צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ תיבת הגה, מה זה אומר?
הי,
ככל הנראה אצטרך לשפץ תיבת הגה של אלפא ספיידר,
מישהו יכול להסביר בקווים כלליים מה זה אומר לשפץ? :rolleyes:
הבעיה היא חופש בהגה, עדיין לא פירקתי את התיבה (עוד לא ראיתי אותה, אני רק יודע שההגה קשה מאוד כיוון שסגרו איזה בורג ע"מ למנוע חופש...)
מדובר בהגה רגיל (לא כח), אלפא 88.
תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
23-03-09, 21:26
כדאי שתשחרר את הבורג שסגרו לפני שנגרם נזק כבד לתיבה .
איציק
תודה איציק,
אשחרר בהקדם (בינתים אני לא נוסע עם הרכב)
אתה יכול להסביר מעט על תפקיד הבורג/מה משפצים במידת הצורך (אני מאמין שהנזק כבר נגרם ע"י הבעלים הקודמים)
תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
23-03-09, 21:51
לדעתי מדובר על תיבת הגה ( ולא על מסרק הגה ) גם מסרק הוא סוג של תיבה .
בתיבת הגה הפיניון ( זה שמוחבר למוט שיורד מגלגל ההגה ) או החלזון אינו סימטרי.
קוטר החלזון במרכז קטן והוא הולך וניהיה עבה יותר לצדדים .
הרעיון הוא שבצורה כזאת ניתן לשנות את יחס העברה של תיבת ההגה תוך כדי סיבוב גלגל ההגה .
בתחילת הסיבוב ( כאשר גלגל ההגה באמצע הרכב נוסע ישר ) כל נגיעה בהגה מיד גורמת לתגובה
בגלגלים .ונדרש כח גדול יחסית . זה מצב טוב לנסיעה מהירה .
כאשר ההגה מסובב נדרש כח גדול יותר ( וכאן יש יחסי העברה הולכים וגדלים תוך כדי סיבוב ההגה בחניה ) ומהירות תגובה של הגלגלים איטית .
זה מצב לתמרוני חניה . ( לכן גם יש חופש גדול מאד בקצה סיבוב ההגה )
ולכן יש לבדוק ולכוון את החופש תיבת ההגה רק במצב הגה ישר .( וכאשר התיבה מאופסת )
סגירת בורג חזק תגרום לעומס על החלזון בתוך התיבה כנגד גלגל השיניים ( זה שמחובר לפיטמן )
ובמצב קיצוני אפשר לשבור קצוות שיניים .
השיפוץ הוא בדיקה יסודית לסדקים פציעה \ בלאי \ אכילה בנקודת העבודה האמצעית של גלגלי השיניים . זה המצב שהרכב נוסע בהגה ישר . ושם השיניים סופגות את המכות . ( תפקיד בולם ההגה לרסן את המכות )
בדרך כלל זה יחייב החלפת חלקים בהתאם לנזק .
לא לחשוב בכלל על מלוי השחזה ( לצערי יש כאלה הצעות )
אני מקווה שההסבר ברור .
איציק
תודה רבה,
אני חושב שהבנתי, אני מניח שכאשר אראה את התיבה זה יהיה ברור עוד יותר.
האם ניתן לשפץ תיבות כאלו? מה מתבלה וניתן להחלפה?
תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
23-03-09, 22:37
בדרך כלל יש נזק מקומי לאחת השיניים .
מחייב החלפת גלגל השיניים ( אפשר להחליף אחד )
אבל אין לנזק הזה כללים ברורים לפרק לרחוץ טוב ולבדוק .
איציק
ערן המסוקס
24-03-09, 11:59
מה לגבי חופש צידי בציר הפיטמן? האם מדובר במיסבים שמחליפים, או מה הולך שם בשביל ביטול החופש בעצם, אם בכלל.
עדיין לא פירקתי את התיבה (ביום ו'...)
אני מניח שיש בה שמן כלשהו, איזה שמן זה?
תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
25-03-09, 09:19
שמן דפרנציאל סמיך . 75 או 90 או 140 מעולה
לפעמים שיש נזילות וחופשים ממלאים גריז תעשיה נוזלי ( למשל גריז קטפות כותנה ) .
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.