התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התנעה ראשונה לאחר שנתיים וחצי



דרור ברלי
28-03-09, 21:13
החלטתי להחזיר את הבאגי לחיים. לאט-לאט. רשימת החלקים שצריך לתקן/להחליף ארוכה, אבל שום דבר לא בוער. יש לי סבלנות ומקום מוצל ויבש עם נקודות חשמל ותאורת-פלורסנט כדי לשחק בה.
המנוע - סובארו לאונה 1.8 ליטר. אחרי טיפול מקיף בראשים. לא הונע במשך כמעט שנתיים וחצי בהן הבאגי עמדה בסככה כשהיא מכוסה בכיסוי בד לא ממש אטום הרמטי. הכל מלא בליכלוך ואבק.

מה מוכרחים לעשות/להחליף לפני נסיון הנעה? החלפת שמנים? מצתים? חוטי הצתה?

תמיר .א.
28-03-09, 21:16
אני הייתי עושה כך:

פותח את המצתים, ומתחיל לסובב את המנוע לאט, ע"י גרירה או משהו, לבדוק שהוא לא תפוס ושהסטרטר לא יהרוס בהתנעה. אפילו אולי קצת זז-קל WD, משפריץ לבפנים כדי להוריד חיכוך.

ואם הכול תקין, מאכיל את הרעב בדלק לנסיונות הנעה.

asafk
28-03-09, 22:03
זה מנוע שוכב, אז צריך טיפה יותר תשומת לב.

מחליף שמן.
מחליף את הדלק. במיכל (לא הכל, אבל שיהיו כמה ליטרים של דלק טרי, ו0 ליטרים של דלק שחור ומג'וייף).
פותח פלאגים. כפית שמן לכל צילינדר מהחור של הפלאג. חכה חמש דקות - הצילינדרים שוכבים והשמן נקווה מסביב לרינגים.
סובב את המנוע בעזרת הגלגל לפחות שני סיבובים של המנוע (גלגל אחד באוויר, שני על הקרקע, בלם חניה אין לך ממילא), גיר בהילוך חמישי.
לך לעשן סיגריה, השמן עובד, אל תפריע לו.
סובב את המנוע עוד כמה סיבובים.
עדיין עם הפלאגים בחוץ, תוציא כמובן את החוט האמצעי מהקויל (שלא יהיה ניצוץ), תן סטרטר קצר. חפש נזילות. עוד סטרטר, יותר ארוך... חפש נזילות.
הכל בסדר עד כאן? תחזיר את הפלאגים למקום, וזה הזמן להניע.

אסף.

yscheiner
28-03-09, 22:04
כמו כל רכב/מנוע שעמד תקופה:

1. שחרר מצתים.
2. התז פנימה קצת חומר משמן.
3. סובב את המנוע ביד כדי לזהות תפיסה (לא סטארטר ולא גרירה!!! כי אין רגש ביד).
4. נתק את צנרת הדלק במידה ויש לך משאבה מכנית, נתק את המשאבה במידה והיא חשמלית (אתה לא רוצה לשאוב את שאריות ה"גומי" שהתגבשו בצנרת בשנתיים וחצי שהדלק עמד שם).
5. סטארטר קצר להריץ את הפיסטונים בצילינדרים, אפשר להוסיף קצת חומר משמן.
6. לא הייתי רץ להחליף שמנים קומפלט אבל על זה יענו מבינים ממני.
7. פילטר דלק מחליפים ומריצים דלק בצנרת כדי לנקות גם אותה (ניקוי מיכל מובן מאליו, גם שם כבר יש שכבת גומי בקרקעית).

8. עוברים על חיווט החשמל לראות שלמות (כבר ראיתי מנוע שכל צמת החשמל שלו פורקה מהבידוד על ידי עדר נמלים) ולמצוא קורוזיה/יובש במחברים.

9.לחפש סימנים של נזילות שמן על כל המיסבים ומחזירי השמן.

10. כמובן כמובן כמובן... להכין בקבוק בירה קרה להרצה הראשונה - כוסית ראשונה.

המון בהצלחה.

דרור ברלי
28-03-09, 22:11
איזה שמן צריך מנוע סובארו לאונה 1.8 (זה המנוע מהדגם הישן עם קאמשפט בבלוק, ירד כנראה מטנדר - או מלאונה ישנה מהמודל של 80-84. חנן מאילת, אתה מכיר טוב ממני את המנוע שלך לשעבר...)

gali
28-03-09, 22:31
איזה שמן צריך מנוע סובארו לאונה 1.8 (זה המנוע מהדגם הישן עם קאמשפט בבלוק, ירד כנראה מטנדר - או מלאונה ישנה מהמודל של 80-84. חנן מאילת, אתה מכיר טוב ממני את המנוע שלך לשעבר...)

אם אני זוכר נכון הייתי משתמש ב 20W50 בטנדר 1800 שהיתה לי.
המנועים האלו סובלים כמעט הכל, רק לא כדאי דליל מידי.

דרור ברלי
28-03-09, 22:50
זה העניין. המנוע הזה כבר לא חדש ובטח עבר טראומות בחייו, אבל אחרי הטיפול המקיף בראשים ראינו אות ומבפנים ואני יודע שעוד נשאר לו מה לתת. אני מעוניין לעשות לו חיים קלים ומפנקים עד כמה שניתן.

ניר.א
28-03-09, 23:47
איזה שמן צריך מנוע סובארו לאונה 1.8 (זה המנוע מהדגם הישן עם קאמשפט בבלוק, ירד כנראה מטנדר - או מלאונה ישנה מהמודל של 80-84. חנן מאילת, אתה מכיר טוב ממני את המנוע שלך לשעבר...)

בסובארו שלי אמנם מנוע קצת יותר חדש ו1600 אבל לא נראה שיש הבדל השמן הוא 10W40

דרור ברלי
29-03-09, 00:06
לא שזה כל כך משנה, אבל אני מניח שיש הבדל בין המנוע העתיק הזה למנועי סובארו המודרניים יותר ואני מעדיף ללכת עם הוראות היצרן.

zivo
29-03-09, 00:49
זה מנוע שוכב, אז צריך טיפה יותר תשומת לב.

מחליף שמן.
מחליף את הדלק. במיכל (לא הכל, אבל שיהיו כמה ליטרים של דלק טרי, ו0 ליטרים של דלק שחור ומג'וייף).
פותח פלאגים. כפית שמן לכל צילינדר מהחור של הפלאג. חכה חמש דקות - הצילינדרים שוכבים והשמן נקווה מסביב לרינגים.
סובב את המנוע בעזרת הגלגל לפחות שני סיבובים של המנוע (גלגל אחד באוויר, שני על הקרקע, בלם חניה אין לך ממילא), גיר בהילוך חמישי.
לך לעשן סיגריה, השמן עובד, אל תפריע לו.
סובב את המנוע עוד כמה סיבובים.
עדיין עם הפלאגים בחוץ, תוציא כמובן את החוט האמצעי מהקויל (שלא יהיה ניצוץ), תן סטרטר קצר. חפש נזילות. עוד סטרטר, יותר ארוך... חפש נזילות.
הכל בסדר עד כאן? תחזיר את הפלאגים למקום, וזה הזמן להניע.

אסף.

לא הבנתי - סובארו = בוקסר >>>> הצילנדרים אכן שוכבים (ולא עומדים כמקובל).
אם מכניסים שמן, הוא לא יקיף את הבוכנה \ רינגים, הוא יתרכז לאורך הצילנדר.
למה לא להטות על הצד (כל פעם צד אחר)?

דרור ברלי
29-03-09, 01:35
למה לא להטות על הצד (כל פעם צד אחר)?

כי זה קצת לא מעשי מבחינתי להרים את כל הרכב על צידו?....
למרות שתיאורטית, וגם מעשית, זה אפשרי איכשהו... וגם תמיד אפשר להוריד מנוע. אבל בוא ונאמר שלא בא לי להוריד מנוע. לא כרגע בכל אופן.

רפאל
29-03-09, 10:12
דרור להזכירך.

לפני הכל יש לטפל בחשמל הרכב.
אין חשמל למשאבת הדלק החשמלית ברכב,
מה לעשות גם אני קצת מכיר את הרכב :):):):)



רפי

asafk
29-03-09, 10:26
לא הבנתי - סובארו = בוקסר >>>> הצילנדרים אכן שוכבים (ולא עומדים כמקובל).
אם מכניסים שמן, הוא לא יקיף את הבוכנה \ רינגים, הוא יתרכז לאורך הצילנדר.
למה לא להטות על הצד (כל פעם צד אחר)?

השמן מתרכז סביב החלק התחתון של הרינג העליון. הבעיה במנוע שוכב היא שהרינג הזה, עם המשקל של הבוכנה עליו ובלי שימון, לאורך זמן נדבק לצילינדר. השימון הראשוני מלמעלה מתיישב סביבו, סביבו לא במובן של בהיקף שלו, אלא מסביב לאזור המגע בינו לבין הצילינדר, ומאפשר לו לנוע בלי לשרוט את הצילינדר.

אסף.

דרור ברלי
29-03-09, 18:05
דרור להזכירך.

לפני הכל יש לטפל בחשמל הרכב.
אין חשמל למשאבת הדלק החשמלית ברכב,
מה לעשות גם אני קצת מכיר את הרכב :):):):)



רפי


אתה בכלל צריך לקבל ממני כאפה.:wink:
תמצא זמן מתי שהוא בין כל מכוניות המירוץ שלך, תסדר בנבלה את החשמל ואת הברקסים, ואני כבר אנסה להסתדר עם השאר. אהה - וגם תמצא את המפתח האדום...:wink: בלי זה באמת אין חשמל באוטו!...:rolleyes:

zivo
29-03-09, 18:59
השמן מתרכז סביב החלק התחתון של הרינג העליון. הבעיה במנוע שוכב היא שהרינג הזה, עם המשקל של הבוכנה עליו ובלי שימון, לאורך זמן נדבק לצילינדר. השימון הראשוני מלמעלה מתיישב סביבו, סביבו לא במובן של בהיקף שלו, אלא מסביב לאזור המגע בינו לבין הצילינדר, ומאפשר לו לנוע בלי לשרוט את הצילינדר.

אסף.

OK הבנתי.
הייתי שוקל להכניס צינורית של WD40 ולרסס את החלל כולו, מתוך תקווה שמשהו ידבק לדפנות ולרינג העליון.
אני חושש, שהכל יבש, גם שני סיבובים ידנים איטיים שתיארת, יכולים (בעיקר עם הרינג נתפס..) לתת שריטה לא נעימה.

asafk
29-03-09, 21:41
WD הוא לא שמן. יש דברים שעושים עם שמן.

אסף.

ניר.א
29-03-09, 22:22
לא שזה כל כך משנה, אבל אני מניח שיש הבדל בין המנוע העתיק הזה למנועי סובארו המודרניים יותר ואני מעדיף ללכת עם הוראות היצרן.
אצלי טנדר מודל 94 ואם אני לא טועה המנועים משנות השמונים הם אותו הדבר?

דרור ברלי
29-03-09, 22:57
טנדר מודל 94?

הייתי בטוח שהטנדרים האחרונים הם מ-93.
אבל לא משנה. אם זה טנדר, יש לו מנוע במבנה זהה.

צביקה קרבורטור
29-03-09, 23:15
זה מנוע שוכב, אז צריך טיפה יותר תשומת לב.

מחליף שמן,בצמיגות 20/50!
מחליף את הדלק. במיכל (לא הכל, אבל שיהיו כמה ליטרים של דלק טרי, ו0 ליטרים של דלק שחור ומג'וייף).
פותח פלאגים. כפית שמן לכל צילינדר מהחור של הפלאג. חכה חמש דקות - הצילינדרים שוכבים והשמן נקווה מסביב לרינגים.
סובב את המנוע בעזרת הגלגל לפחות שני סיבובים של המנוע (גלגל אחד באוויר, שני על הקרקע, בלם חניה אין לך ממילא), גיר בהילוך חמישי.
לך לעשן סיגריה, השמן עובד, אל תפריע לו.
סובב את המנוע עוד כמה סיבובים.
עדיין עם הפלאגים בחוץ, תוציא כמובן את החוט האמצעי מהקויל (שלא יהיה ניצוץ), תן סטרטר קצר. חפש נזילות. עוד סטרטר, יותר ארוך... חפש נזילות.
הכל בסדר עד כאן? תחזיר את הפלאגים למקום, וזה הזמן להניע.

אסף.

דרור ברלי שלום רב !
ההמלצות שך אסף הם ההמלצות המקצועיות ביותר, ואני אכן תומך בהם ומחזק אותם, ומוסיף, מומלץ להחדיר שמן בעזרת משמנת ולא בעזרת כפית, ולסדר את החיבור למשאבת הדלק החשמלית,שרפאל אמור לעשות.
ברכבך אמור להיות במקור, קרבורטור בעל צוק אוטומטי, ועם פתיחת מתג ההצתה, המשאבה החשמלית אמרה למלאות את הקרבורטור בדלק שחסר.
תתכן אפשרות שבגלל התאיידות הדלק, המצוף שקע ,ועלול להתקע בעת החזרת המחט בקרבורטור לתושבתו, בגלל קורוזייה לכלוך, או כל מרעין בישין שספג הקרבורטור, והלחות שהוא ספח מהאוויר, ולכן תיתכן הצפה בקרבורטור, לכן קח זאת בחשבון.
מומלץ שיהיה בקרבתך, תטף לכבוי שרפות בעת הצורך.
המנע להתקרב עם הפנים,לעבר הקרבורטור בעת ההתנעה, מחשש לבק פייר(ואש בעקבותיו), בהצלחה בהתנעה, וחזור לעדכן ולדווח.
בברכה
צביקה

ערן המסוקס
30-03-09, 12:45
אין אפשרות כלשהי להריץ את משאבת השמן בלי לסובב את המנוע?

בג'יפ פשוט מורידים מפלג ומסובבים עם מברגה חשמלית את משאבת השמן ישירות. כך השמן מגיע בדיוק לכל המקומות הנכונים ובלחץ.

צביקה קרבורטור
30-03-09, 17:10
אין אפשרות כלשהי להריץ את משאבת השמן בלי לסובב את המנוע?

בג'יפ פשוט מורידים מפלג ומסובבים עם מברגה חשמלית את משאבת השמן ישירות. כך השמן מגיע בדיוק לכל המקומות הנכונים ובלחץ.

ערן שלום רב !
בסובארו המשאבת שמן היא חיצונית ולא ניתן להריץ אותה כמו בגיפ.
בברכה
צביקה

-->