צפייה בגרסה מלאה : מתלים משופרים בסמוראי
שלום לכולם
יש לי סמוראי שנת 94 שקניתי לפני שבועיים בערך...
עשיתי כמה טיולים קטנים באזור הבית שלי (אני גר בראש פינה)
ועשיתי טיול אחד קצת יותר רציני, של יומיים, שבו ירדתי את הדישון ביום הראשון ועוד איזה מסלול באיזור בריכת הקצינים ביום השני (למי שמכיר את האיזור)
בקיצור הגעתי למסקנה שאני חייב להחליף את המתלים שלי.. הם לא רק לא קעורים.. הם כבר קמורים.. אני לא רוצה לערגל אותם.. אני מעדיף לקנות חדשים ואם כבר אז משופרים.
כרגע המצב הוא שהבולמים והמתלים ביחד עושים עבודה זוועתית ולא משכחים כלום ברמה שאם יש קצת חצץ על הכביש אני יכול לספור אותו תוך כדי נסיעה לפי מספר הרעידות.....:(
מה שאני מחפש זה קודם כל שיכוך טוב גם ברמה של אבנים ושבילים קשים, כדי שאני יוכל לעבור את הילוך ראשון LOW בשבילים (גם בכאלה "שמשובצים" באבנים) בנוסף אם אני כבר קונה חדש אז למה לא לתת בהגבהה..
ראיתי באתר של CALMINI סט מתלים פלוס בולמים שרשום שם 5''.... למה החמש אינץ' האלו מתייחסים? סגירת מהלך? והאם אתם בכלל ממליצים על CALMINI או שעדיף לי חברה אחרת לגמרי?
כמו כן.. על איזו חברה שתמליצו... מאיפה מומלץ להזמין? (את העבודה אני מתכוון לעשות לבד)
הרבה שאלות אני יודע.. תודה רבה מראש.
אני אמוץ בר-לב
חייל משוחרר טרי שחולם על שטח מגיל 6 בערך ורק עכשיו התאפשר לי להכנס לזה ואני מקווה להגיע רחוק:D
בומס הקופץ
07-04-09, 23:30
מתלה זה שם כולל למספר חלקים שקשורים אחד לשני, אם מערגלים משהו אז זה כנראה את הקפיץ של המתלה.
באופן כללי גם אם תחליף לסט חדש לגמרי של קפיצים, בולמים, מהסוג הטוב ביותר (טוב ביותר זה דבר יחסי, כשהשאלה העיקרית היא מה אתה רוצה שהמתלה שלך יעשה כשהוא יהיה גדול:D) עדיין הסמוראי שלך קל מדי בשביל לשכך. אין לך מה לעשות עם זה, בחרת במכונת כביסה, ברוך הבא למועדון.
שווה לך לנסות לקרוא כאן קצת על התפקיד של כל חלק במתלה, לראות מה כדאי להחליף, מה כדאי להשאיר, ומה בא על חשבון מה. אתה תגלה שבסופו של דבר תהיה לך איזו מערכת פשרות שאיתה אתה תלמד לחיות.
אני נוסע עם סט מיוחד של אולדמן שבאופן יחסי מרכך ומשכך. זה עדיין לא פריווט :p אבל זה הכי קרוב למה שסמוראי קצר יכול להגיע. ועדיין אין מה לעשות, בנהיגת שטח אני מרגיש כמו עז הרים עם פלפל בתחת. זה אגב בא על חשבון מהלך המתלה שלי (לא העז, השיכוך). פשוט זה מתאים לצורת הנהיגה וסוג המסלולים שאני עושה, ולכן זה מתאים לי. זה לא בהכרח מה שאנשים אחרים מחפשים.
לגבי הגבהה, נכתבו כאן בפורום ובאתר בכלל המון מלים על הגבהות, אם לתמצת את העניין אז, אם אין לך צורך ממשי בהגבהה בעקבות הגדלת גלגלים, כל הגבהה שתעשה תוריד מאוד מהיציבות (המעורערת משהו מלכתחילה) של הסמוראי שלך, ולכן עדיף שתהיה נהג טוב, מאשר נהג מוגבה. כמובן שאתה מוזמן לחפש בעצמך, לא כולם מסכימים איתי בנושא הזה.
ונגמור בטיפ למתחילים: יש לרוב הנושאים שבהם תתקל תשובות באתר. רק צריך לחפש. כמעט ואין שאלות שלא נשאלו כבר ונענו יותר מכמה פעמים. אז בברכת חיפוש נעים.
אמיר
וואלה אמיר תודה אחי..
אני ישנה קצת את הגישה:
אני לא מפונק.. אין לי בעיה עם טלטולים וקפיצות ולנסוע כמו עז עם פלפל בתחת.. העניין הוא: האם אני יכול להגיע להילוך נגיד שלישי בשביל קצת בעייתי (ברור שהכל יחסי) ושכל הג'יפ יטלטל. עכשיו הבעיה שלי היא לא ההרגשה שלי בתחת ובגב, אני פשוט פוחד שיתפרק לי כל הג'יפ מהרעידות, ווואלה זה מתסכל לעבור קילומטרים שלמים של שבילים על ראשון LOW במקרה הגרוע או שני LOW/ראשון HIGH במקרה הטוב שבאותם שבילים עם הפוקוס של אבא שלי הייתי מרביץ 60 קמ"ש (וממש לא מתוך זלזול!!).
ובהקשר של ההגבהה. כמו שהגיפ עכשיו (סגירת מהלך של בערך 5 סנטימטר אני חושב ועם צמיגי כביש) עברתי איתו את המסלולים שאמרתי שכללו מעברי מים עם טיפוס מסלעות בכניסה וביציאה מהם וממש פחדתי ממכה בסרנים או בדפרנציאלים או בגיר או בטרנספר וכן הלאה... אז מה עושים?
אני חי בסרט אם אני חושב שאפשר לשפר משהו ולעשות משהו בנידון??
בגדול קניתי סמוראי ואני צריך להתמודד עם נסיעה בקמ"ש וחצי בשבילים? אם כן אז אני ילמד לאהוב את הסמוראי כמו שהוא, אבל אם יש משהוא לעשות בנושא.. אם זה כולל שיפור מתלים, או אולי גם צמיגי בלון בנוסף שיעזרו בשיכוך אז אני מוכן להשקיע. רק תגידו לי לאיזה כיוון לחשוב.
על איזה לחץ אויר אתה נוסע בצמיגים ?
GodsFather
08-04-09, 17:25
חיפוש חיפוש וחיפוש (ולא רק של האפיקומן) יגלה לך את האפשרויות השונות לשיפור משמעותי! של הנוחות ברכב הזה.
יש סטים גם בארץ של עלים חדשים , ארוכים יותר , רכים יותר , נעימים יותר שיאפשרו גם נסיעה יותר טובה , גם מהלך מתלה מכובד כשיפור הביצועים וגם יאריכו ימים.
יש אפשרות גם לשיפורים קצת פחות חוקיים כמו סט עלים של סיקס, אבל הדבר מצריך שינויים שאני לא חושב שאתה , בתור מתחיל, צריך כרגע.
דרך אגב, אויר אתה מוריד בכניסה לשטח ? זה גם משפר משמעותית.
ערוך חיפוש , למד אודות המשפרים השונים והשיפורים השונים , ותחזור עם שאלות (תוסיף לשאול גם בשרשורים שמצאת, אולי אפילו יותר טוב כך).
אפשר לרכך את הסמוראי, אפשר לעשות אותו נעים (לא פורד פוקוס, אבל בהחלט נעים), זה מצריך עבודה , כסף ולמידה אבל לא בשמיים.
כל שנאמר ונכתב על הגבהות ויציבות וטילטולים והרגשה של כל גרגר חצץ הכל נכון .
מאחר ואנחנו ברכב "קלאסי" ויש לו קצת בעיות עם האדמה מה שאני עשיתי דבר ראשון זה כסא,כסא,כסא!!!!!!!
והכל נראה אחרת .
הסמוראי ביסוד ללא שינויים ובנהיגה נכונה !!! עובר כמעט הכל ללא בעיות ובמידה ויש בעיה עושים ככה
בהצלחה בני
אחרי שעשית חיפוש וקראת על האפשרויות השונות לרכך את הסמוראי,
אני חושב שאתה צריך לעשות נסיעת מבחן בכמה סמוראים עם סט-אפים שונים ולהחליט מה הכי מתאים לך.
לי יש קפיצי CJ והשיפור הוא אדיר, גם במהלך ובגובה, אבל בעיקר בנוחות הנסיעה וב"גיהוץ" מהמורות ושיבושים.
יש לי חבר עם סט חדש מהמתלם, ארוכים ב2 או 3 ס"מ מהמקוריים, ללא שינויים בתושבות וכו',
הסמוראי שלו קשה יותר,אבל הוא בחר בזה כשאפיין את הדרישות שלו מהקיט. מהלך המתלה גדל מעט.
אני מהצפון, אם תרצה נסיעת מבחן על סמוראי מאולף שלא בועט,תאם איתי בה"פ..
בקשר לכיסא-אני דווקא לא ממליץ על ההידראוליים,אלא אם כן אפשר לנעול אותו שלא יתנדנד בשטח.
כיסא של פרייבט כלשהו לעומת זאת יהיה שיפור משמעותי בנוחות.
ושוב, כמו שנאמר, הורדת לחץ אויר משפיעה הרבה על הנוחות בשטח.
בסופו של דבר הכל עניין של תקציב.
מיכאל.
על איזה לחץ אויר אתה נוסע בצמיגים ?
על 30 PSI
לאיזה לחץ אתם ממליצים לי להוריד... (מדובר על שבילים עם בורות אבנים בגודל אגרוף וקצת יותר... ובגדול שבילים משובשים.)
יש סטים גם בארץ של עלים חדשים , ארוכים יותר , רכים יותר , נעימים יותר שיאפשרו גם נסיעה יותר טובה , גם מהלך מתלה מכובד כשיפור הביצועים וגם יאריכו ימים.
זה מה שאני מחפש
יש אפשרות גם לשיפורים קצת פחות חוקיים כמו סט עלים של סיקס, אבל הדבר מצריך שינויים שאני לא חושב שאתה , בתור מתחיל, צריך כרגע.
מסכים איתך.. אין צורך
אפשר לרכך את הסמוראי, אפשר לעשות אותו נעים (לא פורד פוקוס, אבל בהחלט נעים), זה מצריך עבודה , כסף ולמידה אבל לא בשמיים.
אני לא מחפש להגיע לרמת שיכוך של פרייבט אבל אני רוצה להגיע למצב שאני יכול לנסוע בשטח בשבילים בלי להתבאס על קילומטרים של שבילים על ראשון.
כסף יהיה.... למידה אני בעד.... (אני עובד במוסך מורשה של סוזוקי...) ועבודה... אני לא מפחד מקצת לכלוך מתחת לציפורניים;)
כל שנאמר ונכתב על הגבהות ויציבות וטילטולים והרגשה של כל גרגר חצץ הכל נכון .
מאחר ואנחנו ברכב "קלאסי" ויש לו קצת בעיות עם האדמה מה שאני עשיתי דבר ראשון זה כסא,כסא,כסא!!!!!!!
והכל נראה אחרת .
אני לא מחפש נוחות... זה מה שהכי פחות מעניין אותי... אני פשוט מפחד שתוך כדי נסיעה מרוב רעידות יתפרק לי אני לא יודע מה ויתרופפו לי חצי מהברגים באוטו :rolleyes:
הסמוראי ביסוד ללא שינויים ובנהיגה נכונה !!! עובר כמעט הכל ללא בעיות ובמידה ויש בעיה עושים ככה
אני ממש לא מתלונן על העבירות שלו.. אני עם צמיגי כביש והוא עובר דברים בצורה מדהימה...
בהצלחה בני
תודה:D
לי יש קפיצי CJ והשיפור הוא אדיר, גם במהלך ובגובה, אבל בעיקר בנוחות הנסיעה וב"גיהוץ" מהמורות ושיבושים.
זה בדיוק מה שאני מחפש...
שיפור מהלך מתלה... הגבהה.. ובעיקר בעיקר... גיהוץ מהמורות ושיבושים... בדיוק כמו שהגדרת את זה....:D
אהלן
התשובה שלך לשאלה שלי, אומרת הכל.
תוריד אויר ומהר - תתחיל עם 15 PSI ותראה אם טוב לך. הכל זה ניסוי וטעייה.
אני עם מידה 205 ומוריד בשטח לאיזור ה 12-13 PSI ונהנה מכל רגע.
רק אחרי שתשחק עם הורדת האויר, תתחיל לחשוב בכיוון של כל שאר ההצעות שרשמו לך.
שים לב : בסוגים שונים של שטח - חולות, סלעים - יש להוריד לחץ שונה.
איתי.
אחרי שעשית חיפוש וקראת על האפשרויות השונות לרכך את הסמוראי,
אני חושב שאתה צריך לעשות נסיעת מבחן בכמה סמוראים עם סט-אפים שונים ולהחליט מה הכי מתאים לך.
לי יש קפיצי CJ והשיפור הוא אדיר, גם במהלך ובגובה, אבל בעיקר בנוחות הנסיעה וב"גיהוץ" מהמורות ושיבושים.
יש לי חבר עם סט חדש מהמתלם, ארוכים ב2 או 3 ס"מ מהמקוריים, ללא שינויים בתושבות וכו',
הסמוראי שלו קשה יותר,אבל הוא בחר בזה כשאפיין את הדרישות שלו מהקיט. מהלך המתלה גדל מעט.
אני מהצפון, אם תרצה נסיעת מבחן על סמוראי מאולף שלא בועט,תאם איתי בה"פ..
בקשר לכיסא-אני דווקא לא ממליץ על ההידראוליים,אלא אם כן אפשר לנעול אותו שלא יתנדנד בשטח.
כיסא של פרייבט כלשהו לעומת זאת יהיה שיפור משמעותי בנוחות.
ושוב, כמו שנאמר, הורדת לחץ אויר משפיעה הרבה על הנוחות בשטח.
בסופו של דבר הכל עניין של תקציב.
מיכאל.
מיכאל
אני דוקא לא ממליץ על כסא הידראולי אני אישית חושב שברכב כזה קטן כסא הידראולי יכול לשגע לך את השכל ,אבל כסא של הונדה עושה פלאים בנהיגה וגם של יונדאי
בני
GodsFather
09-04-09, 09:35
אהלן
התשובה שלך לשאלה שלי, אומרת הכל.
תוריד אויר ומהר - תתחיל עם 15 PSI ותראה אם טוב לך. הכל זה ניסוי וטעייה.
אני עם מידה 205 ומוריד בשטח לאיזור ה 12-13 PSI ונהנה מכל רגע.
רק אחרי שתשחק עם הורדת האויר, תתחיל לחשוב בכיוון של כל שאר ההצעות שרשמו לך.
שים לב : בסוגים שונים של שטח - חולות, סלעים - יש להוריד לחץ שונה.
איתי.
+1 על ההמלצה של איתי. בלי להוריד אויר , גם עם סט העלים הכי רך בעולם אתה תסבול. ושוב, חיפוש,חיפוש,חיפוש - אלה המלצות שחוזרות על עצמן ורשומות בראש פורום סוזוקי ועוד.
לגבי סטים משופרים, אתה מהצפון , ההמלצות שלי רלוונטיות לבעלי מקצוע באיזור המרכז כי אני לא מכיר מישהו בצפון בתחום הזה.
גש לחמילבסקי קפיצים, בחולון, בקש סט לסמוראי ותהנה מכל רגע. 03-5500731
מיכאל
אני דוקא לא ממליץ על כסא הידראולי אני אישית חושב שברכב כזה קטן כסא הידראולי יכול לשגע לך את השכל ,אבל כסא של הונדה עושה פלאים בנהיגה וגם של יונדאי
בני
אהלן בני!
ממה שכתבת השתמע(לפחות לי) שאתה ממליץ על הידראוליים.
אני באותה דיעה כמוך.אין צורך,וגם כל מי שמעל 1.80 מ' לא יראה את ההרמזורים, ויצתרך להתכופף.
ויש סיכוי טוב למפגש עם הגג, במקרה והסמוראי סגור זה גם כואב.
אגב לי יש כיסאות יונדאי אקסנט באוטו,השינוי לעומת מה שהיה לי קודם מאוד מורגש..
מיכאל
+1 על ההמלצה של איתי. בלי להוריד אויר , גם עם סט העלים הכי רך בעולם אתה תסבול. ושוב, חיפוש,חיפוש,חיפוש - אלה המלצות שחוזרות על עצמן ורשומות בראש פורום סוזוקי ועוד.
לגבי סטים משופרים, אתה מהצפון , ההמלצות שלי רלוונטיות לבעלי מקצוע באיזור המרכז כי אני לא מכיר מישהו בצפון בתחום הזה.
גש לחמילבסקי קפיצים, בחולון, בקש סט לסמוראי ותהנה מכל רגע. 03-5500731
אהלן, אני יותר מחפש להזמין סט באינטרנט ולהרכיב לבד. רציתי אולי המלצות שלכם לחברות טובות שמתמחות בסמוראי (לדוגמה CALMINI) ואולי גם אתרים נוחים ואמינים שמהם אפשר להזמין לארץ.
בקשר ללחץ אוויר אני ברגע זה יוצא לבדוק את העניין... אני עוד מעט יעלה תגובה נוספת עם תוצאות:D
אהלן אהלן!!
תשמעו הורדתי ל-12 ועשיתי סיבוב קטן פה באיזור הבית... איזה הבדל!!!
זה מטורף. אבל חבר שלי אמר לי שזה יגמור לי את הצמיגים ביומיים. הוא טוען שאני צריך להוריד לבערך 18-20...
לא יודע.. ננסה גם את זה ונראה מה אומרים הממצאים.
GodsFather
09-04-09, 18:24
12-15 זה בסדר גמור , יגמור את הצמיגים ביומיים זה הגזמה אבל זה אכן מגביר שחיקה מסויימת (מצד שני אתה עושה זאת רק בשטח) וזה או זה או את שאר חלקי הרכב - מה עדיף לך ?
לגבי הזמנת קיט - אתה יכול לצלצל לקפיצאי ולבקש שישלח לך סט לפי מה שאתה חושב שאתה צריך, ולהרכיב לבד. לפחות בארץ יש לך עם מי לדבר וזמן המשלוח+עלותו נורמלי.
אהלן אהלן!!
תשמעו הורדתי ל-12 ועשיתי סיבוב קטן פה באיזור הבית... איזה הבדל!!!
זה מטורף. אבל חבר שלי אמר לי שזה יגמור לי את הצמיגים ביומיים. הוא טוען שאני צריך להוריד לבערך 18-20...
לא יודע.. ננסה גם את זה ונראה מה אומרים הממצאים.
על אותו משקל - אל תפעיל את האיורור באוטו, זה שוחק מאוד את המייסב של המאוור ומקצר את חייו.במילה אחת - בולשיט. ה"שחיקה" היא זניחה מאוד. הוא כן צודק אם אתה נוסע על הלחץ הזה לאורך זמן על הכביש.
12-15 זה בסדר גמור , יגמור את הצמיגים ביומיים זה הגזמה אבל זה אכן מגביר שחיקה מסויימת (מצד שני אתה עושה זאת רק בשטח) וזה או זה או את שאר חלקי הרכב - מה עדיף לך ?
הבנתי.. ברור שביומיים הייתה הקצנה.. הוא לא התכוון ביומיים תכלס אלה פשוט התכוון להגיד שיש שחיקה מאוד גבוהה בלחץ כזה נמוך...
וכמו שאתה אומר... תכלס זה או הצמיגים או כל שאר האוטו.
לגבי הזמנת קיט - אתה יכול לצלצל לקפיצאי ולבקש שישלח לך סט לפי מה שאתה חושב שאתה צריך, ולהרכיב לבד. לפחות בארץ יש לך עם מי לדבר וזמן המשלוח+עלותו נורמלי.
הכוונה לסט שהוא מכין או הכוונה לסט של CALMINI או אחרים לפי מק"ט שאני נותן לו או כל דבר אחר??
יש לך קפיצאי טוב שאתה יכול להמליץ לי עליו?
אהלן אהלן!!
תשמעו הורדתי ל-12 ועשיתי סיבוב קטן פה באיזור הבית... איזה הבדל!!!
זה מטורף. אבל חבר שלי אמר לי שזה יגמור לי את הצמיגים ביומיים. הוא טוען שאני צריך להוריד לבערך 18-20...
לא יודע.. ננסה גם את זה ונראה מה אומרים הממצאים.
תגיד לחבר שלך שזה רק בשטח- בכביש אתה צריך לחץ נורמלי, 30 זה הרבה מאד בשביל רכב קל כמו סמוראי.
ברור שמדובר רק לשטח..
כמה אתה ממליץ לי לנסוע בכביש?
עוד שאלה..
עם 12 PSI בשטח נגיד אני נוסע בשבילים משובשים. אין סיכוי שהצמיג ימעך עד הז'אנט ויעשה נזק לג'אנט ואולי גם קרע בצמיג??
בומס הקופץ
10-04-09, 04:25
אני חושב שה FSM ממליץ על PSI 20 לצמיגים בגודל המקורי לנהיגת כביש.
בדיונות יצא לי כבר להוריד ל-10 PSI בלי שהצמיג שלי (215.70.15 על כ'אנט מקורי) יצתבט, בשטח סלעי זה נע אצלי בין 12 ל- 14 PSI ללא הצטבטות או ופגיעה בג'אנט. צד שני אני נוסע די רגוע גם בשבילים.
יש סיכוי שיקרה הכל, זה די פקטור של התנסות ונסיון בשטח.
אמיר.
GodsFather
10-04-09, 11:41
עד 7 PSI , אין לך מה לדאוג , אם כי להגיע למתחת ל10 זה לא מומלץ.
לגבי קפיצאי מומלץ, אם עוד לא הבנת - חמילבסקי
יש לו סטים משופרים וסטנדרטים ואם אתה רוצה משהו מיוחד הוא גם יכין לך. הוא יתאים לך גם בולמים במידת הצורך, אם כי אני מבין ממך שיש לך קשרים במוסך שאולי יסייעו לך בעניין הבולמים גם כן.
חימלבסקי זה שם.. אבל מי זה? מאיפה? אולי יש מספר טלפון?
בהקשר השני: כן אני עובד ביום-יום במוסך מורשה סוזוקי, קרייזלר, ג'יפ ודודג' אז בגדול אני יכול להזמין חלקים מקוריים או תחליפיים. אבל לא משופרים.. וחוץ מזה אני לא רוצה לבקש מהם כלום כי בעל הבית חרא!!
GodsFather
10-04-09, 17:21
רשמתי לך ממש בתחילת השרשור והנה זה שוב -
חמילבסקי קפיצים,תמנע 17 חולון, בקש סט לסמוראי ותהנה מכל רגע.
03-5500731
בעלי הבית הם עופר וארז, קרוב לוודאי שתדבר עם עופר. תאמר לו שאמיר הפנה אותך, הוא כבר יבין שאתה מהמיוחדים ;)
ומן הראוי לציין - אין לי שום דיבידנדים אצלם, אנחנו מכירים שנים בעקבות כמה סט-אפים שהם בנו/סייעו לי להרכיב ומכאן ההמלצה.
אחלה אחי. תודה רבה רבה
אני ירים להם טלפון יום ראשון.
zahi madhala
10-04-09, 18:50
מצטרף להמלצה של אמיר.
אין מה להגיד הם יודעים את העבודה כמו גם שהחומר ממנו הם מכינים את הקפיצים מעולה.
טוב דיברתי עם עופר כמו שאמרת.. נשמעים רציניים רצח.
בקצרה על מה שנסגר:
שאלתי איזה חברות הם מייבאים והוא טוען שכל החברות האלו עם המותגים מודבקים עליהם זה לא משהו מיוחד כמו שזה נשמע ושהם נהרסים די מהר.
הסברתי לו בקצרה את המצב של הקפיצים שלי ואת צורת ההתנהגות של הרכב בשטח והוא אומר שלא בהכרח צריך להחליף את כל הקפיצים.. יכול להיות שיספיק להחליף את המאיות. או אולי בכלל הבעיה היא בבולמים.
בקיצור. אני צריך לעשות טיול למרכז ולעבור אצלו כדי שיסתכל ויגיד מה דעתו.
אמיר תודה רבה אחי.
אני ידווח מה קורה הלאה כשדברים יתפתחו
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.