התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת ציריות ב 110



י_שלום
05-04-09, 22:28
"בשעה טובה" נגזרה ציריה אחורית.. ( יש נעילת ARB מאחור ׂ)

מאחר ואני רוצה לבצע את ההחלפה לבד הייתי שמח לקבל טיפים ממי שכבר עשו את העבודה בעצמם.

תודה

יורם

asafk
05-04-09, 22:33
הורד את הקאפה (מכסה פלסטיק באמצע הפלאנג')
פתח את הטבעת נעילה שעל הציריה.
פתח את הפלאנג' - 5 ברגים, ופרק אותו מהטבור.
שלוף את הציריה.
הרכבה- בסדר ההפוך, רק ההידוק של 5 הברגים עם לוקטייט, ובמומנט מדוייק (לא יותר מדי שלא ייגזרו)

אסף.

י_שלום
05-04-09, 23:23
תודה..
יש "כללים" לאיפה נגזרת ציריה?
בצד הקרוב לגלגל?
פנימה יותר?
ואם בפנים.. איך מחלצים?
יש טעם להחליף "פלאנג' " בכל מקרה? אטמים, מחזירי שמן?

תודה
יורם

landrover
06-04-09, 00:28
יש "כללים" לאיפה נגזרת ציריה?

לרוב ניגזרת ב"חוליה החלשה ביותר" למשל איזור שבו מתחילות שיניים , או שינוי עובי ...
איפה ניגזרת - לרוב או צמוד לדיפרנציאל או צמוד לקאפה.

ואם בפנים.. איך מחלצים?

יש כמה שיטות - אתה יכול לעשות חיפוש בפורום , אפשר לדפוק עם צינור השקיה שמתאים בקוטר , או עם ברזל לדפוק מהצד השני (צריך לפרק הצירייה ממול)

יש טעם להחליף "פלאנג' " בכל מקרה? אטמים, מחזירי שמן?

צריך להחליף מה שצריך ... אם השיניים של הפלאנג' גמורות צריך להחליף , אטמים גמורים - כנ"ל מחזירי שמן - כנ"ל ... זה הזדמנות טובה לראות ולהחליף , אבל זה לא בגלל הגזירה לרוב - סתם שחיקה רגילה.

אמיר.

nirs
06-04-09, 20:26
לא יודע לאיזה ציריה/יות אתה מתכוון להחליף, אבל אני הייתי משקיע עוד קצת (הרבה) זוזים ומחליף במחוזקות (על אחת כמה וכמה בגלל הנעילה).

י_שלום
09-04-09, 22:41
פתחתי והתברר שהציריה נגזרה בחלק הפנימי .

איך מחלצים את החלק שתקוע שם ב ARB?

אפשר ע"י שליפה של הציריה הנגדית, ודחיפה עם ומוט ארוך? עובר דרך הנעילה?

אני מחפש זוג ציריות מחוזקות, רק קשה להשגה מסתבר .

תודה

יורם

ד ו ר ו ן
11-04-09, 11:06
יש כמה שיטות - אתה יכול לעשות חיפוש בפורום , אפשר לדפוק עם צינור השקיה שמתאים בקוטר , או עם ברזל לדפוק מהצד השני (צריך לפרק הצירייה ממול).
דגש חזק על לדפוק מהצד השני אחרת הגדם נופל פנימה ואתה נכנס לפרוק מעצבן.
בנוסף, תבדוק שהגדם והחלק הארוך מתאימים אחד לשני שלא נשארו שברים שיתחילו לטייל ולעשות שמות בדיפ'.

י_שלום
17-04-09, 15:23
פרקתי את הציריה השבורה( הקצרה ) , פירקתי גם את הציריה השניה כדי לדחוף את החלק השבור,

הסתכלתי פנימה ונראה שיש מעין פין שעובר מהחלק העליון לחלק התחתון בדיפרנציאל .( ב ARB ) .

הקוטר שלו בערך 14 מ"מ.

איך דוחפים את החלק השבור החוצה? מוט שייכנס בין הפין לקדח?

תודה
יורם

whisky
17-04-09, 17:42
המלצה מחבר שאינו חבר באתר, אני מזהיר מראש אף פעם לא נסיתי ולא ראיתי מישהו שניסה, אבל אותו חבר סיפר שזה עבד.

את החלק השבור של הציריה שהצלחת להוציא מנקים טוב משמן בקצה השבור, מדביקים אפוקסי בכמות קטנה (שלא יגלוש מסביב אלא רק באמצע המוט) מכניסים חזרה ומחכים, אח"כ מושכים את הצירייה כרגיל, לדאוג שאין לחץ על הצירייה מצד הדיפנרנציאל, בשביל שתהיה פחות התנגדות (הרמה של גלגל, סיבוב קטן, ממש קצת בשביל לשחרר מהלחץ) ולטענתו הצירייה בחוץ.

שוב לא ניסיתי בחיים (לא הייתי צריך עדיין), למרות שזה נשמע הגיוני.

דרור הראל
17-04-09, 19:51
יורם,

כשלי נשברה הציריה ,ופירקתי את השנייה ניתן היה לראות מעבר מלא בין שתי הציריות ולדפוק מצד אחד לשני-במקרה שלי היה צריך לדפוק חזק-השבר של הצירייה היה בקאפה אבל כל שאר הצירייה נותרה תקועה בביצה. כנראה שגלל הנעילה יש את הפין שאתה מדבר עליו-תנסה להכניס מוט צר יותר אבל היה בטוח כשאתה דופק,שאתה לא דופק על הפין של הנעילה-ניתן לבדוק זאת באמצעות מדידה של העומק אליו נכנס המוט הדופק-מדוד עם מוט רחב יותר שבוודאות נוגע בפין ואז עם המוט הצר תהיה בטוח שהוא נכנס כמה סנטימטר יותר.
דפיקות בשטח עם כל מיני מאריכים למינהם ופטישים בנוניים,לא הניבו כל תוצאה למעט מעיכת אצבעות ושבר מאריכים-בבית עם מוט בניין ופטיש 5 ק"ג כמה מכות מכוונות היטב והצירייה נשלפה.

בהצלחה דרור

וויסקי,הקטע עם האפוקסי נשמע קצת הזוי,לדעתי יכול לעבוד רק במקרה של שבר שנשאר בביצה אך לא תקוע בה(ואז מגנט יעשה את העבודה) בגלל גרדים או עיוות-בשביל לחלץ צירייה תקועה הדבקה כזאת לדעתי לא תסייע

whisky
19-04-09, 12:11
יורם,

וויסקי,הקטע עם האפוקסי נשמע קצת הזוי,לדעתי יכול לעבוד רק במקרה של שבר שנשאר בביצה אך לא תקוע בה(ואז מגנט יעשה את העבודה) בגלל גרדים או עיוות-בשביל לחלץ צירייה תקועה הדבקה כזאת לדעתי לא תסייע

כמו שכתבתי, נשמע לי הגיוני, לא ניסתי, לא רוצה לנסות, כל המנסה על רצונו, מצפונו ותחושות הבטן שלו.

לא יכול להסכים או לשלול את מה שאתה אומר דרור (לשמחתי).

whisky

י_שלום
24-04-09, 16:11
הציריות הוחלפו ל: MAXI DRIVE .

שליפת הגדם התקוע בוצעה בסוף ע"י הטיית הרכב ומשיכת הגדם עם מוט מגנטי .( נקנה ב ל.כ. 28 ש"ח )

מסתבר שהרעיונות להכניס מוט ולדפוק ממש לא נכונות במקרה שיש נעילת ARB .

למזלי לאחר פירוק הציריה התקינה הצצתי פנימה והארתי עם פנס, ואז ראיתי את ה " קרום שאפט "

שלא מאפשר לדפוק עם מוט רגיל, אולי עם מוט משודרג שהקצה שלו הוצר .

כאמור למזלי לא הצטרכתי למוט.. מגנט פשוט פתר את הבעייה.

בדיקה של הצירייה התקינה, הראה שגם היא במצב סופני.

רכשתי סט שכלל ציריות ופלאנגים מהיבואן - איש חביב בפני עצמו - ואחרי עבודה בנחת של בערך 6 שעות , הפרוייקט

הושלם .

בסך הכל עם כלים מתאימים לא ממש סיפור גדול .

באותה הזדמנות פתחתי את ההדיפרנציאל , ניקוי יסודי החלפת אטם ומילוי שמן .

זהו.. הדיפדיפ חזר לפעילות .

תודה לכל מי שסייע .

יורם

דרור הראל
25-04-09, 00:07
יורם,

כולנו נשמח לדעת,מהן העלויות כיום אצל היבואן?

תודה

דרור הראל

shachar
25-04-09, 10:36
......................................
........................................
דרור הראל

כן תבוא שנחליף לך איזו ציריה

י_שלום
25-04-09, 21:34
העלות אצל היבואן לסט של ציריות ופלנג'ים עומדת על קצת מעל 6000 ש"ח .

כדאי לפנות ליבואן .

בכל מקרה יש כרגע במלאי, משלוח חדש שהגיע לפני שבוע.

שבוע טוב

יורם

-->