דיננוזאור שטח
25-03-09, 13:44
כל הרכבים המיוצרים אחרי שנת 1996 מצוידים במערכות ממוחשבות תמוכות פרוטוקול OBD2 או CAN (החדשות ביותר) ואין בעיות ובקריאה של הנתונים שלהם על ידי מכשירים גנריים או יעודיים.
ברכבים לפני 1996 ישנם בדרך כלל אבל לא תמיד מערכות רכב התומכות בפרוטוקול OBD1
מה לעשות שהטרופרים אפילו הישנים בהמות מסובכות הכוללות מספר מערכות רכב ממוחשבות מנוע גיר ABS ובקרת שיוט אוטמטית ועוד, תקלות במכללים אלו יכולות לנבוע בתקלה מכנית אלקטרומכנית (סולנואידים וממסרים) או אלקטרונית במחשב עצמו או בצמות החיווט ובסנסורים.
כשיש תקלה כדאי לצורכי חיסכון בזמן וכסף לנסות לראות מה המחשב של היחידה המדוברת מדווח, בחלק מהמקרים ניתן להכניס את את מחשב הרכב למצב שידווח על חלק מהתקלות שנרשמו בו על ידי ספירה של ניצנוצים במנורות הבדוק מנוע ובדוק ממסרה. אבל שיטה זו קשה ולאף מוסך אין את הידע והסבלנות הדרושה לבצע אותה ואין היא מהווה תחליף לקריאה של קודי תקלה על ידי קורא או סורק מתאים.
על זה שטיגנתי את הגיר שלי והוא התאבד כבר כתבתי, כשהגעתי למוסך UMI בו אני מטפל ברכב שלי ותארתי את הבעיות התגובה הראשונה של מנהל העבודה לתת הוראה למכונאי לסרוק את הרכב בסורק TECH2 שלהם. הבחור מגיע עם המכשיר מושך את צמת המחשב ומודיע בפנים נפולות שאין אפשרות להתחבר לרכב כי הוא לפני שנת 96 והמכשיר המתאים לרכב זה הינו TECH1 שהתקלקל זה מכבר ואין להם כוונות לתקנו כי הוא מיועד לרכבים ישנים.
היבואן כבר לא מחיוב לתת תמיכה טכנית לרכבים כמו שלי משנתון 1994 וכל מה שנותר לנו לעשות זה לעבוד בשיטת הניסוי והטעייה, מחליפים משהוא התקלה ניפתרה? טוב לא ניפתרה ממשיכים להחליף דברים ברכב חלקם מאוד יקרים.
החלטתי לקנות מכשיר TECH1 בארה"ב, המכשיר שלי מגיע עם תוכנה של GM פורד וקריזזלר לא הצלחתי לאתר תוכנה של איסוזו לקניה בשום מקום בקיצור פניתי למהנדס השרות של UMI ובקשתי עזרתם, כאן המקום לשבח את UMI מותר לתת מחמאה לא רק לקלס אותם בגלל מחירי החלפים והם מוכנים לצרוב לי את המכשיר לאיסוזו ועל כך נתונה להם תודתי
כשאגמור את הפרויקט הזה אעמיד את המכשיר לכל חברי הפורום בעלי הרכבים מהשנתונים המתאימים לצורך קריאת תקלות איתורם וביצוע בדיקות מכללים שהמכשיר מבצע.
ברכבים לפני 1996 ישנם בדרך כלל אבל לא תמיד מערכות רכב התומכות בפרוטוקול OBD1
מה לעשות שהטרופרים אפילו הישנים בהמות מסובכות הכוללות מספר מערכות רכב ממוחשבות מנוע גיר ABS ובקרת שיוט אוטמטית ועוד, תקלות במכללים אלו יכולות לנבוע בתקלה מכנית אלקטרומכנית (סולנואידים וממסרים) או אלקטרונית במחשב עצמו או בצמות החיווט ובסנסורים.
כשיש תקלה כדאי לצורכי חיסכון בזמן וכסף לנסות לראות מה המחשב של היחידה המדוברת מדווח, בחלק מהמקרים ניתן להכניס את את מחשב הרכב למצב שידווח על חלק מהתקלות שנרשמו בו על ידי ספירה של ניצנוצים במנורות הבדוק מנוע ובדוק ממסרה. אבל שיטה זו קשה ולאף מוסך אין את הידע והסבלנות הדרושה לבצע אותה ואין היא מהווה תחליף לקריאה של קודי תקלה על ידי קורא או סורק מתאים.
על זה שטיגנתי את הגיר שלי והוא התאבד כבר כתבתי, כשהגעתי למוסך UMI בו אני מטפל ברכב שלי ותארתי את הבעיות התגובה הראשונה של מנהל העבודה לתת הוראה למכונאי לסרוק את הרכב בסורק TECH2 שלהם. הבחור מגיע עם המכשיר מושך את צמת המחשב ומודיע בפנים נפולות שאין אפשרות להתחבר לרכב כי הוא לפני שנת 96 והמכשיר המתאים לרכב זה הינו TECH1 שהתקלקל זה מכבר ואין להם כוונות לתקנו כי הוא מיועד לרכבים ישנים.
היבואן כבר לא מחיוב לתת תמיכה טכנית לרכבים כמו שלי משנתון 1994 וכל מה שנותר לנו לעשות זה לעבוד בשיטת הניסוי והטעייה, מחליפים משהוא התקלה ניפתרה? טוב לא ניפתרה ממשיכים להחליף דברים ברכב חלקם מאוד יקרים.
החלטתי לקנות מכשיר TECH1 בארה"ב, המכשיר שלי מגיע עם תוכנה של GM פורד וקריזזלר לא הצלחתי לאתר תוכנה של איסוזו לקניה בשום מקום בקיצור פניתי למהנדס השרות של UMI ובקשתי עזרתם, כאן המקום לשבח את UMI מותר לתת מחמאה לא רק לקלס אותם בגלל מחירי החלפים והם מוכנים לצרוב לי את המכשיר לאיסוזו ועל כך נתונה להם תודתי
כשאגמור את הפרויקט הזה אעמיד את המכשיר לכל חברי הפורום בעלי הרכבים מהשנתונים המתאימים לצורך קריאת תקלות איתורם וביצוע בדיקות מכללים שהמכשיר מבצע.