צפייה בגרסה מלאה : למה ההגה ננעל כשהבלם לחוץ?
לאחרונה שמתי לב שכשאני לוחץ על דוושת הבלם (עד לעצירה מוחלטת), ההגה ננעל (ומשתחרר רק לאחר הורדת הרגל מהדוושה והתחלת נסיעה).
במוסך טענו שלא מדובר בתקלה אלא במצב "תקין" אך לאחר שהתעקשתי, החליפו הן את הבוסטר והן את המשאבה (הרכב עדיין באחריות).
מנהל המוסך הציע לי להמתין כשבועיים עד שהמומחה של החברה יחזור מחופשת מחלה ויבדוק את הרכב אך ציין בהגינותו כי התופעה קיימת גם בכלי רכב אחרים מסוג זה - גם בדגמי 2008-9 החדשים.
אשמח לתגובות / הצעות / רעיונות לפתרון התעלומה.
ערן המסוקס
30-03-09, 14:47
אם מגבר הבלם שלך הוא הידראולי, זה יכול להסביר את התופעה.. בבלימה יש עומס על המשאבה ההידראולית, וזו בתורה לא מצליחה לספק מספיק לחץ גם בשביל מערכת ההגה.
אז אולי בעייה במשאבת הגה, או רצועת מנוע מחליקה.
מדובר מןן הסתם בהידרובוסט. וזה לא תקין - משאבת ההגה לא מייצרת לחץ גבוה מספיק, או שהשסתום הפורק שלה קוע במצב פתוח. יש לבדוק עם מד לחץ וספיקה המיועד למערכות הגה, כל בדיקה אחרת לא תהיה מספקת.
אסף.
איציק - 4X6ZH
30-03-09, 16:32
שאלה ונתוני תקלות מאד מוזרים .
לא נשמע הגיוני במערכת הגה \ בלמים רגילה .
במידה ויש מערכת " חוכמה" של מפלצת כל שהיא אז הכל אפשרי .
כמו מערכת שגורמת לשינוי לחץ במערכת הגוי ביחס למהירות הנסיעה \ או זוית סיבוב ההגה .
יש עוד מערכות הכל אפשרי .
איציק
polar bear
31-03-09, 16:46
אחרי שהחליפו לך את מה שהחליפו - נפתרה הבעיה?
יש לך ABS ברכב? כי אם כן, וההגה ננעל בבלימה ... זה "קצת" מצחיק.
אפשר לבדוק את זו תקלת משאבה ע"י בלימה הניוטרל תוך כדי לחיצה על הגז. ואם התקלה נעלמת כנראה זו המשאבה.
אחרי שהחליפו לך את מה שהחליפו - נפתרה הבעיה?
יש לך ABS ברכב? כי אם כן, וההגה ננעל בבלימה ... זה "קצת" מצחיק.
אפשר לבדוק את זו תקלת משאבה ע"י בלימה הניוטרל תוך כדי לחיצה על הגז. ואם התקלה נעלמת כנראה זו המשאבה.
הבעיה לא נפתרה.
לדברי המוסכניק, ייתכן וצריך לבצע כיוון בתוך הבוסטר (לטענתו ניתן לבצע זאת אך צריך אישור של החברה והאיש הטכני המוסמך לכך - בחופשת מחלה).
לגבי הabs - לא ברורה לי שאלתך מאחר והדבר מתרחש רק כשהרכב ממילא עומד (ברמזור או בעת יציאה מחנייה).
הבעיה לא נפתרה.
לדברי המוסכניק, ייתכן וצריך לבצע כיוון בתוך הבוסטר (לטענתו ניתן לבצע זאת אך צריך אישור של החברה והאיש הטכני המוסמך לכך - בחופשת מחלה).
לגבי הabs - לא ברורה לי שאלתך מאחר והדבר מתרחש רק כשהרכב ממילא עומד (ברמזור או בעת יציאה מחנייה).
אתה אומר שההגה ננעל אחרי העצירה, ועד שאתה משחרר את הבלם? במהלך הבלימה ההגה לא נעול?
באיזה רכב מדובר??
אתה אומר שההגה ננעל אחרי העצירה, ועד שאתה משחרר את הבלם? במהלך הבלימה ההגה לא נעול?
באיזה רכב מדובר??
הרכב - סילברדו 2007
הבעיה קיימת גם בדגמי 2008
התופעה מתרחשת בעיקר בהתחלת נסיעה כשהרגל על הבלם ומנסים לסובב את ההגה לפני התחלת נסיעה. מרגע שהרכב מתחיל לנוע (אפילו סנטימטרים ספורים), הבעיה נעלמת.
ניסיתי (בעצירה מוחלטת) ללחוץ על הבלם ובמקביל על הגז על מנת לבחון אם ההגה משתחרר כשהטורים עולים. התשובה שלילית. רק התחלת נסיעה משחררת את ההגה.
איציק - 4X6ZH
02-04-09, 08:37
כדאי לברר לעומק את מבנה ותפקוד המערכת .
אתה מתאר מערכת פיצוי עומס להפעלת הגה ביחס למהירות נסיעת הרכב .
זאת מערכת יצוב הקשורה לזוית ההגה ( סיבוב גלגל ההגה ) ביחס למהירות הנסיעה
ולחיצה על דוושת הבלם .
מערכות אלה נפוצות יותר ויותר ובדרך כלל הנהג כלל לא יודע שיש לו מערכת כזאת .
אופי התפקוד משתנה מדגם לדגם . ולפעמים נדרש שדרוג \ שינוי בתוכנת ההפעלה .
לא ברור מהשאלה עם יש לך כזאת מערכת .
אבל תאור התנהגות הרכב מתאים לתחושת הנהג על " תקלה " .( ולמעשה הכל תקין )
לצערי המוסכים לא יודעים איך לאכול את זה.
ולא פעם מפרשים תקלות שכלל לא קיימות .
איציק
סופת המדבר
02-04-09, 09:13
אולי אני יגיד משהו שטותי אבל..
יכול ליהיות שיש לך איזה נעילת דרפנציאל בסרן הקדמי
ואז שתי הגלגלים מחוברים
וזה מה שמקשה על סיבוב ההגה במקום..
נקודה למחשבה... או לבדיקה
ניסיתי (בעצירה מוחלטת) ללחוץ על הבלם ובמקביל על הגז על מנת לבחון אם ההגה משתחרר כשהטורים עולים. התשובה שלילית. רק התחלת נסיעה משחררת את ההגה.
עד שכתבת את המשפט שלמעלה, הייתי בטוח שזו בעייה עם ספיקת משאבה, שאולי אופיינית לתכנון הרכב לאור תאורך שהבעייה בכל הרכבים הללו.
לאחר המשפט האחרון - כנראה שזו קונפיגורציה של היצרן, כפי שאיציק ציין.
אני מבין שזה גם בP ו-N ולא רק ב-D, כשאתה מעלה טורים וזה לא משפיע על נעילת ההגה?
הרכב - סילברדו 2007
הבעיה קיימת גם בדגמי 2008
התופעה מתרחשת בעיקר בהתחלת נסיעה כשהרגל על הבלם ומנסים לסובב את ההגה לפני התחלת נסיעה. מרגע שהרכב מתחיל לנוע (אפילו סנטימטרים ספורים), הבעיה נעלמת.
ניסיתי (בעצירה מוחלטת) ללחוץ על הבלם ובמקביל על הגז על מנת לבחון אם ההגה משתחרר כשהטורים עולים. התשובה שלילית. רק התחלת נסיעה משחררת את ההגה.
זה קורה רק ב-D? או גם ב-P?
polar bear
02-04-09, 22:39
וואו...לא להיות מסוגל לסובב הגה בעמידה מלאה ברכב כל כך גדול. איזו שטות!
שיהיו בריאים.
מצד שני - רוב הנזקים בשילדה של GM הינם באיזור תיבת ההגה, ויכול להיות שמישהו שם הגיע למסקנה שזה בגלל שהנהגים מסובבים במקום.
תגידו מה שתגידו, אני ממש לא חושב שזה פיצ'ר. אני מכיר כמה טנדרים אמריקאים גדולים, ואין כזה דבר. אני לא מכיר רכב פולסייז אמריקאי שאי אפשר לסובב את ההגה במקום בעמידה, גם עם בלם לחוץ. ואני ממש חושב חזק, מנסה להיזכר אם אני משחרר את הבלם כשאני מסובב את ההגה... ולא.
אני עדיין חושב שזו תקלה.
אסף.
polar bear
03-04-09, 14:21
דיברתי היום עם מישהו שיש לו כזה טנדר, והוא אומר שאין כזה דבר ומסובבים את ההגה בעמידה עם בלם כמה שרק רוצים.
אז יאללה. למוסך. ועדיף מהר, שהאוטו לא יחליט שכשמסובבים את ההגה הבלם ננעל...או משהו כזה.
ברכבים כבדים וגדולים כגון טדרים, יש מרחק SETBACK גדול מהרגיל מה שגורם להגה להיות קשה כאשר הגלגלים הקידמיים נעולים.
ומה הכוונה, מרחק ה SETBACK זהו המרחק בין המשך ציר ה KPI עד למישור הגלגל והנקודה המרכזית שבא נוגע הצמיג על המישור. ככול שהמרחק גדול יותר והצמיג רחב יותר (או עם חישוק OFFSET גדול) כך נדרש מהגלגלים להיסתובב יותר בזמן סיבוב הגה במקום ולכן כאשר הבלמים מופעלים יש התנגדות חזקה לסיבוב ההגה.
בדרך כלל, הגלגלים נעולים כאשר עומדים אך לא בלחץ כזה שמפריע להם בכל זאת להסתובב מעט ועוד המערכת הגברה מסייעת ולאפשר תמרוני הגה בחנייה.
יש עדכון? יש נמצא פתרון?
אנחנו (אני והמוסכניק שלי) ממתינים לחזרתו מחופשת מחלה של האיש הטכני ב UMI.
אם הבחור יואיל להבריא בשבוע הקרוב, ייתכן ואדווח על התקדמות הטיפול.
לטענת המוסכניק, שינוי בבוסטר (כיוונון כלשהו) יפתור את הבעיה.
(בכל מקרה, מאכזב לשמוע שהחברה הזאת "מייבשת" את לקוחותיה שבועות ארוכים, בגלל מחלה של עובד בודד, שרק לו הסמכות לטפל בבעיות כאלו)
boba banay
17-04-09, 00:35
אנחנו (אני והמוסכניק שלי) ממתינים לחזרתו מחופשת מחלה של האיש הטכני ב UMI.
אם הבחור יואיל להבריא בשבוע הקרוב, ייתכן ואדווח על התקדמות הטיפול.
לטענת המוסכניק, שינוי בבוסטר (כיוונון כלשהו) יפתור את הבעיה.
(בכל מקרה, מאכזב לשמוע שהחברה הזאת "מייבשת" את לקוחותיה שבועות ארוכים, בגלל מחלה של עובד בודד, שרק לו הסמכות לטפל בבעיות כאלו)
צור קשר בעצמך עם אגף השירות של החברה - אם זה יבואן רציני יעבירו אותך לאיש שרות של איזור אחר ויריצו את התקלה - המוסכניק שלך מתעצל!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.