התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לחץ במיכל דלק



barakts
10-04-09, 07:51
בוקר טוב לכולם,

היה לי סדק במיכל דלק ושלחתי אותו לתיקון, בעל המכון אמר לי שהם הלחימו וגם עשו בדיקת לחץ והכל היה בסדר.

לאחר כמה חודשים שוב הופיע לי סדק במיכל אחרי שחזרתי אליו (ורבתי איתו קצת..:x) הוא תיקן ואמר לי שהסיבה ששוב היה לי סדק זה בגלל לחץ במיכל דלק (ולא בגלל עבודה חרא), הוא אמר לי לבדוק שהפורק לחץ תקין אצלי.
מה שעוד נראה לי מוזר זה שלי יש את המכסה מפלסטיק הזה שדוחפים לפתח ובכלל אני לא רואה איך יכול להיווצר לחץ איתו.
האם הוא סתם מחרטט או שזה באמת יכול לקרות?

איציק - 4X6ZH
10-04-09, 10:29
למה לתקוף ולשאול כאילו הוא מחרטט .
לחץ אולי אתה לא יודע זה גורם יחסי . לא חייב להיות לחץ מתוך המייכל החוצה .
זה בחלט יכול להיות לחץ מחוץ למיכל פנימה ( תת לחץ ) .

זה שאתה תוקע לעצמך פקק במיכל מכל הבא ליד .
או שאתה לא חושב שפקק המיכל הוא הרבה יותר מפקק .
או שיש אצלך ברכב מערכת אחרת או מערכת נוספת שגורמת לבעיה . ובמקום אתה מעדיף ....
לפקפק באיכות העבודה שלו .

ולמה לריב ??!!

האחרון שאתה צריך לבוא אליו בטענות הוא לזה שהלחים לך את המיכל .
ואיפה המוסך שעשה את העבודה ( פרוק והרכבה )
או שאתה המוסך ... היועץ ... והמבצע הטכני

איציק

barakts
10-04-09, 11:36
דבר ראשון, למה אתה נפגע ומתעצבן ממשו שלא הופנה אליך?

הסיבה שבגללה "רבתי" עם אותו אדם קשורה אך ורק ליחס שלו וזה שמכתחילה היתה לי הרגשה שהוא לא הלחים את כל הסדקים, אני לא אחד שמחפש ריבים. בכל מקרה זה בדיוק למה שאלתי פה האם יכולה להיות בעיה או לא.

לגבי הפירוק וההרכבה כן אני ביצעתי ועדיין זה לא אומר שאני סדקתי את המיכל, מיכל לא עשוי מזכוכית עדינה וגם אם הוא משתפשף קצת על חול לא יקרה לו כלום.

לגבי הפקק - זה פקק סטנדרטי שמוכרים בכל חנות חלפים פשוט אין לו מפתח.

עכשיו אחרי ההקדמה הארוכה, האם תוכל להרחיב בנוגע למערכת נוספת שיכולה לגרום לבעיה? או להסביר למה אתה מתכוון בתת לחץ ואיך אפשר לפתור\לבדוק את זה?

חג שמח ורגוע....


אתה יודע מה איציק? מקריאה נוספת של ההודעה שלי באמת זה נשמע קצת מתלהם אבל זה כנראה היה מהעצבים ששוב קפצו לי שנזכרתי בבחור ההוא.
בכל מקרה בסופו של דבר נפרדתי ממנו בידידות.

איציק - 4X6ZH
10-04-09, 12:43
מיכל דלק חייב להיות אטום וסגור . במקרה שהרכב מתהפך שלא ינזל הדלק .
מיכל דלק חייב להיות סגור ואטום שהדלק לא יתאדה ויזהם ויסריח .
המיכל להיות חזק לעמוד בטילטולים של הנוזל בתוך המיכל .
המיכל מוצמד לגוף הרכב בכמה נקודות ובמקומות אלה פועלים כוחות על המיכל ועל מרכב הרכב .
המיכל שלך ( למזלך ) עשוי מפח ולכן אפשר להלחים אותו .


אבל אבל .!
הדלק יוצא מהמיכל ( תוך כדי עבודת המנוע הדלק נשאב ) במקום הדלק חייב להכנס אויר .
כאשר הרכב חונה במקום חם ( בשמש ) לחץ אדי הדלק עולה ויש צורך לשחרר לחץ .
כאשר אתה מתדלק ביום קיץ חם ומחנה את הרכב במקום קריר מיכל הדלק והדלק מתקררים
המיכל והדלק מתכווצים .
כאשר אתה מתדלק יש צורך לשחרר אויר מהמיכל במהירות ( לפחות כמהירות כניסת הדלק )

על כל שינוי הלחצים הזה אחראי בדרך כלל פקק מיכל הדלק .ועוד כמה צינורות ושסתומים .
בתוך הפקק יש כמה שסתומים ( כמו שיש בפקק הרדיאטור ) .
בחלק מכלי הרכב השסתומים ממוקמים על דופן מיכל הדלק ועל צינורות המלוי .
יש כלי רכב חדשים שכל המערכת מפוקדת דרך מחשב הרכב ( קניסטר )
יש כלי רכב ישנים יותר שיש להם קניסטר מכני המחובר בצינורות ואקום לסעפת היניקה .

מיכלי דלק אוהבים לפתח סדקים במקומות שונים .
לכן יש לפרק את המיכל ולבחון אותו היטב היטב .
לפעמים הסדקים מתגלים רק ביום חם בלחץ אדי הדלק .
לפעמים רצוי להחליף את כל המיכל כי כל פעם אתה מקבל סדק במקום אחר ( זה נדיר אבל קיים )

אחד המוצרים שיש מאד מאד להקפיד על תקינות ועל מקוריות הוא פקק מיכל הדלק .
החלק הזניח הזה מסוגל להעביר אותך על דעתך ולא תבין שרשימה שלמה של תקלות קשורות
ישירות ובעקיפין לפקק מיכל הדלק .

ולכל אלה שנוהגים להשתמש בסמרטוט כפקק זמני
זה טעות מסוג אחר .


איציק

צביקה קרבורטור
10-04-09, 12:53
דבר ראשון, למה אתה נפגע ומתעצבן ממשו שלא הופנה אליך?

הסיבה שבגללה "רבתי" עם אותו אדם קשורה אך ורק ליחס שלו וזה שמכתחילה היתה לי הרגשה שהוא לא הלחים את כל הסדקים, אני לא אחד שמחפש ריבים. בכל מקרה זה בדיוק למה שאלתי פה האם יכולה להיות בעיה או לא.

לגבי הפירוק וההרכבה כן אני ביצעתי ועדיין זה לא אומר שאני סדקתי את המיכל, מיכל לא עשוי מזכוכית עדינה וגם אם הוא משתפשף קצת על חול לא יקרה לו כלום.

לגבי הפקק - זה פקק סטנדרטי שמוכרים בכל חנות חלפים פשוט אין לו מפתח.

עכשיו אחרי ההקדמה הארוכה, האם תוכל להרחיב בנוגע למערכת נוספת שיכולה לגרום לבעיה? או להסביר למה אתה מתכוון בתת לחץ ואיך אפשר לפתור\לבדוק את זה?

חג שמח ורגוע....


אתה יודע מה איציק? מקריאה נוספת של ההודעה שלי באמת זה נשמע קצת מתלהם אבל זה כנראה היה מהעצבים ששוב קפצו לי שנזכרתי בבחור ההוא.
בכל מקרה בסופו של דבר נפרדתי ממנו בידידות.
ברק שלום רב וחג שמח ורגוע !
ראשית איציק צודק, היא קשורה, קרוב לוודאי,בנשם סתום, או במכסה הפלסטיק, האוניברסלי, שהרכבת, בטנק שהוא ללא מנעול, וללא חריר שחרור אוויר אטמוספרי, שמונע תת לחץ בטנק הדלק של רכבך(שלא ציינת מהו, ומה שנת היצור שלו) , ההת לחץ נגרם, בגללל משאבת הדלק ששואבת דלק, ועם כבוי המנוע הלחץ נשאר בקו, ולא משתחרר, ובכך גורם לטנק להתכווץ קמעה, ומשתחרר רק כאשר פותחים את מכסה טנק הדלק, ובכך הוא גורם לפתיחת ההלחמה בטנק.
האם אתה שומע רעש של שחרור אוויר(פססססט), בעת מכסה טנק הדלק,אם כן החלף את מכסה טנק הדלק, למכסה עם מנעול, או מכסה לשחרור אוויר אטמוספרי, בטנק הדלק נוצר תת לחץ וואקום, והוא המקור לבעייתך.
חג שמח ורגוע, והתנצל בפני איציק, שניסה לעזור ויצא מסכסך.
בברכת חגשמח, וזהירות בכבישים.
צביקה

barakts
10-04-09, 22:49
איציק, לא התכוונתי לפגוע או להעליב רק תהיתי על מה ההתרגשות המיותרת, בכל אופן באם נפגעת קבל את התנצלותי הכנה מעומק הלב ממש לא לזה התכוונתי.

תודה רבה על ההסברים שלך ושל צביקה, זה בערך גם מה שאני הסקתי לעצמי מבחינת הלחצים במיכל רק דבר אחד לא הסתדר לי - לא היה וואקום כאשר אני פותח את המכסה, לא היה את הטססס הזה שדיברתם עליו, מה שאומר שאין לחץ ולא אמורים להיוצר סדקים. גם במכסה עצמו יש חריר בפלסטיק החיצוני כך שנראה לי שכן יש מעבר אויר.

בכל מקרה הייתי רוצה לדעת אם המערכת לא תקינה או לא מחוברת כראוי - יש לי סמוראי שנת 93, ולפי מה שראיתי מלבד צינור כניסת הדלק וצינור יציאת הדלק למנוע ישנם עוד שני צינורות כאשר שניהם מתחברים חזרה לפתח המילוי דלק. הצינור הדק יותר מתחבר למין פילטר(קניסטר?) ומהפילטר יוצא צינור שהצד השני שלו חופשי ולא מחובר לכלום.

mugi8675
14-04-09, 16:35
צביקה, אתה סגור על עניין פקק הדלק והלחץ המשתחרר? בג'ימני שלנו זה מהיום הראשון בעת פתיחת פקק המילוי יש את רעש האויר היוצא. יצאתי להציץ, ונראה שיש חריר במרכז הפקק, אבל הוא כנראה לא פורק לחץ... הרכב הוא ממודל 2004.

יצחק.

צביקה קרבורטור
14-04-09, 16:50
צביקה, אתה סגור על עניין פקק הדלק והלחץ המשתחרר? בג'ימני שלנו זה מהיום הראשון בעת פתיחת פקק המילוי יש את רעש האויר היוצא. יצאתי להציץ, ונראה שיש חריר במרכז הפקק, אבל הוא כנראה לא פורק לחץ... הרכב הוא ממודל 2004.

יצחק.

יצחק שלום רב !
תגובתי היתה לשואל בעל סמוראי עם קרבורטור שנת יצור 93.
רכבך מוזרק, ובעל מערכת דלק בשילוב קניסטר ומסנן פחם המונע ריחות דלק, ואפשרות של לחצי דלק במערכת, ויניקת האוויר אצלך היא תקינה.
בברכה
צביקה

mugi8675
14-04-09, 17:00
צביקה, תודה על התשובה המהירה. תמיד הייתי סקרן לגבי פריקת הלחץ, זה לא קורה ברכבים אחרים שבבעלותנו.

barakts
14-04-09, 17:46
צביקה, הייתי רוצה לדעת את דעתך עד כמה שאפשר בלי להסתכל ברכב עצמו, יש בעיה או לא? הצנרת מחוברת בסדר?


תודה רבה על ההסברים שלך ושל צביקה, זה בערך גם מה שאני הסקתי לעצמי מבחינת הלחצים במיכל רק דבר אחד לא הסתדר לי - לא היה וואקום כאשר אני פותח את המכסה, לא היה את הטססס הזה שדיברתם עליו, מה שאומר שאין לחץ ולא אמורים להיוצר סדקים. גם במכסה עצמו יש חריר בפלסטיק החיצוני כך שנראה לי שכן יש מעבר אויר.

בכל מקרה הייתי רוצה לדעת אם המערכת לא תקינה או לא מחוברת כראוי - יש לי סמוראי שנת 93, ולפי מה שראיתי מלבד צינור כניסת הדלק וצינור יציאת הדלק למנוע ישנם עוד שני צינורות כאשר שניהם מתחברים חזרה לפתח המילוי דלק. הצינור הדק יותר מתחבר למין פילטר(קניסטר?) ומהפילטר יוצא צינור שהצד השני שלו חופשי ולא מחובר לכלום.

-->