התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סל"ד נמוך בסרק, מנוע קר



AvigdorAharon
17-04-09, 21:08
הרכב: ZJ 96 4.0 מוסב גפ"מ
כמו בכותרת, סל"ד סרק נמוך מאוד, קרוב מאוד לאפס, הרכב רועד.
בנסיעה אין הרגשה של חוסר סחיבה.
כאשר המנוע מתחמם (מ 140F), התופעה נעלמת.
מחשב רכב לא מדווח על תקלה
נבדקו:
חיישן טמפרטורה - תקין
חיישן טמפרטורת אויר בסעפת יניקה - תקין
בית מצערת - נקי
אין בריחת ואקום
מצבר חדש
מחשב גז נותק (כולל מהמזרקים) - התופעה נמשכת
לחץ דלק אחרי התנעה - תקין 49PSI
פלגים, חוטי הצתה, מכסה מפלג ורוטור - חדשים

מה נשאר?

אביגדור

yoav21
17-04-09, 21:12
אביגדור מה הפעולות האחרונות (תיקון/החלפה....) לפני שהופיע הבעייה.
האם היא הופיע פתאום או זה היה תהליך
יואב

shmil
17-04-09, 21:21
חזק סעפת יניקה.
לפעמים היא משתחררת מעט, ואז נוצרת התופעה הזאת,. כשהמנוע מתחמם, הסעפת מתפשטת ואין יותר מרווחים, ואז הכל יציב.


החלון הוזמן?

eliyoval
17-04-09, 21:34
תבדוק מנוע צעדים יתכן והוא מלא בפיח וגורם לך לתופעה,
תפרק תנקה עם תרסיס קרבורטור גם את הראש וגם את החלק הפנימי
שאליו הראש הקוני של מנוע הצעדים נכנס, יתכן וניקיתה את המצערת אך לא פירקתה את מנוע הצעדים,
דבר נוסף שברצוני לציין, יתכן שחיישן הטמפרטורה שלך אינו תקין למרות שאני קורא שבדקתה אותו
לא פעם ניתקלתי בחיישנים שנותנים ערכים תקינים אך בכול זאת יש בעיה איתם,תתחלף עם חבר ותראה את התוצאה.

AvigdorAharon
17-04-09, 21:35
אביגדור מה הפעולות האחרונות (תיקון/החלפה....) לפני שהופיע הבעייה.
האם היא הופיע פתאום או זה היה תהליך
יואב

הבעיה הופיעה פתאום, לפני כ 3 חודשים.


חזק סעפת יניקה.

מזל שמצאת לי משהו לעשות מחר...


החלון הוזמן?

לא, היום הוקדש לחיפוש מגרש... (אפילו יצא לי חרוז...)

אביגדור

AvigdorAharon
19-04-09, 15:05
חזק סעפת יניקה.
לפעמים היא משתחררת מעט, ואז נוצרת התופעה הזאת,. כשהמנוע מתחמם, הסעפת מתפשטת ואין יותר מרווחים, ואז הכל יציב.


הצלחתי להגיע ל 8 ברגים מתוך 11. שניים מתוכם חוזקו, אך התופעה נמשכת.
אנסה לבדוק איך אפשר להגיע לשלושה הנותרים (קרוב לקיר האש), בלי לפרק את המזרקים, בית מצערת, ABS...



דבר נוסף שברצוני לציין, יתכן שחיישן הטמפרטורה שלך אינו תקין למרות שאני קורא שבדקתה אותו
לא פעם ניתקלתי בחיישנים שנותנים ערכים תקינים אך בכול זאת יש בעיה איתם,תתחלף עם חבר ותראה את התוצאה.


לא הבנתי למה? אם ההתנגדות מתאימה לטמפרטורה שהמחשב "רואה", איך ניתן להסיק שהחיישן לא תקין?

אביגדור

איציק - 4X6ZH
19-04-09, 15:15
לא הבנתי למה? אם ההתנגדות מתאימה לטמפרטורה שהמחשב "רואה", איך ניתן להסיק שהחיישן לא תקין?

אביגדור

כי אתה בודק התנגדות ללא עומס .
כי אתה בודק התנגדות לפרק מן קצר

לצורך בדיקה יסודית נדרש סקופ שיש לו זכרון ואפשרות מעקב אחרי התנהגות החיישן .
כאשר הוא מחובר למעגל החשמלי ועובד על המנוע .

איציק

דוויד
19-04-09, 22:41
האם המנוע ניכבה לך לפעמים? כמו למשל ברמזור

AvigdorAharon
20-04-09, 16:12
כי אתה בודק התנגדות ללא עומס .
כי אתה בודק התנגדות לפרק מן קצר

לצורך בדיקה יסודית נדרש סקופ שיש לו זכרון ואפשרות מעקב אחרי התנהגות החיישן .
כאשר הוא מחובר למעגל החשמלי ועובד על המנוע .

איציק

או קי, תודה

אביגדור

AvigdorAharon
20-04-09, 16:12
האם המנוע ניכבה לך לפעמים? כמו למשל ברמזור

לא, ממש לא.

אביגדור

AvigdorAharon
27-05-09, 08:17
הבעיה נפתרה ושוב לא הקשבתי ללילך (אם ילדיי) בהבחנה שלה. ד"א, זו לא הפעם הראשונה שהיא מרגישה \ מגלה בעיה ברכבים, ואפילו ממליצה על פתרון...

ניקוי מזרקי הבנזין, ואח"כ גם את מערכת הגפ"מ, כיוון מחשב הגפ"מ והרכב נוסע כאילו היום יצא מהמפעל.
סוחב מעולה, אין רעידות, אין גמגומים, אין ירידת סל"ד במעבר מדלק לגפ"מ ולהיפך.

נקודה חשובה למי שחושב להתקין גפ"מ:

מערכת הגפ"מ היא מעיין "עלוקה" על מערכת הזרקת הבנזין. תזמון ההזרקה ורוחב הפולס מגיע למחשב הגפ"מ ממחשב הרכב. כיוון מחשב הגפ"מ נעשה ע"פ מצב הרכב באותה תקופה. אם מחשב הרכב מזהה מזרק סתום במקצת, הוא מוסיף דלק (ע"י פולס רחב יותר).
כאשר מתקינים מערכת גפ"מ, הרכב חייב להיות מכוון למשעי!!! (מזרקים נקיים, פלגים חדשים, חוטי הצתה חדשים, ללא בריחתלחץ מכל מני אטמים וכד'), אחרת מתגלות כל הבעיות שאנחנו שומעים עליהן.

תודה לכל מי שעזר במלאכה!

אביגדור

Erann
30-05-09, 00:15
ניקוי מזרקי הבנזין, ואח"כ גם את מערכת הגפ"מ, כיוון מחשב הגפ"מ והרכב נוסע כאילו היום יצא מהמפעל.
אביגדור

איפה לומדים לעשות את כל זה ? :D

AvigdorAharon
31-05-09, 06:50
איפה לומדים לעשות את כל זה ? :D

ניקוי מזרקי בנזין, פה באתר.
ניקוי מערכת גפ"מ, במוסך בראשל"צ.

אביגדור

איציק - 4X6ZH
31-05-09, 09:34
נו נגיד ? יכול להיות ... אפשר לתת הסבר כזה :rolleyes:
אבל אני ממש לא בטוח שזה הסוף .
היום אפשר כבר לעשות חושבים כמה שנים לאחור על שימוש במערכות גז בכלי רכב חדישים
( כאלה שיש להם מחשב ניהול מנוע )
בניגוד למערכת הבנזין המומחשבת ובדרך כלל מאד יציבה. ( לא נדרש כיונים ושינויים )
במערכות הגז יש צורך לסובב ברגים .

איציק

AvigdorAharon
01-06-09, 07:54
במערכות הגז יש צורך לסובב ברגים .



כל הכיוונים נעשים ע"י מחשב הגז, אין שום בורג במערכת, זה לא קרבורטור...

שלא ישמע כאילו אני מסנגר על המערכת או על המתקינים שלה, אבל יש לי הרגשה שמנסים להוריד את התינוק עם המים...
המערכת, לאחר שהותקנה נכון וכוונה נכון, עובדת נהדר. המערכת מורכבת על הרכב יותר מ 90,000 ק"מ (מעבר לזה אין לי רקורד), ואני חושב שהניקוי שבוצע, לא יוצא דופן. מזרקי בנזין או סולר לא מנקים?

אני נהנה מהרכב, מהמערכת ומהמחיר. נכון, מערכת נוספת ברכב זו לא שמחה רבה, אבל לאחר שמבינים איך זה עובד, ולמה צריך לשים לב, החיים יפים!

אביגדור

Igal
01-06-09, 22:58
[quote=AvigdorAharon;248832]הבעיה נפתרה ושוב לא הקשבתי ללילך (אם ילדיי) בהבחנה שלה. ד"א, זו לא הפעם הראשונה שהיא מרגישה \ מגלה בעיה ברכבים, ואפילו ממליצה על פתרון...

נישמע מוכר - גם זוגתי לא מבינה כלום ברכב (עו"ד) - אבל מרגישה כול שינוי קל!! ברכב שלה , שלי או של השכנים , והיא אכן מזהה בעיות עוד ליפני שה"בעייה" סגורה על "עצמה".... - כניראה זו תכונה נירכשת לאחר לילות רבים של דאגה לאפרוחים (ובעל נוחר)
מניסיון כואב - אני תמיד אבל תמיד מקשיב לה ....אבל פורמאלית עדיין מכחיש... ;)

-->