PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת שעון וואקום



Neilman
23-04-09, 11:42
שלום,

כחלק מהניסיון שלי לחסוך בדלק אני מנסה לשנות את הרגלי הנהיגה שלי שיהיו יותר חסכוניים בדלק ... :-)

הבנתי ששעון וואקום יכול לעזור לי לראות מתי אני נמצא בצריכה אידיאלית, מתי להאט, באיזה קצב להאיץ וכו'....

אני חשבתי על להתקין שעון כזה:
http://www.carshops.co.il/images/798_image.jpg

מישהו יכול להסביר לי איך זה עובד, למה חשוב לשים לב, איך לחבר וכו'?
אני לא מתכוון לבצע כיווני הצתה או משהו כזה בעזרת השעון, אלא רק להשתמש בו בתור משהו שישב לי מול העיניים שאני נוהג ויעזור לי להוריד קצת את תריכת הדלק...

yoav21
23-04-09, 17:44
שלום,

כחלק מהניסיון שלי לחסוך בדלק אני מנסה לשנות את הרגלי הנהיגה שלי שיהיו יותר חסכוניים בדלק ... :-)

זה לא יעזור:p
הבנתי ששעון וואקום יכול לעזור לי לראות מתי אני נמצא בצריכה אידיאלית, מתי להאט, באיזה קצב להאיץ וכו'....

אני חשבתי על להתקין שעון כזה:
http://www.carshops.co.il/images/798_image.jpg

מישהו יכול להסביר לי איך זה עובד, למה חשוב לשים לב, איך לחבר וכו'?
אני לא מתכוון לבצע כיווני הצתה או משהו כזה בעזרת השעון, אלא רק להשתמש בו בתור משהו שישב לי מול העיניים שאני נוהג ויעזור לי להוריד קצת את תריכת הדלק...

בבקשה.
1. http://img511.imageshack.us/my.php?image=vacuum1mk1.swf
2.http://www.therangerstation.com/Magazine/Summer2003/VacuumLeaks.htm
3.http://www.iwemalpg.com/Vacuum_gauge.htm
לגבי החיבור הוא פשוט מאוד, בסופה יש נק' על הסעפת אליהם ניתן להתחבר בד"כ יש פיצול T שצד אחד שלו סתום ושם אתה מתחבר
יואב

סופת המדבר
23-04-09, 18:11
בבקשה.
1. http://img511.imageshack.us/my.php?image=vacuum1mk1.swf
2.http://www.therangerstation.com/Magazine/Summer2003/VacuumLeaks.htm
3.http://www.iwemalpg.com/Vacuum_gauge.htm
לגבי החיבור הוא פשוט מאוד, בסופה יש נק' על הסעפת אליהם ניתן להתחבר בד"כ יש פיצול T שצד אחד שלו סתום ושם אתה מתחבר
יואב
מה ההבדל בין מה שהוא הראה לבין מה שאתה? (מצטער אני לא חזק באנגלית)
מה צריך ליהיות מסומן על השעון כדי לדעת מתי חוסכים?
ואם שעון וואקום רגיל לא יוכל לעשות את העבודה אם יודעים מה הוא אמור להראות?

Neilman
23-04-09, 18:38
יואב שלום...

אני מכיר את הקישורים שהעלית וקראתי אותם, הם מדברים על איך לאבחן תקלון בעזרת השעון וזה לא מה שאני מחפש...
אם תשים לב, בשעון שבקישור שהעליתי חוץ מהסקלה של האטמנובפירות יש טווחים שרשום בהם סרק, האט, וכו'... רציתי לדעת איך אני משתמש בשעון כזה כדי לראות באיזה קצב להאיץ, באיזו מנירות אופטימלית ליסוע או כל דבר אחר שיכול לעזור לי לשפר קצת את צריכת הדלק...

כמו כן, לגבי החיבור, הבנתי שמתחברים בעזרת ברז T, העניין הוא שקראתי איפשהוא שלא כדאי להתחבר לכל צינור ואקום מכיוון שזה עלול לשנות את הואקום בסרק, לכן אני שואל איפה מומלץ להתחבר כדי לקבל קריאה מדוייקת מצד אחד, ולא להשפיע על הסרק...

תודה

איציק - 4X6ZH
23-04-09, 18:40
תחבר ואתה תראה מיד .
השעון מגיב לכל שינוי במצב המנוע
השעון חי את הלחיצה שלך על דוושת הדלק .

וכל מה שאתה צריך לעשות זה להשתדל לשמור לואקום ( תת לחץ גבוה )
זה קשה לפעמים בלתי אפשרי
אבל בשיוט זה קל מאד ( וכאן החסכון הגדול )

זה לנהוג ברכב כאשר אתה לוחץ על דוושת הדלק קצת פחות לאחור ועוד קצת :roll:

איציק

Neilman
23-04-09, 19:24
נראה לי שהבנתי... :-)
מה לגבי מיקום החיבור של הברז T, יש לזה חשיבות באמת? או לאורך הצינור שנב=כנס מהברז לתא הנוסעים ולשעון?

איציק - 4X6ZH
23-04-09, 19:56
השעון צריך להיות מחובר על סעפת היניקה ( בדרך כלל יש פקק שרות כל שהוא )
או על צינור החיבור למגבר הבלם ( אבל כאן חייב להיות חיבור T איכותי )
או על המאייד אבל רק לפני הפרפר של המצערת .

לא לחבר לצינור הואקום שהולך למפלג .

איציק

Neilman
23-04-09, 20:18
איציק, אנחנו מדברים על סופה עם הזרקה... אין קרבורטור... זה משנה משהו??

itay
23-04-09, 20:25
אהלן אמיתי,

אני נסעתי עם שעון ואקום במשך חודש - תענוג להרגיש את המנוע. קשה להתרגל אבל אחרי זה, זה כמו תחרות עם המחט....
אני רוצה לקנות שעון שישב באופן קבוע ברכב, מאיפה אתה קונה ?
דבר איתי כשאתה רוכש אחד, נקנה ביחד אולי יהיה יותר זול.

תודה,

איתי.

yoav21
23-04-09, 20:46
חברים יקרים
אני חושב שעל מנת לחסוך בדלק לא צריך שעון, נכון זהו גימיק נחמד כאשר המטרה היא חיסכון בדלק.
אני חושב שזה לא בטיחותי להיות עם העניים על השעון במקום על הכביש על מנת לחסוך עוד ליטר דלק (דעתי האישית).

ולנושא החיסכון בדלק:
1. תקפיד על לחץ אוויר נכון בצמיגים
2.כאשר אתה מאיץ בצע זאת במתינות ללא משיכת הילוכים לסל"ד גבוהה
3.השתדל שלא לעבור 90 קמ"ש בשיוט
4.בצע תחזוקה(ניקוי/החלפה) של פילטרים של הרכב

5.תקבע תור לפסיכיאטר שיתן מרשם לתרופות חזקות כי יש לך סופה ואתה נוסע כמו סבתא:twisted:
6.תקנה ניסן טידה היא חסכונית

יואב

itay
23-04-09, 23:12
השעון ומה שהוא נותן לך מעולה לדיאגנוסטיקה וכיוונים שונים. הוא לא רק כדי לחסוך דלק.
אני התקנתי כזה ברכב כדי לראות את מצב המנוע. על הדרך זה נחמד להסתכל עליו ולנהוג איתו.

איתי

איציק - 4X6ZH
24-04-09, 13:23
חיבור שעון ואקום אינו משתנה בין מנוע מוזרק למנוע קרבורטור .
בשני המנועים יש מצערת .
והשעון צריך להיות מחובר מתחת למצערת .

איציק

Neilman
24-04-09, 14:28
אני אשמח אם תוכל להסביר מה זאת אמרת "מתחת למצערת"...

איציק - 4X6ZH
24-04-09, 16:21
כל החלל שנמצא מהמצערת ועד לשסתומי היניקה .
המצערת סוגרת מצד אחד את אפשרות כניסת האויר .
שסתומי יניקה \ בוכנות המנוע יונקות השסתומים נסגרים ונוצר תת לחץ שנראה על השעון .
את זה אתה מודד .
המצערת היא ברז לכניס האויר להמנוע .
ןחיבור השעון יעשה בחלק שנמצא מצד המצערת הפונה לסעפת היניקה .

נראה לי הסבר מסובך ;)

מעל המצערת = הצד של מסנן האויר .

איציק

yoav21
25-04-09, 20:39
לגבי החיבור, הבנתי שמתחברים בעזרת ברז T, העניין הוא שקראתי איפשהוא שלא כדאי להתחבר לכל צינור ואקום מכיוון שזה עלול לשנות את הואקום בסרק, לכן אני שואל איפה מומלץ להתחבר כדי לקבל קריאה מדוייקת מצד אחד, ולא להשפיע על הסרק...

תודה

לגבי מקום חיבור בתמונה המצורפת יש מחבר T שאחד הצדדים סתום ע"י סגירה, הוצא את הסגירה וחבר את הצינור של השעון.
יואב

yoav21
25-04-09, 21:03
ואולי הפעם התמונה תעלה

Neilman
26-04-09, 01:18
אני לא בטוח שאני מזהה את החלק שסימנת בתמונה אצלי על הסעפת...
הדבר שנראה לי הכי קרוב אצלי למה שסימנת זה הצינור וואקום שיוצא מהסעפת ומתחבר לווסת דלק...
ואני מנחש שזה לא זה :-)

איציק - 4X6ZH
26-04-09, 08:03
צינור דלק שמתחבר לווסת דלק טוב מאד
תתקין חיבור T עליו ותתחבר .

איציק

Neilman
30-04-09, 20:37
שלום,

מישהו מכיר את המוצרים של החברה הזו?? שווים משהו?

http://www.advancedjdmparts.com/product.php?productid=16152&cat=260&page=1

חוץ משעונים זולים יחסית יש להם עוד כמה דברים שיכולים להיות מעניינים אם הם שווים משהו, כמו חגורות 4 נקודות זולות, למי שלא צריץ חגורות בתקן FIA:

http://www.advancedjdmparts.com/home.php?cat=315

-->