התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לא מניע אחרי החלפת מכסה מפלג ורוטור



haimmiri
28-05-04, 20:37
החלפתי מכסה מפלג, רוטור ופלגים לספליפייר.....

ניסיתי להניע כלום :evil: :evil: הסטרטר מסתובב והאוטו לא מניע ....

החלפתי את הכיוונים של חוטי ההצתה גם לא עוזר .... ( 6 במקום 1 , 4 3 , 5 2 )

מישהו מכיר את הבעיה ויכול לעזור ???

UNIX
28-05-04, 20:44
לא הבנתי ממה שרשמת כלום
הלכת לפי סדר ההצתה?
(153624)

איציק - 4X6ZH
28-05-04, 21:25
סדר הצתה בסדר אבל לפי איזה כיוון ?
צריך להיות לפי כיוון הסיבוב של הרוטור .
תן נגיעת סטרטר לזהות את הכיוון . בתקוה שסימנתה מי זה חוט מס 1 ואז לפי סדר ההצתה .
****
איציק

shmil
28-05-04, 21:35
כוון הרוטור ב-CJ הוא עם כוון השעון.

haimmiri
29-05-04, 15:38
תודה על העזרה. בדקתי והחוטים מחוברים בסדר שתיארתם.החזרתי את המכסה והרוטור הישנים עדיין לא מניע, ובחלק מהנסויונות נשמע פיצוץ. לא נראה לי שהבעיה זה הפלגים אבל אני ינסה להחזיר את הישנים.

מישהו מכיר את הבעיה ????



Unix אני יסביר יותר טוב למה התכוונתי. עשיתי לפני חודש טעות אל טירונים ,הזזתי את האוטו שהמפלג היה בחוץ, וגם לא עשיתי שום סימונים על המפלג לפני שהורדתי אותו. שהחזרתי את המפלג הגיפ לא הניע וחבר שלי הציע להפוך את החוטים ב 180 מעלות במפלג ז"א להחליף בין 1 ו -6 בין 3 ו - 4 ובין 2 ו - 5. אחרי שעשיתי את זה הגיפ הניע ונשארתי אם המצב.

איציק - 4X6ZH
29-05-04, 16:24
פיצוץ זה אומר שסדר הצתה לא נכון !
****
איציק

haimmiri
29-05-04, 17:59
נראה לי שאני בכיוון הנכון ... הגיפ מניע אחרי ששיניתי את את הסדר של החוטים.

הסדר של חוטי ההצתה היה לא נכון עוד מהבעלים הקודמים של הגיפ וכשאני ניסתי לחבר לפי הסדר אז זה לא הניע .....

המצב אצלי בגיפ כרגע שהגיפ מניע הוא

------- 3
--- 6 ____ 5
--- 2 ____ 1
-------4


במקום

------- 6
--- 2 ____ 3
--- 4 ____ 5
-------1

איך אפשר לסדר את זה ?? וכמה זה מסובך ?? ( יש קצת הסברים בספר א-ב עמוד 190)

חנן א.
29-05-04, 18:07
לא סיפור. אתה ממקם את המנוע כך שבוכנה מס' אחת תהיה בנ.מ.ע. של מהלך דחיסה , מרים את המפלג, מסובב את הרוטור למיקום שבו אתה רוצה שהוא יהיה עבור הצתה לבוכנה מס' אחת, ומוריד חזרה את המפלג למקום.
שים לב: בגלל מבנה הגג"ש, ברגע שתוריד את המפלג הוא נותן שמינית סיבוב ומזיז לך את הרוטור, כך שיקח לך פעמיים שלוש להבין איך למקם את הרוטור לפני ההורדה, כך שהוא יהיה במקום הרצוי לאחר ההורדה.
בכל מקרה אם הוא עובד טוב כרגע אז למה לשחק עם זה? אין כאן ממש מיקום נכון ומיקום לא נכון.

אם זה עובד-זה מיקום נכון.

UNIX
29-05-04, 18:08
לא מסובך בכלל ופיצוץ אומר שהסדר לא נכון.
אתה צריך למצוא נקודה מתה עליונה .
שלחתי לך הודעה פרטית

חימושניק
29-05-04, 18:19
הדרך הפשוטה ביותר היא כזו:

1. הוצא את פלאג מספר 1 ואת המפלג.
2. תן "מכות" של סטרטר עד שבוכנה מס' 1 מגיעה לנמ"ע בסוף מהלך דחיסה. אפשר לראות את זה ע"י הכנסת מברג לחור של הפלאג ולראות (למעשה להרגיש) שהבוכנה בנמ"ע, או לחילופין לבדוק את הסימונים ע"ג הפולי הראשי של המנוע. ברגע שבוכנה מס'1 בנמ"ע, בסימונים יהיו אחד מול השני.
3. ברגע שהגעת למצב הזה, קח את המפלג ביד והורד ממנו את המכסה. בהנחה שכיוון הסיבוב של המפלג הוא כיוון השעון (צריך להיות סימון CW על המפלג), סובב את הרוטור לשעה 4 והכנס אותו בעדינות למקום. הרוטור יסתובב בעצמו לשעה 5.
4. סגור את הבורג שמחזיק את המפלג במקום.
5. סגור את מכסה המפלג והרכב את פלאג מס'1 חזרה.
6. הרכב את החוטים. חוט מספר אחד הולך לנקודת המגע אליה מצביע הרוטור (שעה 5, זוכר?) אח"כ בכיוון השעון חוטים 5 3 6 2 4 .
7. עכשיו אפשר להתניע ולכוון את ההצתה. כשאתה מסיים לכוון, סגור את הבורג של המפלג עד הסוף.

בהצלחה.

UNIX
29-05-04, 18:24
למה עם סטרטר?
אפשר לעשות ככה נזק לבוכנה ולתקוע את המברג בפנים .
רצוי לסובב את המנוע ביד מהמאורר ולהרגיש את הנמ"ע למרות שלא תמיד זה ילך אבל שווה לנסות זה יותר קל מלפרק מכסה שסתומים

חימושניק
29-05-04, 18:26
לא נותנים סטרטר עם המברג בפנים בשום אופן!!!
נותנים סטרטר ואז מכניסים את המברג כדי לבדוק!

UNIX
29-05-04, 18:28
זה פשוט לא ילך

חימושניק
29-05-04, 18:30
תתפלא לשמוע, אבל זו שיטה מקובלת שהולכת באופן יומיומי

UNIX
29-05-04, 19:07
תקרא את השרשור הבא הא רק יתרום עוד קצת ידע

http://jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=56&highlight=

שחף110
29-05-04, 19:28
זה פשוט לא ילך

זה הולך יפה מאוד

AvigdorAharon
30-05-04, 07:10
ויכוח סרק!
לדעתי, עדיף לסובב את המנוע ע"י המאורר (כמובן הרכב במצב כבוי) כדי למצוא את נמ"ע.
בכל מקרה, מי שנהנה לתת "מכות" סטרטר או כל מני מכות אחרות, שיבושם לו!

אביגדור

איציק - 4X6ZH
30-05-04, 07:55
לא נותנים סטרטר כאשר יש גוף זר בצלינדר במיוחד מברג !!!!!
כל השיטות הפסולות האלה טוב שלא יעלו כלל בפורום
*********

איציק

haimmiri
30-05-04, 09:59
אביגדור

המאוורר אצלי לא מזיז את המנוע, יכול להיות שזה רצועות לא מהודקות או משהו שקשור למנוע ???

AvigdorAharon
30-05-04, 10:03
haimmiri

אתה עומד עם הפנים למנוע, ביד ימין מחזיק "קונטרה" את הרצועה על הפולי של ההגה כח, וביד שמאל מסובב את הכנפיים של המאוורר.
כמובן, אם יש לך עוזר שיכול להרגיש עם מברג מתי בוכנה מספר 1 בנמ"ע (אחרי שפרקת את הפלג...), יהיה לך יותר קל.
כנראה שלא תפסת "קומטרה" את החגורה ולכן זה לא הסתדר לך.

בהצלחה

אביגדור

איציק - 4X6ZH
30-05-04, 10:12
אין למנוע הזה סימן TDC על גבי גלגל הרצועה .
ואז יש רק 2 אפשריות למי שלא יודע למצוא את הראשון . או צלינדר מס 1 או צלינדר מס 6
*****
איציק

UNIX
30-05-04, 13:02
אפשר גם עם רינג על הפולי אבל ממש קשה
עדיף מהמאוורר עם סמרטור שלא תפצע

coas
04-11-05, 10:01
הוצאתי את המפלג מהמנוע, למה? כי הגיע הזמן לדעת איך להרכיב מפלג מההתחלה ועד הסוף.

כיוונתי את הרוטור מול פלאג #1, אחרי לא מעט נסיונות, הניע אבל עבד מאוד מחוספס.
החלפתי בן החוטים הנגדיים- נאדה.

המפלג הורכב במוסך והוא אמר, תוך כדיי הרכבה שהוא "מקפיץ שן", למה הכוונה?
אני צריך להתחשב בנ"ל או עדיין הנוהל נשאר זהה?

UNIX
04-11-05, 10:37
זה בגלל המנוע סופה לא?

UNIX
04-11-05, 10:38
מה זאת אומרת כיוונת את הרוטור אל פלאג 1?

ניר ל
04-11-05, 10:49
היית צריך לסמן את מיקום גוף המפלג ביחס למנוע ואת הרוטור ביחס לגוף המפלג, אח"כ להחזיר בדיוק למקום. אם לא עשית זאת - לא נורא, כנראה סטית בשן אחת. תביא ציל' מס' 1 לנמ"ע , סמן את המיקום של פלאג מס' 1 על גוף המפלג, תכניס את המפלג כך שהוואקום הוא בנק' מרכזית שמאפשרת לך לסובב את המפלג לשני הצדדים לשם כיוון הצתה, תו"כ הכנסה של המפלג תביא את הרוטור שיצביע בדיוק על הסימון (הוא נכנס ברבע סיבוב וצריך לפגוש את חריץ משאבת השמן - יתכן ותצטרך לכוון את החריץ עם מברג כדי שיתאים למיקום), וודא שסדר החוטים נכון וכוון את ההצתה.

coas
04-11-05, 11:04
ניר, המטרה הייתה להתחיל מאפס, בלי יחוס כלשהו ובלי להתחשב במיקום המפלג קודם. פשוט ללמוד את כל ה"שטות" הזאת.

זה מה שעשיתי: הגעתי לנקודה עם סימון הטיימינג ווידאתי בוכנה 1 בנמ"ע, הוזזתי את החריץ של משאבת השמן עד לנקודה בה יש לי מספקי כדיי לסובב את המפלג קדימה ואחורה, את הרוטור כיוונתי כך שיעמוד מול פלאג 1 במפלג, קיבעתי והנעתי. אחרי מספר נסיונות ומשחק במפלג הצלחתי להניע אבל הפעולה הייתה מאוד מחוספסת.

הרוטור צריך לעמוד בדיוק מול פלאג אחד או מעט לפני? כנראה שכיוונתי מעט לפני.

חשוב לציין, המנוע הניע ועבד ללא בעיה ממש לפני הוצאת המפלג.

ניר ל
04-11-05, 16:10
הרוטור צריך לעמוד בדיוק מול פלאג אחד או מעט לפני? כנראה שכיוונתי מעט לפני.

חשוב לציין, המנוע הניע ועבד ללא בעיה ממש לפני הוצאת המפלג.

הוא צריך לעמוד ממול כדי שאח"כ יהיה לך מספיק משחק כדי לכוון את ההצתה - הדיאפרגמה של קידום ההצתה מגבילה את אפשרות הסיבוב של המפלג, יכול להיות שאתה צריך לאחר את ההצתה מעבר למה שהיא מאפשרת לך כרגע. תרים שוב מכסה מפלג, תביא את ציל' 1 לנמ"ע כאשר הרוטור מצביע לכיוון פלאג 1 (המיקום שלו הוא מול המנוף של קידום ההצתה), שחרר את האום, תביא את הדיאפרגמה ניצב לבלוק המנוע - כדי לאפשר גזרה זהה לכל כיוון, אם הרוטור לא מצביע למנוף קידום ההצתה, שלוף את המפלג ותקפיץ את הרוטור שן אחת לכוון הרצוי.

coas
04-11-05, 16:32
אחרי 5 נסיונות, הרכב מניע לרגע ומיד כבה.

אני כנראה מפספס משהו.

ניר ל
04-11-05, 18:05
חפש חוט מנותק, בדוק שלא פיספסת משהו בסדר ההצתה, בדוק שהמפלג יושב טוב במקומו, שחק עם המפלג (כוון הצתה) בצורה גסה עד שהמנוע יעבוד רצוף ואח"כ תכוונן.
לרשותך בטל' 0544699408

coas
05-11-05, 18:11
הצלחתי להניע עם המפלג של GM, אבל רק עם חיבור ישירות למצבר. כאשר ה+ למפלג הגיע מהחיבור הסטנדרטי הרכב כמעט ומניע. אני מניח שהמפלג יושב נכון אבל הבעיה היא נתק היכן שהו.
אם אני זוכר נכון, המתח להתנעה ולעבודה מגיע משני מקורות שונים??

ניר ל
05-11-05, 18:32
לא הבנתי,
באיזה מפלג אתה משתמש ?
GM מקבל 12V אחרי סוויץ' וזה הכל,
במערכת הצתה מקורית הקויל מקבל בהתנעה 12V , אחרי התנעה הוא מקבל זרם מנגד שמנחית את המתח. כדי לבדוק אם יש נתק- צריך לחבר את הקויל ל 12V מהמצבר ישירות ולבדוק אם זה משנה את המצב.

coas
05-11-05, 18:52
יש לי את שניהם, עם שני המפלגים הרכב כמעט ומניע אבל לא. כשחיברתי את המפלג HEI למצבר ישירות הרכב הניע אבל עבד מחוספס למרות משחק במפלג.
לגבי המפלג הסטנדרטי, הוא מחובר למודול של GM ללא חוט נגד.

coas
06-11-05, 19:36
אחרי הרבה נסיונות הג'יפ מניע ונוסע.

הבעיות היו:
-חיבור אחד החוטים לפיקאפ קויל היה רופף בתוך המחבר המקורי. החלפתי מחבר והרכב הניע אבל עם ניצוץ חלש.. אחרי 10 דקות של עבודה כבה ולא הניע.
-החלפתי מפלג, HEI, וחיברתי דרך החוט ממפסק ההתנעה, החוט לקויל (12V, אין חוט נגד), וגם עכשיו לא מניע.
-חיברתי ישירות מהמצבר ועכשיו מניע ועובד מצוין, קריאת הואקום עלתה מ17 ל21HG.

הואקום ירד הצורה הדרגתית לאורך מספר חודשים עד ל17~, מכך אני מסיק שהחיבור ממתג ההתנעה רופף או שהצטברה קורוזיה באחד החיבורים בדרך.

מלבד חיבור הצמה בקיר האש, ישנן אופציות נוספות שכדאי לבדוק?

ניר, ניסיתי להתמודד עם זה. בכל מקרה, תודה על העזרה.
חצי הכוס המלאה הוא שלמדתי להחליף מפלג. :oops:

-->