PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריך עצה כיצד לנקות את מערכת הקירור כולל הרדיאטור הפנימי בסופה



ינון
25-04-09, 18:04
כפי הנראה מערכת הקירור שלי מטונפת
למרות שהחלפתי את נוזל הקירור נראה כי עדיין ישנה פסולת.
המחשבה שלי היא לפתוח את צינור הכניסה (מים קרים) ואת צינור היציאה (מים חמים) ולהזרים מים דרך צינור גינה כשהמנוע פועל
1. האם זה ינקה את רדיאטור החימום הפנימי בסופה
2. האם כדאי לפרק שוב את הפלאנז ולנקות (הלפתי אותו בשל סתימה שמנעה מעבר מים לרדיאטור חימום תא הנוסעים שכעת עובד לסירוגין)
3. האם זה יכול ליצור נזק למנוע
4. האם ניתן באותה דרך לנקות את הרדיאטור הפנימי ללא פירוק (חבל לי לפרק את הדשבורד)
ינון:confused:

kobiarava
25-04-09, 18:34
אהלן ינון


לניקוי יעיל ומעמיק של מערכת הקירור, מבלי לפרק את הרדיאטורים ולשלוח לניקוי מקצועי, פעל בסדר הבא:



1. פרק את הטרמוסטט מהמנוע.
2. הכנס 2/3 כפות של אבקת כביסה אל הרדיאטור. אם מצבך ממש קשה, אפשר עוד קצת.
3. סגור את הפקק, התנע את המנוע ותן לרכב לעבוד בעמידה כ-15 דקות אחרי שהגיע לטמפ' עבודה. אם מותקן לך ברז המונע מעבר נוזל קירור אל הרדיאטור הפנימי, הוא כמובן אמור להיות במצב פתוח.
4. בסיום התהליך, כבה את הרכב, והמתן לשחרור הלחץ במערכת. אחרי שוידאת שאין לחץ במערכת ע"י פתיחת הפקק באופן מבוקר עם סמרטוט, נתק צינור מים תחתון מהרדיאטור, רוקן את נוזל הקירור ורחץ באמצעות צינור גינה פנימה, עד שיצאו מים נקיים לחלוטין מתוך הרדיאטור ומהצינור המנותק.
5. לאחר הרחיצה רוקן את שאריות מי הברז מהמערכת ע"י נשיפה אל תוך הצינור העליון כשהצינור התחתון מנותק, או בעזרת לחץ אויר באותה השיטה, חבר חזרה את כל הצינורות שניתקת, הרכב טרמוסטט חדש בבית הטרמוסטט ומלא בחזרה בנוזל קירור איכותי בלבד, וסגור בפקק רדיאטור חדש. שים לב שבסופה כמות הנוזל הנדרשת למילוי הרדיאטור והבלוק עולה על 10 ליטרים.


כמובן שבמהלך העבודה, אם גילית צינורות בעייתיים או גבוליים, החלף אותם בחדשים. אחרי הפעולה הנ"ל המערכת תהיה נקיה כמו שלא היתה מזה שנים, והרכב בהחלט מוכן לקיץ ההולך ומתקרב.
אזהרה: אם אחד הרדיאטורים שלך נמצא במצב ריקבון סופני, סיכוי גבוהה שאחרי הניקוי הוא עלול לדלוף, זאת משום שהתהליך מנקה גם את הטינופת שסתמה את הפריצות שברדיאטור. כנ"ל גם לגבי משאבת המים-אם מה שהחזיק אותה היה אבנית וחלודה, היא כבר לא תחזיק מעמד. מצד אחד-לא רצוי כ"כ, מצד שני-עדיף אצלך בחנייה מאשר באמצע מכתש רמון בצהרי יום בהיר של אוגוסט, במקום ללא קליטה וכמובן שבלי רדיאטור חליפי בהישג יד...




בהצלחה-קובי

ינון
25-04-09, 20:01
תודה
האמת שהרדיאטור החיצוני הוחלף תרמוסטט פלנז והמכסה וכמובן הצינורות וחבל שלא בררתי לגבי הניקוי קודם.
שוב תודה

kobiarava
25-04-09, 21:20
תודה
האמת שהרדיאטור החיצוני הוחלף תרמוסטט פלנז והמכסה וכמובן הצינורות וחבל שלא בררתי לגבי הניקוי קודם.
שוב תודה



במידה והפקק והטרמוסטט חדשים ולא זוהמו עדיין בקורוזיה, תוכל להשתמש בהם שוב, אבל את הניקוי תצטרך לעשות עם הפקק הישן, בתקווה ששמרת אותו. בכל מקרה, פקק שעבד התהליך המדובר, מומלץ לא להחזיר אותו לשימוש.





קובי

ינון
28-04-09, 15:06
כמובן ששמרתי אני דור שלישי לאספנים קומפולסיבים מהזן שמרימים ברגים מהריצפה בידיעה שביום מן הימים יהיה להם שימוש למרות תהליך גמילה מאולץ שעברתי.
בכל אופן חלקי רכב אני שומר (יש לי מיכל לסימקה 1000 והסמל חדשים מקופסה אם מישהו צריך ועוד שטויות)

-->