PDA

צפייה בגרסה מלאה : jeepאי וותיק או אוזן רגישה



מאיר רוטברג
26-03-09, 09:01
אחד הייתרונות של אחזקת רכב במשך שנים רבות הינה שאתה מפתח רגישויות לרכב ויודע כל דבר מה מתרחש,

בל נשכח כי אני נוהג בסופה מזה שש שנים פלוס
-שקט זה לא,רעידות זה כן,נוחות ? בערך מינוס:)

נסעתי על כביש שש שבוע שעבר, היו לי רעשים שהרגשתי ממערכת ההנעה,
כביש שש, 120 קמ"ש, סופה , שמעתי קצת רעשים מקדימה,

עברתי במוסך קבעו לי תור לעוד שבוע לא נשמע משהוא רציני,

בנתיים לא נסעתי עם הרכב כל השבוע כי לא היה לי הרגשה טובה בנדון,

יאללה מאפסנים במוסך, יש רעש מהסרן הם מפרקים וקוראים לי,

ברגי הנעילה איי אר בי השתחררו מנעילות האבטחה שלהן להתרוצצו בתוך הסרן,
יש שיפשוף קל על הפיניון, יצאתי בזול , ממש בזול.
הסייפא בעניין ,
אם הייתי ממשיך לנסוע ונוסע השבת לסכיני דימונה עם החברה הייתי טוחן לחלוטין את הקורונה פניון
והנעילה, והאבא והאמא.

מזל?אוזן רגישה? נסיון?
לא משנה, יצאתי בזול,

נ.ב טלפון להנפלד יבואן הנעילות , צריכים ברגים חדשים כי ברגי הפלדה התעקמו מהעומס

אין לו כאלו "זה נעילה ישנה" אולי עוד שבועיים,

תוכנית ב= מחפשים ברגי פלדה כאלו(מאוד לא סטנדרטיים) לבד

דרור ברלי
26-03-09, 20:08
לא פעם ראשונה ולא אחרונה של כשלים ב-ARB בדנה 30 ובכלל...
מאיר, בפעם הבאה לוקרייט....

חוץ מזה שלא נענית להצעה שלי לבוא איתנו לסכיני דימונה בשבוע שעבר.
הפסדת.

ערן המסוקס
27-03-09, 03:44
גם לוקרייט נדפקת.

tzagi
27-03-09, 07:06
חבל שהזימון שלך כל כך מחורבן......אחרת....
לפי זכרוני אמורות להיות על הברגים האלה פלטות נעילה....היו?

והסיפור הזה קורה קצת יותר מדי לטעמי....ולא רק בARB

zeepeedee
27-03-09, 13:00
בפעם האחרונה שהייתה לי בעיה עם הנעילה זו הייתה בעיה דומה ומי שטיפל בנעילה והציל אותה היה יורם מאפק ביחד עם אבא שלו. אין לי מושג אם אתה בקשרי עבודה איתו אבל אם כן לדעתי יש לו חלקים ויוכל לעזור לך...
מקווה שעזרתי במשהו

איציק - 4X6ZH
27-03-09, 13:24
אבל נגיד רק במחשבה ( הגיפאים יודעים טוב ויש להם נסיון )
שלרכב היו לוקרים על הסרן הקידמי
וכל הסרן היה עובד רק שבאמת צריך אותו
והנעילה היתה חייה ללא תקלות מוזרות

כל שיפור בארץ הוא שיפור של מסגר חובב
כל מסגר חובב הוא מומחה לדפרנצאלים

אז למה לא מתקינים לוקרים על הסרן הקידמי
לסופה !
לפגרו !
ללנד קרוזר !
לפראדו !
ולעוד רבים אחרים .

מה אתם מצפים מסרן שמתקינים לו כמה ק"ג טובים של פלדה באמצע הביצה.
על איזון אין מה לדבר .
אז מה הפלא שזה מתפרק .

נכון מאיר צודק הניסיון ותחושת הרכב הצילה אותו מנזק כבד
אבל עדין רכב מושבת . הוצעה כספית לא קטנה

והכל היה נראה אחרת כולל תחושת נהיגה ויציבות היגוי משופר.
במידה ולרכב היה לוקרים .

איציק

דרור ברלי
27-03-09, 22:50
מה לעשות שה-YJ נולד עם מעגל חלוקה צפוף מדי וללא לוקרים?
קיט לוקרים לסרן הזה זה סיפור של כמעט 1500$. באמריקה. לפני משלוח, מיסים, עבודה ושאר ירקות. שווה?
http://www.quadratec.com/products/16132_99_07.htm
בכסף כזה תמצא כאן בארץ דנה 44 קדמי, תתאים אותו לסופה, שתול בו לוקרייט וחסל.

ברור לי שגם לוקרייט יכולה להידפק לפעמים. שיעור הכשלים של נעילה אוטומטית בהשוואה ל-ARB מהדגם שמיועד לדנה 30 וידוע כלא-מוצלח במיוחד?
ואני כבר לא סופר את כל הפעמים שהייתי עד ל-ARB שלא עבדה/לא השתלבה/תקלה במדחס/סתם דלף אוויר.

עלויות הלוקרייט מול ARB שנדפק?

ofiredri
28-03-09, 08:43
הרבה מהמתקינים לא שמעו על לוטייט loctite וחבל . ברוב המקרים, השימוש ב loctite מונע שחרור ברגים בדיפרנציאליים.

ומאיר, לשאלתך, מדובר בשילוב של נסיון, רגישות, ואובססיה לצעצועים. באמת יצאת בזול .

sofa
28-03-09, 13:45
מה לעשות שה-YJ נולד עם מעגל חלוקה צפוף מדי וללא לוקרים?
קיט לוקרים לסרן הזה זה סיפור של כמעט 1500$. באמריקה. לפני משלוח, מיסים, עבודה ושאר ירקות. שווה?
http://www.quadratec.com/products/16132_99_07.htm
בכסף כזה תמצא כאן בארץ דנה 44 קדמי, תתאים אותו לסופה, שתול בו לוקרייט וחסל.

סלח לי דרור, אך לפי דעתי אתה טועה, למצוא סרן 44 קדמי הוא סיפור לכשעצמו מייגע, ואם מצאת איך תתאים אותו לסופה? ברובם הם שך GMC ואנדורה, כך שאתה עובר ל 8 ברגים בג'נט, ואז האוטו נהיה רחב ומקבל צורה של בולדוג, אחרי זה הנעילה עולה 1000-1500 ש"ח, וכל העבודה של התאמת הסרן לסופה היא לא פשוטה...
גם ב 2000$ קשה לי להאמין שזה אפשרי...

מאיר רוטברג
28-03-09, 20:35
איך השתחררו ברגי האבטחה לאלוהים הפתרונים,

הרכב מחר יוצא כי בהזדמנות זו איזנתי את הדריישאפט
ולקח ל... יומיים לבוא לקחת ,

לא נורא יצאנו בזול,

מוסר השכל: תקשיב לרכב שלך הוא אף פעם לא משקר

דרור ברלי
28-03-09, 21:14
סביר להניח שלא טופטף לוקטייט לברגים לפני שנסגרו.
אבל ב-ARB הכל יכול לקרות.

מאיר רוטברג
29-03-09, 08:43
דרור,
לברגים הללו יש אבטחות,
זה לא אמור להשתחרר

ומעולם זה לא קרה ,
מה שכן הנעילה של הדנה 30 מאז ומעולם הייתה ידועה כבעייתית והצטיינה בחוסר אמינות
וזאת לעומת אחותה הגדולה דנה 60 שאין בה בעיות ,
לראיה לפני מספר שנים הם הוציאו קיט שידרוג לנעילה דנה 30 ואכן מאז רוב הבעיות נפתרו,
כמובן שעל הדרך כאשר כל הקייס בחוץ הנעילה בחוץ כבר ניצלנו הזדמנות והחלפנות את כל האורינגים.

יאללה , שאלו יהיו הצרות שלנו,

דרור דבר איתי יש משהוא עבה בדרך:p:p

ניר ל
29-03-09, 21:08
איציק, ספק אם דיפ' ARB הוא פחות מאוזן מהדיפ' היצוק המקורי, בכל מקרה בנעילות המתקדמות יותר, גם לדנה 30 , הברגים נסגרים מצד שני והקורונה לוכדת אותם כך שאין להם דרך להשתחרר.

נמרוד
29-03-09, 21:27
ומאיר, לשאלתך, מדובר בשילוב של נסיון, רגישות, ואובססיה לצעצועים. באמת יצאת בזול .

נסיון? רגישות? מאיר רוטברג?

במקרה הזה מדובר על עצלנות להזיז את הג'יפ...

אני תמיד הייתי בעד עצלנות, זו אולי התכונה האנושית המועילה הכי פחות מוערכת. אני מפנה אותכם ליצירת מופת קטנה של היינליין, "The man who was too lazy to fail". מורה דרך לחיים, במיוחד לעוסקים בתחום הההנדסה.

-->