צפייה בגרסה מלאה : מנוע 3800 או 4200 ההבדלים יתרונות וחסרונות
שלום
רציתי לדעת מה ההבדל בין מנוע 3800 למנוע 4200 בג'יפים
יתרונות וחסרונות ידע יתקבל בברכה
בתודה מראש.
שלום
רציתי לדעת מה ההבדל בין מנוע 3800 למנוע 4200 בג'יפים
יתרונות וחסרונות ידע יתקבל בברכה
בתודה מראש.
מנוע 3800 בג'יפ הוא מנוע ישן של שנים מוקדמות, עם בעיות חימום לרוב מנוע בעיתי,
ולעומת זאת מנוע 4200מנוע יותר חדיש, פחות בעיות יותר חזק.
yoavshefer
02-04-09, 22:16
חיצונית קשה מאד להבדיל בין המנועים, וגם רוב החלקים הפנימיים זהים{בוכנות ,רינגים,אטמים,מיסבים}
שני הג'יפים שלי נסעו עם מנועים 3.8ל', והם הוחלפו ל4.2ל' לאחר שהמנועים המקוריים עשו את שלהם.
לא נתקלתי בשום בעיית התחממות,וגם היום קשה לי להגיד שמרגישים הבדל בכח בין סוגי המנועים{אולי במכוני בדיקה תרגיש}.ה3.8ל' מנועים משנות יצור מוקדמות יותר, ולכן סביר שרובם כבר עשו את שלהם. מנוע 3.8ל' לאחר שיפוץ, לא נופל באמינותו ממנוע 4.2ל' במצב זהה.
ההבדל המשמעותי בין המנועים הוא מהלך הבוכנה. למעשה, ה4.2 הוא "סטרוקר של ה3.8.
ל3.8 יש לרוב קרנק עם 12 משקולות, מצרך מבוקש אצל בוני הסטרוקרים למינהם, מספק פעולת מנוע חלקה יותר ומומנט בסל"ד נמוך.
מעבר לנ"ל המנועים זהים, סובלים מאותם חסרונות ונהנים מאותם יתרונות.
ישנו דגם נדיר של 3.8L משנים 72-73 שסיפק 150 כ"ס, אם יש לך כזה אשריך.
מה מיוחד באותו דגם משנת 72-73 שסיפק 150 כ"ס?
six 4 life
03-04-09, 19:36
התשובה בגוף השאלה.
מה מיוחד באותו דגם משנת 72-73 שסיפק 150 כ"ס?
הוא רוצה לדעת איך הוא עשה את זה :)
התשובה בגוף השאלה.
ולאלו שלא מבינים אותך?
six 4 life
03-04-09, 23:06
שאלת-
מה מיוחד באותו דגם משנת 72-73 שסיפק 150 כ"ס?
תשובה בגוף השאלה- ה150 כ"ס שהוא סיפק לעומת חבריו שסיפקו בקושי 100-110.
אתה לא באמת חושב שזה מה ששאלתי נכון?
ברור לי שהוא מיוחד בגלל שהוא הוציא ב72-73 מה שמנועים חדישים יותר 4.2 ליטר לא הוציאו והוא 3.8
אז אני שואל מה מיוחד בו שגרם לו להוציא 150 כ"ס ולמה לא המשיכו עם זה למנועים החדישים יותר.
אני מקווה שאני ברור יותר עכשיו.
מה מיוחד בו אני לא יודע. כנראה קמשאפט.
תיקון לגבי השנים, 65-70, השנים שלפני משבר הדלק.
232 -65-70
Compression Ratio 8.5:1
Horsepower (gross) 145@4300
Torque (gross) 215@1600
258- 82-90
Compression Ratio 9.2:1
Horsepower (net) 115@3200
Torque (net) 210@2000
מה מיוחד בו אני לא יודע. כנראה קמשאפט.
תיקון לגבי השנים, 65-70, השנים שלפני משבר הדלק.
232 -65-70
Compression Ratio 8.5:1
Horsepower (gross) 145@4300
Torque (gross) 215@1600
258- 82-90
Compression Ratio 9.2:1
Horsepower (net) 115@3200
Torque (net) 210@2000
האם אתה מתכוון למנוע 3.8 ליטר V6 של ביואיק? (להבדיל ממנוע 6 צילנדר טורי)
מה מיוחד בו אני לא יודע. כנראה קמשאפט.
תיקון לגבי השנים, 65-70, השנים שלפני משבר הדלק.
232 -65-70
Compression Ratio 8.5:1
Horsepower (gross) 145@4300
Torque (gross) 215@1600
258- 82-90
Compression Ratio 9.2:1
Horsepower (net) 115@3200
Torque (net) 210@2000
לפי מה שניתן להבין מנתונים אלו ההספק בשנים 65-70 הוא ברוטו (בסוגריים) לעומת נטו בשנים 82-90 ,גם הסלד שבו הופקו הסוסים האלו במודל הנמוך גבוה משמעותית, יכול להיות שהכוונה לכ"ס בגלגל תנופה בשנתון הנמוך לעומת הספק בגלגלים במודל הגבוה?
אם איני טועה עד לשנת 1972 היו למעשה רק 2 אופציות למנועים ב-CJ-5 מנוע 4 צילינדר הוריקן 2200 סמ"ק ו- מנוע 6 צילנדר בתצורת V (מנוע ביואיק).
למיטב ידיעתי מנוע 6 צילנדר אורכי (בנפח 3800 סמ"ק) הוצע ב CJ-5 רק ב-1972.
לפיכך אתם בהתייחסותכם להספקים מדברים על שני מנועי 6 צילנדר נפרדים ושונים.
3.8L עם 6 צילנדרים טורי. היה בשימוש בעיקר בוואגוניר אבל מה שיצא מהמפעל ב65 או 75 סביר ויותר שאינו מה שנמצא שם היום.
ערן המסוקס
05-04-09, 15:22
יש פה סלט רציני.
ראשית לגבי הקראנק.
מנוע ה4.2 הוא אכן סטרוקר של מנוע 3.8, כאשר ההבדל העיקרי הוא מהלך הבוכנה, שנוצר מהקראנק של מנוע ה4.2, שם הקראנק גורם למהלך הבוכנה הגדול (כמובן).
קראנק של מנוע 3.8, גם אם יש לו 12 משקולות, הוא עדיין קראנק עם מהלך בוכנה קצר יותר משל מנוע ה4.2 ולכן הוא לא יבנה סטרוקר עם נפח משמעותי כמו קראנק של מנוע 4.2.
ייתכן שכל הקראנקים 12 משקולות הם של מנוע 3.8, ואז זה אומר שהמנועים המוגדלים אינם באמת בנפח הגדול שאנשים חושבים שהם.
מנוע 3.8 מעולם לא סיפק 145 כ"ס "אמיתיים" ובאותם שנים, מנוע ה4.2 סיפק באותם התקנים 150 כ"ס, ומאז הוא השתפר והתחזק.
הספקי המנועים:
3.8 ל' = 100 כ"ס (3600 סל"ד), 185 ליברהXפיט (1800 סל"ד)
4.2 ל'= 115 כ"ס (3200 סל"ד), 210 ליברהXפיט (1800 סל"ד).
ערן צודק, לא שמתי לב למילה בסוגריים, gross.
במהלך החיפושים אחרי נתונים מדוייקים ואחידים ראיתי שהיה גם דגם 282CID.
כאן (http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Straight-6_engine)
ערן צודק, לא שמתי לב למילה בסוגריים, gross.
במהלך החיפושים אחרי נתונים מדוייקים ואחידים ראיתי שהיה גם דגם 282CID.
כאן (http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Straight-6_engine)
לא הייתי סומך על ויקיפדיה כמקור מהימן, אשר.
מה גם שאותו כותב מפורט ו"מהימן", המתיימר לשמש כאנציקלופדיה, אינו מזכיר את ה-6 טורי הראשון שלהם שהוא OHC, ה230.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.