צפייה בגרסה מלאה : שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?
GodsFather
07-04-09, 17:26
היצרן קבע אורך של פיקה - 374/375 מ"מ
המשפר ייצר אורך של פיקה - 360מ"מ
מה זה אומר ? איך זה משפיע ?
תודה
אמיר
היצרן קבע אורך של פיקה - 374/375 מ"מ
המשפר ייצר אורך של פיקה - 360מ"מ
מה זה אומר ? איך זה משפיע ?
תודה
אמיר
הבחור טעה במידות....
המידות הן :
סטנדרט - 37.5 מ"מ לבין 37.4 מ"מ
משופר - 36 מ"מ.
איתי
הבחור טעה במידות....
המידות הן :
סטנדרט - 37.5 מ"מ לבין 37.4 מ"מ
משופר - 36 מ"מ.
איתי
לרגע חשבנו שמדובר בקמשאפט של אניית מטען...
לרגע חשבנו שמדובר בקמשאפט של אניית מטען...
סליחה על הבלבול, מדובר על קאמשאפט של סמוראי. איתכם הסליחה! :rolleyes:
GodsFather
07-04-09, 20:44
זה לא משנה של איזה מנוע זה , אם כי נכון, מדובר בבלבול קטן :)
עכשיו אפשר לקבל תשובה ? מה ההשפעה או איך זה עובד ?
תודה
אמיר
איציק - 4X6ZH
08-04-09, 07:51
שיפור זה דבר יחסי
ושיפור לא חייב לעשות את המנוע חזק יותר .
ושיפור לא חייב להיות מה שהנהג מרגיש בנסיעה .
בדרך כלל שינוי כזה מחייב עוד מספר שינויים במערכות נוספות ( כמו שינוי טימניג )
זה יכול לשפר עבודת סרק של המנוע .
זה יכול לשפר תצרוכת דלק
זה יכול לשנות את עקומת המומנט \ הספק של המנוע .
ולפעמים זה גם יכול להזיק .
איציק
אני חושב שאמיר שואל איך, לעזאזל השיפור קורה? מה בדיוק קורה במנוע שגורם/לא לשיפור?
עד כמה שאני מבין את זה, כשמשפרים גל זיזים בעצם גורמים לשסתומים להיפתח יותר, וכך נכנסים לבוכנה יותר דלק-אויר, ומשם זה כבר ברור.
איציק - 4X6ZH
08-04-09, 11:03
אני לא יודע או יותר נכון אני חושב לעצמי מאיפה להתחיל הסבר מורכב ומסובך ולעשות אותו
הסבר למתחילים :roll: :roll:
במנוע שריפה פנימי האויר שנכנס ,הדלק שמוסיפים לאויר . והתערובת ( אויר דלק שנדחסת )
הפיצוץ יוצר אנרגיה שדוחף את הבוכנה ... טלטל ... גל ארוכבה .. והחוצה לגלגים .
עד כאן פשוט בסיסי וזה עובד .
אבל האויר שנכנס מוגבל בזמן הכניסה .
האויר שיוצא מוגבל בזמן היציאה .
יש כמה מקומות בתהליך זרימת הגזים ( אויר = גזים )
שבהם יש חפיפה וערבוב בין הגזים לפני השריפה
לגזים לאחר השריפה .
לגזים יש תכונה שהם זורמים הם מושכים אחריהם עוד גזים ( יוצרים ואקום )
ובצורה כזאת הם משבשים \ או משפרים את התערובת .
לבוכנה ולחלל השריפה שדוחס את הגזים יש תפקיד חשוב ביותר בערבול התערבות
בפיצוץ שמתרחש בחלל השריפה יש כמה מוקדים .( משתדלים שיהיה מוקד אחד מרכזי )
אבל זה ממש קשה ולא נשלט בכל תחום עבודת המנוע .
כאשר יש יותר ממוקד פיצוץ אחד .
או כאשר הפיצוץ אינו מושלם .
נשארים גזים נפיצים במערכת (שמשבשים את המשך התהליך ) .
נשארים גזים שרופים במערכת ( שמשבשים את המשך התהליך )
יש עוד גורמים רבים שכל אחד הוא עולם שלם של יתרונות ובעיות .
מה שברור לכל מי שרוצה לשפר ( או יותר נכון לשנות את אופי המנוע )
זה שכל שינוי בכמות האויר שנכנס למנוע יגרור לתגובה ושינוי בתגובות המנוע .
אחד המקומות שהמנוע מגיב באופן ברור . הוא שינוי בגובה הפיקות . ( וגם קל יחסית לביצוע ).
להוסיף לפיקה קשה ומסוכן ( כי אתה מסתכן בפגיעה של השסתום בבוכנה )
להוריד קל מאד ;)
והנה יש לך שינוי קל באופי המנוע .
עד כמה זה שאתה רוצה ?
נדרש דינמומטר וקדימה לניסוי .
איציק
GodsFather
08-04-09, 11:36
תודה על ההסבר על איך הדברים עובדים. עכשיו איך למעשה הורדה מהפיקה, כפי שציינתי בתחילת השירשור, משפיעה ? האם זה אומר שנכנס יותר או פחות וממה ? ואיך זה בא לידי ביטוי בביצוע המנוע ?
איציק - 4X6ZH
08-04-09, 12:29
נדרש דינמומטר וקדימה לניסוי .
איציק
זה על בסיס ניסוי ונסיון בלבד
GodsFather
08-04-09, 14:19
כלומר לא ניתן לדעת מה ההשפעה של קיצור הפיקות עד שלא מסיימים הרכבה ?
אני לא מבין משהו אמיר. יש לך קאמשאפט עם נתונים אחרים? אתה יודע שקאמשאפטים לא צומחים על עצים או נוצרים יש מאין, מי שייצר אותם עושה נסיונות. זה לא שמישהו קם בבוקר ואמר לעצמו "טוב היום נוריד 3 מ"מ מהגל זיזים ונעשה את הגל יותר נמשך" כל קאמשאפט מיועד למטרה מסויימת, המטרה הזו מפורסמת ע"י יצרן הגל. אני למשל קניתי גל זיזים לV8 שלי שגורם למנוע לתת מומנט בסל"ד נמוך. יש כאלו שמיועדים לתת כ"ס למשל בסל"ד גבוה. יש כל מיני אפשרויות ואני מבטיח לך שהיצרן לא מסתיר אותן. אם יש לך גל זיזים עלום כלשהו שאתה לא יודע מי ייצר והוא לא סטוק אז אולי יש טעם בשאלה שלך אבל גם אז פותחים גוגל ומחפשים גל זיזים דומה עם נתונים דומים למנוע ורואים מה הוא עושה. קרוב לוודאי ששלך יעשה עבודה דומה או זהה.
GodsFather
08-04-09, 16:38
כן ,קניתי מJZUK את הגל זיזים שהוא הביא. זה גל זיזים שאמור לתת יותר מומנט בסלד טיפה מעל סרק ( כי בסרק אין מומנט למעשה ? ) עד 5200 , כלומר בדיוק ברצועה הבעייתית בסמוראי. כאילו להחיות את המנוע האנמי.
אני פשוט תוהה איך זה מתבצע.
בדקתי גודל פיקה וראיתי שנתוני היצרן (ספר שיש לאיתי) הם 374-5 ואילו גודל הפיקה במשופר הוא 360 ולכן אני תוהה איך דברים עובדים, איך זה משפיע, איך זה עובד. לא שאלתי איך אני משפר מנוע אלא איך ההחלפה הזו ובה הקיצור בגודל הפיקה מבצעים את השיפור שהיצרן מתיימר לו. וכן, איך גל הזיזים עובד בשונה מהמקורי. אני מסיק שמדובר במהלך יותר קצר של הפיקה אבל מכאן ועד להשפעה על הביצוע, לא הבנתי איך. זה הכל.
ממה שאני יודע מהיצרן ( שלח לי מייל) , זה משנה את התזמון ולא את הגובה... עכשיו אני מבולבל
איציק - 4X6ZH
08-04-09, 17:40
גל הזיזים הזה שונה לא רק בגובה הפיקות .
כנראה שהוא שונה גם הזוית הפתיחה והסגירה של השסתומים ( ביחס לגל הארכובה ) .
וגם בחפיפת השסתומים .
חפש דיאגרמה אינדקטורית של המנוע \ גל הזיזים שם תראה את זה .
בגלל שזוית חפיפת השסתומים שונתה יש מצב שהשסתום יפגע בבוכנה .כדי למנוע מצב זה
וכדי לאפשר מצב חפיפת שסתומים ארוך יותר ( כמשפט חם ) .
מורידים גובה לפיקה .
בדרך כלל מנוע כזה יהיה לא יציב בסרכק ( לא חייב )
איציק
אם אני מבין נכון אז יש בגדול 2 אפשרויות (וכמובן שילוב של שתיהן), פתיחה יותר ארוכה (זמן) של השסתום או פתיחה יותר עמוקה (אורך) של השסתום. אני מניח שהסיבה שכמו שאיציק כתב, הסיבה שהשסתום נפתח לאורך קצר יותר היא בגלל שהוא נפתח לזמן גדול יותר אז כדי שלא להגיע למצב שהבוכנה בנקודה מתה עליונה והשסתום פתוח לגמרי במלא אורכו, הוא פתוח לא במלוא אורכו אבל כן לזמן רב יותר.
מצד שני, אולי זה בדיוק ההפך, פחות מהלך שסתום ופחות זמן פתיחה אבל אז לא ברור לי כל כך אם זה שיפור או גריעה מהכוח שיש למנוע.
תנסה ותראה מה התוצאות, אם אתה יכול לעשות מבחן השוואתי זה בכלל יהיה סבבה.
איציק - 4X6ZH
08-04-09, 23:23
למי שרוצה להתעמק בנושא ובעברית
http://forum.bgu.co.il/index.php?act=attach&type=post&id=65121
איציק
GodsFather
09-04-09, 01:32
תודה על ההסברים.
אנסה ואדווח, זה יקח כמה שבועות עד ליישום, אבל לפחות אני מקבל קצת מושג לבנתיים.
ניסוי דינמומטר לפני ואחרי יהיה יקר בשבילי. אני אדווח על האחרי ואולי גם אלך לדינמו של יובל מלמד.
באותה הזדמנות כנראה ששוה לך לעשות טיימינג למנוע. אתה בכל מקרה, עד כמה שאני יודע, צריך לפרק את הטיימינג ולעשות אותו מחדש.
GodsFather
09-04-09, 09:21
הטיימינג חדש אצלי, אז אני לא יודע כמה זה רלוונטי, תודה בכל מקרה.
מבדיקה עם היצרן (שוב מייל) רק קידום ההצתה צריך להשתנות במקרה של הקאמשפט שלו/י לצורך התאמה.
אמיר אתה מתכוון ליובל מלמד מחיפה?זה שיש לו מכון קרב' ובונה באגים מטורפים?אם כן מסור לו ד"ש מיהודה בעליו של הסמוראי הלבן..לשעבר..
GodsFather
15-04-09, 19:48
לא , אני מתכוון ליובל מלמד שיושב בסוכנות סובארו בהרצליה.
תראה את השרשור הזה -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23514
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.