PDA

צפייה בגרסה מלאה : למה משמש המיסב בגלגל התנופה



DooM3
27-03-09, 12:47
שלום לכולם

לא מזמן החלפתי גיר בויטרה ובמהלך ההרכבה צריך לכוון את הקלאץ' מול המיסב של הגלגל תנופה
האם הכוון נועד כדי שיהיה יותר קל להרכיב את הגיר או שיש עוד סיבה ??

ואז חשבתי למה נועד בכלל המיסב שמורכב על הגלגל תנופה
הוא לא מעביר תנועה
והקלאץ' עצמו יושב על החלק המשונן של הציר ולא על החלק
הוא לא מגביל תנועה של הקלאץ'(ימינה ושמאלה)
הקלאץ' לא יוצר מנוף כולכך גדול על הציר שצריך תמוכה בצד שני

אם אני לא טועה באחד מהנקודות אז למה הוא נועד??
ואים הוא לא יהיה מורכב לאילו תקלות הוא יכול לגרום??

תודה מראש.

איציק - 4X6ZH
27-03-09, 14:11
המיסב הזה עובד רק כאשר אתה משולב בהילוך כל שהוא ולוחץ על המצמד .
ואז המנוע מסתובב המצמד משוחרר וציר ההילוך הישיר ( זה שנכנס לגיר )
משולב בתוך הגיר ( בהילוך כל שהוא ) ולכן הוא לא מסתובב או מסתובב במהירות שונה
ממהירות הסיבוב של המנוע .
ציר ההילוך הישיר ( זה שאתה ממרכז בזמן הרכבת המצמד )
יושב על 2 מיסבים . מיסב אחד גדול בתוך הגיר בחזית ( זה שיושב עליו מחזיר שמן )
ומיסב שני קטן בתוך גל הארכובה כאשר במרכז ציר ההילוך יושב דיסק המצמד .

המיסב הזה לפעמים הוא בוקסה ברונזה .

חלק חשוב ביותר . חופש במיסב יגרום לבלאי במיסב הגיר \ במצמד \ לרעידות \ רעשים
במקרה קיצוני של תפיסת המיסב תיהיה תקלה גם בהפרדת המצמד עד כדי קשיים בשילוב להילוך
בתחלית נסיעה .

איציק

tooshey
27-03-09, 23:23
משאלתך אני מבין שהרכבת את הגיר בלי מיסב הילוך ישיר ועכשיו אתה מחפש צידוקים לעניין?
לא נורא, גיר של ויטרה קטן וקל....

בברכה,טושי

DooM3
28-03-09, 00:01
באמת סיימתי את העבודה עם שתי מייסבים
בח"א יש "ביקורת קשיחים" כדי לוודא שרכבתה והחלפתה הכול בחדש

סתם
הרכבתי הכול אבל יש מעיין רעש חלש אבל מרגיז של שריקה כמו של מנוע חשמלי שנעלם בלחיצה על הקלאץ'
ואמרו לי שיכול להיות שזה מהמייסב
ולא מצאתי סיבה למה הוא יכול להרעיש במידה והוא חדש

נגיד ואני באמת אסע בלי המיסב הרעש ייעלם אבל מה עוד יקרה מה לא יפעל קשורה ולמה??

והגיר+טרנספר לא כזה קל

תודה מראש

-->