכל מקרה, לרכב שלך אתה אמור לשים אוקטן 95 נטול עופרת בשקט. הרכב שלך ממש לא זקוק לתוסף העופרת/אשלגן.

גל_כ
23-03-09, 13:43
איזה תוסף דלק בדיוק הציעו לך? התוסף היחידי שמחליף עופרת הוא תוסף ייעודי בבקבוקון קטן, שרשום עליו שהוא תחליף עופרת.

ובכל מקרה, לרכב שלך אתה אמור לשים אוקטן 95 נטול עופרת בשקט. הרכב שלך ממש לא זקוק לתוסף העופרת/אשלגן.

התוסף שתיארת זה בדיוק התוסף שבו אני משתמש (תוסף אשלגני תחליפי לעופרת).
ניסיתי 95 אוקטן לפני כחודשיים מה שהביא לעבודה לא חלקה של המנוע (מידי פעם אחת הבוכנות לא עבדה) יתכן והעבודה הלא חלקה אינה מהחלפת הדלק אלא בעיה באחד הפלאגים (שהוחלף בשבת האחרונה).
בכל אופן אנסה להתשמש ב95 אוקטן שוב בתדלוק הבא.

איציק,
בבדיקת הקומפרסיה האחרונה היה ערך של 170 PSI בכל הבוכנות, כאשר המקסימום לרכב חדש הנו 199 (עפ"י היינס).
יתכן והיום הקומפרסיה ירדה מעט וכנראה עומדת סביב ה 150 -160.

לאור הנתונים האלו האם אתה עדיין ממליץ לעבור ל 95 אוקטן?

ittai
26-03-09, 23:26
עד כמה שאני זוכר, היו די הרבה שנים שבהן יצאו רכבים שמשתמשים באוקטן 96, אבל עם "הכנה" לבזין נטול עופרת.
כלומר תושבות השסתומים שלהם מחוזקות, לכן לא זקוקות ל"שימון"של העופרת.
לכן סביר להניח שערן צודק, ואתה לא צריך את התוסף גם אם תתדלק ב- 95.
בכול מקרה היבואן אמור לדעת לתת תשובה בדוקה בעניין.
לגבי האוקטן, ההבדל בין 95 ל- 96 הוא די זניח. כנראה שהבעייה לא הייתה קשורה לדלק.

צביקה קרבורטור
27-03-09, 19:12
עד כמה שאני זוכר, היו די הרבה שנים שבהן יצאו רכבים שמשתמשים באוקטן 96, אבל עם "הכנה" לבזין נטול עופרת.
כלומר תושבות השסתומים שלהם מחוזקות, לכן לא זקוקות ל"שימון"של העופרת.
לכן סביר להניח שערן צודק, ואתה לא צריך את התוסף גם אם תתדלק ב- 95.
בכול מקרה היבואן אמור לדעת לתת תשובה בדוקה בעניין.
לגבי האוקטן, ההבדל בין 95 ל- 96 הוא די זניח. כנראה שהבעייה לא הייתה קשורה לדלק.

גל שלום רב !
רכבך לא זקוק לתוסף אשלגן, או תוסף כלשהו, רכבך יכול ומומלץ בתדלוק באוקטן 95 בלבד.
כמו שכתב קודמי תושבות השסתומים מחוזקות בכל הרכבים משנות ה80 ומעלה, ולכן גם רכבך מוגן.
הקרטוע האחרון היה מסיבה של הפלג הלקוי, ולא של הדלק.
בברכה
צביקה

ניר.א
27-03-09, 19:29
באתר משרד התשתיות תוכל למצוא טבלה שבה כל סוגי המנועים והמכוניות שיובאו לארץ
והתאמתם לסוגי הדלק השונים!

mik_l86
29-03-09, 04:51
באתר משרד התשתיות תוכל למצוא טבלה שבה כל סוגי המנועים והמכוניות שיובאו לארץ
והתאמתם לסוגי הדלק השונים!

http://www.mni.gov.il/mni/he-il/Energy/Fuel/FuelOctane96/

lizard
29-03-09, 07:55
שאלה.
אם יש לי מנוע ישן והותקן עליו ראש של דגם דומה אבל משנתון מתקדם יותר, האם עדיין צריך תוסף או משהו כזה?

גל_כ
29-03-09, 10:13
באתר משרד התשתיות תוכל למצוא טבלה שבה כל סוגי המנועים והמכוניות שיובאו לארץ
והתאמתם לסוגי הדלק השונים!


תודה רבה

ערן המסוקס
30-03-09, 14:20
שאלה.
אם יש לי מנוע ישן והותקן עליו ראש של דגם דומה אבל משנתון מתקדם יותר, האם עדיין צריך תוסף או משהו כזה?

תבדוק לפי המנוע שעליו הראש המתקדם היה מותקן. אם שם היה מותר להשתמש בנטול עופרת, אז זה בסדר.

צביקה קרבורטור
30-03-09, 17:14
שאלה.
אם יש לי מנוע ישן והותקן עליו ראש של דגם דומה אבל משנתון מתקדם יותר, האם עדיין צריך תוסף או משהו כזה?

לא !
בברכה
צביקה

-->